داغ ترین ها :
آیفون 15 پرو درگاه سیم کارت ندارد

آیفون 15 پرو درگاه سیم کارت ندارد

به نظر می‌رسد که آیفون 15 پرو درگاه سیم کارت نخواهد داشت. گزارش‌هایی منتشر شده اشاره دارند که اپل می‌خواهد مدل‌های پرو سری آیفون 15 را بدون درگاه فیزیکی سیم‌کارت و مبتنی بر eSIM یا سیم‌کارت الکترونیکی به بازار عرضه کند.

 

جدیدترین گوشی های آیفون را با قیمت مناسب از سایت تکنولایف خریداری کنید: گوشی اپل

 

در شهریورماه بود که اپل جدیدترین پرچم‌داران خود یعنی سری آیفون 13 را معرفی کرد؛ پرچم‌دارانی که توانستند سروصدای بسیاری در بازار به پا کرده و موفقیت گسترده‌ای نیز در فروش داشته باشند. انتظار می‌رود جایگزین این سری یعنی سری آیفون 14 نیز در بازه‌ی زمانی مشخص معرفی شود.

با این حال، آنچه خبرساز شده، سری آیفون 15 است که انتظار می‌رود پرچم‌داران کوپرتینویی‌ها در سال ۲۰۲۳ باشند. در گزارش آمده که آیفون 15 پرو درگاه سیم کارت نخواهد داشت و احتمالا از سیم‌کارت الکترونیکی یا eSIM استفاده خواهد کرد.

چنین اقدامی از سوی اپل می‌تواند اتفاقات بسیار جالبی را رقم بزند. درواقع اپل یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های سازنده‌ی گوشی هوشمند در دنیا محسوب می‌شود که شرکت‌های دیگر از اقدامات کوپرتینویی‌ها الگو می‌گیرند و تلاش می‌کنند با تکرار کارهای اپل به موفقیت بیشتری دست یابند.

طبیعتا عرضه‌ی گوشی‌های هوشمندی از سوی اپل که فاقد درگاه فیزیکی سیم کارت باشند و فقط به سیم کارت الکترونیکی بسنده کنند با استقبال شرکت‌های سازنده‌ی تلفن هوشمند مواجه خواهد شد و شاهد انبوهی از محصولات در بازار خواهیم بود که دیگر درگاه فیزیکی سیم کارت ندارند.

ایفون جدید

در منبع دیگری گفته شده که چنین اتفاقی تنها برای مدل‌های پروی سری آیفون 15 رخ می‌دهد. به این صورت که مدل‌های استاندارد سری آیفون ۱۵ دارای درگاه فیزیکی سیم کارت هستند، اما مدل‌های پرو از چنین درگاهی استفاده نمی‌کنند. در ادامه ذکر شده که آیفون‌های سال ۲۰۲۳ دارای دو سیم کارت الکترونیکی خواهند بود تا کاربر بتواند به‌صورت هم‌زمان دو شماره تلفن را برای گوشی هوشمند تعریف کرده و از خدمات اپراتورهای مدنظر خود استفاده کند.

این منبع خبر نیز ذکر می‌کند که مشخص نیست آیا مدل‌های استاندارد سری به طور کامل تنها دارای درگاه فیزیکی سیم کارت هستند یا ترکیبی از درگاه فیزیکی سیم کارت و تراشه‌ی سیم کارت الکترونیکی خواهند داشت. حذف درگاه سیم کارت به مرور زمان بسیار منطقی به نظر می‌رسد.

شرکت آمریکایی پیش از این نیز اعلام کرده بود که به دنبال حذف تمامی درگاه‌ها از بدنه‌ی آیفون‌ها است و به نظر می‌رسد این موضوع با حذف درگاه فیزیکی سیم کارت شروع می‌شود. درواقع اپل می‌خواهد آیفونی را به بازار عرضه کند که هیچ درگاهی روی آن وجود ندارد و برای اتصال آن به دستگاه‌های دیگر باید از بلوتوث استفاده کرد. باتری نیز به‌صورت بی‌سیم شارژ خواهد شد که البته چنین تکنولوژی هم‌اکنون وجود دارد، اما دستگاه‌هایی که مجهز به رابط بلوتوثی باشند بسیار کمتر هستند.

حذف درگاه سیم کارت می‌تواند متناسب با بازار کشورهای مختلف باشد؛ به این صورت که برخی از کشورها هنوز به سمت استفاده از فناوری eSIM نرفته‌اند و اپراتورهای این کشورها همچنان از سیم‌کارت‌های فیزیکی استفاده می‌کنند. در هر صورت انتظار می‌رود با معرفی آیفون‌های ۲۰۲۳ شرایط کمی تغییر یافته و اتفاقات خوبی رقم بخورد. اتفاقات جدیدتر در مورد آیفون 15 اپل را می‌توانید در پست همه چیز در مورد آیفون 15 بررسی کنید.

 

آموزش گرفتن اسکرین شات در گوشی های مختلف اندروید و آیفون:
اسکرین شات

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-15-%d9%be%d8%b1%d9%88-%d8%af%d8%b1%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b3%db%8c%d9%85-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%aa/
ads
ads