داغ ترین ها :
آموزش پیدا کردن ip گوشی در اندروید و آیفون

آموزش پیدا کردن ip گوشی در اندروید و آیفون

به دلایل مختلف نیاز پیدا می‌کنید که Ip Address گوشی اندرویدی یا ایفون خود را بدانید. اما آیا می‌دانید Ip Address چیست و کجا باید آن را پیدا کنید؟ در ادامه این مطلب، ما به طور کامل مفهوم IP Address را به شما توضیح داده و در ادامه روش یافتن IP آدرس در اندروید و IOS را شرح می‌دهیم. با روش پیدا کردن ip گوشی همراه ما باشید.

توضیح یک مفهوم کلی؛ IP Address چیست؟

قبل از این که به شما آموزش دهیم که چگونه IP Address گوشی خود را پیدا کنید باید توضیح دهیم که ماهیت IP Address چیست. به طور کلی IP Address مخفف Internet Protocol است و در واقع این مفهوم یک برچسب است که به هر دستگاهی که به شبکه متصل است اختصاص می‌یابد.

پس اگر برای شما سوال است که آیا گوشی مورد نظرتان IP Address دارد یا خیر باید بگوییم که بله گوشی شما از IP Address استفاده می‌کند. چک کردن IP Address روی گوشی یا روی وای فای به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری روی دستگاه‌های متصل به یک شبکه داشته باشید.

در حالت کلی IP Address ها به دو صورت public و private هستند که در ادامه هر دو نوع را برای شما شرح می‌دهیم.

  • public IP address که به آن global IP address نیز گفته می‌شود، برچسبی است که از طریق آن، کل اینترنت دستگاه‌های متصل به اینترنت شما را مشاهده می‌کنند. از آنجایی که این global IP address برای شبکه شما یکسان است، این برچسب بین دستگاه شما یکسان خواهد بود. این یعنی global IP address لپ تاپ شما با گوشی شما دقیقا یکسان است.
  • private IP address یا local IP address برچسبی است که دستگاه‌های متصل به اینترنت خانگی شما را نشان می‌دهد. هر دستگاه در یک شبکه اینترنت یک local IP address منحصر به فرد دارد اما local IP address می‌تواند برای یک شبکه خانگی دیگر نیز به کار برده شود.

در ادامه زمانی که شما IP Address دستگاه خود را چک می‌کنید با دو گزینه IPv4 و IPv6 مواجه می‌شوید. IPv4 کوتاه‌تر است ولی به دلیل تعداد بسیار زیاد متصل به اینترنت این IP ها رو به پایان است. IPv6 بلندتر و سخت‌تر است اما تعداد آن به حدی زیاد است که تا مدت زمان زیادی به پایان نرسد.

 

در ویندوز چطور mac address را بیابیم:
پیدا کردن مک آدرس کامپیوتر

 

نحوه پيدا كردن ip گوشی

در ادامه این بخش به شما نحوه پیدا کردن ip گوشی در سیستم عامل اندروید و IOS را آموزش می‌دهیم تا بتوانید به سادگی IP Address خود را پیدا کنید.

نحوه پيدا كردن ip گوشی اندرویدی

در عمل تفاوتی ندارد که گوشی اندرویدی شما از چه برندی باشد و در نهایت نحوه پيدا كردن ip گوشی سامسونگ و شیائومی و هواوی و الجی و نوکیا و دیگر برندها چندان تفاوتی ندارد و با پشت سر گذاشتن مراحل زیر می‌توانید IP Address گوشی اندرویدی خود را پیدا کنید.

  • به تنظیمات یا Settings مراجعه کنید.
  • حال به بخش Network & internet یا Connections یا به هر بخش مشابهی روی گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید.
  • در مرحله بعد باید Wi-Fi را انتخاب کنید.
  • اگر در حال حاضر به یک وای فای متصل هستید، روی نام آن کلیک کنید و به بخش Advanced بروید. (در گوشی‌های سامسونگ در این مرحله کافی است روی چرخ دنده مقابل نام وای فای کلیک کنید و IP Address خود را در صفحه بعد مشاهده کنید).
  • حال در بخش Network Details می‌توانید IP Address خود را مشاهده کنید.

راه دومی نیز برای چک کردن IP Address گوشی‌های اندرویدی وجود دارد که این روش را در ادامه معرفی می‌کنیم.

پیدا کردن ip گوشی

  • به Settings مراجعه کنید.
  • در تنظیمات به دنبال گزینه About phone باشید. حتی می‌توانید About phone را در بالای تنظیمات سرچ کنید. در برخی از برندها، ابتدا باید وارد بخش System و سپس About phone شوید.
  • در مرحله بعدی به بخش Status مراجعه کنید. در این قسمت IP Address قابل مشاهده است.

 

آموزش های کاربردی تکنولایف را دنبال کنید:
لوکیشن فرستادن

 

نحوه پيدا كردن ip گوشي ايفون

برای پیدا کردن IP Address گوشی‌های اپل یا همان ایفون‌ها باید مراحل گفته شده در ادامه را سپری کنید.

  • به Settings بروید.
  • به بخش Wi-Fi مراجعه کنید.
  • به روی علامت تعجب موجود رو به روی وای فای که به آن متصل هستید کلیک کنید.
  • حال IP Address شما قابل مشاهده است.

چک کردن public IP address

چک کردن IP Address عمومی کار آسانی است و تنها کافیست با محصول مورد نظر به این سایت مراجعه کنید تا IP Address عمومی شما نمایش داده شود. جالب است که این سایت تلاش می‌کند تا آدرس شما را نیز از طریق این IP در نقشه به شما نمایش بدهد که البته خیلی دقیق نیست ولی به خوبی عمل می‌کند و حداقل کشور را به طور دقیق نمایش می‌دهد.

خرید مک بوک

نحوه پيدا كردن ip گوشی دیگران

در ادامه به شما دو راه کلی را آموزش می‌دهیم که از طریق آن بتوانید IP Address سایت‌های مختلف و همچنین ایمیل‌های دریافت شده را مشاهده کنید.

مشاهده IP Address سایت‌ها

به Command Prompt ویندوز خود وارد شوید. برای این کار کافیست CMD را در سرچ ویندوز بنویسید. حال در صفحه Command Prompt کافیست ping را نوشته و یک Space وارد کنید و سپس نام سایت را بنویسید.

برای مثال برای پیدا کردن IP Address گوگل کافیست در Command Prompt بنویسید ‘’ping www.google.com’’ و سپس IP Address گوگل به شما نمایش داده می‌شود.

مشاهده IP Address ایمیل دریافت شده

برای این کار باید از مرورگر خود یا از طریق لپ تاپ به Gmail خود وارد شوید. حال به ایمیل دریافت شده‌ای که می‌خواهید IP Address آن را مشاهده کنید وارد شوید و به روی سه نقطه بالا سمت راست ایمیل کلیک کنید.نحوه پيدا كردن ip گوشی دیگران

گزینه Show original را انتخاب کنید تا صفحه جدیدی باز شده و در اطلاعات IP Address مورد نظر برای شما نمایش داده شود.

 

پيدا كردن مك آدرس اندروید و iOS:
مک آدرس گوشی

 

سوالات متداول

IP Address چیست؟ به طور کلی IP Address مخفف Internet Protocol است و در واقع این مفهوم یک برچسب است که به هر دستگاهی که به شبکه متصل است اختصاص می‌یابد. پس اگر برای شما سوال است که آیا گوشی مورد نظرتان IP Address دارد یا خیر باید بگوییم که بله گوشی شما از IP Address استفاده می‌کند. چک کردن IP Address به روی گوشی یا به روی وای فای به شما کمک می‌کند تا کنترل بیشتری به روی دستگاه‌های متصل به یک شبکه داشته باشید. در حالت کلی IP Address ها به دو صورت public و private هستند.

چگونه ip گوشی اندرویدی را پیدا کنیم؟ به تنظیمات یا Settings مراجعه کنید. حال به بخش Network & internet یا Connections یا هر بخش مشابهی به روی گوشی اندرویدی خود مراجعه کنید. در مرحله بعد باید Wi-Fi را انتخاب کنید. اگر در حال حاضر به یک وای فای متصل هستید به روی نام آن کلیک کنید و به بخش Advanced بروید. (در گوشی‌های سامسونگ در این مرحله کافی است به روی چرخ دنده مقابل نام وای فای کلیک کنید و IP Address خود را در صفحه بعد مشاهده کنید). حال در بخش Network Details می‌توانید IP Address خود را مشاهده کنید.

مشاهده IP Address ایمیل دریافت شده چگونه است؟ برای این کار باید از مرورگر خود یا از طریق لپ تاپ به Gmail خود وارد شوید. حال به ایمیل دریافت شده‌اید که می‌خواهید IP Address آن را مشاهده کنید وارد شوید و به روی سه نقطه بالا سمت راست ایمیل کلیک کنید. گزینه Show original را انتخاب کنید تا صفحه جدیدی باز شده و در اطلاعات IP Address مورد نظر برای شما نمایش داده شود.

لپ تاپ گیمینگ بنر
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d9%be%db%8c%d8%af%d8%a7-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-ip-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-%d9%88-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86/
ads
ads