داغ ترین ها :
روش‌های اتصال موس بی سیم به گوشی موبایل

روش‌های اتصال موس بی سیم به گوشی موبایل

با وجود اینکه دستگاه‌ها با تاچ لمسی کار می‌کنند اما هنوز تاچ گوشی نمی تواند بسیاری از کارها را به راحتی موس انجام دهد. به خصوص کارهایی که به دقت و توجه بیشتری نیاز دارد. مثلا شاید دوست داشته باشید حین بازی با گوشی از موس استفاده کنید چون کار کردن طبیعتا با موس راحت‌تر است. بنابراین بسیاری از کاربران با موس ساده و سریع‌تر کار می کنند. خبر خوب برای کاربران تلفن همراه اینکه به راحتی می توانند موس را به روش‌های مختلف به موبایل خود متصل کنند و کارها را به راحتی انجام دهند. در ادامه به روش های مختلف اتصال موس به دستگاه های اندرویدی اشاره خواهیم کرد.

 

تکنولایف مرجع معتبر قیمت گوشی با امکان ارسال فوری در تهران و ارسال با پست به سراسر ایران است.

 

اتصال موس به گوشی

ترکیب دانگل USB موس با کابل otg

خیلی ساده می توانید این کار را انجام دهید. قبل از هر چیز مطمئن شوید موس و دستگاه اندرویدی از otg پشتیبانی می کنند. ترکیب دانگل usb با کابل otg  راهکار متداولی است. با دانگل یو اس بی موس، به موبایل تان وصل شوید. به این صورت عمل کنید که ابتدا otg را به گوشی وصل کرده سپس سری دیگر آنرا به  دانگل usb متصل کنید. حال نشانگر موس روی صفحه نمایش داده می شود. شما می توانید از دو راه کار کنید. یعنی در عین اینکه با نشانگر موس کار می کنید روی صفحه نمایشگر ضربه بزنید.

اتصال موس های بلوتوثی به گوشی های اندرویدی

سه نوع موس در بازار وجود دارد. موس با دانگل USB ، موس بلوتوثی و موس های سیمی. تا این قسمت درباره نحوه اتصال موس ها با دانگل usb و کابل  otg صحبت کردیم. با وجود اینکه otg بهترین روش اتصال برای صفحه کلید، موس و گیم پد است اما برخی دستگاه ها ممکن است از کابل otg پشتیبانی نکنند. نگران نباشید اگر موس شما بلوتوثی باشد به راحتی می توانید از طریق آن اقدام کنید.  به این صورت که به قسمت تنظیمات Setting گوشی اندرویدی خود وارد شوید و  بلوتوث را فعال کرده  دستگاه را با موس بلوتوثی جفت کنید. نکته قابل توجه اینکه وقتی USB یا بلوتوث متصل شد شما می توانید به دستگاه‌های متعددی وصل شوید.

اتصال موس بی سیم به گوشی

طریقه اتصال ماوس و کی بورد به اندروید

برای این کار به یک هاب otg مدل USB-C یا Micro-USB نیاز دارید. حالا یک موس USB دار  یا صفحه کلید را به هاب متصل کرده  سپس هاب را به دستگاه اندرویدی مرتبط کنید. اتصال موس و کی بورد بیشتر برای گیمرها کاربرد دارند، تا بتوانند با انعطاف و راحتی بیشتری بازی کنند و همچنین با این روش تایپ کردن بسیار ساده انجام می شود.

 

اگر به موس مخصوص بازی نیاز دارید، مطلب زیر را از دست ندهید:
راهنمای خرید موس گیمینگ

 

اتصال موس به لپ تاپ و یا گوشی های اندرویدی از طریق اپلیکیشن

ممکن است  دستگاه اندرویدی شما از کابل otg پشتیبانی نکند، سئوال این جاست. آیا راه حل دیگری وجود دارد؟ بله این کار را می توانید با استفاده از اپلیکیشن مختلف  انجام دهید، در ادامه چند نمونه از اپلیکیشن‌های کاربردی برای ارتباط موس به گوشی و یا لپ تاپ را بررسی می کنیم.

اپلیکیشن Desk Dock

برنامه Desk dock این امکان را برای شما فراهم می کند که موس را از طریق کابل usb به گوشی یا دستگاه های اندرویدی مرتبط کنید. برنامه Desk Dock از سیستم عامل‌های ویندوز و مک پشتیبانی می کنند و به راحتی می توانید چندین دستگاه اندرویدی تان را به کامپیوتر متصل کنید. این برنامه  به صورت رایگان در گوگل پلی موجود است. اما در صورتیکه بخواهید از ماوس و کیبورد با هم استفاده کنید، باید هزینه کنید.

برنامه Always Visible mouse

استفاده از تبلت یا لپ تاپ با یک دست کار بسیار دشواری است. اما برنامه Always Visible mouse این مشکل را حل کرده است، زیرا با یک کلید موس می توانید روی صفحه نمایشگر حرکت کنید. این برنامه را در گوشی اندرویدی و کامپیوتر یا لپ تاپ نصب کرده حالا به کمک وای فای می توانید با آن کار کنید. مثلا روی صفحه گوشی کلمه google را تایپ کنید، کامپیوتر صفحه گوگل را باز می کند. و از طریق ریموت برنامه می توانید برنامه هایی مثل بازی یا فیلم را کنترل کنید. حتی می توانید از طریق ریموت یک تحقیق یا ارایه علمی بسازید.

دانلود اپلیکیشن Always Visible Mouse  برای اندروید

اپلیکیشن Remote mouse

برنامه remote mouse یک برنامه کاربردی کنترل از راه دور است که عملکردی مشابه ماوس، صفحه‌کلید و تاچ پد را  دارد و این امکان را به شما می دهد که کارها را با سرعت بیشتری انجام دهید. این برنامه قابلیت‌هایی مانند عملکرد موس، نمایش صفحه کلیدها برای mac یا pc، شبیه سازی Trackpad جادویی اپل ، کنترل از راه دور وب از کروم و فایرفاکس و اپرا را پشتیبانی می کند.

دانلود اپلیکیشن Remote mouse برای اندروید

نتیجه‌گیری

خوشبختانه راه‌های متعددی برای اتصال موس به دستگاه‌های اندروید وجود دارد که در این مقاله به انواع آن اشاره کردیم پس قطعا می توانید کارها را با موس به سادگی انجام دهید فقط کافیست کشف کنید که موس شما بلوتوثی یا USB است و اینکه آیا از otg پشتیبانی می کند ؟ سپس طبق آن می توانید راهکار مناسب با دستگاه‌هاتان را انتخاب کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. علی

    با سلام .ببخشید برای اتصال ماوس به آیفون کدام روش جواب میده؟و اتصال از طریق otg آسیبی به پورت شارژ گوشی نمی رساند؟باتشکر

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به علی

      سلام وقت بخیر خیر مشکلی نداره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%aa%d8%b5%d8%a7%d9%84-%d9%85%d9%88%d8%b3-%d8%a8%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads