داغ ترین ها :
خبری از آیفون 14 مینی نیست؛ آیفون 14 مکس جای آن را می‌گیرد

خبری از آیفون 14 مینی نیست؛ آیفون 14 مکس جای آن را می‌گیرد

به نظر می‌رسد که آیفون ۱۴ نه تنها با تغییرات ظاهری مواجه می‌شود، بلکه از سخت افزار بهتری هم برخوردار خواهد بود. این تغییرات سخت افزاری به شکل خاص در دوربین‌ها اعمال می‌شوند و حتی صفحه نمایش گوشی هم با تغییراتی مواجه خواهد شد. حالا شایعات جدید می‌گویند که مدل پایه آیفون ۱۴ هم به احتمال زیاد با تغییرات سخت افزاری جالب توجهی روبه رو خواهد شد و همانند مدل‌های پرو و پرو مکس جذاب خواهد بود.

 

گوشی های روز اپل را با قیمت عالی از تکنولایف بخرید: گوشی آیفون

 

مینگ-چی کو تحلیلگر نام آشنای اپل به تازگی در حساب کاربری توییتر خودش اطلاعاتی از سخت افزار آیفون ۱۴ منتشر کرده است. اولین تغییر آیفون ۱۴ که البته مدت زمان زیادی است که درباره آن شایعات مختلفی منتشر شده این است که دیگر خبری از مدل مینی نخواهد بود. در واقع با آیفون ۱۴ مینی مواجه نخواهید شد. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که جای آیفون ۱۴ مینی را یک گوشی جدید به خود اختصاص می‌دهد.

احتمالا ترتیب آیفون‌های ۱۴ به شکل زیر خواهند بود:

  • آیفون ۱۴ با صفحه نمایش ۶.۱ اینچ
  • آیفون ۱۴ مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچ
  • آیفون ۱۴ پرو با صفحه نمایش ۶.۲ اینچ
  • آیفون ۱۴ پرو مکس با صفحه نمایش ۶.۷ اینچ

به نظر می‌رسد که آیفون ۱۴ پرو دو دوربین خواهد داشت، اما به جای استفاده از دوربین ۱۲ مگاپیکسلی از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. احتمالا سال آینده هم با یکی از بهترین دوربین‌های به‌کار رفته روی گوشی‌های هوشمند مواجه می‌شویم.

اپل به این موضوع اشاره کرده که روند توسعه تراشه A16 Bionic را شروع کرده که احتمالا سرعت بیشتری در مقایسه با A15 Bionic خواهد داشت که روی گوشی‌های آیفون ۱۳ و آیفون SE 2022 قرار گرفته است. احتمالا A16 Bionic با معماری 6 نانومتری ساخته می‌شود.

البته به نظر می‌رسد که تراشه A16 Bionic تنها روی دو مدل از آیفون ۱۴ قرار می‌گیرد. این تراشه را روی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس مشاهده خواهیم کرد. به نظر می‌رسد که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس همچنان با تراشه A15 Bionic عرضه می‌شوند.

برخی از شایعات می‌گویند که آیفون‌های ۱۴ با ظرفیت ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی هم در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. این موضوع می‌تواند در مصرف باتری مدل‌های پایه آیفون ۱۴ تاثیر زیادی داشته باشد. همچنین مشخص شده که مدل‌های پایه در مقایسه با مدل‌های پرو یک تفاوت دیگر خواهند داشت. این تفاوت در استفاده از رم‌های LPDDR 5 خواهد بود. مدل‌های پایه آیفون ۱۴ همچنان از رم‌های LPDDR 4X استفاده می‌کنند و مدل‌های پرو از رم‌های LPDDR 5 کمک می‌گیرند.

شایعات می‌گویند که دو مدل از آیفون ۱۴ با صفحه نمایشی راهی بازار می‌شوند که از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز استفاده می‌کنند. در حال حاضر صفحه نمایش ۱۲۰ هرتز روی مدل‌های پرو آیفون ۱۳ دیده می‌شود. انتظار می‌رود که مدل‌های پرو با آلیاژ آلومینیومی جدید راهی بازار شوند که مقاومت بیشتری در برابر خط و خش دارند. به نظر می‌رسد که آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس مدل‌های بهبود پیدا کرده آیفون ۱۳ باشند و با قیمت مناسب‌تری راهی بازار شوند. دقیقا شبیه به کاری که سامسونگ با گوشی‌های سری FE انجام می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آیفون ۱۴ باید صبر کنیم. این گوشی‌ها به احتمال زیاد اواخر شهریور ماه یا اوایل مهر ماه سال آینده معرفی و راهی بازار می‌شوند. تا آن زمان احتمالا خبرهای بیشتری از این گوشی‌ها منتشر خواهد شد و متوجه می‌شویم که این شایعات صحت دارند یا خیر.

 

آخرین اخبار مرتبط با محصولات اپل:
آی مک 27 اینچی توسط اپل عرضه نمی‌شود

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-14-%d9%85%da%a9%d8%b3/
ads
ads