داغ ترین ها :
آموزش نصب موس بی سیم روی لپ تاپ و کامپیوتر

آموزش نصب موس بی سیم روی لپ تاپ و کامپیوتر

بسیاری از کاربران برای سهولت بیشتر سراغ موس‌های بی‌سیم می‌روند. با این موس‌ها خبری از گره‌ خوردگی‌های سیم نیست و بُرد استفاده از آن‌ها نیز بیشتر است. اگر به فکر خرید یک موس‌ بی‌سیم هستید و می‌خواهید از پیش راجع‌ به نحوه اتصال آن به کامپیوتر شخصی یا لپ‌ تاپ خود بدانید، نگران نباشید چرا که نصب موس بی سیم روی لپ تاپ و کامپیوتر شخصی کار آسانی است. اگر از پیش موس بی‌سیم خود را تهیه کرده‌اید و در اتصال آن به مشکل خورده‌اید، در ادامه با راه‌ کار‌های رفع مشکل آشنا خواهید شد.

 

تکنولایف انواع ماوس بی سیم کامپیوتر با قیمت ارزان موجود دارد: موس بی سیم

 

انواع موس بی‌سیم و نحوه کار آن‌ها

موس‌های بی‌سیم امروزی به مراتب پیشرفته‌تر از گذشته شده‌اند. دقت و سرعت آن‌ها افزایش یافته و دسترسی به آن‌ها نیز آسان گشته است. برای افرادی که لپ تاپ شخصی‌شان را با خود حمل می‌کنند، موس‌های بی‌سیم گزینه بهتری نسبت به موس‌های کلاسیک هستند. از نظر تکنولوژی اتصال، موس‌های بی‌سیم به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند.

بلوتوث

موس‌های بی‌سیمی که از امواج بلوتوث استفاده می‌کنند بدون نیاز به دانگل و به طور مستقیم به دستگاه متصل می‌شوند. یکی از مزیت‌های آن‌ها در مقایسه با موس‌های کابلی و بی‌سیم رادیویی این است که درگاه‌های USB لپ تاپ را اشغال نمی‌کنند. برای استفاده از آن‌ها فقط به یک سخت افزار مجهز به بلوتوث نیاز دارید و امروزه تقریباً همه کامیپوتر‌های دسکتاپ و لپ تاپ از بلوتوث پشتیبانی می‌کنند. نصب موس بی سیم بلوتوثی به لپ تاپ یا کامپیوتر هم بسیار آسان است.

امواج رادیویی

این دسته از موس‌های بی‌سیم که به عنوان RF Mouse شناخته می‌شوند برای اتصال به سیستم نیاز به دانگل دارند. این دانگل در درگاه USB لپ تاپ یا کامپیوتر وارد می‌شوند و رابط میان موس و سیستم است. این دسته از موس‌ها از نظر دقت نسبت به همتایان بلوتوثی خود برتری دارند. نصب این موس‌های بی‌سیم هم پروسه آسانی است اما اگر دانگل آن‌ها—که ابعاد بسیار کوچکی هم دارد—را گم کنید به مشکل جدی برخواهید خورد.

نصب و اتصال موس بی‌سیم روی لپ تاپ یا کامپیوتر ویندوزی

در قسمت قبل دیدیم که نصب موس بی سیم بر اساس فناوری اتصال آن‌ها تفاوت دارد. در ادامه آموزش اتصال را بر همین اساس پیش خواهیم برد.

روش اول: اتصال از طریق بلوتوث

برای آغاز موس خود را روشن کنید. دکمه پاور معمولاً زیر موس قرار دارد اما جایگیری آن می‌تواند متفاوت باشد. اگر نمی‌توانید دکمه خاموش و روشن کردن موس را پیدا کنید به دفترچه راهنما یا وب‌سایت تولید کننده مراجعه کنید. سپس وارد قسمت تنظیمات شوید و روی Devices کلیک کنید. از قسمت Bluetooth and Devices بلوتوث را روشن و سپس گزینه Add Bluetooth or other devices را انتخاب کنید.

نصب موس بی سیم روی ویندوز

از منوی باز شده گزینه Bluetooth را انتخاب کنید تا ویندوز شروع به جست و جو برای دستگاه‌های بلوتوثی کند. حال کلید اتصال بلوتوثی یا Connection موس‌تان را فشار دهید. مکان دکمه مربوط به اتصال برای موس‌ها متفاوت است. اگر نمی‌توانید دکمه کانکشن دستگاه خود را پیدا کنید به دفترچه راهنمای موس مراجعه کنید. زمانی که نام موس‌تان روی صفحه نمایان شد روی آن کلیک کنید و منتظر برقراری اتصال بمانید.

روش دوم: اتصال از طریق دانگل

نصب موس‌های بی‌سیم رادیو فرکانسی (RF) ساده است. دانگل را وارد پورت USB کنید. سپس موس را روشن کرده و کلید Connection آن را فشار دهید. برای چک کردن برقراری اتصال موس را تکان دهید.

 

چگونه ماوس و ترک‌پد بلوتوثی را به آیپد متصل کنیم؟
اتصال موس به ایپد

 

نصب و اتصال موس بی‌سیم روی مک

روش اول: اتصال از طریق بلوتوث

آموزش نصب موس بی‌سیم روی مکوارد منوی System Preferences شوید. این کار را از طریق جست و جو در Spotlight Search یا کلیک روی منوی اپل (بالا سمت راست با نماد ) می‌توانید انجام دهید. بلوتوث را انتخاب کنید.

نصب موس بی سیم

بلوتوث مک و موس را روشن کنید. کلید اتصال بلوتوثی یا Connection موس‌تان را فشار دهید. مکان دکمه مربوط به اتصال برای موس‌ها متفاوت است. اگر نمی‌توانید دکمه کانکشن دستگاه خود را پیدا کنید به دفترچه راهنمای موس مراجعه کنید. پس از اطمینان از روشن بودن بلوتوث کامپیوتر مک و موس بی‌سیم، منتظر نمایان شدن نام محصول در پنجره بلوتوث بمانید.

 

دانگرید اندروید 11 به 10:
دانگرید چیست

 

روش دوم: اتصال از طریق دانگل

نصب موس‌های بی‌سیم رادیو فرکانسی (RF) ساده است. دانگل را وارد پورت USB کنید. سپس موس را روشن کرده و کلید Connection آن را فشار دهید. برای چک کردن برقراری اتصال موس را تکان دهید.

سوالات متداول

چرا موس بی‌سیم کار نمی‌کند؟‌ مراحل نصب و اتصال موس بی‌سیم به لپ تاپ را دنبال کرده‌اید اما کار نمی‌کند؟ برای شروع موس را ریست کنید. برای موس‌های باتری خور، باتری‌ها را در آورده و چند دقیقه اجازه دهید تا برق از مدار خارج شود. سپس دوباره تلاش کنید. اگر اینکار جواب نداد، اتصال صحیح دانگل و سالم بودن آن را بررسی کنید. اگر از سالم بودن دانگل اطمینان دارید، آن را در یکی از درگاه‌های دیگر وارد کنید. پس از اطمینان از اتصال درست دانگل به لپ تاپ و شارژ داشتن موس، پیشنهاد می‌کنیم درایور آن را بروزرسانی کنید. همچنان موس بی‌سیم تان کار نمی‌کند؟ برای قدم آخر می‌توانید آن را با یک کامپیوتر یا لپ تاپ دیگر امتحان کنید.

آیا همه موس‌های بی‌سیم نیاز به باتری دارند؟ خیر. امکان شارژ مستقیم برخی موس‌های بی‌سیم از طریق درگاه USB وجود دارد. باقی موس‌ها پس از اتمام شارژ نیاز به تغییر باتری دارند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. الهام

    سلام من موس را به لب تاب وصل کردم ، راست کلیک و چپ کلیک کار میکند، اما نشانگر حرکت نمی کند، چراغ زیر موس هم قرمز نیست

  2. داود

    روش اخرت جواب داد جای دانگل رو عوض کردم

  3. کورو‌ش

    سلام. برای روش دوم (دانگل) باید بلوتوپ لپ تاپ روشن باشد؟ لپ تاپ لنووو.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کورو‌ش

      سلام وقت خوش خیر نیازی نیست دانگل رو متصل کنید، خود سیستم شناسایی می‌کنه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%86%d8%b5%d8%a8-%d9%85%d9%88%d8%b3-%d8%a8%db%8c-%d8%b3%db%8c%d9%85-%d8%b1%d9%88%db%8c-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be/
ads
ads