داغ ترین ها :

آموزش کالیبره کردن باتری گوشی + [ویدئو]

گاهی ممکن است که باتری گوشی شما عدد 20 درصد را نشان بدهد ولی بعد از مدت کوتاهی به طور ناگهانی گوشی شما خاموش می‌شود. این مشکل حتما به باتری گوشی مرتبط است و شما باید کاری برای این مشکل انجام دهید تا آسیب جدی‌تری به گوشی وارد نشود. گاهی این مشکل می‌تواند صدمات جدی و جبران‌ناپذیری به گوشی وارد کند، درضمن خاموش شدن گوشی به طور ناگهانی برای همه اتفاق ناخوشایندی است مخصوصا اگر کار مهمی هم داشته باشید.

احتمالا اکثر افراد بعد از به وجود آمدن این مشکل دست به تعویض باتری گوشی خود می‌زنند اما اینجا ما برای شما راه‌کار بهتری داریم. کالیبره کردن باتری گوشی ، کالیبره کردن باتری شاید همیشه کارساز نباشد اما قبل از عوض کردن باتری گوشی حتما آن را یکبار کالیبره کنید تا شاید اصلا احتیاجی به تعویض باتری نداشته باشید و هزینه شما به شدت کاهش یابد.

 

جهت مشاوره برای خرید گوشی با باتری قدرتمند و بهینه می‌توانید به سایت تکنولایف مراجعه کنید و از کارشناسان تکنولایف مشاوره تخصصی بگیرید.

 

کالیبره کردن باتری گوشی چیست

باتری‌ها در اثر بار‌ها و بار‌ها شارژ و دشارژ شدن مقداری از ظرفیت خود را از دست می‌دهند و این نقص برای سیستم عامل مشکل به وجود می‌آورد و گوشی آمار اشتباهی از میزان باتری را نمایش می‌دهد، کالیبره کردن به نرم‌افزار گوشی کمک می‌کند تا بهتر و دقیق‌تر این آمار برای شما به نمایش بدهد.

کالیبره کردن منجربه کارکرد بهتر باتری گوشی نمی‌شود، اما موجب می‌شود که نمایش درستی از میزان باتری داشته باشید. قبل از اینکه سراغ آموزش کالیبره کردن باتری گوشی برویم باید بدانید که گوشی در چه حالتی نیاز به کالیبره کردن دارد.

 

چه زمانی نیاز به کالیبره کردن باتری گوشی دارید؟

1. زمانی که باتری گوشی درصد قابل‌توجه‌ای شارژ نشان می‌دهد اما بعد از یک مدت کوتاه گوشی خاموش می‌شود.

2. زمانی که باتری گوشی خود را به شارژ می‌زنید و بعد از مدت طولانی تغییری در شارژ ایجاد نمی‌شود. ( یا زمانی که بعد از استفاده زیاد تغییری در درصد باتری ایجاد نمی‌شود.)

3. وقتی مدت زمان زیادی از عمر باتری گوشی شما می‌گذرد و شما به سلامت باتری خود شک دارید.

خوب حالا که می‌دانید آیا باتری گوشی شما به کالیبره کردن نیاز دارد یا نه برویم سراغ آموزش کالیبره کردن باتری گوشی.

لازم‌به‌ذکر است که همان طور که در مطلب بالا اشاره کردیم کالیبره کردن باتری گوشی تاثیری در بهبود عملکرد باتری گوشی ندارد و فقط به نمایش درست میزان باتری مرتبط است. پس اگر از خراب بودن باتری خود اطمینان دارید راهی به جز تعویض باتری ندارید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید .

نحوه کالیبره کردن باتری گوشی

برای کالیبره کردن باتری گوشی شما باید از آن استفاده کنید تا زمانی که مطمئن شوید که باتری گوشی شما کاملا خالی شده است. زمانی که گوشی شما خاموش شد حتما یکبار تلاش کنید تا آن را دوباره روشن کنید، اگر گوشی شما مجددا روشن شد و هر عددی از شارژ را نشان داد از آن استفاده کنید تا مجددا خاموش شود.

بعداز اینکه مطمئن شدید باتری شما کاملا خالی شده است گوشی را در حالت خاموش به شارژ بزنید و تا کامل شدن شارژ آن را روشن نکنید. زمانی که باتری به شارژ 100 % رسید آن را روشن کنید، اگر گوشی را روشن کردید و شارژی به جز شارژ 100 درصد را نشان داد مجددا آن را خاموش کنید و به شارژر متصل کنید تا زمانی که باتری به طور کامل شارژ شود.

. تا اینجای کار شما یکبار باتری خود را کاملا خالی کردید و به شارژ صد در صد رساندید. برای کالیبره کردن باتری گوشی کافی است یکبار دیگر همین کار را تکرار کنید، یعنی از آن استفاده کنید تا باتری مجددا به طور کامل خالی شود و سپس آن را به شارژ صد در صد برسانید. فقط به این نکته توجه داشته باشید که برای کالیبره کردن درست شما باید هر بار مطمئن شوید که باتری به صورت کامل خالی یا پر شده باشد.

به همین راحتی شما باتری گوشی خود را کالیبره کردید و حالا گوشی شما مقدار صحیح شارژ  باتری را نشان می‌دهد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%a8%d8%b1%d9%87-%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%88%db%8c%d8%af%d8%a6%d9%88/
ads
ads