داغ ترین ها :
آموزش کار با ساعت هوشمند شیائومی

آموزش کار با ساعت هوشمند شیائومی

شیائومی یکی از سازندگان ساعت‌های هوشمند است که به همراه زیر برندهای مشهوری مانند آمازفیت محصولات متنوعی تولید و روانه بازار کرده است. شما با هر بودجه‌ای می‌توانید ساعت یا دستبندی هوشمند از شیائومی خریداری کنید. در ادامه نحوه اتصال این محصولات به گوشی و همچنین نحوه کار با ساعت‌ هوشمند شیائومی را به شما آموزش می‌دهیم.

تفاوت ساعت هوشمند و دستبند هوشمند

شاید برخی از کابران تفاوت ساعت‌ هوشمند و دستبند هوشمند را به طور دقیق ندانند و به همین دلیل نیز از این دو عبارت برای تعریف یک محصول مشخص استفاده کنند که این موضوع چندان درست نیست. دستبندهای هوشمند معمولا نمایشگرهای کوچک‌تر و ساده‌تری به نسبت ساعت‌های هوشمند دارند و قابلیت‌های کمتری را هم ارائه می‌کنند.

تفاوت ساعت هوشمند و دستبند هوشمند

دستبندهای هوشمند بیشتر برای انجام ورزش‌های مختلف کارایی دارند و به دلیل وزن بسیار کم شما می‌توانید بدون خستگی به صورت دائمی آن‌ها را به روی مچ خود داشته باشید. ساعت‌های هوشمند عموما به شما اجازه می‌دهند تا برنامه‌های مختلف را مثل گوشی به روی آن‌ها نصب کنید در حالی که امکان نصب برنامه جدید به روی دستبند هوشمند وجود ندارد.

 

راهنمای خرید اسمارت واچ با بودجه کمتر از 4 میلیون:
بهترین ساعت هوشمند تا 4 میلیون

 

نحوه روشن كردن ساعت شیائومی

شاید برای شما سوال باشد که نحوه روشن شدن ساعت هوشمند شیائومی چگونه است؟ باید بگوییم که این کار بسیار ساده است و تنها کافیست تا دکمه کناری ساعت را برای چند ثانیه نگه دارید. اگر ساعت شما دو دکمه در سمت راست دارد می‌توانید هر کدام را به ترتیب برای چند ثانیه نگه دارید تا ساعت روشن شود. به طور کلی اما معمولا در صورت وجود دو دکمه، دکمه بالایی وظیفه روشن کردن ساعت را برعهده دارد.

آموزش اتصال ساعت هوشمند شیائومی به گوشی

برای اتصال ساعت هوشمند شیائومی به گوشی مراحل زیر را پشت سر بگذارید. در نظر داشته باشید که مراحل برای اندروید یا ios تفاوت چندانی ندارد و برای هر دو می‌توانید از مراحل گفته شده در ادامه استفاده کنید.

  • ساعت را روشن کرده و مراحل راه اندازی ابتدایی را پشت سر بگذارید (مثل انتخاب زبان).
  • برنامه Mi fitness را به روی گوشی خود دانلود و نصب کنید.
  • وارد این برنامه شوید و به روی Start کلیک کنید.
  • موارد را تایید کرده و به روی گزینه Agree کلیک کنید.
  • منطقه را انتخاب کرده و Next را بزنید.
  • در این مرحله وارد برنامه شده‌اید و کافیست از منوی پایین صفحه بخش Device را انتخاب کنید.
  • از بالا به روی Add Device کلیک کنید.
  • گزینه Sign In را بزنید.
  • وارد اکانت خود شوید و در صورت نداشتن اکانت، از طریق ایمیل یک اکانت جدید بسازید.
  • مجدد به روی Add Device کلیک کنید.
  • موارد لازم را تایید کنید.
  • به روی نام ساعت کلیک کنید.
  • از طریق ساعت نوتیف دریافتی را تایید کنید.
  • به روی گوشی گزینه Pair & connect را بزنید.
  • به روی Pair کلیک کنید.
  • گزینه Continue را انتخاب کنید.
  • مجدد از طریق ساعت نوتیف دریافتی را تیک بزنید.
  • تمام! در ادامه تنظیمات را طبق سلیقه پشت سر بگذارید.

 

 

نحوه کار با ساعت هوشمند شیائومی

طرز استفاده از ساعت هوشمند شیائومی ممکن بسته به مدل مقداری متفاوت باشد؛ چرا که برخی از ساعت‌ها تنها یک دکمه‌ دارند و برخی دیگر از چند دکمه استفاده می‌کنند. به طور کلی اما با توجه به توضیحات این بخش می‌توانید با ساعت خود کار کنید و شباهت بین مدل‌های مختلف بسیار زیاد است.

زمانی که صفحه ساعت را روشن می‌کنید ساعت و اطلاعات به شما نمایش داده می‌شود. اگر به سمت چپ یا راست اسکرول کنید بین بخش‌های مختلفی که خودتان از قبل تنظیم کرده‌اید جابجا خواهید شد. اگر دست خود را از پایین به سمت بالا بکشید کنترل سنتر ساعت برای شما نمایش داده می‌شود، جایی که می‌توانید صدای ساعت را قطع و وصل کنید، آلارم ایجاد کنید، چراغ قوه را روشن کنید، روشنایی را تغییر دهید و بسیاری از کارهای دیگر.

نحوه کار با ساعت هوشمند شیائومی

اگر در صفحه اصلی از بالا به سمت پایین دست خود را بکشید صفحه اعلان‌ها برای شما نمایش داده می‌شود، جایی که تمام اعلان‌های دریافتی از گوشی در آنجا ذخیره می‌شود. شما در هر بخشی از ساعت که باشید با زدن دکمه کناری به صفحه اصلی منتقل خواهید شد. همین دکمه کناری را اگر در حالتی که به روی صفحه اصلی هستید فشار دهید منوی ساعت برای شما باز می‌شود، جایی که می‌توانید به تمامی برنامه‌ها، امکانات و تنظیمات دسترسی داشته باشید.

اگر زمانی که به روی صفحه اصلی ساعت هستید دست خود را کمی به روی صفحه نگه دارید می‌توانید بین واچ فیس‌های موجود جابجا شوید و ظاهر ساعت خود را عوض کنید. همچنین باید اشاره کنیم که در هر صفحه‌ای که هستید با کشیدن دست از چپ به راست به صفحه قبلی منتقل می‌شوید.

 

خرید مک بوک

بروزترین گلکسی واچ های بازار را بهتر بشناسید:
جدیدترین ساعت هوشمند سامسونگ

 

نحوه تنظیم ساعت هوشمند شیائومی

پس از این که ساعت را به برنامه Mi fitness متصل کردید، وارد این برنامه که شوید گزینه‌های فراوانی در دسترس شما قرار خواهد گرفت. در ادامه هر یک از این گزینه‌ها را توضیح می‌دهیم تا با تنظیمات ساعت هوشمند شیائومی بیشتر آشنا شوید و بتوانید مراحل تغییر زنگ ساعت هوشمند شیائومی را انجام دهید.

نحوه تنظیم ساعت هوشمند شیائومی

App notifications

از طریق این بخش می‌توانید مشخص کنید که آیا ساعت اعلان‌های گوشی را دریافت کند یا خیر. همچنین می‌توانید دقیقا مشخص کنید که کدام برنامه‌ها اجازه ارسال اعلان را داشته باشند. از طریق این بخش نظارت کاملی بر اعلان‌های دریافتی ساعت خواهید داشت.

Incoming calls

این بخش برای شخصی سازی تماس‌های دریافتی است. هر تنظیماتی که مرتبط با تماس دریافتی ساعت شیائومی شما است در این بخش قرار می‌گیرد.

Heart rate

از طریق این بخش به تاریخچه ضربان قلب خود دسترسی خواهید داشت.

Sleep

از طریق این بخش به تاریخچه خواب خود دسترسی خواهید داشت.

Blood Oxygen

از طریق این بخش به تاریخچه اکسیژن خون خود دسترسی خواهید داشت.

Stress

از طریق این بخش به تاریخچه تست‌های سنجش استرس خود دسترسی خواهید داشت.

Stats

دیتای کلی شما از نظر میزان کالری سوزانده شده، میزان فعالیت ورزشی و موارد این‌چنینی را نمایش می‌دهد.

Alarm

از طریق این گزینه می‌توانید برای ساعت هوشمند خود آلارم ایجاد کنید. البته این کار از طریق خود ساعت هم به سادگی قابل انجام است.

Event

از طریق این بخش می‌توانید رویدادهای مختلف را وارد کنید تا مثلا ساعت تاریخ تولید دوستتان را روز قبل از آن به شما اطلاع دهد یا مثلا تاریخ یک جلسه کاری مهم را فراموش نکنید.

Weather

از طریق گزینه Weather می‌توانید مشخص کنید که ساعت دیتای مربوط به بخش هواشناسی را نمایش دهد یا خیر. همچنین از این بخش می‌توانید لوکیشن مورد نظر خود را انتخاب کنید.

World clock

برخی از افراد به دلیل شرایط کاری نیاز دارند تا از ساعت کشورهای دیگر مطلع باشند. شما از طریق این گزینه می‌توانید کشورهای مورد نظر را اضافه کنید.

Camera

شما امکان خواهید داشت تا از طریق ساعت خود دوربین گوشی را کنترل کنید و مانند شاتر از ساعت استفاده کنید.

Widget

در بالا به شما توضیح دادیم که زمانی که در صفحه اصلی هستید اگر به سمت چپ یا راست اسکرول کنید بین ویجت‌های مختلف جابجا می‌شوید. از طریق این بخش می‌توانید مشخص کنید که این ویجت‌ها چه مواردی باشند و به چه ترتیب پشت سر هم قرار بگیرند.

Sort apps

از طریق این گزینه می‌توانید برنامه‌های موجود به روی ساعت را بر اساس نیاز و استفاده مرتب کنید.

Vibration

این قسمت همان طور که از نامش هم مشخص است مربوط به تنظیم میزان و شدت ویبره اعلان‌های مختلف است.

Sleep mode

گزینه Sleep mode کارایی زیادی دارد و به شما امکان می‌دهد تا زمانی که خواب هستید را برای ساعت مشخص کنید. طی این ساعت نور صفحه در کمترین حالت قرار می‌گیرد و صدا و ویبره ساعت قطع می‌شود.

Find Device

اگر ساعت خود را در خانه گم کرده‌اید می‌توانید آن را از طریق این گزینه پیدا کنید.

Set password

از آنجایی که به روی ساعت هوشمند اعلان‌های شخصی دریافت می‌شود قطعا فکر خوبی است که برای آن پسورد در نظر بگیرید تا کاربران دیگر نتوانند به اطلاعات گوشی شما و اعلان‌ها دسترسی داشته باشند.

Update

از طریق این گزینه می‌توانید ساعت خود را آپدیت کنید.

 

لپ تاپ گیمینگ بنر

 

تنظیم تاریخ ساعت هوشمند شیائومی

زمانی که ساعت را به گوشی هوشمند خود متصل کنید، اطلاعاتی مانند زمان و تاریخ بین این دو همگام سازی می‌شود. این یعنی نیازی نیست شما به صورت دستی زمان و تاریخ را تغییر دهید و خود ساعت از اطلاعات گوشی استفاده می‌کند.

 

علامت های روی ساعت هوشمند شیائومی

اگر در صفحه اصلی دست خود را از پایین به سمت بالا بکشید کنترل سنتر ساعت باز می‌شود. در توضیحات عملکرد هر یک از گزینه‌ها را توضیح می‌دهیم.

  1. این گزینه برای روشن و خاموش کردن DND یا همان Do not Disturb کارایی دارد. با روشن کردن این گزینه دیگر اعلان دریافت نمی‌کنید و ساعت هیچ مزاحمتی برای شما ایجاد نمی‌کند.
  2. روشن کردن این گزینه حالت Raise to Wake را فعال می‌کند. زمانی که این گزینه روشن باشد هر بار که دست خود را بالا بیاورید صفحه نمایش ساعت روشن می‌شود.
  3. این گزینه برای روشن و خاموش کردن حالت بی‌صدا است.
  4. این گزینه چراغ قوه است.
  5. این گزینه در صورتی که روشن باشد صفحه ساعت برای 5 دقیقه روشن می‌ماند (پیشنهاد می‌کنیم خاموش کنید).
  6. این گزینه شما را به تنظیمات انتقال می‌دهد.
  7. این گزینه برای زمانی کاربرد دارد که ساعت خیس شده باشد. این گزینه با ایجاد صدایی کمک می‌کند تا آب از داخل اسپیکر ساعت خارج شود.
  8. به کمک این گزینه می‌توانید آلارم ایجاد کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

19 نظر

  1. سجاد

    با سلام بنده یک گوشی شیائومی (13تی پرو)و یک ساعت هوشمند(s1 pro) دارم بعد از تحویل سال ساعت هوشمند زمان را یک ساعت جلوتر از گوشی نشان میدهد .با چندتا گوشی دیگه هم امتحان کردم اعم از شیائومی وغیر شیائومی .بنظر من مشکل از برنامه mi fitness می باشد در صورت امکان راهنمایی فرمائید.

  2. سلطانی

    سلام وقت بخیر.روی ساعت من رمز گذاشتن الان یادشون نیست باید چکار کنم؟؟؟ شیائومی s1 active

  3. علی

    سلام من ساعت mibro gs دارم وقتی سوار ماشین میشم بعضی از وقت ها راه ماشین رو قدم حساب میکنه چیکار کنم تا اینجوری نشه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c/
ads
ads