داغ ترین ها :

آموزش کامل مراحل راه اندازی گوشی شیائومی

راه‌اندازی یک گوشی هوشمند جدید مورد نیاز شماست، مسلما نمی‌توانید بدون نصب و راه اندازی گوشی از آن استفاده کنید. در میان پرفروش‌ترین دستگاه‌های موجود در بازار، قصد داریم راه‌اندازی اولیه گوشی‌ های شیائومی را آموزش دهیم. در صورتی که نمی‌خواهید با گوشی جدید خود در آینده مشکلی داشته باشید، قطعا باید راه‌اندازی اولیه آن را با دقت کافی انجام دهید. توجه داشته باشید که این آموزش برای گوشی‌های مختلف همانند خانواده ردمی یا پوکو کاربرد دارد و هیچ تفاوتی میان آن‌ها نیست. در ادامه با آموزش کامل راه اندازی و تنظیمات اولیه گوشی های شیائومی همراه شما خواهیم بود. راه اندازی گوشی شیائومی بعد از تنظیمات کارخانه هم به همین صورت خواهد بود.

 

آخرین لیست گوشی های موبایل شیائومی را در فروشگاه اینترنتی تکنولایف ببنید: گوشی شیائومی

 

نحوه راه اندازی گوشی شیائومی

برای راه اندازی گوشی شیائومی خود کافیست مراحل زیر را پشت سر بگذارید. در نظر داشته باشید که این مراحل برای گوشی‌هایی با MIUI 13 است ولی قطعا مراحل راه اندازی گوشی با MIUI 14 نیز کاملا مشابه است و می‌توانید از این مطلب استفاده کنید.

  • دکمه پاور را نگه دارید تا گوشی روشن شود.
  • پس از روشن شدن گوشی نسخه MIUI به روی صفحه نمایش داده می‌شود و شما باید به روی علامت نشان داده شده در عکس کلیک کنید.

  • در این مرحله باید زبان گوشی خود را انتخاب کنید. شما می‌توانید از بین گزینه‌ها فارسی را انتخاب کرده یا زبان انگلیسی یا هر زبان دیگری را انتخاب کنید. همچنین از طریق گزینه increase tex size می‌توانید از همین ابتدا فونت دستگاه را بزرگ یا کوچک کنید.

  • حال باید ریجن یا منطقه مورد نظر خود را انتخاب کنید. نام ایران در این قسمت دیده می‌شود ولی اگر ایران را انتخاب کنید هم آپدیت‌ها دیرتر در اختیار شما قرار می‌گیرد و هم از برخی از قابلیت‌ها محروم می‌شوید. توصیه می‌کنیم در این مرحله هند را انتخاب کنید.

  • قوانین و شرایط استفاده از گوشی را تایید کنید و به مرحله بعد بروید.

  • در این مرحله گوشی چک می‌کنید که آیا شما سیم‌کارت را درون خشاب قرار داده‌اید یا خیر. اگر سیم کارت درون گوشی باشد این مرحله به صورت خودکار رد می‌شود و در غیر این صورت گوشی از شما می‌خواهد تا سیم‌ کارت را قرار دهید. برای این کار از سوزن سیم کارت استفاده کنید و سیم را درون گوشی قرار دهید. شما می‌توانید از این مرحله بدون وارد کردن سیم کارت و از طریق گزینه Skip This Step عبور کنید.
  • حال وقت آن رسیده است که گوشی را به اینترنت متصل کنید. در این مرحله کلیه شبکه‌های وایرلس به شما نمایش داده می‌شود و باید از بین آن‌ها شبکه مورد نظر را انتخاب کنید. شما می‌توانید از گزینه Skip برای رد کردن این مرحله استفاده کنید ولی حتما پیشنهاد می‌کنیم که گوشی را به اینترنت متصل کنید تا مراحل به درستی پیش بروید و از ابتدا بتوانید وارد اکانت گوگل خود شوید.

 

آموزش حل مشکل اینترنت شیائومی:
مشکل اتصال اینترنت گوشی شیائومی

 

  • همان طور که می‌دانید گوشی‌های شیائومی، سامسونگ، پوکو، آنر، موتورولا، وان پلاس، ریلمی و بسیاری از برندهای دیگر از اندروید استفاده می‌کنند و به همین جهت هم سرویس‌های گوگل بخش جدایی ناپذیر از این محصولات است. در این مرحله باید اجازه دسترسی به قابلیت‌های مختلف را به گوگل بدهید و همچنین با سرویس‌های مختلف موافقت کنید.
  • وقت آن رسیده است که یک روش امنیتی مطمئن برای ورود به گوشی در نظر بگیرید. اگر اهل استفاده از رمز نیستید همان ابتدا گزینه Skip را بزنید ولی اگر می‌خواهید از روش‌های سنتی باز کردن قفل مانند پین و پترن استفاده کنید و یا از روش‌های جدید مانند حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره بهره ببرید باید گزینه‌های مرتبط را انتخاب کرده و دیتای مورد نیاز را وارد کنید.

روش های انتقال مخاطبین Gmail:
انتقال مخاطبین از جیمیل به گوشی شیائومی

  • در این قسمت تنظیمات دیگر گوشی به شما نمایش داده می‌شود که بسته به نیاز و سلیقه می‌توانید آن‌ها را خاموش و روشن کنید. پیشنهاد می‌کنیم از بین این گزینه‌ها Personalised ads و Glance for Mi را خاموش کنید.
  • در این مرحله گوشی از شما سوال می‌کند که قصد دارید ویژگی تعویض خودکار تصویر لاک اسکرین را روشن کنید یا خیر. بسته به سلیقه گزینه Agree یا Don’t agree را انتخاب کنید.

  • در این مرحله باید انتخاب کنید که گوشی دارای منو باشد یا همه برنامه‌ها مانند ایفون‌ها به روی صفحه اصلی نمایش داده شوند. اگر ترجیح می‌دهید گوشی منو داشته باشد گزینه App drawer را انتخاب کنید و در غیر این صورت گزینه Classic را بزنید.

Xbox Game Pass چیست؟ مطلب زیر را از دست ندهید:
ایکس باکس گیم پس

 

  • تمام! شما حال وارد صفحه اصلی گوشی می‌شوید و می‌توانید از تمامی قابلیت‌ها و امکانات استفاده کنید.

 

کارهای ابتدایی پس از روشن کردن گوشی

پس از روشن شدن گوشی پیشنهاد می‌کنیم چند کار را همان ابتدا انجام دهید.

به اکانت گوگل وارد شوید

گوشی‌های سامسونگ به گونه‌ای است که شما طی مراحل راه‌اندازی به اکانت گوگل خود وارد می‌شوید ولی در گوشی‌های شیائومی باید این کار را پس از روشن شدن گوشی انجام دهید. حتما پیشنهاد می‌کنیم به اکانت گوگل خود متصل شوید تا دیتاهای مختلف شما به روی گوشی جدید وارد شود و به سرویس‌های گوگل دسترسی پیدا کنید.

فارسی را به کیبورد اضافه کنید

به تنظیمات گوشی مراجعه کرده و به روی گزینه Additional settings کلیک کنید. کیبورد پیش فرض شیائومی Gboard گوگل است و شما می‌توانید از طریق گزینه Language & input زبان فارسی را به آن اضافه کنید و سایر قابلیت‌های آن را تغییر دهید.

شکل کنترل سنتر خود را انتخاب کنید

کنترل سنتر جدید گوشی‌های شیائومی شباهت زیادی به ایفون‌ها دارد ولی اگر این طراحی را دوست ندارید می‌توانید از طریق مسیر Notifications & control center و سپس گزینه Control Centre style آن را تغییر دهید. همچنین از طریق گزینه Items shown down on the lock screen after swiping down می‌توانید مشخص کنید که کنترل سنتر گوشی در حالت قفل بودن آن در دسترس باشد یا خیر.

 

چگونه نویز کنسلینگ را فعال کنیم:
نویز کنسلینگ چیست

 

جمع‌بندی

راه اندازی گوشی جدید شیائومی می‌تواند پیچیدگی‌های خاص خود را داشته باشد، اما در این مقاله سعی کردیم بهترین روش‌های راه اندازی را به شما آموزش دهیم. هم اکنون شما می‌توانید گوشی جدید شیائومی خود را به سادگی و بدون نیاز به افراد متخصص، راه‌اندازی کنید.

سوالات متداول

آیا ارائه جیمیل هنگام راه اندازی اولیه الزامی است؟ خیر؛ شما می‌توانید از بخش جیمیل عبور کنید، اما ایجاد حساب کاربری جدید می‌تواند شرایط امنیتی بهتری را برای دستگاه رقم بزند.

آیا باید به وای فای متصل شد؟ می‌توانید این مرحله را Skip کنید ولی بهتر است حتما به شبکه وایرلس متصل شوید.

خرید مک بوک
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

37 نظر

  1. حسین

    سلام وقت بخیر
    ممکنه توضیح بدید چطور اکانت گوگل رو در بازگشت به کارخانه حذف کنم؟
    پین گوشی رو فراموش کردم و حالا بازگشت به کارخانه با فشردن سه دکمه و صدا بالا و… انجام دادم کپی نشود و حالا میگه با استفاده از همان پین کد وارد شو یا حساب گوگل بازیابی که هیچ کدوم رو ندارم چ کار کنم؟ ضمنا ۱۲.۵ ردمی میوآی هست
    سپاسگزارم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین

      سلام بحث امنیتی دیگه الان در واقع تصور کنید که گوشی شما دزدیده شده بود و کسی میخواست استفاده کنه
  2. ارش

    خلاصه آموزش میشه < نکست نکست نکست تموم شد شما با موفقیت گوشی فعال کردین
    فقط اگر درباره یه چیزی مثلا کفش با اطرافیان صحبت کردین بعد رفتی تو گویشت پر از تبلیغات کفش بود تعجب نکنیااا

  3. معصومه

    سلام من همه مراحل رو میرم آخرش می‌نویسه باید حساب گوگل مالکی وارد شوید که پیش از آخرین بازنشانی تلفن استفاده می شده است چون این کارا انجام نداده است باید دوباره تلفن را راه اندازی کنید دوباره از اول میام باز نمیشه میتونین راهنماییم کنین ممنونم

    1. Fasa

      پاسخ به معصومه

      سلام خوبین من هم همین مشکل رو دارم الان باید چیکار کنم شما چیکار کردی ؟؟ خواهشا جواب بدن
  4. بابک

    سلام گزینه فارسی رو انتخاب میکنم نمیشه میگه به اینترنت وصل نیست چیکار باید انجام داد

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به بابک

      سلام به اینترنت باید وصل باشید اگه هم نشد مراحل رو رد کنید بعد که گوشی بالا اومد یه سری کارها رو با فیلترشکن روشن انجام بدید
  5. احمد

    سلام آپدیت سیستمی گوشی رو انجام بدیم؟ مشکلی برای گوشی به وجود نمیاره مثل کند شدن و سریع داغ شدن و افت باتری گوشی پس از مدتی استفاده؟؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به احمد

      سلام وقت بخیر آپدیت کلا برای بهبود عملکرد گوشی هست تصمیمش ولی با خودتون
  6. حمید محمدی

    ممنون عالی مختصر مفید بود.سپاس

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حمید محمدی

      خوشحالم که مطلب مورد توجهتون قرار گرفته🌱
  7. مهران

    سلام خسته نباشید ببخشید شرمنده
    گوشی شیامین من وقتی برنامه دانلود میکنم هنگ می کند حتا فیلم موسیقی دارم همیشه کارت SD میزارم فقط برانامه های تو حافظه داخلی و عکس های ازتون خواهش میکنم کمکم کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهران

      سلام وقت بخیر مدل گوشیتون چیه؟
  8. NavidT

    اومدم بگم این دیگه چیه که آموزش براش گذاشتین
    بعد سوالات اینجارو خوندم متوجه شدم :/
    خیلی بده که مردم تا حد راه اندازی حتی سواد تکنولوژی ندارن

    1. مهدی

      پاسخ به NavidT

      عیب رندان مکن ای زاهد پاکیزه سرشت که گناه دگران بر تو نخواهند نوشت
    1. سودابه

      پاسخ به NavidT

      سلام گوشی من شیامی ۱۲cهستش موقع شماره گیری گعدد بعدی جایگزین عدد قبلی میشه مثلا0912میخوام بگیرم 9میاد جای 0 ،ممنون میشم راهنماییم کنید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%d9%85%d8%b1%d8%a7%d8%ad%d9%84-%d8%b1%d8%a7%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%a7%d8%b2%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88/
ads
ads