داغ ترین ها :
آموزش گرفتن اسکرین شات در گوشی های مختلف اندروید و آیفون

آموزش گرفتن اسکرین شات در گوشی های مختلف اندروید و آیفون

گوشی‌های موبایل زندگی ما را از خیلی جهات بهتر کرده است. امروزه کارهایی با گوشی موبایل خود انجام می‌دهیم که تقریبا بدون آن غیرممکن یا بسیار گران قیمت بود. گرفتن اسکرین شات در گوشی به دلایل مختلف بسیار مفید است. برای تایید پرداخت، می‌توانید از رسید عکس بگیرید. یا یک اسکرین شات از صحنه فیلم، مقاله، توییت یا هر چیز دیگری می‌توانید کار خود را راه بیاندازید. حتی می‌توانید برای ارسال شکایات از یک پیام خطا، اسکرین شات بگیرید؛ اما گرفتن اسکرین شات برای همه آسان نیست، به خصوص افرادی که با همه ویژگی‌های دستگاه تلفن همراه خود آشنا نیستند. روش‌های مختلفی برای گرفتن اسکرین شات وجود دارد که بیشتر به نوع گوشی شما بستگی دارد. نحوه گرفتن اسکرین شات در آیفون با نحوه انجام همان عملکرد در دستگاه اندرویدی متفاوت است. حتی در بعضی از گوشی‌ها اسکرین شات بدون دکمه نیز امکان پذیر است. برنامه اسکرین شات با کشیدن دست نیز روشی بسیار جالب برای گرفتن اسکرین شات در گوشی است. در این مطلب به آموزش گرفتن اسکرین شات روی گوشی‌های مختلف می‌پردازیم.

 

مشاهده لیست قیمت روز انواع گوشی های موبایل در سایت تکنولایف: قیمت گوشی

 

آموزش گرفتن اسکرین شات در آیفون

اسکرین شات گرفتن در آیفون یک فرآیند ساده است. اگرچه این فرآیند از مدلی به مدل دیگر متفاوت است. برخی از مدل‌های قدیمی آیفون با دکمه هوم (مانند آیفون 5 تا 8 و آیفون SE) عرضه می شوند، اما مدل‌های جدید بدون دکمه هوم طراحی شده‌اند (مانند مدل‌های سری آیفون XR، 11 و 12). اگر آیفون شما دارای دکمه هوم است، دکمه کناری و دکمه هوم را به طور همزمان فشار دهید. اگر آیفون شما دکمه هوم ندارد، دکمه کناری و دکمه افزایش صدا را به طور همزمان فشار دهید. یک تصویر کوچک از صفحه نمایشی که در گوشه پایین سمت چپ عکس گرفته‌اید، دریافت خواهید کرد.
روی تصویر ضربه بزنید تا بزرگتر شود. نمادها در گوشه سمت راست بالا به شما امکان می‌دهند آن را حذف یا به اشتراک بگذارید. همچنین ابزارهای ویرایشی در زیر وجود خواهد داشت که به شما امکان می‌دهد، نکاتی را برجسته یا اضافه کنید یا آنها را علامت گذاری کنید. روی علامت مثبت در گوشه سمت راست پایین کلیک کنید تا متن، امضا، فلش یا اشکال مختلف را اضافه کنید. پس از اتمام ویرایش، روی «Done» در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید. می توانید تصویر را در Photos، Files ذخیره کنید یا آن را حذف کنید.

آموزش اسکرین شات گرفتن روی آیفون

آموزش اسکرین شات گرفتن روی گوشی‌های آیفون

آموزش گرفتن اسکرین شات در گوشی‌های اندروید

برخلاف آیفون‌ها که تنها یک راه برای گرفتن اسکرین شات دارند، گوشی‌های اندرویدی روش‌های مختلفی برای گرفتن تصویر یا متن روی صفحه نمایش دارند.

آموزش گرفتن اسکرین شات در گوشی سامسونگ:

گوشی‌های سامسونگ جز محبوب‌ترین گوشی‌های بازار هستند. اسکرین شات سامسونگ کار ساده‌ای است و نیاز به تنظیمات پیچیده ندارد. از این اسکرین شات سامسونگ می‌توانید برای رفع نیازهای خود در زمان مورد نیاز استفاده کنید.

گلکسی اس 8 و مدل های بعدی:

برای اسکرین شات سامسونگ دکمه‌های پاور و کاهش صدا را برای چند ثانیه نگه دارید.

Galaxy S7 و رو به پایین:

برای اسکرین شات سامسونگ دکمه‌های هوم و پاور را چند ثانیه نگه دارید.

در پوشیدنی‌های Wear اسکرین شات بگیرید

اپلیکیشن Wear را در گوشی هوشمند خود باز کنید و روی نماد منوی سه نقطه ضربه بزنید. Take wearable screenshot را انتخاب کنید. یک اعلان در گوشی خود دریافت خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید تا اسکرین شات را با یک برنامه سازگار به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید اسکرین شات را روی گوشی خود ویرایش کنید.

گوشی‌های همراه Infinix، Tecno و Itel

این سه دستگاه به خصوص در گرفتن اسکرین شات عملیات مشابهی دارند. ساده ترین راه برای عکسبرداری از صفحه نمایش با میکرو Intelligence است که یک ویژگی داخلی در هر سه دستگاه است. هوش میکرو به شما امکان می‌دهد برخی از عملکردها را با کشیدن حرکات ساده روی صفحه و اسکرین شات بدون دکمه انجام دهید. اما قبل از اینکه بتوانید از این ویژگی استفاده کنید، باید تنظیماتی را انجام دهید.

  • تنظیمات را باز کنید.
  • به سمت Micro Intelligence بروید و آن را باز کنید.
  • Take screenshot with 3 fingers را از لیست انتخاب کنید و تصویر روی صفحه را دنبال کنید.
  • اکنون ویژگی را از رابط کاربری تغییر دهید.
  • پس از اتمام جابه‌جایی ویژگی، به صفحه‌ای که می‌خواهید عکس بگیرید برگردید، سپس با ۳ انگشت به پایین صفحه بکشید.

گوشی های گوگل

گوشی‌های گوگل نیز گوشی‌های قوی و پرطرفداری در بازار هستند. بنابراین بد نیست در مورد اسکرین شات اندروید در این گوشی‌ها بیشتر بدانید.

نکسوس

دکمه‌های پاور و کاهش صدا را برای چند ثانیه نگه دارید.

پیکسل‌ها

دکمه‌های پاور و کاهش صدا را برای چند ثانیه نگه دارید.

گرفتن اسکرین شات در گوشی‌های همراه شیائومی و ردمی: روش اول

نحوه اسکرین شات گوشی شیائومی آسان است. آنچه را که دوست دارید در گوشی همراه شیائومی و ردمی ثبت کنید، بیاورید. دکمه منو و دکمه کاهش صدا را به طور همزمان برای حدود ۱ یا ۲ ثانیه فشار دهید. در واقع لازم نیست دو دکمه را دقیقا همزمان فشار دهید. گرفتن اسکرین شات در مدل‌های گوشی جدید شیائومی و ردمی آسان‌تر از بسیاری از گوشی‌های دیگر از جمله سامسونگ، آیفون و آی‌پد است. هنگامی که اسکرین شات گرفته شود، صفحه نمایش چشمک می‌زند و اگر گوشی شما در حالت بی صدا یا ویبره نباشد، صدای شاتر را می‌شنوید. همچنین پیامی روی صفحه ظاهر می‌شود که می‌گوید «Screenshot captured».

اسکرین شات‌های گوشی شیائومی و ردمی به صورت فایل‌های تصاویر PNG روی گوشی ذخیره می‌شوند. وقتی با استفاده از File Explorer یا سایر برنامه‌های مدیریت فایل به آنها دسترسی دارید، می‌توانید آنها را از برنامه گالری یا در پوشه DCIM/Screenshots پیدا کنید. همچنین می‌توانید برای نمایش مرکز اعلان‌ها روی گوشی دسترسی سریع به اسکرین‌شات‌های گرفته‌شده از آنجا به پایین بلغزید. نحوه اسکرین شات گوشی شیائومی روش دومی نیز دارد.

 

 

گرفتن اسکرین شات در گوشی‌های همراه شیائومی و ردمی: روش دوم

اگر از یک مدل گوشی قدیمی شیائومی یا ردمی استفاده می‌کنید که به نظر می‌رسد گرفتن صفحه با فشار دادن دکمه‌های سخت‌افزاری کمی دشوار است، می‌توانید مراحل زیر را برای گرفتن اسکرین‌شات از شیائومی و ردمی به روشی متفاوت دنبال کنید.

  • آنچه را که دوست دارید روی صفحه گوشی شیائومی و ردمی خود ثبت کنید، بیاورید.
  • پنل اعلان‌ها را بازکنید.
  • برای باز کردن صفحه «ابزارهای سریع و تنظیمات» صفحه را به چپ بکشید.
  • روی Screenshot ضربه بزنید و کارتان تمام شد.

برنامه اسکرین شات با کشیدن دست

اکثر مردم از دکمه‌ها برای اسکرین شات استفاده می‌کنند و این خوب است. با این حال، روش های مختلفی برای گرفتن اسکرین شات نیز وجود دارد. بیایید نگاهی به بهترین برنامه‌های اسکرین شات برای اندروید و بیشتر روش‌های دیگر بیندازیم!

Firefox ScreenshotGo Beta

ما اغلب نسخه‌های بتا را توصیه نمی‌کنیم، اما در این مورد استثنا قائل می‌شویم. Firefox ScreenshotGo یکی از بهترین برنامه‌های اسکرین شات است. شما می‌توانید مانند حالت عادی اسکرین شات بگیرید. سپس این برنامه از OCR و سایر فناوری‌ها برای سازماندهی اسکرین شات‌های شما استفاده می‌کند. سپس می‌توانید، آن موردی را که می‌خواهید جستجو کنید. برخی از ویژگی‌های دیگر عبارتند از توانایی استخراج متن از یک اسکرین شات و امکان گرفتن سریع اسکرین شات از همه جا. این برنامه در نسخه بتا است، بنابراین باگ‌هایی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد اکثر مردم اغلب با آن‌ها مواجه نمی‌شوند.

Screenshot Touch

Screenshot Touch یکی از جدی ترین برنامه اسکرین شات با کشیدن دست است. دارای پوشش و اعلان مداوم برای دسترسی سریع است. برخی از ویژگی‌های دیگر عبارتند از برش تصویر، اسکرول گرفتن (برای اسکرین شات‌های طولانی تر)، گرفتن کل صفحه وب، ضبط صفحه و غیره. شما همچنین می‌توانید با تکان دادن گوشی و سایر اقدامات از این قبیل، اسکرین شات بگیرید. این قطعا یک مرحله بالاتر از آنچه گوشی شما به تنهایی انجام می‌دهد، است. نسخه رایگان دارای تبلیغات است. نسخه پریمیوم تبلیغات را حذف می‌کند و چند ویژگی دیگر را اضافه می‌کند.

روش های زیر ساده ترین راه‌ها برای گرفتن اسکرین شات از گوشی‌های مختلف است. اکنون دیگر نگران از دست دادن لحظه‌ای نخواهید بود و به راحتی می‌توانید هر چیزی را که خواستید ضبط و ثبت کنید.

Screen Master

Screen Master یکی دیگر از برنامه‌های قدرتمند اسکرین شات است. این برنامه ویژگی‌های بیشتری نسبت به عملکرد ویژگی معمولی گوشی ارائه می‌دهد و همچنین نسخه پولی آن نسبتا ارزان است. برخی از ویژگی‌ها عبارتند از روش‌های مختلف حاشیه نویسی تصویر، ضبط کل صفحه وب، دکمه شناور برای دسترسی سریع و موارد دیگر. حتی می‌توانید با کپی و چسباندن URL در برنامه، کل صفحه وب را ضبط کنید. چیزهای سرگرم کننده دیگری مانند تکان دادن دستگاه برای گرفتن صفحه نمایش نیز وجود دارد. نسخه حرفه‌ای تبلیغات را حذف می‌کند و برخی ویژگی‌های کوچک دیگر را اضافه می‌کند.

 

 

سوالات متداول

اسکرین شات بدون دکمه یعنی چه؟ اکثر گوشی‌ها قابلیت این را دارند که با یک دکمه غیر فیزیکی نیز اسکرین شات بگیرید. این دکمه مجازی زمانی کاربرد دارد که گوشی‌های فیزیکی شما دچار آسیب شده باشد. با این حال اگر گوشی شما چنین قابلیتی ندارد به راحتی می‌توانید با نصب یک برنامه اسکرین شات از این قابلیت استفاده کنید.

نحوه اسکرین شات گوشی شیائومی چگونه است؟ نحوه اسکرین شات گوشی شیائومی بسیار ساده است. دکمه منو و دکمه کاهش صدا را به طور همزمان برای حدود ۱ یا ۲ ثانیه فشار دهید. در واقع لازم نیست دو دکمه را دقیقا همزمان فشار دهید. به راحتی عکس گرفته شده در صفحه گوشی نمایان خواهد شد.

بهترین راه برای گرفتن اسکرین شات چیست؟ بهترین راه برای گرفتن اسکرین شات استفاده از تنظیمات خود گوشی است. با استفاده از توضیحات بالا می‌توانید گوشی خود را پیدا کنید و از بهترین راه برای گرفتن اسکرین شات در گوشی خود آگاه شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa%d9%86-%d8%a7%d8%b3%da%a9%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%b4%d8%a7%d8%aa/
ads
ads