داغ ترین ها :

آموزش کالیبره کردن باتری در گوشی های اندرویدی

می‌خواهیم بررسی کنیم که چگونه می‌توان باتری گوشی هوشمند برندهای مختلف اندرویدی را کالیبره کرد. پس با آموزش کالیبره کردن باتری در گوشی های اندرویدی با ما همراه باشید.

 

لیست قیمت گوشی های موبایل از برندهای متنوع بازار در فروشگاه تکنولایف: قیمت گوشی

 

یکی از اتفاقاتی که امکان دارد پس از مدتی استفاده برای گوشی هوشمندتان رخ دهد، کاهش میزان دقت دستگاه در نشان دادن ظرفیت واقعی باتری است. درواقع گاهی اوقات در محصولات قدیمی مشکلی پیش می‌آید که با وجود اینکه باتری صفر درصد نشده، اما گوشی هوشمند خاموش می‌شود.

چنین حالتی در زمانی رخ می‌دهد که باتری از حالت کالیبره بودن خارج شده و باید آن را مجددا تنظیم کرد. در ادامه می‌خواهیم توضیح دهیم که کالیبره کردن باتری چیست.  (کالیبره گوشی چیست؟)

 

 

کالیبره کردن باتری چیست؟

پیش از آنکه بگوییم کالیبره گوشی چیست باید به موضوعی اشاره کنیم. گوشی هوشمند باید امکان رصد باتری را داشته باشد و به کاربر اطلاع دهد که چه زمانی باتری کاملا شارژ شده یا میزان شارژ آن به صفر نزدیک شده و باید مجددا شارژ شود. با این حال، ممکن است ویژگی ذکر شده در گوشی هوشمند به مشکل خورده و دستگاه قادر نباشد میزان دقیق شارژ موجود در باتری را نمایش دهد.

کالیبره کردن باتری

چنین اتفاقی ممکن است بر اثر مشکلات نرم‌افزاری پیش آمده یا به خاطر افزایش عمر باتری، عملکرد آن با مشکل مواجه شود. در هر صورت راهکاری وجود دارد که دقت نمایش میزان ظرفیت باتری را افزایش داد. البته باید در نظر داشته باشید که انجام چنین کاری باعث بهبود عملکرد باتری نمی‌شود. درواقع چنین کاری کمک می‌کند که دستگاه با دقت بالاتری بتواند میزان ظرفیت موجود باتری را نشان دهد.

 

 

چه زمانی باید باتری گوشی را کالیبره کرد؟

حال که می‌دانیم کالیبره گوشی چیست باید گفت که کالیبره کردن باتری در زمانی باید انجام شود که نسبت به عملکرد دستگاه در نمایش میزان درصد شارژ باقی مانده شک کرده‌اید. درواقع اگر ایرادی در عملکرد دستگاه در نمایش ظرفیت درست باتری مشاهده نمی‌کنید، نیازی به کالیبره کردن آن وجود ندارد. درواقع مواردی که در ادامه ذکر خواهیم کرد زمان‌های درستی برای کالیبره کردن باتری هستند:

1. زمانی که باتری گوشی درصد قابل‌توجه‌ای شارژ نشان می‌دهد اما بعد از یک مدت کوتاه گوشی خاموش می‌شود.

2. زمانی که باتری گوشی خود را به شارژ می‌زنید و بعد از مدت طولانی تغییری در شارژ ایجاد نمی‌شود. ( یا زمانی که بعد از استفاده زیاد تغییری در درصد باتری ایجاد نمی‌شود.)

3. وقتی مدت زمان زیادی از عمر باتری گوشی شما می‌گذرد و شما به سلامت باتری خود شک دارید.

خوب حالا که می‌دانید آیا باتری گوشی شما به کالیبره کردن نیاز دارد یا نه برویم سراغ آموزش کالیبره کردن باتری گوشی.

 

خرید مک بوک

آنچه باید پیش از کالیبره کردن باتری بدانید

اگر فکر می‌کنید خللی در عملکرد باتری به وجود آمده، گاهی اوقات بهترین راه این است که گوشی هوشمند را به پیش متخصصان برده و باتری آن را تعویض کنید. البته اگر از گوشی هوشمندی استفاده می‌کنید که دارای باتری قابل تعویض است، تنها به باتری جدید نیاز دارید تا مشکل پیش‌آمده را تنها با تعویض باتری برطرف کنید.

چه زمانی باید باتری گوشی را کالیبره کرد؟

البته اکثر گوشی‌های هوشمند که در حال حاضر می‌توان آن‌ها را در بازار یافت از بدنه‌ای یکپارچه استفاده می‌کنند که درواقع امکان جداسازی باتری از بدنه وجود ندارد. از طرفی باید در نظر داشته باشید که گاهی اوقات کالیبره کردن باتری امکان دارد نتیجه نداده و دستگاهتان همچنان با مشکل مواجه باشد.

در صورتی که اخیرا آپدیت نرم‌افزاری جدیدی برای گوشی هوشمندتان نصب کرده‌اید و پس از آن، باتری دستگاهتان به مشکل خورده، احتمال دارد که ایرادات وارده به خاطر مشکلات نرم‌افزاری باشد. در چنین شرایطی بهتر است که تا زمان انتشار آپدیت جدید توسط شرکت سازنده صبر کنید تا مشکل به وجود آمده برطرف شود.

 

 

چگونه باتری گوشی هوشمند اندرویدی را کالیبره کنیم؟

آموزش کالیبره کردن باتری در گوشی های اندرویدی

کالیبره کردن باتری در گوشی های اندرویدی باعث می‌شود مصرف باتری بهبود پیدا کند.

روشی که در ادامه برایتان توضیح خواهیم داد در تمام گوشی‌های هوشمند اندرویدی قابل انجام است. البته در ادامه‌ی مقاله به‌صورت جداگانه توضیح خواهیم داد که برای کالیبره کردن محصولات برندهای دیگر چه باید کرد.

  1. ابتدا باید ظرفیت باتری را تخلیه کنید. برای انجام این کار به قدری از گوشی هوشمند استفاده کنید تا دستگاه خاموش شود.
  2. بار دیگر دستگاه را روشن کرده و منتظر شوید که بار دیگر خاموش شود.
  3. حال، گوشی هوشمند را به شارژر متصل کرده و صبر کنید تا دستگاه به‌صورت صد درصد شارژ شود.
  4. پس از اینکه دستگاه به‌صورت کامل شارژ شد، شارژر را از گوشی هوشمند جدا کنید.
  5. گوشی هوشمندتان را روشن کنید. میزان شارژ باتری را چک کنید. اگر ۱۰۰ درصد نزده بود، شارژر را مجددا به گوشی هوشمند متصل کنید تا به‌صورت کامل شارژ شود. حال صبر کنید تا میزان شارژ به صد درصد برسد.
  6. شارژر را جدا کرده و دستگاهتان را ری‌استارت کنید. در صورتی که میزان درصد شارژ روی ۱۰۰ درصد قرار ندارد، گوشی هوشمندتان را بار دیگر به شارژر متصل کنید. این روند را به قدری ادامه دهید که دستگاه پس از ری‌استارت میزان شارژ را ۱۰۰ درصد نشان دهد.
  7. حال از گوشی استفاده کنید تا میزان شارژ به صفر درصد رسیده و دستگاه خاموش شود.
  8. دستگاه را به شارژر متصل کرده و آن را به طور کامل شارژ کنید. گوشی هوشمندتان با انجام روش ذکر شده کالیبره خواهد شد.

 

 

کالیبره کردن گوشی سامسونگ چگونه است؟

چگونه باتری گوشی سامسونگ را کالیبره کنیم؟

گوشی‌های هوشمند سامسونگ دارای قابلیتی هستند که Quick Reset یا ریست سریع نام دارد. این ویژگی اجازه می‌دهد باتری دستگاه سامسونگی خود را به سادگی کالیبره کنید. برای کالیبره کردن گوشی سامسونگ کافی است که روش زیر را انجام دهید:

  1. از گوشی هوشمندتان استفاده کنید تا میزان شارژ باتری به ۵ درصد برسد.
  2. از اپلیکیشن برقراری تماس، کد #۰۲۲۸#* را وارد کرده و اگر به‌صورت خودکار کد فعال نشد، گزینه‌ی برقراری تماس را انتخاب کنید.
  3. منویی به‌صورت پاپ‌آپ به نمایش درخواهد آمد. از منوی به نمایش درآمده، گزینه‌ی Quick Start را انتخاب کنید.
  4. حال صبر کنید تا دستگاه خاموش و مجددا روشن شود. بررسی کنید که آیا میزان درصد شارژ باتری کمتر از عدد قبلی شده یا خیر.
  5. گوشی هوشمند را به شارژر متصل کرده و صبر کنید تا ۱۰۰ درصد شارژ شود.
  6. دستگاه را خاموش کرده و مجددا روشن کنید. شارژر را نیز از دستگاه جدا سازید.
  7. مجددا به مرحله‌ی دوم رفته و این کار را دو بار دیگر انجام دهید.
  8. شما تاکنون باید سه بار Quick Start کرده باشید و میزان شارژ باتری نیز روی ۱۰۰ درصد باشد. از اپلیکیشن برقراری تماس، کد *#9900# را شماره‌گیری کنید.
  9. از منویی که برایتان پاپ‌آپ خواهد شد، گزینه‌ی batterystats.bin reset را انتخاب کنید.
  10. از منو خارج شده و گوشی هوشمند را ری‌استارت کنید.

باید در نظر داشت که نرم افزار کالیبره باتری اندروید نیز وجود دارد و شما می‌توانید از نرم افزار کالیبره باتری اندروید نیز برای انجام چنین کاری استفاده کنید. همچنین می‌توانید در گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف اندرویدی دسترسی به کد تست باتری داشته باشید. در ادامه فهرستی برایتان قرار داده‌ایم که می‌توانید به تست سالم بودن باتری گوشی از برندهای گوناگون دسترسی سریع داشته باشید.

 

قوی ترین باتری گوشی برای کدام مدل است؟
بهترین گوشی از نظر باتری

 

کد تست باتری انواع گوشی های اندرویدی

در ادامه فهرستی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن، تست سالم بودن باتری گوشی اندرویدیتان را انجام دهید.

کد کالیبره باتری گوشی اچ تی سی

کد کالیبره باتری گوشی اچ تی سی برای بررسی وضعیت باتری آن #۰۲۲۸#* است.

کد کالیبره باتری گوشی هواوی

کد کالیبره باتری گوشی هواوی برای بررسی وضعیت باتری آن *#*#۲۸۴۶۵۷۹#*#* است.

کد کالیبره باتری گوشی شیائومی

کد کالیبره باتری گوشی شیائومی برای بررسی وضعیت باتری آن *#*#۶۴۸۵#*#* است.

خرید مک بوک

کد کالیبره باتری گوشی سونی

کد کالیبره باتری گوشی سونی برای بررسی وضعیت باتری آن *#*#۷۳۷۸۴۲۳#*#* است.

کد کالیبره باتری گوشی ال جی

کد کالیبره باتری گوشی ال جی برای بررسی وضعیت باتری آن *#*#۴۶۳۶#*#* است.

کد کالیبره باتری گوشی سامسونگ

کد کالیبره باتری گوشی ال جی برای بررسی وضعیت باتری آن #۰۲۲۸#* است.

 

دو گوشی خوش قیمت و پرطرفدار این روزها:
مقایسه m12 با a22

 

پرسش‌های متداول

کالیبره کردن باتری چیست؟ کالیبره کردن باتری به این معنا است که به نرم‌افزار گوشی هوشمند کمک کنیم ظرفیت موجود باتری را با دقت بیشتری نمایش دهد.

کد گوشی‌های سامسونگ برای کالیبره کردن باتری چیست؟ شما می‌توانید با وارد کردن *#0228# اقدام به کالیبره کردن باتری با انتخاب گزینه‌ی Quick Reset کنید.

آیا ظرفیت باتری با کالیبراسیون تغییر می‌یابد؟ خیر. کالیبراسیون باتری تنها کمک خواهد کرد که نرم‌افزار به‌صورت دقیق‌تر میزان شارژ موجود باتری را نمایش دهد.

لپ تاپ گیمینگ بنر
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. حسین

    سلام خدمت دوستان
    من هواوی p8 lite پی ۸ لایت رو با کد ستاره مربع ستاره مربع ۲۸۴۶۵۷۹ مربع ستاره مربع ستاره همین کد رو وارد کردم اما متاسفانه اکثر اطلاعات از جمله مخاطبین حافظه داخلی و حافظه سیم پاک شدن درحالیکه هدفم ریست کردن باتری بود آیا راهی داره که با استفاده از هر روشی اطلاعات رو برگردوند؟گوشی با اندروید ۶ متعلق به سالهای ۲۰۱۵ و ۱۶ هستش

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a8%d8%b1%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86/
ads
ads