داغ ترین ها :
آموزش تصویری حذف اکانت واتساپ و ریستور آن

آموزش تصویری حذف اکانت واتساپ و ریستور آن

می‌خواهیم در این مقاله به آموزش تصویری حذف اکانت واتساپ و همچنین نحوه ریستور یا بازیابی آن بپردازیم. حتی اگر گوشی شما گم شده یا به سرقت رفته می‌توانید اکانت واتساپ خود را حذف کنید؛ با تکنولایف همراه شوید.

این روزها بیشتر از هر زمان دیگری برای حذف اکانت واتس اپ دلیل وجود دارد. نه تنها رقبای این پیام‌رسان همچون تلگرام و سیگنال روزبه‌روز قابلیت‌های کاربردی بیشتری اضافه می‌کنند، بلکه حواشی پیرامون جمع‌آوری اطلاعات کاربران توسط شرکت متا (فیسبوک) نگرانی‌های زیادی میان کاربران به وجود آورده است. واتساپ اوایل سال گذشته، سیاست‌های حریم خصوصی خود را تغییر داد و به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات کاربران با فیسبوک را اجباری کرد. با توجه به سابقه تاریک فیسبوک در امانت‌داری از اطلاعات کاربران، انتقادات بسیار زیادی به این پیام‌رسان وارد شد.

اگر به دلیل هر کدام از موارد مذکور یا هر مورد دیگری قصد حذف اکانت واتس اپ برای همیشه را دارید، این مطلب را از دست ندهید. در ادامه، روش حذف اکانت واتساپ به طور کامل را همراه با تصویر برایتان توضیح داده و امکان بازیابی حساب و اطلاعات را مرور خواهیم کرد.

پیش از شروع، باید این نکته را برایتان گوشزد کنیم که حذف اکانت واتساپ به معنای پاک شدن تاریخچه تمام چت‌ها، گروه‌ها و اطلاعاتی که در این پیامرسان دارید خواهد شد. این فرایند حتی بکاپ اطلاعات شما روی گوگل درایو یا iCloud را هم پاک می‌کند؛ بنابراین پیش از آن که تصمیم قطعی بگیرید، این مسئله را در نظر بگیرید. اگر قصد حذف اکانت واتس اپ خود را دارید اما نسبت به از دست رفتن اطلاعاتتان مطمئن نیستید، شاید بهتر باشد به استخراج آنها به یک پیام‌رسان دیگر فکر کنید.

 

برای مشاهده تمام گوشی های موبایل موجود در سایت تکنولایف روی لینک روبرو کلیک کنید: قیمت گوشی

 

انتقال چت از واتساپ به تلگرام

یک راه آسان و کاربردی برای حفظ چت‌ها و اطلاعاتتان در واتساپ، انتقال آن‌ها به پیامرسان تلگرام است. این فرایند بسیار آسان استو قبلا هم آنرا در مقاله انتقال چت واتساپ به تلگرام به طور کامل توضیح داده ایم ولی اینجا هم سریعا آنرا بررسی می‌کنیم.

در اندروید:

1)  وارد برنامه واتس‌اپ شوید. در صفحه اصلی، وارد مکالمه یا گروهی شوید که قصد انتقال پیام‌های آن را دارید. در گوشه‌ی سمت راست بالای صفحه، آیکن سه نقطه را فشار داده و سپس گزینه More را بزنید. سپس گزینه Export Chat را انتخاب کنید.

2)  در این مرحله، برنامه از شما می‌پرسد که آیا قصد انتقال فایل‌های چندرسانه‌ای (عکس/ویدیو) موجود در چت را هم دارید یا خیر. در صورت انتخاب گزینه Include Media، این فایل‌ها هم منتقل خواهند شد.

3)  حال صفحه‌ای باز می‌شود که از شما می‌خواهد برنامه مقصد را انتخاب کنید. از میان گزینه‌ها تلگرام را انتخاب کنید. بدین ترتیب به‌صورت خودکار وارد تلگرام شده و حال باید انتخاب کنید که اطلاعات به چت کدام یک از مخاطبینتان در تلگرام منتقل شوند.

4)  پس از انتخاب پی‌وی و تایید نهایی، تمام پیام‌ها (و فایل‌ها در صورتی که از قبل تایید کرده باشید) به چت مقصد در تلگرام منتقل خواهد شد.

در iOS:

فرایند انتقال چت‌ها در نسخه iOS واتس‌اپ و تلگرام مشابه با اندروید است، با این تفاوت که در مرحله اول به جای ورود به چت مد نظر، باید وارد تنظیمات برنامه شوید. گزینه Chats را انتخاب کرده و سپس مکالمه‌ای که می‌خواهید منتقل شود را در فهرستی که به نمایش درمی‌آید، انتخاب کنید.

سایر مراحل با اندروید یکسان است. ابتدا انتخاب می‌کنید که قصد انتقال فایل‌ها را هم دارید یا خیر و سپس باید تلگرام را از میان گزینه‌ها انتخاب کرده و چت مقصد را در این برنامه مشخص کنید.

 

شما می‌توانید پیام های پاک شده واتساپ را برگردانید:
چگونه پیام های حذف شده واتساپ را برگردانیم بدون برنامه

 

چگونه اکانت واتساپ را حذف کنیم؟

حال که از امنیت پیام‌های مهمتان اطمینان کسب کردید، وقت خداحافظی با تیم سبز رسیده است. حذف اکانت واتس اپ بسیار ساده است:

1)  وارد برنامه WhatsApp شده و به تنظیمات برنامه بروید. گزینه Account را انتخاب کرده و در صفحه‌ی بعدی، Delete My Account را بزنید.

2)  در این قسمت، واتس اپ به شما هشدار می‌دهد که پاک کردن حساب باعث از دست رفتن چت‌ها، فایل‌ها و بکاپ شما خواهد شد. در پایین صفحه، باید شماره موبایلی که اکانت را با آن ساختید همراه با کد کشور وارد کرده و Delete My Account را بزنید.

3)  در آخرین مرحله، باید دلیل حذف اکانت خود را مشخص کنید. با فشردن قسمت Select a reason، یک منوی آبشاری باز شده که چند گزینه برای حذف اکانت واتساپ ارائه می‌کند. اگر هیچ‌کدام مد نظرتان نبود، می‌توانید گزینه Other را انتخاب کنید. پر کردن قسمت How can we improve? هم اجباری نیست.

4)  یک بار دیگر دکمه Delete My Account را بفشارید. ممکن است واتس اپ در چند مرحله از شما سوال بپرسد که آیا از حذف اکانت مطمئن هستید یا خیر که هر بار دکمه تایید را بزنید.

حال حذف اکانت واتساپ به طور کامل انجام شده است. پس از حذف اکانت، شماره شما از لیست مخاطبین دوستانتان در واتس‌اپ پاک شده و از تمام گروه‌ها خارج خواهید شد.

 

ترفندهای فوق کاربردی برای استفاده وب واتساپ:
واتساپ وب

 

بازیابی اکانت حذف شده واتساپ

متاسفانه هیچ راه رسمی برای بازگرداندن حساب حذف شده واتساپ به همراه پیام‌ها و فایل‌ها وجود ندارد. واتس‌اپ خود چندین بار تاکید می‌کند که تمام اطلاعاتتان پس از این کار دیگر در دسترس نخواهد بود و برای استفاده مجدد از این برنامه، باید یک حساب جدید بسازید.

با این حال چند برنامه‌ی ثالث و غیررسمی وجود دارند که ادعای قابلیت برگرداندن پیام‌ها و اطلاعات اکانت‌های حذف‌شده را دارند. شاخص‌ترین آن‌ها، برنامه Wondershare Dr. Fone است.

آیا امکان حذف اکانت واتس اپ بدون گوشی هم وجود دارد؟

خیر. تنها راه ممکن برای حذف اکانت واتس اپ از طریق نسخه iOS یا اندروید این اپلیکیشن است. اگر گوشی شما به سرقت رفته یا به هر دلیل دیگری به آن دسترسی ندارید، باید ابتدا از طریق سوزاندن سیم کارت و سپس ارتباط با تیم پشتیبانی واتس‌اپ از اطلاعات خود محافظت کنید. برای حذف اکانت واتساپ از راه دور باید ایمیلی با این محتوا برای آدرس support@whatsapp.com بفرستید:

موضوع یا سابجکت: Lost/Stolen: Please Deactivate/Delete My Account

بدنه ایمیل:

Hi,

I have lost access to my mobile phone and I need to remove/deactivate my WhatsApp account to protect my data. Here’s my phone number:

[شماره تلفن همراه با کد کشور]

تیم واتساپ پس از دریافت این ایمیل، حساب شما را به مدت ۳۰ روز غیرفعال می‌کند. اگر پس از گذشت این زمان نسبت به بازیابی اکانت خود روی یک دستگاه دیگر اقدام نکنید، اطلاعاتتان برای همیشه پاک خواهد شد.

پرسش‌های متداول

در صورتی که اکانت واتساپ را حذف کنم چه اتفاقی برای اطلاعات من رخ خواهد داد؟ در چنین شرایطی تمامی اطلاعاتتان حذف می‌شود؛ بنابراین بهتر است از آن‌ها فایل پشتیبان تهیه کنید.

آیا امکان بازیابی اکانت حذف شده واتساپ وجود دارد؟ واتساپ راهکار رسمی برای بازیابی حساب حذف شده ارائه نداده است، اما روش‌های غیررسمی مانند اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای بازیابی اکانت حذف شده وجود دارد.

از چه طریق می‌توان حساب واتساپ را حذف کرد؟ چنین اقدامی تنها از صورت دسترسی به حساب از طریق اپلیکیشن اندروید یا iOS واتساپ صورت می‌گیرد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

14 نظر

  1. Maryam

    سلام ،گوشی من گم شد و داخلش واتساپ نصب بود ،من از مخابرات سیم کارتی که داخل گوشی گم شده و واتس آپ داشت را گرفتم ،اومدم دوباره یه واتساپ دیگه نصب کردم رو گوشی دیگر و دلت اکانت زدم ،آیا واتساپ روی گوشی گم شده هم پاک شده رفته یا هنوز اونجا هست ؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Maryam

      سلام وقت بخیر دیلیت اکانت که کنید از همه جا پاک میشه ولی شرطش اینه که اون گوشی به اینترنت متصل بشه اگه متصل نشه و آفلاین باشه متوجه دیلیت اکانت شما نمیشه
      1. مریم

        پاسخ به احسان نیک پی

        خیلی ممنون از پاسخ سریع ، سوال دیگه اینکه این درست هست که میگن رو یه تلفن دیگه واتساپ نصب بشه اون واتس آپ اولی پاک میشه ؟ و سوال دومم اینکه من روش Find my Device را هم امتحان کردم تلفنم را در محلی که گم شده نشون داد و نوشته بود که آخرین بار سه روز پیش این محل بوده و من گزینه پاک کردن اطلاعات گوشی را زدم ،آیا با این کار هم میشه که واتس آپ حذف بشه ؟یا اینکه با این روش هم باید وصل باشه به اینترنت ؟و چون گوشی من رمز نداشت ،اون کسی که پیدا کنه و هر لحظه به اینترنت وصلش کنه آیا واتس آپ پاک میشه یا نه یا دلت اکانت من تاریخ انقضا داره ،منظورم اینکه من که دلت اکانت زدم اگه یه ماه دیکه گوشی به اینترنت وصل یشه واتس آپ پاک میشه ؟
        1. مجید نوردوست

          پاسخ به مریم

          وقتی گزینه حذف اطلاعات روی گوشی رو میزنی، همه چی حذف میشه. البته گوشی باید شارژ داشته باشه و به اینترنت هم وصل باشه که متوجه بشه که شما با Find My Device دستور دادی که اطلاعاتش پاک بشه.
  2. احسان نیک پی

    سلام
    وقت بخیر
    تا جایی که اطلاع دارم شماره بلاک میشه
    پس دیلیت اکانت هم شما رو از بلاک خارج نمیکنه
    راهی نداره

    1. فاطمه

      پاسخ به احسان نیک پی

      سلام وقت بخیر عذر میخوام ب دلیل نصب واتساپ غیر رسمی شمارم مسدود شده نمیتونم دیگه واتساپ نصب کنم راه حلی دارید برای خارج شدن از مسدودی
      1. شاهان

        پاسخ به فاطمه

        سلام من به یکی پیام دادم که نباید میدادم.الان واتس آپم رپ حذف کردم الان بعده سی روز کلا اکانتم حذف میشه آیا شماره تلفنم هم اگه ذخیره نکرده باشه هم از اکانت اون شخص پاک میشه؟! یا میمونه؟!
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به فاطمه

        سلام خیر متاسفانه
  3. هانی

    سلام من الان دلت اکانت واتساپ کردم الان اونی ک منو بلاک کرده وصل شم دوباره باز بلاک نشون میده یا از حالت بلاک در میاد چ راه حلی برا در اومدن از بلاک هستش؟

  4. sara

    من برای حذف اکانت واتساپی که روی گوشی خودم نیست از روش شما رفتم ولی واتساپ قبول نکرد و این جواب رو بهم داذ
    ,

    Thanks for your message.

    Unfortunately, this issue is out of the scope of support that WhatsApp can provide.

    If you have any other questions or concerns, please feel free to contact us. We’ll be happy to help!
    الان باید چیکارکنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به sara

      سلام وقت بخیر این روش حتمی نیست و باید واتساپ قبول کنه برای حذف اکانت باید به گوشی دسترسی داشته باشید
  5. raha

    سلام.با حذف برنامه ی واتس اپ از گوشی و به عبارت دیگه آنیستالش،کلا اکانت برای این شماره موبایل دیلیت میشه؟همراه با پاک شدن تمام چت ها و هیستوری و…
    ورژن واتس اپم ظاهرا قدیمی شده و از دسترس خارج.پیام میده باید آپدیت شه.در حال حاضر هم که نمیشه جدید رو از گوگل پلی دانلود کنم.
    داخل برنامه ی واتس اپ هم الان نمیتونم برم و به چت ها و ستینگ دسترسی ندارم.(به دلیل قدیمی بودن ورژن،مستقیم میره رو دانلود که نمیتونم الان برنامه جدید رو دانلود کنم)و از طریق خود برنامه نمیتونم دیلیت اکانت کنم.
    میخوام اکانتم رو دیلیت کنم تو این گوشی همراه با پاک شدن تمام هیستوری و چت ها و ….
    با انیستال واتس اپ این اتفاق میفته؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به raha

      سلام وقت بخیر خیر پاک کردن از گوشی اطلاعات رو از گوشی حذف می‌کنه دیلیت اکانت اطلاعات شما رو از سرورهای واتساپ حذف می‌کنه
      1. زهرا

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام وقت بخیر بنده زمانی که واتساپ ازروی گوشی پاک میکردم به اشتباه گزینه حفظ اطلاعات زدم والان هرچه تلاش میکنم نمی تونم واتساپ دیگه ای نصب کنم وقتی دانلود میکنم حین نصب این پیام میادکه بسته فعلی بابسته موجود مغایرت دارد ومن کل گوشی گشتم ولی برنامه ای ازواتساپ روی گوشی ندارم راه حلی دارین مشکل کجاست ؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%aa%d8%b5%d9%88%db%8c%d8%b1%db%8c-%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d8%a7%da%a9%d8%a7%d9%86%d8%aa-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3%d8%a7%d9%be-%d9%88-%d8%b1%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%88%d8%b1/
ads
ads