داغ ترین ها :
چرا گوشی‌های سری آیفون 13 مجهز به قابلیت نمایشگر همیشه روشن نیستند؟

چرا گوشی‌های سری آیفون 13 مجهز به قابلیت نمایشگر همیشه روشن نیستند؟

در صورتی که انتظار وجود یک قابلیت خاص را در گوشی‌های مجهز به نمایشگر اولد داشته باشیم، قطعا ویژگی موردنظر نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display) خواهد بود. صفحه نمایش‌های اولد می‌توانند عملکرد بهتری را در مقایسه با IPS ارائه دهند؛ در حقیقت پیکسل‌های OLED توانایی تابش نور را دارند و در کنار آن می‌توانند به صورت کامل خاموش شوند تا به صورت حقیقی با یک صفحه سیاه مواجه شوید. قابلیت Always-On Display از یک پس‌زمینه سیاه و پیکسل‌های فعال استفاده می‌کند تا اطلاعات ارزشمند را در هر لحظه به کاربران نمایش دهد. با توجه به این واقعیت که بیشتر پیکسل‌ها غیرفعال هستند، صفحه نمایش Always-On Display تاثیر زیادی روی عمر باتری گوشی‌های مجهز به نمایشگر IPS نخواهد داشت. سال‌های زیادی است که گوشی‌های اندروید به صورت پیش‌فرض مجهز به قابلیت Always-On Display هستند و محتوا را بدون تاخیر نمایش می‌دهند؛ این مسئله زمانی که دستگاه قفل باشد هم ادامه خواهد داشت و شامل نمایش یک ساعت، نمادهای مربوط به نوتیفیکیشن، تاریخ، میزان شارژ باتری یا یک تصویر خاص می‌شود.

 

جدیدترین گوشی های آیفون را می توانید با قیمت مناسب از فروشگاه تکنولایف تهیه کنید: گوشی اپل

 

اپل عجله‌ای برای استفاده از Always-On Display ندارد

قابلیت Always on display ایفون 13

شرکت اپل از نظر فنی می‌تواند قابلیت Always-On Display را در گوشی‌های سری آیفون 13 و از طریق انتشار یک بروزرسانی فعال کند، اما قطعا برای آن یک نام دیگر انتخاب خواهد کرد. البته قبل از عرضه گوشی‌های جدید آیفون، شایعاتی پیرامون مجهز بودن دستگاه‌های سری آیفون 13 به قابلیت نمایشگر همیشه روشن منتشر شده بود و در حال حاضر می‌توان گفت علاقه‌مندان به Always-On Display باید تا زمان معرفی آیفون 14 منتظر بمانند. این احتمال وجود دارد که اپل هنوز موفق نشده باشد مشکلات مربوط به خالی شدن سریع شارژ باتری در صورت استفاده از Always-On Display را حل کند. ما گوشی‌ های اندرویدی را مشاهده کرده‌ایم که قابلیت Always-On Display موجب تخلیه زودهنگام شارژ آن‌ها شده و استفاده از دستگاه را بی‌فایده کرده است. البته امکان غیرفعال کردن این قابلیت به منظور جلوگیری از تخلیه زودهنگام باتری وجود دارد. به عنوان مثال می‌توان به گوشی Asus ROG Phone 5 اشاره کرد که در زمینه ماندگاری شارژ باتری، رکورد 13 ساعت دوام با نمایشگر آماده به کار را ثبت کرده است، اما هنگامی که قابلیت Always-On Display آن فعال شود، شارژ باتری به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

استیو جابز

کماکان تولیدکنندگان گوشی‌های اندروید در زمینه افزایش دوام باتری با قابلیت Always-On Display دچار مشکل هستند و به نظر می‌رسد اپل هم شرایط مشابهی داشته باشد؛ این مسئله تاثیر زیادی در عرضه گوشی‌های سری آیفون 13 بدون قابلیت Always-On Display داشته است. در بررسی‌های انجام شده روی آیفون 13 پرو مکس مشخص شد که این دستگاه مجهز به یک باتری قدرتمند بوده و می‌تواند 19 ساعت وب‌گردی با نمایشگر 60 هرتز را پاسخگو باشد؛ این موضوع باعث می‌شود فعال نکردن قابلیت Always-On Display را از سوی اپل یک بهانه بدانیم، چرا که این دستگاه می‌تواند انرژی و نیاز قابلیت ذکرشده را فراهم کند. البته فراموش نکنید که قرار دادن این قابلیت در آیفون 14 می‌تواند انگیزه‌ای مهم برای خرید آن از سوی کاربران به حساب آید.

ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن در ایفون 13

قطعا کاربران زیادی سعی کرده‌اند تغییرات مهم آیفون 13 را در مقابل آیفون 12 پیدا کنند، اما گوشی‌های جدید آیفون را می‌توان یک مدل خسته‌کننده دانست. این کمپانی سعی دارد در سکوت کامل خبری روی عینک‌های هیجان‌انگیز اپل AR فعالیت کند. در حقیقت شرکت اپل هنوز نتوانسته در این زمینه به خواسته‌های خود دست پیدا کند و از طرفی هم باید شرایط بازار را با معرفی یک سری از گوشی‌های جدید خود حفظ می‌کرد؛ آیفون 13 از سوی اپل با تعدادی بروزرسانی و قابلیت‌های جدید معرفی شد تا این کمپانی بتواند شرایط و جایگاه خود در بازار را تثبیت کند و از سوی دیگر برای ارائه غافلگیری‌های مهم در سال آینده میلادی آماده شود. کاربرانی که همواره گوشی‌های جدید اندروید و آیفون را مورد بررسی قرار می‌دهند، اهمیت و جایگاه نمایشگر همیشه روشن را درک خواهند کرد. در حقیقت وجود یک چراغ برای اعلان و پیام‌های خوانده نشده هم می‌تواند تاثیر زیادی روی نظر کاربران داشته باشد. شرکت اپل برای انجام این کار ساده نیازمند استفاده از سخت افزارهای پیچیده نبود و امکان استفاده از چند پیکسل نمایشگر اولد برای شبیه‌سازی یک پیکسل هم برای آن فراهم بود؛ چراغ اعلان سخت افزاری در بیشتر گوشی‌های اندروید، وظیفه انجام این کار را برعهده دارند، اما اگر شما آیفون 13 پرو مکس را هم مورد بررسی قرار دهید، قابلیت موردنظر را مشاهده نخواهید کرد.

نظر شما چیست؟ آیا دلیل این اقدام اپل را می‌توان ترس از خالی شدن سریع باتری گوشی‌های سری آیفون 13 دانست؟ این قابلیت Always-On Display برای شما هم از اهمیت زیادی برخوردار است؟ نظر خود را با ما اشتراک‌گذاری کنید.

 

یک فرصت ویژه که باید روزانه دنبال کنید:

اپلیکیشن های پولی اندروید و iOS که فقط امروز رایگان شده‌اند

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-13-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%b1-%d9%87%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%87-%d8%b1%d9%88%d8%b4%d9%86/
ads
ads