داغ ترین ها :
مقایسه ایفون با سامسونگ ؛ هر کدام در چه زمینه‌ای بهترند؟

مقایسه ایفون با سامسونگ ؛ هر کدام در چه زمینه‌ای بهترند؟

آیفون یا سامسونگ؟ شرکت اپل و سامسونگ را باید به عنوان دو غول در صنعت جهانی گوشی‌های هوشمند دانست که با معرفی هر دستگاه، طرفداران و مطبوعات به صورت یکسان سعی می‌کنند مدل‌های جدید را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهند. این دو کمپانی کامل‌ترین و یکپارچه‌ترین اکوسیستم‌ها را ارائه می‌کنند، اما اگر بخواهید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، لازم است موارد مختلفی را مدنظر قرار دهید تا نتیجه‌گیری خوبی داشته باشید. در این مطلب به مقایسه گوشی ایفون با سامسونگ پرداختیم. آیفون بخریم یا سامسونگ!؟ اگر این سوال برای شما هم مطرح است ما در این مقاله با یک بررسی کامل روی تفاوت های این دو برند مطرح موبایل، شما را راهنمای کرده‌ایم، پس با ما همراه باشید.

 

برای مشاهده لیست امروز گوشی های موبایل موجود در تکنولایف روی لینک روبرو کلیک کنید: قیمت گوشی

 

مقایسه ایفون با سامسونگ: قیمت

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل:

  • تعداد بسیار بیشتر گوشی و تنوع بالای قیمتی
  • داشتن گوشی‌های اقتصادی تا پرچمدار

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ:

  • پیچیدگی کمتر هنگام انتخاب

پیش از آن که در ادامه مطلب این دو برند را در بخش‌های مختلف مقایسه کنیم باید به مبحث قیمت و تنوع گوشی‌های هوشمند بپردازیم. شرکت‌هایی مثل سامسونگ و شیائومی گوشی‌های هوشمند را در تمامی بازه‌های قیمتی تولید می‌کنند، این یعنی شما در صورت تمایل به خرید گوشی هوشمند سامسونگ از 3 میلیون تا 40 میلیون می‌توانید هزینه کنید.

همچنین این برند در هر محدود قیمتی نیز چندین گوشی برای خرید دارد. مثلا شما با بودجه 9 میلیون هم می‌توانید به سراغ سری A از گوشی‌های سامسونگ بروید و هم به سراغ سری M. در واقع سامسونگ با این کار باعث شده تا کاربر دقیقا طبق نیازهای خود و بودجه مشخص بتوند گوشی مطابق با نیازهای خود را خریداری کند.

در طرف مقابل شرکت اپل به طور کلی در سال تنها یک بار و آن‌هم چند گوشی از یک سری را به بازار معرفی کرده و عرضه می‌کند. مثلا امسال شهریور گوشی‌های ایفون 13 مینی، ایفون 13، ایفون 13 پرو و ایفون 13 پرو مکس روانه بازار شدند. این گوشی‌ها همگی پرچمدار هستند و ارزان‌ترین آن‌ها که نسخه مینی است 700 دلار قیمت دارد که قابل مقایسه با قیمت گوشی‌های میانرده سامسونگ نیست.

از طرفی گوشی‌هایی مثلا ایفون 12 یا 11 نیز همچنان توسط اپل به فروش می‌رسند و اپل 100 دلار قیمت ایفون 12 را نسبت به ابتدای عرضه کاهش داده و این کاهش قیمت برای ایفون 11 نسبت به تاریخ عرضه به 200 دلار رسیده است. گوشی‌های میانرده اپل سری SE به حساب می‌آید که SE 2022 در حال حاضر با قیمت 430 دلار به فروش می‌رسد. این گوشی در مقایسه با رقیبی از سامسونگ واقعا ارزش خرید ندارد و همچنان از طراحی ایفون 8 بهره می‌برد و نمایشگر با حاشیه‌های بسیار زیاد و رزولوشن HD دارد در حالی که رقبای سامسونگ از پنل سوپر امولد 120 هرتزی استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال در بازار کشور ایفون SE 2022 وگلکسی S21 FE تقریبا هم‌قیمت هستند ولی اگر بخواهیم آن‌ها را با هم مقایسه کنیم به جز قدرت سخت افزاری که نماینده اپل به طور حتم برتر است در دیگر زمینه‌ها گلکسی S21 FE وضعیت بسیار بهتری دارد و در کل ارزش خرید این کهکشانی را بسیار بیشتر می‌دانیم.

البته در مورد اپل بازار گوشی‌های دست دوم و استوک نیز داغ است. دلیل این موضوع به پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت و سخت افزار قوی گوشی‌های این برند برمی‌گردد. این بازار دست دوم باعث می‌شود شما با قیمت کمتر از 400 دلار نیز بتوانید یک ایفون قدیمی‌تر را خریداری کنید ولی برای خرید ایفون نو باید حداقل این مبلغ را بپردازید.

همین بحث قیمت باعث می‌شود تا شما زمانی بتوانید به سراغ اپل بروید که در بخواهید برای خرید گوشی در ایران حداقل 14 یا 15 میلیون هزینه کنید، در صورتی که یک گوشی میانرده‌ای مثل گلکسی M52 با ارزش خرید بالا را می‌توانید با 9 میلیون تومان خریداری کنید. جالب است که این کهکشانی نمایشگری سوپر امولد و 120 هرتزی دارد و در ایفون‌ها تنها ایفون 13 پرو و 13 پرو مکس با قیمت‌هایی بالای 40 میلیون چندین نمایشگری را در اختیار شما قرار می‌دهند.

پس در نهایت اگر بودجه زیادی در حد پرچمدار دارید می‌توانید به سراغ اپل بروید و در غیر این صورت باید به فکر خرید گوشی از سامسونگ یا دیگر رقبای اندرویدی مثل شیائومی، وان‌پلاس، ریلمی، هواوی و دیگر برندها باشید.

 

مقایسه آیفون و سامسونگ

کاتالوگ و قیمت گوشی‌های آیفون

در این بخش به محصولات اپلی که در حال حاضر به صورت رسمی در سایت خود این شرکت به فروش می‌رسند می‌پردازیم. قیمت‌های عنوان شده برای نسخه پایه‌ای هر یک از محصولات است و برای انتخاب حافظه بالاتر باید هزینه بیشتری بپردازید.

مدل آیفون 13 پرو مکس آیفون 13 پرو آیفون 13 آیفون 13 مینی آیفون 12 آیفون 11 آیفون SE 2022
آخرین قیمت 1099 دلار 999 دلار 799 دلار 699 دلار 599 دلار 499 دلار 429 دلار
مشخصات فنی صفحه نمایش 6.7 اینچ، اولد، 120 هرتز، اپل A15، دوربین سه گانه، سنسور واید 12 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید و تله فوتو 12 مگاپیکسل صفحه نمایش 6.1 اینچ، اولد، 120 هرتز، اپل A15، دوربین سه گانه، سنسور واید 12 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید و تله فوتو 12 مگاپیکسل صفحه نمایش 6.1 اینچ، اولد، 60 هرتز، اپل A15، دوربین دو گانه، سنسور واید 12 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل صفحه نمایش 5.4 اینچ، اولد، 60 هرتز، اپل A15، دوربین دو گانه، سنسور واید 12 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل صفحه نمایش 6.1 اینچ، اولد، 60 هرتز، اپل A14، دوربین دو گانه، سنسور واید 12 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل صفحه نمایش 6.1 اینچ، IPS LCD، 60 هرتز، اپل A13، دوربین دو گانه، سنسور واید 12 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل صفحه نمایش 4.7 اینچ، IPS LCD، 60 هرتز، اپل A15، یک سنسور دوربین 12 مگاپیکسل

 

کاتالوگ و قیمت گوشی‌های سامسونگ

در این قسمت به سراغ گوشی‌های سامسونگی می‌رویم که قیمت نزدیک یا شبیه به ایفون‌های جدول بالا دارند.

مدل سامسونگ گلکسی Z Fold 3 سامسونگ گلکسی Z Flip 3 سامسونگ گلکسی S22 Ultra سامسونگ گلکسی S22 Plus سامسونگ گلکسی S22 سامسونگ گلکسی S21 FE سامسونگ گلکسی S20 FE 5G
آخرین قیمت 1799 دلار 999 دلار 1299 دلار 1049 دلار 849 دلار 699 دلار 599 دلار
مشخصات فنی صفحه نمایش 7.6 اینچ داینامیک آمولد و 6.2 اینچ سوپر آمولد، اسنپدراگون 888، دوربین سه گانه، سنسور واید 12 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید و تله فوتو 12 مگاپیکسل صفحه نمایش 6.67 اینچ داینامیک آمولد و 1.9 اینچ آمولد، اسنپدراگون 888، دوربین دو گانه، سنسور واید 12 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل صفحه نمایش 6.8 اینچ، داینامیک آمولد، اگزینوس 2200، دوربین چهار گانه، سنسور واید 108 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل، دو سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسل صفحه نمایش 6.6 اینچ، داینامیک آمولد، اگزینوس 2200، دوربین سه گانه، سنسور واید 50 مگاپیکسل، اولترا واید 12 مگاپیکسل و تله فوتو 10 مگاپیکسل صفحه نمایش 6.1 اینچ، داینامیک آمولد، اگزینوس 2200، دوربین سه گانه، سنسور واید 50 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل، سنسور تله فوتو 10 مگاپیکسل صفحه نمایش 6.4 اینچ، داینامیک آمولد، اگزینوس 2100، دوربین سه گانه، سنسور واید 12 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل، سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسل صفحه نمایش 6.5 اینچ، داینامیک آمولد، اسنپدراگون 865، دوربین سه گانه، سنسور واید 12 مگاپیکسل، سنسور اولترا واید 12 مگاپیکسل، سنسور تله فوتو 8 مگاپیکسل

 

اگر گوشی 5G ارزان از برند سامسونگ میخواهید، مطلب زیر را بخوانید:
ارزانترین گوشی 5g سامسونگ

مقایسه ایفون با سامسونگ: طراحی

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل:

  • حاشیه‌های کمتر اطراف نمایشگر
  • استفاده از ناچ کوچک‌تر

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ:

  • داشتن گواهی ضد آب قوی‌تر
  • استفاده از فولاد ضد زنگ برای مدل‌های پرو و پرو مکس

به دلیل این که در بالا توضیح دادیم که گوشی‌های اپل درواقع همگی پرچمدار هستند پس برای مقایسه این دو برند در بخش طراحی مجبور هستیم صرفا به سراغ گوشی‌های پرچمدار دو برند برویم. پرچمدارها در تمامی برندها کیفیت ساخت بسیار بالایی دارند و سازنده تلاش می‌کند تا از بهترین متریال ممکن برای نماینده خود بهره ببرد. در مورد سامسونگ و اپل نیز دقیقا همین موضوع صادق است ولی اپل به دلیل استفاده از گواهی ضد آب فوی‌تر و استفاده از فولاد ضد زنگ برای فریم مدل‌های پرو و پرو مکس کیفیت ساخت بالاتری را نیز در اختیار قرار می‌دهد.

مثلا ایفون 13 پرو مکس و گلکسی S22 اولترا که هر دو بهترین گوشی‌های دو برند هستند از گواهی IP68 استفاده می‌کنند. این گواهی یعنی S22 اولترا می‌تواند برای مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد در حالی این گواهی برای ایفون 13 پرو مکس و دیگر گوشی‌های این سری توانایی مقاومت در عمق 6 متری به مدت 30 دقیقه را به ارمغان آورده است. از طرف دیگر گلکسی اس 22 اولترا از فریم آلومینیومی بهره می‌برد که البته کیفیت بسیار عالی دارد ولی در سطح پایین‌تری نسبت به فولاد ضد زنگ گوشی رقیب قرار می‌گیرد.

در طرف مقابل زمانی که نوبت به فریم روبرویی دو گوشی برسد به طور کامل برند سامسونگ برتری خود را نشان می‌دهد؛ چرا که پرچمداران سامسونگ حاشیه‌های کمتری نسبت به پرچمداران اپل دارند و همچنین ناچ استفاده شده برای دوربین سلفی این کهکشانی‌ها به صورت پانچ هول است و هیچ مزاحتمی را ایجاد نمی‌کند در صورتی که ناچ بزرگ بالای ایفون‌ها با وجود کوچک‌تر شدن نسبت به نسل قبل همچنان هم بسیار بزرگ‌تر از رقیب است و لذت مشاهده محتوا را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

پس در زمینه کیفیت ساخت هر برند برتری خاصی نسبت به رقیب دارد و نمی‌توان به طور کامل و قطعی یک برند را برتر دانست. از نظر طراحی نیز شما باید ببینید که شکل و شمایل پرچمداران کدام برند برایتان جذاب‌تر و زیباتر است و در این مورد هم نمی‌توان نظر قطعی داد و با موضوعی سلیقه‌ای مواجه هستیم. به طور کلی اما قطعا از کیفیت ساخت پرچمداران هر دو برند به طور کامل رضایت خواهید داشت و این محصولات به محض استفاده حس مرغوب بودن را به شما منتقل می‌کنند.

مقایسه ایفون با سامسونگ: صفحه نمایش

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل:

  • استفاده گسترده‌تر از پنل‌های باکیفیت
  • نرخ نوسازی 120 هرتزی حتی برای گوشی‌های میانرده
  • روشنایی بیشتر گوشی‌های پرچمدار

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ:

  • استفاده از فناوری‌های Dolby Vision و True-tone

اپل سال‌های زیادی اعتقادی به استفاده از رزولوشن FHD نداشت و از رزولوشن و تراکم پیکسلی خاص خود استفاده می‌کرد و معتقد بود که این کیفیت برای چشم انسان کافی است و نیاز به تراکم پیکسلی بیشتر وجود ندارد. گوشی‌هایی مانند ایفون 11 و ایفون SE 2022 نیز همچنان از همین تراکم پیکسلی بهره می‌برند. ایفون X اولین گوشی اپل بود که به نمایشگر OLED مجهز شد و گوشی‌های اپل را وارد دنیایی جدید کرد.

در طرف دیگر سامسونگ همواره به داشتن گوشی‌هایی با نمایشگرهای باکیفیت مشهور بوده و گوشی مانند نوت 2 که مربوط به سال 2012 است هم از پنل سوپر امولد استفاده می‌کرده است. البته این پنل طبیعتا کیفیتی مشابه با زمان حال نداشته اما در زمان خود بسیار جذاب بوده است. سامسونگ امروزه در گوشی‌های میانرده خود با قیمت 5 یا 6 میلیون نیز از پنل‌های جذاب سوپر امولد خود استفاده می‌کند که نکته بسیار مثبتی است.

اما کدام برند به طور کلی در زمینه نماشگر وضعیت بهتری دارد؟ برای پاسخ به این سوال باید محصولات را در چند دسته‌بندی مختلف با هم مقایسه کنیم. مثلا در ابتدا به سراغ ایفون 13 پرو مکس و اس 22 اولترا برویم. ایفون 13 پرو مکس به یک صفحه نمایش ۶.۷ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با رزولوشن ۲۷۷۸×۱۲۸۴ و تراکم ۴۵۸ پیکسل بر هر اینچ مجهز شده است. این پنل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، محتوای HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

از طرفی گلکسی S22 اولترا نمایشگری ۶.۸ اینچی از نوع داینامیک امولد دارد که رزولوشن ۱۴۴۰×۳۲۰۰ یا همان QHD برای آن در نظر گرفته شده و تراکم ۵۰۰ پیکسل بر هر اینچ را ارائه می‌کند. این پنل از محتوای HDR10+ هم پشتیبانی کرده و نسبت ۲۰ به ۹ دارد. طبیعتا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی هم برای این پرچمدار در نظر گرفته شده است.

تا به این قسمت برتری کهکشانی سامسونگ تنها در زمینه رزولوشن بیشتر آن است. طبق بررسی‌های انجام شده سایت Dxomark در بخش نمایشگر ایفون 13 پرو مکس با امتیاز 99 توانسته در جایگاه اول قرار بگیرد و گلکسی اس 22 اولترا با امتیاز 93 در جایگاه پایین‌تری قرار گرفته است. فازغ از این اعداد و ارقام در دنیای واقعی کیفیت هر دو صفحه نمایش مثال زدنی است و از مشاهده محتوا در هر دو پنل شگفت‌زده خواهید شد و واقعا سخت است که یکی را بر دیگری برتر بدانیم. البته از نظر روشنایی با این که ایفون 13 پرو مکس بی‌نظیر عمل کرده و حدود 1050 نیت روشنایی تولید می‌کند، گلکسی s22 اولترا پا را فراتر گذاشته و به رقمی حدود 1250 دست‌یافته است.

اگر به بازه قیمتی پایین‌تر بیاییم ایفون 13 و گلکسی S22 هر دو نمایشگرهایی عالی دارند. کیفیت هر دو پنل بسیار خوب و رضایت بخش است و تفاوت این دو صفحه نمایش را می‌توانیم نرخ نوسازی 120 هرتزی کهکشانی سامسونگ و عدم استفاده ایفون 13 از این قابلیت بدانیم. اگر باز هم بازه قیمتی مورد بحث را کاهش دهیم به ایفون 11 و ایفون SE 2022 می‌رسیم که نمایشگرهایی IPS LCD با رزولوشن HD+ دارند و این در حالیست که رقبای سامسونگی مانند S21 FE از پنل‌های سوپر امولد FHD+ با نرخ نوسازی 120 هرتزی بهره می‌برند.

در بازه قیمتی زیر 10 میلیون هم که اپل نماینده خاصی ندارد ولی گوشی‌های سامسونگ همچنان از پنل‌های سوپر امولد با نرخ نوسازی 120 یا 90 هرتزی استفاده می‌کنند. پس درواقع اگر بخواهیم بخش نمایشگر را جمع بندی و خلاصه کنیم باید بگوییم که در مقایسه بهترین گوشی سامسونگ و اپل نمی‌توان هیچ کدام را از نظر نمایشگر برتر دانست اما در بازه‌های قیمتی کمتر به طور حتم سامسونگ نسبت به رقیب برتری دارد و به خصوص این که با قیمت 6 یا 7 میلیون هم حتی نمایشگرهای بسیار خوب را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

مقایسه ایفون با سامسونگ: اسپیکر

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل:

  • ندارد

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ:

  • اسپیکرهایی با صدای بلندتر و کیفیت بیشتر

گوشی‌های پرچمدار همگی از اسپیکرهایی با توانایی تولید صدای استریو و فراگیر بهره می‌برند و این در مورد گوشی‌های این دو برند مشهور نیز صادق است. اگر بخواهیم اسپیکرهای گلکسی S22 اولترا را با ایفون 13 پرو مکس مقایسه کنیم باید بگوییم که نماینده اپل از این نظر هم بلندی صدای بیشتری دارد و هم این که مقداری صدای شفاف‌تر و تفکیک شده‌تری را به گوش شما می‌رساند.

گوشی‌های دیگر اپل با قیمت کمتر نیز اسپیکرها عملکرد بسیار خوبی دارند و مثلا اسپیکرهای SE 2022 بهتر از S21 FE عمل می‌کند. پس می‌توانیم نتیجه بگیریم که اگر گوشی از اپل بخرید به احتمال بسیار زیاد اسپیکر بهتری به نسبت رقیب سامسونگی همان گوشی نصیبتان می‌شود.

مقایسه آیفون و سامسونگ: نرم افزار و سیستم عامل

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل:

  • سیستم عامل آزادتر
  • امکان دانلود برنامه‌ها به صورت مود شده
  • امکان شخصی سازی بسیار بیشتر
  • قابلیت‌ها و امکانات بیشتر گوشی‌های سامسونگ
  • استفاده و پشتیبانی برخی پرچمداران از قلم

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ:

  • عملکرد کم‌نقص سیستم عامل IOS
  • عملکرد بهتر برنامه‌ها در سیستم عامل IOS
  • دریافت چند ساله بروزرسانی‌های نرم افزاری
  • عرضه همزمان بروزرسانی‌ها برای همه گوشی‌ها و مناطق جهان
  • اکوسیستم اپل و امکان همگام‌سازی‌های عالی آن
  • استفاده بهینه‌تر از سخت افزار

 

در این بخش باید به مقایسه اندروید و IOS بپردازیم. سیستم عامل گوشی‌های سامسونگ اندروید است. این سیستم عامل آزادی زیادی به کاربران می‌دهد و شما بدون هیچ مشکلی می‌توانید از منابع مختلف برنامه‌های مورد نظر خود را دانلود کنید. گوشی‌های سامسونگ به لطف اندروید و البته رابط کاربری One UI نصب شده به روی اندروید قابلیت‌های شخصی سازی فراوانی دارند و شما می‌توانید با نصب تم و لانچر و موارد مشابه به طور کلی ظاهر گوشی خود را تغییر دهید و حتی طراحی آیکون‌ها را به سلیقه خود نزدیک کنید.

در گوشی‌های سامسونگ در صورت نیاز شما می‌توانید برنامه‌ها را بدون نیاز به خرید به صورت مود شده دانلود و نصب کنید. یعنی در صورت نیاز به برنامه‌ای پولی می‌توانید آن را به صورت رایگان و کرک شده از منابع مختلف دانلود کنید. همچنین اندروید قابلیت‌های کلی بیشتری نسبت به IOS دارد و به عنوان مثال ویژگی محبوب Split Screen هنوز به IOS اضافه نشده در حالی که کاربران این سیستم عامل مدت‌ها است منتظر این قابلیت هستند. این ویژگی به شما اجازه می‌دهد تا نمایشگر را به دو قسمت تقسیم کرده و به صورت همزمان از دو برنامه بهره ببرید.

در طرف مقابل IOS سیستم عامل یکپارچه‌تری است؛ چرا که خود اپل به صورت انحصاری این سیستم عامل را توسعه داده و فقط به روی گوشی‌های خود استفاده می‌کند. این سیستم عامل عملکرد بسیار روانی دارد و یکی از دلایلی است که کاربران اپل این سیستم عامل را تا این حد دوست دارند و حاضر نیستند از گوشی‌های ایفون به گوشی‌های اندرویدی کوچ کنند.

برنامه‌های مشابه در سیستم عامل IOS عملکرد بهتری دارند و تنها زمانی به طور کامل متوجه این موضوع می‌شوید که از هر دو سیستم عامل استفاده کنید. یکی از دلایل اصلی برتری IOS به اندروید و ایفون به گوشی‌های سامسونگ آپدیت نرم افزاری طولانی مدت است. این بروزرسانی‌ها باعث می‌شود دستگاه‌های قدیمی‌تر اپل مدت بیشتری زنده بمانند و کاربر دیرتر به گوشی جدید احساس نیاز کند. جالب است بدانید که ایفون 6s همچنان IOS 15 را دریافت کرده و این موضوع پشتیبانی عالی اپل از ایفون‌های خود را نشان می‌دهد.

این آپدیت‌ها به صورت همزمان برای ایفون‌های مختلف عرضه می‌شوند و مانند اندروید نیست که مثلا گوشی پرچمدار ابتدا آپدیت را دریافت کند و گوشی میانرده 3 ماه بعد. همچنین برای اپل منطقه جغرافیایی نیز اهیمت ندارد و شما چه در اروپا باشید چه در آمریکا و چه در آسیا در یک زمان آپدیت‌ها را دریافت خواهید کرد در صورتی که گوشی‌ سامسونگ در اروپا ممکن است یک آپدیت را دریافت کند و همان آپدیت ماه بعد برای آسیا عرضه شود.

برتری دیگر اپل اکوسیستم بسیار قوی و جذاب آن است. به لطف اپل آیدی این شرکت آمریکایی در صورت استفاده از چند دستگاه اپلی همه اطللاعات شما را به راحتی هرچه تمام همگام‌ سازی می‌کند و مثلا اگر در کنار گوشی ایفون مک بوک نیز داشته باشید می‌توانید متنی را از طریق ایفون کپی کرده و از طریق مک بوک در یک سایت Paste کنید. این سیستم عامل به طور عالی ایپد، مک بوک، ایفون، ایربادز، اپل واچ و هر محصول دیگر اپلی شما را به هم متصل کرده و استفاده از آن‌ها را راحت‌تر می‌کند.

بد نیست در همین بخش اشاره کنیم که گوشی مثل S22 اولترا از قلم بهره می‌برد و گوشی مثل S21 اولترا از قلم پشتیبانی می‌کند. این قلم به شما اجازه می‌دهد تا بتوانید با گوشی خود طراحی انجام دهید و همچنین با ژست‌های حرکتی جذابی دستوراتی را به کهکشانی خود اعمال کنید. پس قطعا اگر وجود قلم برای شما اهمیت دارد گوشی‌های برند سامسونگ که از قلم پشتیبانی می‌کنند برای شما مناسب‌تر خواهند بود و ارزش خرید بالاتری خواهند داشت.

پس انتخاب برند بهتر از نظر نرم افزاری را به عهده شما می‌گذاریم و این شما هستید که بر اساس توضیحات گفته شده باید سیستم عامل مناسب‌تر برای خود را انتخاب کنید. به شخصه IOS را به اندروید ترجیح می‌دهم ولی اندروید و به خصوص سامسونگ در طی چند سال اخیر بسیار پیشرفت کرده‌اند و حالا هر دو سیستم عامل به بلوغ رسیده‌اند و طرفداران خود را نیز دارند.

مقایسه ایفون با سامسونگ: سخت افزار

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل:

  • ندارد

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ:

  • پردازنده‌های قوی‌تر
  • پردازنده‌های بهینه‌تر
  • یکسان بودن پردازنده برای مناطق مختلف
  • عملکرد پایدارتر تراشه‌های اپل در طولانی مدت

بخش سخت افزار جایی است که شرکت اپل در دنیای گوشی‌های هوشمند پادشاهی می‌کند و واقعا شرکت‌های دیگر و به خصوص سامسونگ نمی‌توانند با آن رقابت کنند، اما چرا به طور مخصوص گوشی‌های سامسونگ توانایی رقابت با اپل را در بخش سخت افزار ندارند؟ بگذارید قضیه را به طور کلی توضیح دهیم.

سامسونگ در گوشی‌های مختلف خود از تراشه‌های کوالکام، مدیاتک و اگزینوس خود استفاده می‌کند. گوشی‌های پرچمدار این شرکت با دو تراشه کوالکام و اگزینوس وارد بازار می‌شوند. تراشه‌های کوالکام به نام اسنپدراگون نسبت به تراشه‌های هم‌رده اگزینوس قدرت، پایداری و عملکرد بهتری دارند. پرچمداران سامسونگ در دو نسخه با تراشه‌های اسنپدراگون و اگزینوس وارد بازار جهانی می‌شوند و تراشه اسنپدراگون مخصوص بازارهای آمریکا و چین است و در دیگر نقاط جهان تراشه اگزینوس به فروش می‌رسد.

در بازار کشور ما پرچمداران سامسونگ از تراشه‌های اگزینوس خود این شرکت استفاده می‌کنند و این تراشه‌ها مقداری از اسنپدراگون هم‌رده نیز ضعیف‌تر هستند، چه برسد به تراشه‌های بی‌نظیر شرکت اپل. در طرف دیگر اپل همه گوشی‌های خود را به تراشه‌های ساخت خود مجهز می‌کند و از آنجایی که سیستم عامل IOS نیز توسط خود اپل توسعه داده شده این سخت افزار و نرم افزار به بهترین شکل ممکن با هم سازگار شده و فعالیت می‌کنند.

بگذارید برای روشن‌تر شدن قضیه دو گوشی ایفون 13 پرو مکس و گلکسی S22 اولترا را از نظر سخت افزاری با هم مقایسه کنیم. ایفون 13 پرو مکس از تراشه‌ی جدید اپل یعنی A15 Bionic استفاده می‌کند. این تراشه‌ی ۵ نانومتری شش هسته پردازنده مرکزی شامل دو هسته Avalanche با فرکانس 3.22 گیگاهرتز و چهار هسته Bilzzard و پردازنده گرافیکی Apple GPU را در بر می‌گیرد. در طرف دیگر گلکسی S22 اولترا موجود در بازار کشور از تراشه‌ی 4 نانومتری اگزینوس 2200 بهره می‌برد. این تراشه هشت هسته پردازنده مرکزی شامل یک هسته Cortex-X2 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، سه هسته Cortex-A710 با فرکانس 2.5 گیگاهرتز و چهار هسته Cortex-A510 با فرکانس 1.8 گیگاهرتز و پردازنده گرافیکی Xclipse 920 را دربر می‌گیرد.

در تست‌های انجام شده تراشه A15 از نظر پردازش‌های کلی حدود 15 درصد، از نظر پردازش‌های گرافیکی حدود 5 درصد و از نظر بهینه بودن مصرف باتری حدود 10 درصد بهتر از اگزینوس 2200 است. این اختلاف در دنیای واقعی بیشتر از اعداد و ارقام گفته شده است و دستگاه‌های اپل در طول استفاده به خوبی برتری سخت افزاری خود را نشان می‌دهند. اما این موضوع تا چه در طول استفاده اهمیت دارد؟

هر دو گوشی در استفاده روزمره و عادی عملکرد بی‌نقص و بسیار سریعی دارند و در سریع‌ترین زمان ممکن به دستورات شما پاسخ می‌دهند. هر دو تراشه می‌توانند بازی‌ها روز را در نهایت گرافیک و فریم ریت به اجرا دربیاورند و تفاوت أن‌ها در انجام ادیت‌های ویدئو و پردازش‌های سنگین مشخص می‌شود. همچنین مثلا شما می‌توانید به راحتی به روی عملکرد سخت افزاری عالی ایفون‌های سری 13 تا حداقل 3 سال حساب باز کنید و تا 5 سال بدون مشکل خاصی از آن‌ها بهره ببرید در صورتی که قطعا تراشه اگزینوس 2200 نمی‌تواند چنین مدت زمانی را دوام بیاورد و عملکرد خوب خود را حفظ کند. به بیان ساده قدرت بیشتر تراشه‌های اپل با گذشت زمان و قدیمی‌تر شدن گوشی‌های این برند مشخص می‌شود.

از نظر میزان حافظه رم گوشی‌های سامسونگ از نظر اعداد و ارقام برتری قابل ملاحظه‌ای دارند و S22 اولترا از حافظه رم 8 یا 12 گیگابایتی استفاده می‌کند در حالی که ایفون 13 پرو مکس فقط 6 گیگابایت رم دارد. در استفاده اما این برتری عددی برای سامسونگ برتری واقعی را به همراه ندارد و اپل به لطف بهینه بودن سیستم عامل خود از 6 گیگابایت رم شبیه به 8 یا حتی 10 گیگابایت رم در دنیای اندروید بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:
بهترین بازی های اعتیادآور موبایل

مقایسه ایفون با سامسونگ: باتری

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل:

  • سرعت شارژ بیشتر
  • استفاده از درگاه Type C

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ:

  • شارژ دهی بهتر

اگر به چند سال قبل برگردیم یکی از اصلی‌ترین نقات ضعف گوشی‌های اپل یا ایفون‌ها شارژ دهی باتری آن‌ها بود. این محصولات در مقابل گوشی‌های اندرویدی حذف زیادی برای گفتن نداشتند و همواره مغلوب بودند. در طی چند سال اخیر اما نه تنها اپل این نقطه ضعف را برطرف کرده بلکه آن را به نقطه قوت تبدیل کرده است و شارژ دهی پرچمداران جدید اپل عالی است. به طور کلی اما گوشی‌های پرچمدار محصولاتی هستند که از بهترین و بالاترین درجه از فناوری و امکانات استفاده می‌کنند و همین باعث می‌شود مصرف باتری افزایش پیدا کند.

بگذارید برای مشخص شدن این بخش دو گوشی ایفون 13 پرو مکس و S22 اولترا را با هم مقایسه کنیم. کهکشانی کره‌ای‌ها از باتری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و باتری در نظر گرفته شده برای نماینده اپل ظرفیتی 4352 میلی آمپر ساعت دارد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید از نظر ظرفیت باتری برتری با S22 اولترا است اما در دنیای واقعی نیز این برتری عددی باعث برتری واقعی می‌شود؟

خیر! به جرأت می‌توان شارژ دهی ایفون 13 پرو مکس را بهترین در بین پرچمداران برندهای مشهور به‌حساب آورد. با استفاده نرمال این پرچمدار می‌تواند تا 2 روز کامل شارژ دهی کند که این عملکردی تحسین‌برانگیز برای یک گوشی پرچمدار است. این محصول با یک بار شارژ کامل 20 ساعت وبگردی مداوم یا 24 ساعت پخش ویدئو مداوم را دوام می‌آورد که اعداد و ارقام بی‌نظیری به حساب می‌آیند. در طرف دیگر S22 اولترا در صورت داشتن استفاده نرمال می‌توند 1 روز شما را همراهی کند.

این کهکشانی می‌تواند به صورت مدام 17 ساعت وبگردی یا 18 ساعت پخش مداوم ویدئو را دوام بیاورد که اعداد بسیار کمتری از نماینده اپل هستند و به خوبی مشخص است که ایفون 13 پرو مکس تا چه حد شارژ دهی خوبی دارد. البته از نظر سرعت شارژ وزنه به سمت گلکسی S22 اولترا سنگینی می‌کند و این گوشی با فناوری شارژ سریع 45 واتی خود می‌تواند در مدت 1 ساعت فول شارژ شود در صورتی که این عدد برای پرچمدار اپل حدود 1 ساعت و 45 دقیقه است که برای یک پرچمدار خیلی جالب نیست.

این اتفاق در مورد دو گوشی ارزان‌تر ایفون 13 و گلکسی S22 نیز تکرار می‌شود. در حالی که ایفون 13 تنها یک باتری 3240 میلی آمپر ساعتی دارد و این ظرفیت برای S22 برابر با 3700 میلی آمپر ساعت است اما در عمل شارژ دهی ایفون 13 بسیار بهتر بوده و این گوشی در صورت داشتن استفاده نرمال بین 1 تا 1.5 روز شارژ دهی می‌کند در صورتی که شما مجبور می‌شوید S22 را هنگام غروب مجدد به شارژر متصل کنید.

ایفون 13 با شارژ کامل می‌تواند 16 ساعت وبگردی یا 17 ساعت پخش مداوم ویدئو را دوام بیاورد در صورتی که این اعداد برای S22 به ترتیب 12 و 14 ساعت هستند. بین این دو گوشی هم باز سناریوی تکراری از نظر شارژ رخ می‌دهد و کهکشانی کره‌ای‌ها در مدت 1 ساعت به طور کامل شارژ می‌شود و شارژ ایفون 13 به 1 ساعت و 45 دقیقه زمان نیاز دارد.

دلیل شارژ دهی بیشتر پرچمداران اپل با وجود ظرفیت باتری کمتر به دو موضوع کلی برمی‌گردد. یکی این که تراشه‌های ساخت اپل و به طور مخصوص در این مقایسه A15 Bionic مصرف باتری بسیار کمی دارد و به صورت بهینه فعالیت می‌کند و دلیل دوم نیز به سیستم عامل ایفون‌ها یعنی IOS برمی‌گردد که با مصرف انرژی کم نیز می‌تواند کارهای مختلف را پیش ببرد و نیازی ندارد تا از قدرت تراشه به صورت بیش از اندازه استفاده کند.

مقایسه آیفون و سامسونگ: حریم خصوصی و امنیت

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل:

  • سامسونگ Knox ؛ ایجاد لایه‌های گوناگون امنیتی
  • پوشه امن؛ یکی دیگر از مهم‌ترین قابلیت‌های امنیتی سامسونگ
  • امنیت بیشتر حسگر زیرنمایشگر هنگام استفاده از ماسک در مقایسه با Face ID

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ:

  • کنترل و قابلیت‌های بیشتر در زمینه حریم خصوصی
  • اطلاعات واضح در اپ استور پیرامون استفاده از داده‌های شخصی
  • گزینه‌های پیش‌فرض ایمن‌تر
  • کارایی بهتر Face ID

شرکت اپل توانسته ویژگی منحصر به فردی را در مقایسه با سایر گوشی‌های اندروید ارائه کند، اما شرایط به اندازه گذشته مشخص نیست. سامسونگ از ویژگی و پیشرفت‌های امنیتی که گوگل در سال‌های گذشته و پیرامون سیستم عامل اندروید ایجاد کرد، بهره بسیار زیادی کسب کرده است. هنگامی که صحبت از امنیت می‌شود، معیارهای زیادی وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر گرفت و به همین علت ما در مقاله آیفون بخریم یا سامسونگ به قابلیت‌های حریم خصوصی و امنیتی هر کدام از شرکت‌ها محدود شده‌ایم.

 

شرکت سامسونگ ویژگی‌های حریم خصوصی جدید را با رابط کاربری One UI 3.0 ترکیب کرده است. نخستین مورد از ویژگی‌های حریم خصوصی سامسونگ را می‌توان سیستم مجوزهای منحصر به فردی دانست که امکان ارائه آن‌ها به برنامه‌های موجود در گوشی اندروید وجود دارد. بنابراین شما می‌توانید به یک اپلیکیشن اجازه دهید تا زمانی که در حالت اجرا قرار دارد به میکروفون، دوربین یا سایر موارد دسترسی داشته باشد. همچنین شما مجبور نیستید همواره دسترسی به موقعیت مکانی خود را به سایر اپلیکیشن‌ها ارائه دهید. یکی دیگر از ویژگی‌های حریم خصوصی سامسونگ را می‌توان فضای ذخیره‌سازی ایزوله دانست که داده‌های برنامه را تقسیم‌بندی می‌کند؛ به عنوان مثال، یک برنامه توانایی دسترسی به سایر فضاهای ذخیره‌سازی را نخواهد داشت. هنگامی که نوبت به مدیریت فایل One UI 3.0 می‌رسد، خواهید دید که دارای مجوز کامل دسترسی به کلیه فایل‌ها بوده و عملکردی مشابه سایر نسخه‌ها دارد.

در حال حاضر سیستم عامل iOS 15 که از سوی اپل منتشرشده است، توانایی ارائه گزارش کامل پیرامون حریم خصوصی برنامه‌ها و شفاف‌سازی دسترسی آن‌ها به داده‌ها را دارد. یکی دیگر از ویژگی‌های حریم خصوصی اپل را می‌توان اقدامات حفاظتی اضافی در برنامه Mail به منظور مخفی کردن آدرس IP دانست که امکان ایجاد ایمیل‌های منحصر به فرد را در کنار ویژگی Private Relay ایجاد می‌کند؛ این کار می‌تواند درخواست‌های شما را با استفاده از آدرس‌های مختلف، هدایت کرده تا ضبط الگوهای مرور را دشوار کند.

پرچمداران سامسونگ از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک بهره می‌برند. این حسگر سرعت و دقت بسیار خوبی دارد و می‌توانید به روی آن برای باز کردن قفل صفحه حساب باز کنید. در طرف دیگر اپل از فیس آیدی یا تشخیص چهره سه بعدی بهره می‌برد. این فناوری بسیار سریع است و امنیت بالایی نیز دارد و می‌توانید در تاریکی مطلق نیز چهره شما را تشخیص دهد. برتری این روش این است که شما در هر شرایطی می‌توانید از آن استفاده کنید و مثلا خیس بودن دست یا کثیف بودن نمایشگر تأثیری در عملکرد این فناوری ندارد.

نقطه ضعف فیس آیدی به استفاده از ماسک محدود می‌شد که اپل این مشکل را حل کرده و حالا فیس آیدی با ماسک هم می‌تواند شما را شناسایی کند، البته که هنگام استفاده از ماسک امنیت این روش کمی کاهش پیدا می‌کند ولی همچنان هم امنیت آن کافی و رضایت بخش است.

 

شاید نیاز داشته باشید:
نحوه انتقال اطلاعات آیفون به آیفون

مقایسه آیفون و سامسونگ: دوربین

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل:

  • قابلیت زوم بسیار بیشتر
  • قابلیت فیلم‌برداری 8K
  • قابلیت‌های بیشتر برنامه دوربین
  • استفاده گسترده‌تر از لنز تله فوتو

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ:

  • کیفیت بهتر فیلم‌ها
  • فیلم‌برداری Dolby Vision HDR
  • راحت‌تر بودن استفاده از برنامه دوربین
  • رنگ‌بندی واقعی‌تر عکس‌ها
  • فوکوس سریع‌تر در شب

بخش دوربین را با فیلم‌برداری آغاز می‌کنیم و سپس به سراغ تصاویر می‌رویم. اپل سال‌های زیادی است که در زمینه کیفیت فیلم‌برداری با اختلاف از گوشی‌های اندروید و نماینده‌های سامسونگ بهتر عمل می‌کند و این موضوع در مورد آخرین پرچمداران این برند نیز صادق است. یعنی اگر برای شما فیلم‌برداری اولویت است و بلاگر هستند و زیاد فیلم ضبط می‌کنید بدون هیچ شکی باید به سراغ پرچمداران اپل بروید.

اما در ادامه برای مقایسه دو برند بد نیست دو گوشی S22 و ایفون 13 پرو مکس را از نظر دوربین با هم مقایسه کنیم. دوربین اصلی ایفون 13 پرو مکس سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مدل Sony IMX703 با اندازه 1/1.66 اینچی و اندازه پیکسل 1.9 میکرونی دارد و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.5 قرار گرفته است و از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند.

پرچمدار سامسونگ به دوربین اصلی با سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل سامسونگ S5KHM3 با اندازه‌ی 1/1.33 اینچ و اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی مجهز شده است. این سنسور در پس لنزی 23 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند. برای این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری هم در نظر گرفته شده و عکس‌ها به صورت پیش فرض به دلیل استفاده از فناوری Nona-pixel Bayer به صورت ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رساند.

طبق داده‌های Dxomark ایفون 13 پرو مکس توانسته نمره 137 و گلکسی S22 اولترا توانسته نمره 131 را به‌دست بیاورد. پرچمدار کره‌ای‌ها در زمینه عکاسی نمره 134 را کسب کرده و در بخش زوم و فیلم‌برداری به‌ترتیب به اعداد 86 و 114 دست پیدا کرده است. این اعداد برای 13 پرو مکس در زمینه عکاسی و زوم و فیلم‌برداری به‌ترتیب 144، 76 و 119 هستند. یعنی طبق داده‌های این سایت مشهور پرچمدار سامسونگ تنها در زمینه زوم بهتر عمل می‌کند و در دیگر بخش‌ها پایین‌تر از پرچمدار اپل قرار می‌گیرد.

در زمینه زوم نیز برتری سامسونگ الزاما به کیفیت نیست و این گوشی به دلیل دارا بودن امکان زوم 100 برابری عدد بهتری به‌دست آورده است و این در حالی است که پرچمدار اپل می‌تواند تنها 15 برابر زوم کند. البته ناگفته نماند که از نظر عکس‌های سلفی طبق اطلاعات همین سایت با اختلاف جزئی پرچمدار سامسونگ برتری دارد.

قبل به اتمام رساندن این بخش بد نیست که ایفون 13 و S22 که دو پرچمدار ارزان‌تر و هم‌قیمت (البته به صورت جهانی) هستند را نیز با هم مقایسه کنیم. ایفون 13 از سنسور ۱۲ مگاپیکسلی مدل Sony IMX 603 برای دوربین اصلی خود استفاده می‌کند. این سنسور اندازه‌ی پیکسل 1.7 میکرونی داشته و در پشت لنزی ۲۶ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.6 قرار گرفته است. این دوربین از فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی و لرزشگیر اپتیکال سنسور شیفت پشتیبانی می‌کند.

دوربین اصلی گلکسی S22 سنسوری 50 مگاپیکسلی مدل Samsung GN5 با اندازه 1/1.57 اینچی و اندازه پیکسل 1.0 میکرونی دارد و در پشت لنزی 23 میلی متری با گشودگی دیافراگم f1.8 قرار گرفته است. این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی دارد. ایفون 13 به جزو دوربین اصلی یک دوربین فوق عریض دارد در حالی که S22 از لنز تله فوتو نیز استفاده می‌کند و باز هم توانایی زوم بهتری دارد.

ایفون 13 در زمینه عکاسی نمره 138 و در زمینه زوم نمره 55 و در زمینه فیلم‌برداری نمره 117 را به‌دست آورده و در نهایت به نمره کلی 130 رسیده است. در طرف دیگر این اعداد برای رقیب 130، 77 و 110 هستند و نمره کلی این کهکشانی نیز 126 است. در نهایت در زمینه دوربین اگر بخواهیم گفته‌ها را جمع بندی کنیم باید بگوییم که از نظر فیلم‌برداری که برتری قطعی با اپل است و طبق تست‌های انجام شده پرچمداران این برند آمریکایی عکس‌های بهتری نیز به ثبت می‌رسانند و برتری کهکشانی‌های سامسونگ تنها در زمینه زوم بیشتر است.

آیفون یا سامسونگ: ارزش فروش

مزایای سامسونگ در مقایسه با اپل:

  • ندارد

مزایای اپل در مقایسه با سامسونگ:

  • افت کم ارزش ایفون‌ها بعد از چند سال استفاده
  • داغ بودن بازار گوشی‌های دست دوم

زمانی که شما قصد دارید 20، 30 یا 40 میلیون برای خرید یک پرچمدار هزینه کنید طبیعتا برای شما مهم است که در صورت نیاز به فروش بعد از یک یا دو سال گوشی شما تا چه حد افت قیمت خواهد داشت. در این زمینه با اختلاف برتری با برند اپل و گوشی‌های ایفون است. البته ارزش فروش به عوامل مختلفی از جمله میزان واردات، قیمت دلار و موارد مشابه بستگی دارد اما به‌طور کلی به طور حتم پرچمداران اپل افت قیمت کمتری را تجربه خواهند کرد و بازار خرید و فروش ایفون‌های دست دوم بسیار داغ‌تر از گوشی‌های سامسونگ است.

جالب است بدانید که در بازار کشور هنوز گوشی‌هایی مثل ایفون 7 یا 8 نیز خرید و فروش می‌شوند و این در حالیست که رقبای سامسونگی این گوشی‌ها سالیان سال است که از گردانه خرید و فروش در بازار خارج شده‌اند. پس اگر شما از دسته افرادی هستید که بعد از دو سال می‌خواهید پرچمدار خود را بفروشید و گوشی جدید خریداری کنید ایفون‌ها افت قیمت کمتری را تجربه خواهند کرد و بهتر است که به سراغ محصولات این برند بروید.

 

 

جمع‌بندی آیفون یا سامسونگ

انتخاب نهایی بدون هیچ شکی با شما خواهد بود ولی به طور کلی باید گفت که هر دو برند گوشی‌های بسیار خوبی تولید می‌کنند و از خرید پرچمداران هیچ کدام پشیمان نخواهید شد. قبل از خرید مهم‌ترین نکته‌ای که باید مشخص کنید این است که سیستم عامل IOS را ترجیح می‌دهند یا سیستم عامل اندروید را و سپس به سراغ انتخاب گوشی بین این دو برند بروید.

با وجود این که گوشی‌های اپل در بازارهای جهانی قیمت مشابه یا حتی کمتر از پرچمداران سامسونگ دارند اما این محصولات با قیمت بیشتری به ایران می‌رسند و این موضوع می‌تواند تا حدی ارزش خرید ایفون‌های اپل در ایران را کاهش دهد.

سوالات متداول

پرچمداران کدام برند دوربین‌های بهتری دارند؟ در نهایت در زمینه دوربین اگر بخواهیم گفته‌ها را جمع بندی کنیم باید بگوییم که از نظر فیلم‌برداری که برتری قطعی با اپل است و طبق تست‌های انجام شده پرچمداران این برند آمریکایی عکس‌های بهتری نیز به ثبت می‌رسانند و برتری کهکشانی‌های سامسونگ تنها در زمینه زوم بیشتر است.

کدام برند بازار دست دوم بهتری دارد؟ زمانی که شما قصد دارید 20، 30 یا 40 میلیون برای خرید یک پرچمدار هزینه کنید طبیعتا برای شما مهم است که در صورت نیاز به فروش بعد از یک یا دو سال گوشی شما تا چه حد افت قیمت خواهد داشت. در این زمینه با اختلاف برتری با برند اپل و گوشی‌های ایفون است. البته ارزش فروش به عوامل مختلفی از جمله میزان واردات، قیمت دلار و موارد مشابه بستگی دارد اما به‌طور کلی به طور حتم پرچمداران اپل افت قیمت کمتری را تجربه خواهند کرد و بازار خرید و فروش ایفون‌های دست دوم بسیار داغ‌تر از گوشی‌های سامسونگ است.

پرچمداران کدام برند سخت افزار بهتری دارند؟ به عنوان مثال گلکسی S22 اولترا و ایفون 13 پرو مکس هر دو در استفاده روزمره و عادی عملکرد بی‌نقص و بسیار سریعی دارند و در سریع‌ترین زمان ممکن به دستورات شما پاسخ می‌دهند. هر دو تراشه می‌توانند بازی‌ها روز را در نهایت گرافیک و فریم ریت به اجرا دربیاورند و تفاوت أن‌ها در انجام ادیت‌های ویدئو و پردازش‌های سنگین مشخص می‌شود. همچنین مثلا شما می‌توانید به راحتی به روی عملکرد سخت افزاری عالی ایفون‌های سری 13 تا حداقل 3 سال حساب باز کنید و تا 5 سال بدون مشکل خاصی از آن‌ها بهره ببرید در صورتی که قطعا تراشه اگزینوس 2200 نمی‌تواند چنین مدت زمانی را دوام بیاورد و عملکرد خوب خود را حفظ کند. به بیان ساده قدرت بیشتر تراشه‌های اپل با گذشت زمان و قدیمی‌تر شدن گوشی‌های این برند مشخص می‌شود. در نهایت اپل را برنده بخش سخت افزار می‌دانیم.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%db%8c%d8%a7-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads