داغ ترین ها :
آیفون 11 [هر آن چه از پرچمدار بعدی اپل تا‌کنون منتشر شده است]

آیفون 11 [هر آن چه از پرچمدار بعدی اپل تا‌کنون منتشر شده است]

آیفون 11 نامی است که نسل بعدی گوشی‌های کمپانی اپل را با آن می‌شناسیم. این کمپانی به رسم هر ساله خود، در ماه سپامبر رویدادی را برگزار می‌کند و چند گوشی خود را در قالب این مراسم معرفی می‌کند. سال پیش این کمپانی گوشی های هوشمند آیفون 10s و آیفون 10s Max و آیفون 10r را معرفی کرد و امسال نوبت یازدهمین نسل گوشی های این برند است.

آیفون 11

آیفون 11 کمتر از چند ماه دیگر می شود و به مانند پرچمداران کمپانی های رقیب، درز و نشر اطلاعات از این گوشی در ابعاد گسترده ای صورت می پذیرد. انتشار عکس های رندر و کانسپت، درز مسخصات و اطلاعت و برنامه های کمپانی اپل، همگی موضوعات اخباری هستند که در رابطه با این گوشی منتشر شده است. اما تیم ما تمامی اخبار و شایعات منتشر شده از این گوشی را جمع آوری کرده و در قالب این مقاله، مشخصاتی که به واقعیت نزدیک هستند را برای شما شرح می‌دهیم.

طراحی و ظاهر

این بخش از گوشی‌های هوشمند همواره توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند. زیرا کاربران بیش از هر پارامتر دیگری به ظاهر گوشی های خود اهمیت می‌دهند. با نگاه به عقبه این کمپانی در می‌یابیم که این برند در طول چهار سال یعنی از زمان معرفی آیفون 6 تا آیفون 8، زبان طراحی گوشی های خود را دستخوش تغییرات ناچیزی کرد و اساسا این برند با تغییرات زیاد مخالف است، مانند آن چه که در تبلت ها و لپ‌تاپ های این کمپانی می‌بینیم.

عکس‌های متنوعی از این گوشی هوشمند منتشر شده است و هر کدام از این عکس‌ها ظاهر متفاوتی را نشان می‌دهند اما باید به انتظار نشست و دید که آیا تفاوتی در ظاهر آیفون های جدید پدیدار خواهد شد. اولین عکسی که از آیفون 11 منتشر گردید، تفاوت ظاهری کم نسبت به نسل قبلی آن را نشان می‌داد، درست در جایی که دوربین دو گانه مشابه در آیفون 10 و 10s، تبدیل دوربین سه گانه شده و سه سنسور در جایگاه قبلی مشاهده می‌شد.

آیفون 11

بعد از مدتی عکس های دیگری منتسب به این گوشی منتشر گردید که جایگاه دوربین سه گانه را در مرکز گوشی به حالت افقی قرار داده بود. کمی بعد مشخص گردید که هر دو مدل فقط در حد شایعه هستند و اپل طراحی جدیدی را در بخش دوربین این گوشی ها بکار خواهد گرفت که ازنظر زیبایی، کاربران و کارشناسان را سوپرایز کرده است. این سوپرایز از نظر مثبت نیست زیرا طراحی جدیدی که به این گوشی نسبت داده شده زیبایی آن را تحت تاثیر قرار داده است.

آیفون 11

مانند آن چه که در تصویر مشاهده می‌کنید سنسور های آیفون 11 در جایگاهی مربعی شکل قرار گرفته‌اند. بکار گیری این مدل تا حد زیادی از زیبایی گوشی کاسته است. اما در قسمت جلوئی قاب پیش بینی می شود که تغییری مشاهده نشود. همان طور که در تصاویر مشاهده می کنیم، طراحی ناچی که در مدل های پیشین این گوشی استفاده شده، در این گوشی نیز دیده می‌شود.

این موضوع در حالی است که که بسیاری از کمپانی ها مدل های جدید ناچ و مدل های حفره‎دار را در گوشی‌های پرچمدار خود بکار گرفته اند. با توجه به اینکه اپل سنسور های دوربین و Face ID را در بخش جلوئی قاب خود بکار می‌گیرد، مجبور به استفاده از مدل قدیمی صفحه نمایش ناچ شده است. در رابطه با ابعاد نیز مانند گذشته، گوشی های خانواده آیفون 11 نیز دستخوش تغیرات نخواهد شد.

صفحه نمایش

آیفون 11 نیز مانند نسل پیشین خود صفحه نمایشی در سایز 5.8 اینچ خواهد داشت. این موضوع در حالی است که آیفون 11 مکس نیز مانند آیفون 10s مکس صفحه نمایشی در سایز 6.5 اینچ دارد. اپل علاوه بر تغییرات زبان طراحی، در مقابل تغییر ابعاد و سایز صفحه نمایش گوشی های خود نیز مقاومت می‌کند.

آیفون 11

هر دو مدل آیفون 11 و 11 مکس صفحه نمایشی از جنس OLED دارند که کیفیت بالائی را ارائه می‌دهد. در رابطه با رزولوشن و کیفیت صفحه نمایش نیز بعضی منابع نزدیک به کمپانی اعلام کرده اند که رشد قابل توجهی مشاهده خواهد شد اما عدد خاصی منتشر نشده است. در حال حاضر اخبار بیشتری از این حوزه در دسترس نمی‌باشد اما به محض منتشر شدن اخبار جدید، این مقاله نیز بروز خواهد شد.

پردازنده

کمپانی های سامسونگ و هواوی و اپل جدا از تولید گوشی، در بخش تولید چیپست‌ها نیز فعالیت دارند که این امر برگ برنده خوبی است در مقابل دیگر برند‌ها. هواوی و سامسونگ برخی از محصولات میان رده خود را با چیپست دیگر کمپانی ها نظیر کوالکام و مدیاتک عرضه می کنند اما اپل به صورت کاملا اختصاصی از چیپست های A Bionic استفاده می‌کند.

حال امسال این کمپانی نسل سیزده چپیست های A Bionic را تولید کرده است و این چیپست قدرتمند در گوشی های آیفون 11 و آیفون مکس و 11r بکار گرفته خواهد شد. چیپست های این برند همواره جزو برترین ها بوده و در مقایسه با چیپست های دیگر کمپانی‌ها کارایی و بهره‌وری بیشتری را ارائه می‌دهد.

آیفون 11

در این بخش مسئله اصلی و به نوعی پر حاشیه ترین موضوع پشتیبانی از شبکه 5G است. در طول سالیان گذشته، کمپانی اپل با بهرگیری از مودم های کمپانی کوالکام، شبکه های اینترنتی با سرعت بالائی را به کاربران ارائه می‌داد. مدتی بعد کمپانی کوالکام، اپل را به فروختن تکنولوژی مودم های این کمپانی به شرکت های رقیب همانند اینتل متهم کرد.

بعد از مشکلات به وجود آمده، روابط این دو کمپانی به صورت کامل قطع و اپل مودم های مورد نیاز خود را از شرکت اینتل خریداری کرد. در خبری تاسف بار کمپانی اینتل اعلام کرد که در طول سال جاری مودم های این برند قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G را ندارند و این موضوع معذل بزرگی برای کمپانی اپل خواهد بود.

با این اوصاف آیفون 11 و خانواده آن از شبکه 5G پشتیبانی نخواهد کرد که این امر می تواند یکی از نقاط ضعف این گوشی تلقی شود. اما هنوز هم کور‌سو امیدی وجود دارد و عده اندکی از کارشناسان امید به سوپرایز اپل دارند زیرا کمپانی هایی نظیر هواوی نیز در این بخش فعالیت دارند و مودم Baloong 5000 این کمپانی توانایی پشتیبانی از شبکه 5G را دارد و ممکن است اپل مودم های مورد نیاز خود را از این شرکت خریداری کند.

دوربین

جذاب ترین و یکی از پرحاشیه ترین بخش های این گوشی دوربین آن است. جذاب به دلیل کیفیت بالا دوربین های اپل که همیشه عکاسی با گوشی های آن لذت خاصی دارد و پرحاشیه از جهت طراحی و نحوه قرار گیری سنسور های پشتی آن است. در ابتدا با معرفی سنسور ها و قابلیت های آن ها این بخش را آغاز می‌کنیم.

آیفون 11

عکس های رندر و کانسپت به همراه اطلاعات منتشر شده از این گوشی همگی حاکی از بکارگیری سه سنور در بخش پشتی است. در این بین برخی از منابع نزدیک به این برند آمریکایی، اطلاعاتی راجب سنسور های این گوشی منتشر کرده اند. اطلاعات منتشر شده حکایت از سه سنسور با قدرت های 12 مگاپیکسل دارد. سنسور اول این گوشی به عنوان سنسور اصلی عمل می‌کند، اما دومین سنسور مخصوص عکسبرداری telephoto خواهد بود.

در برخی مواقع قصد داریم سوژه ای را شکار کنیم که فاصله زیادی با ما دارد، اما زمانی که زوم می‌کنیم، کیفیت عکس افت می کند و این افت کیفیت کاربر را از عکسبرداری منصرف می‌کند. بکارگیری این لنز سبب می‌شود عکسبرداری از نقاط دور نیز با کیفیت بالائی انجام شود و این روز ها گوشی های متنوعی میزبان این سنسور هستند.

سومین سنسور این گوشی  از نوع Wide Angle خواهد بود که مخصوص عکسبرداری فوق عریض است. همان طور که پیشتر شرح دادیم این سنسور نیز 12 مگاپیکسلی است و طبق ادعای لیکر ها تا 120 درجه فضای مقابل سوژه را پوشش می‌دهد. در صورت صحت اخبار مطرح شده، دوربین آیفون 11 و خانواده آن کیفیت عکسبرداری فوق العاده ای را ارائه خواهند داد.

باتری

در خصوص آیفون 11، اعداد و ارقام فراوانی در رابطه با باتری منتشر شده است و بسیاری از آن ها فاصله زیادی با واقعیت دارند. اما اعدادی دیگر با توجه به منبع نشر آن ها محتمل تر هستند. همانطور که اشاره کردیم چند عدد به واقعیت نزدیک هستند پس ما نیز قدرت باتری این دو گوشی هوشمند را در قالب یک بازه به شما معرفی خواهد کرد.

آیفون 11

پیش‌بینی می‌شود بازه قدرت باتری گوشی آیفون 11 بین 3189 تا 3322 باشد و آیفون 11 مکس نیز باتری 3490 تا 3650 میلی آمپری خواهد داشت. در صورت صحت یکی از اعداد این بازه ها، نسل جدید آیفون پیشرفت قابل توجهی در قدرت باتری خواهد داشت که این موضوع نکته مثبتی برای این گوشی ها خواهد بود. باتری این خانواده نیز مانند نسل های پیشین خود با کمک فناوری شارژر سریع، سرعت شارژ بیشتری را تجربه می‌کند و البته که با کمک شارژر وایرلس نیز توانایی شارژ دارد.

سایر قابلیت ها

مدتی قبل اخبار جذابی در رابطه با قابلیتی جدید در آیفون 11 منتشر گردید که توجه بسیاری را به خود جلب کرد. قابلیت جدید این گوشی مربوط به استفاده از آن در زیر آب می‌شود. جدا از گواهینامه های IP67 و IP68 که مربوط مقاومت این گوشی در برابر آب است، کمپانی فناوری جدیدی را در این گوشی بکار گرفته است که کاربر می تواند با انتخاب گزینه Under water Mode، تمامی مواردی را که در نظر دارد در زیر آب بدون کوچکترین لگی اجرا کند.

چندی پیش سامسونگ به هنگام معرفی سامسونگ گلکسی S10 قابلیت جدیدی را معرفی کرد که در قالب آن، باتری این گوشی به صورت وایرلس توانایی شارژ Galaxy Buds و ساعت های هوشمند خود را دارد. حال خبر رسیده که آیفون 11 نیز با کمک این فناوری توانایی شارژ AirPod ها و اپل واچ ها را نیز خواهد داشت.

دیگر بخشی که اخبار ضد و نقیض زیادی در رابطه با آن منتشر شده پورت USB آیفون 11 می‌باشد. کمپانی اپل در نسل های پیشین پورت لایتنینگ را بکار گرفته است اما شایعاتی فراوانی بکار گریری پورت Type-C را منعکس می‌کردند. اپل از مدت ها قبل به دنبال تغییر پورت USB گوشی های خود بوده است اما به نظر نمی رسد که این تغییر در آیفون 11 و نسخه مکس آن رخ داده باشد و پیش بینی می‌شود که Type-C در آیفون های سال 2020 مشاهده شوند.

در حال حاضر  اخبار بیشتری در دسترس نمی باشند اما مطئنا تا زمان معرفی این گوشی هوشمند اخبار متعددی از آن ها منتشر خواهد شد که ما اخبار آینده را نیز به این مقاله اضافه خواهیم کرد تا شما از آخرین اخبار آگاهی کامل داشته باشید. همچنین شما می‌توانید آخرین اخبار مربوط به گوشی گلکسی نوت 10 را از همین لینک مطالعه فرمائید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-11-%d9%87%d8%b1-%d8%a2%d9%86-%da%86%d9%87-%d8%a7%d8%b2-%d9%be%d8%b1%da%86%d9%85%d8%af%d8%a7%d8%b1-%d8%a8%d8%b9%d8%af%db%8c-%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%aa%d8%a7%e2%80%8c/
ads
ads