داغ ترین ها :
آموزش ارتقا اندروید 11 به اندروید 12

آموزش ارتقا اندروید 11 به اندروید 12

به روز رسانی سیستم عامل همیشه ضروری است و باعث می شود، دستگاه ما با تکنولوژی به روز دنیا همراه شود. البته این به روز رسانی تا جایی امکان پذیر است و زمانی که دستگاه قدیمی می شود دیگر شرایط دریافت آپدیت را ندارد. اگر آپدیت سیستم عامل هنوز هم برای شما ارسال می شود، خوش شانس هستید؛ با ارتقا اندروید همیشه یک سری ویژگی ها افزوده می شود که کاربردی است و در کنار آن عملکرد گوشی بهینه تر می شود.
اما چجوری سیستم عامل گوشی را آپدیت کنیم؟ این سوال بسیاری از کاربران است و می خواهیم در این مطلب آن را کامل به شما آموزش دهیم؛ این را در نظر بگیرید که با اینکه آپدیت گوشی به نظر ساده است، اما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و اگر با احتیاط و طبق روش اصولی عمل نکنید، دستگاهتان را به خطر خواهید انداخت. همراه مجله تکنولایف باشید.

 

جدیدترین انواع گوشی های اندرویدی را در فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف ببنید: قیمت روز گوشی موبایل 

 

برای آپدیت سیستم عامل چکار کنیم؟

طریقه به روز رسانی سیستم عامل هر گوشی تقریبا مشابه یکدیگر است، اما تنها دو مورد است که باید برای تمام گوشی ها به صورت یکسان رعایت کنید، در غیر اینصورت آسیب جدی به گوشی شما وارد می شود.
مورد اول: اطمینان از شارژ داشتن گوشی است، برای اپدیت گوشی حتما باید بالای 50 درصد شارژ باتری داشته باشید و سعی کنید بیشتر از این درصد باشد. اگر شارژ به اندازه کافی نداشته باشید ممکن است در میان نصب برنامه های گوشی، شارژ دستگاه تمام شود و فایل ها خراب شوند. در این صورت آسیب بسیار جدی به گوشی وارد می شوند و در بعضی مواقع این آسیب ها جبران ناپذیر هستند.

آموزش آپدیت اندروید
مورد دوم: تهیه بکاپ یا نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی است؛ همیشه این امکان وجود دارد که بعد از بروزرسانی، تمام اطلاعات شما پاک شوند، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم ابتدا از تمام اطلاعات خود یک بکاپ تهیه کنید تا در صورت پریدن اطلاعات آن ها را بازگردانید. البته اگر برای آپدیت هایی که شماره سیستم عامل در آن عوض می شود، مثل آپدیت اندروید 11 به 12، اگر گوشی خود را قبل از آپدیت ریست فکتوری کنید، شاهد باگ کمتری خواهید بود، البته قبل از انجام این کار حتما از اطلاعات خود بکاپ تهیه کنید.

 

اگر با تعریف، استفاده و کاربرد رابط کاربری موبایل آشنا نیستید، حتما بخوانید: رابط کاربری گوشی چیست؟ 

 

ارتقای اندروید در گوشی سامسونگ

برای آپدیت اندروید گوشی های سامسونگ ابتدا چک کنید که گوشی تان شارژ داشته باشد، سپس به یک اینترنت که حجم زیادی دارد متصل شوید، ترجیحا اینترنتی که به آن متصل هسید وای فای باشد بهتر است. سپس وارد تنظیمات شوید و به آخر لیست بروید، گزینه Software Update یا به روز رسانی نرم افزار را انتخاب می کنید.

ارتقا اندروید گوشی سامسونگ
سپس گزینه Download And Install یا دانلود و نصب را انتخاب کنید.

آپدیت اندروید سامسونگ
اگر آپدیت برای گوشی شما موجود باشد، در این صفحه نشان می دهد، اما اگر هیچ گزینه دانلود آپدیتی برای شما ظاهر نشد، یعنی گوشی شما به روز رسانی را دریافت نکرده؛ این تاخیر در دریافت می تواند بستگی به نسخه رام گوشی تان داشته باشد یا اینکه اگر گوشی شما در لیست گوشی های سامسونگ که اندروید 12 را دریافت می کنند نیست یعنی سامسونگ دیگر قصد ساپورت نرم افزاری گوشی شما را ندارد که دلیل اصلی اش قدیمی شدن آن است.
اگر آپدیت برای شما ارسال شده باشد می توانید آن را دانلود کنید.

ارتقا اندروید سامسونگ
پس از دانلود می توانید آن را نصب کنید که حدود نیم ساعت سرجمع طول می کشد. البته بستگی به حجم فایل آپدیت اندروید 12 هم دارد.

نصب اندروید 12 روی گوشی سامسونگ

ارتقای اندروید در گوشی شیائومی

در اول کار لازم است لیست گوشی های شیائومی که اندروید 12 را دریافت می کنند مشاهده کنید تا مطمئن شوید که برای گوشی شما هم آپدیت اندروید 12 منتشر می شود. سپس همانطور که گفتیم گوشی ها در اصل مانند یکدیگر آپدیت می شوند، برای این که گوشی شیائومی را به اندروید بالاتر اپدیت کنید، ابتدا شارژ خود را چک کنید که بالای 50 درصد باشد و به یک اینترنت قوی با حجم زیاد متصل باشید.
سپس به تنظیمات گوشی بروید و About Phone را انتخاب کنید.
حالا روی System Update ضربه بزنید.

آپدیت اندروید شیائومی
Check for update را بزنید تا به دنبال آخرین آپدیت برای گوشی شما بگردد.
اگر آپدیتی موجود باشد آن را برای شما نمایش می دهد و می توانید آن را دانلود و نصب کنید.

 

مطلب زیر را از دست ندهید:
مقایسه رابط کاربری سامسونگ و شیائومی و هواوی

 

 

آپدیت اندروید گوشی وان پلاس

گوشی های وان پلاس به تازگی طرفداران بسیاری در ایران پیدا کرده اند، این گوشی ها به لطف داشتن رابط کاربری بسیار روان اکسیژن مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. به همین دلیل می خواهیم طریقه آپدیت اندروید گوشی وان پلاس را به شما آموزش دهیم.
ابتدا مانند دیگر گوشی ها مطمئن شوید که اینترنت قوی و حجم بالایی دارید و شارژ گوشی تان بیشتر از 50 درصد است؛ سپس از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان یا بکپ تهیه کنید تا در صورت پرید اطلاعات بعد از آپدیت، دچار از دست دادن اطلاعات گوشی نشوید.
وارد تنظیمات گوشی شوید و به آخر لیست بروید، گزینه System را انتخاب کنید.

آپدیت اندروید گوشی وان پلاس
سپس گزینهSystem Update را بزنید و صبر کنید تا با بررسی آپدیت موجود برای دستگاه شما، دانلود آن برای شما اضافه شود. اگر آپدیتی برای دستگاه شما ارسال شده باشد از این طریق می توانید به راحتی دانلود و نصب کنید. البته قبل از این مراحل چک کنید که گوشی شما در لیست گوشی های وان پلاس که اندروید 12 را دریافت می کنند باشد.

چجوری اندروید را در حالت سایدلود آپدیت کنیم؟

اگر شما نمی توانید تحمل کنید که آپدیت به صورت اتوماتیک برای گوشی شما ارسال شود، باید آن را به صورت دستی وارد کنید، برای این کار هم نیاز به تخصص دارید و اگر هر مرحله را اشتباه انجام دهید برگشت ناپذیر است، پس دقت کنید و تمام مراحل را به درستی انجام دهید.
ابتدا فایل نصب اندروید 12 (OTA) را نصب کنید. برای این کار باید بعد از انتشار رسمی اندروید 12، به دنبال فایل نصبی اندروید 12 برای مدل گوشی خود بگردید.
پس از دانلود این فایل، گوشی را به حالت ریکاوری ببرید.
چگونه گوشی را به حالت ریکاوری مود ببریم؟ گوشی را خاموش کنید، سپس همزمان دو دکمه کاهش صدا و پاور را نگه دارید تا گوشی روشن شود و به صفحه بوت لودر برود. سپس برای رفتن به ریکاوری مود با استفاده از دکمه کاهش صدا روی گزینه Recovery Mode بروید و با فشردن دکمه پاور آن را انتخاب کنید.

آموزش آپدیت اندروید
در قسمت ADB Sideload، با استفاده از دکمه ولوم صدا به گزینه Apply Update from ADB رفته و با دکمه ولوم آن را انتخاب می کنیم. ADB یا Android Debug Bridge جزئی از همان برنامه SDK Manager است و باید آن را نصب داشته باشید.
حالا باید گوشی را به کامپیوتر متصل کنید و با نصب برنامه های مورد نیاز مانند Universal ADB Drivers، ابزار ADB را قعال کنید.
حالا باید فایل اندروید 12 را که دانلود کرده اید ا به صورت زیپ وارد پوشه ابزار ADB کنید و فرمان adb sideload را در ADB وارد کنید و سپس نام فایل اندروید را که دانلود کرده اید وارد کنید. اگر تمام مراحل را به درستی انجام داده باشید، مشاهده می کنید که فراید به نصب به روز رسانی هم در گوشی و هم در کامپیوتر شروع می شود.

آموزش آپدیت اندروید
پس از اتمام نصب به روز رسانی، گزینه Reboot Now را در بوت لودر پیدا کنید و گوشی را راه اندازی نمایید. این روش باعث پاک شدن اطلاعات نمی شود، اما بهتر است اگر اطلاعات مهمی دارید از آن ها بکاپ بگیرید.

 

اگر به ریکاوری گوشی خود نیاز دارید مطلب زیر را بخوانید:

بازیابی اطلاعات گوشی

 

آیا آپدیت گوشی پولی است؟

شرکت سازنده هیچ پولی بابت آپدیت هایی که ارسال می کند دریافت نمی کند و کاملا این سرویس ها رایگان هستند؛ اما به دلیل این که بسیاری از افراد بلد نیستند و نمی خواهند این ریسک را انجام دهند که خودشان گوشی را آپدیت کنند، مراکز مربوط به گوشی هزینه ای را در قبال اینترنت، وقت و حرفه ای که دارند دریافت می کنند و در ازای آن، گوشی را آپدیت می کنند.

آپدیت اندروید گوشی چه فایده ای دارد؟

هر بار که سازندگان و تیم برنامه نویسی یک کمپانی، آپدیتی را ارائه می کند، حتما آن را دریافت کنید؛ زیرا آن ها بهتر می دانند که گوشی ای که تولید کرده اند چه نیازی دارد و چه نرم افزاری برای آن بهتر است. دوما با هربار آپدیت علاوه بر این که سرعت گوشی بالا می رود و مصرف آن بهینه تر می شود، برنامه های جدید به همراه تصاویر پس زمینه و تمم های جدید هم ارائه می دهند که باعث زیبایی ظاهری گوشی می شود. همچنین با به روز نگه داشتن سیستم عامل گوشی امنیت آن بالا می رود و می توانید از تمام برنامه های موجود در بازار گوگل پلی استفاده کنید.

آموزش آپدیت اندروید

اندروید با رابط کاربری چه فرقی دارد؟

اندروید سیستم عامل گوشی است که باعث می شود یک گوشی کار کند و تمام برنامه ها و دستورها روی سیستم عامل شما سوار است. رابط کاربری پوسته ای است که هر شرکت گوشی سازی که از اندروید استفاده می کند، از آن روی اندروید استفاده می کند تا در حقیقت اندروید را شخصی سازی کند که شبیه به دیگر گوشی ها نباشد.
پس رابط کاربری بخشی از اندروید است و اندروید به دلیل اپن سورس بودن یا قابل ویرایش بودن، می تواند به هر شکلی دربیاید؛ اما آپدیت رابط کاربری با آپدیت اندروید یکی نیست و آپدیت اندروید از طرف گوگل ارسال می شود، اما آپدیت رابط کاربری از طرف شرکت سازنده گوشی ارسال می شود.

آموزش آپدیت اندروید
اما شرکت های گوشی سازی به تازگی آپدیت رابط کاربری را همراه با آپدیت اندروید عرضه می کنند تا تحول بزرگ را بهتر در عوض شدن شماره اندروید و رابط کاربری احساس کنید، همچنین با این کار می توانند رابط کاربری بهینه تری همراه با اندروید جدید ارائه کنند.
پس با ورود اندروید 12 باید منتظر انتشار OneUI 4 برای سامسونگ، MIUI 13 برای شیائومی، Oxygen OS 12 برای وان پلاس و Color OS 12 برای گوشی های اوپو باشیم.

 

بیشتر بخوانید: آموزش فلش کردن گوشی سامسونگ

 

آیا گوشی را به اندروید 12 آپدیت کنیم؟

با هر بار آپدیت کردن گوشی انگار که جان تازه ای در گوشی دمیده می شود و احساس نو بودن بهتان دست می دهد، مخصوصا اگر آپدیت مربوط به عوض کردن شماره اندروید باشد. اپدیتی که شماره اندروید را تغییر می دهد آپدیت بزرگ نام دارد و همه چیز در آن از نو نوشته می شود، بیشتری تغییرات برای این آپدیت است و پیشنهاد می کنیم حتما آن را دریافت و نصب کنید.
آپدیت هایی که در میان شماره های اصلی عرضه می شود، مانند اندروید 11.1 برای رفع باگ و مشکلات سیستم عامل هستند که باعث بهبود آن شماره از اندروید می شوند. اگر اندروید 12 را دریافت کردید و با باگ و مشکلی در اجرا شدن آن رو به رو شدید نگران نباشید، زیرا گوگل به سرعت این مشکل را شناسایی می کند و با عرضه یک آپدیت جزئی و کم حجم آن را برطرف می کند.

آموزش آپدیت اندروید
پس به هیچ عنوان نگران آپدیت کردن اندروید گوشی نباشید و با خیال راحت گوشی تان را به اندروید 12 آپدیت کنید، فقط دقت داشته باشید که باید نام گوشی شما در لیست گوشی هایی که اندروید 12 را دریافت می کنند باشد تا برایش آپدیت ارسال شود و بتوانید دانلود کنید. در غیر این صورت یا باید صبر کنید تا خبری از طرف تیم سازنده شرکت گوشی شما برسد یا گوشی شما به علت قدیمی بودن دیگر در فهرست دریافت کننده اندروید 12 جایی ندارد.

آموزش آپدیت اندروید
فقط دقت داشته باشید که برای آپدیت باید گوشی تان بالای 50 درصد شارژ داشته باشد، به اینترنت قوی و حجم دار متصل باشید و از اطلاعات خود بکاپ بگیرید تا به صورت اتفاقی اطلاعاتتان را از دست ندهید، با رعایت تمام این نکات و آموزش هایی که به شما در این مطلب دادیم، به راحتی می توانید آپدیت اندروید 12 را نصب کنید و از ویژگی های آن لذت ببرید.
به نظر شما اندروید 12 موفق تر از اندروید 11 عمل خواهد کرد؟ آیا شما هم اندروید 12 را روی گوشی خود نصب می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

خرید مک بوک

سوالات متدوال

آیا گوشی را به اندروید 12 آپدیت کنیم؟

با هر بار آپدیت کردن گوشی انگار که جان تازه ای در گوشی دمیده می شود و احساس نو بودن بهتان دست می دهد، مخصوصا اگر آپدیت مربوط به عوض کردن شماره اندروید باشد. اپدیتی که شماره اندروید را تغییر می دهد آپدیت بزرگ نام دارد و همه چیز در آن از نو نوشته می شود، بیشتری تغییرات برای این آپدیت است و پیشنهاد می کنیم حتما آن را دریافت و نصب کنید.

آپدیت اندروید گوشی چه فایده ای دارد؟

با هربار آپدیت علاوه بر این که سرعت گوشی بالا می رود و مصرف آن بهینه تر می شود، برنامه های جدید به همراه تصاویر پس زمینه و تمم های جدید هم ارائه می دهند که باعث زیبایی ظاهری گوشی می شود. همچنین با به روز نگه داشتن سیستم عامل گوشی امنیت آن بالا می رود و می توانید از تمام برنامه های موجود در بازار گوگل پلی استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

200 نظر

  1. رینا

    سلام من گوشیمa20s هستش اپدیت کلا دانلود میکنم تا اینجا مشکلی نیست بعدش که میخواد نصب شه رو گوشی میاره که faild to install updates

  2. مهدی

    باسلام
    من گوشی نوکیا5.3دارم، مدتیه آپدیت جدید سیستم عامل گوشی(اندروید)برای گوشیم اومده ،منتهی به هیچ وجه نتونستم دانلودونصبش کنم.قبل از مشکلات اینترنت و فیلترینگGoogle Playبه راحتی اینکاروانجام میدادم اماالان حتی باVPNهم نمیتونم آپدیت رودانلودونصب کنم.حافظه گوشی64G هست
    آیاراهی وجود داره ازاین مشکل خلاص بشم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهدی

      سلام وقت بخیر برخی از فیلترشکن ها کامل متصل نمیشن برای همین هست یه برنامه دیگه امتحان کنید
  3. ناشناس

    سلامم خدمت همکاران تکنولایف من گوشی پوکو ایکس فور فایوجی دارم بیلدنامبرشrkumixm هست اندروید11هست که اپدیت نداده به نظرتون برم رام یه ریجن دیگه نصب کنم که ۱۲بشه؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ناشناس

      سلام وقت خوش منطقه گوشی به روی کجا هست؟ به هند تغییرش بدید
  4. امیر

    سلام ی سوال داشتم چرا برا گوشی من آپدیت اندروید ۱۳ نمیاد؟؟
    مدلش a22 4g

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت بخیر دریافت میکنید حتما
      1. یوسف

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام گوشی من A30s هس اندروید ۱۲ نمیشه یا مثلا کاریش کنیم نمیشه؟؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به یوسف

          سلام وقت بخیر برای گوشی شما عرضه نمیشه
      1. سعید محمد پور

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام مهندس جان آندروید 12 آنر 50 لایت کی میاد خبر دارید قرار بود 2022 بیاد ولی تا الان که نیومده، اصلا میاد یا نه ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
        1. Mohamed Nazari

          پاسخ به سعید محمد پور

          گوشی من اندروید 11است مخاهم 12یا 13بشه مدل A10 F5 هست
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به سعید محمد پور

          سلام بله دریافت میکنید زمان رو نمیشه دقیق گفت یعنی خود شرکت معمولا دقیق مشخص نمیکنه
  5. طاهر

    تشکر بابت اطلاعات خوب
    و مفیدتان

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به طاهر

      سلام وقت خوش ممنون از همراهی ارزشمند شما
  6. مرتضی نصیری

    من نوکیا ۷.۲ دارم چجوری آندروید ۱۱ رو به ۱۲ ارتقا بدم

    1. عرفان

      پاسخ به مرتضی نصیری

      سلام وقت بخیر. ببخشید من a71 دارم اما هنوز آپدیت اندروید ۱۲ برای من نیومده. چه کاری باید انجام بدم؟!
      1. احسان نیک پی

        پاسخ به عرفان

        سلام وقت بخیر با فیلترشکن امتحان کنید
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مرتضی نصیری

      سلام وقت خوش مسیر Settings > System > System update > Check for update
  7. کیمیا

    سلام. من گوشیم xiaomi redmi note 10 5g هستش. خود سایت شیائومی میزنه که آپدیت اومده که اندروید ۱۲ بشه اما من هرچی توی تنظیمات می‌زنم برای آپدیت میگه آپدیتی نیومده. حتی آپدیت رو از سایتای دیگه دانلود کردم و به صورت ota(اگر اشتباه نکنم اسمشو!) میخواستم بریزم روی گوشیم اما باز نشد. یه راهنمایی میکنید؟ ممنون.

    1. میلاد شیری

      پاسخ به کیمیا

      سلام وقتتون بخیر حتما اگر میخواهید به صورت دستی گوشیتون رو اپدیت کنید فایل اپدیت رو خیلی دقیق باید دانلود کنید
  8. رضا

    سلام خواهش میکنم جواب بدید گوشی من ردمی نوت 11 هست یه اپدیت براش اومده دانلودش که میکنم تا 100 درصد میره و بگم کلن تموم میشه اما بعدش خطا میزنه‌و میگه دوباره دانلود کن و الکی هم حافظه داخلی گوشیک هم پر میشه لطفا راهنمایی کنید

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به رضا

      سلام وقت بخیر با فیلترشکن امتحان کنید
  9. امیر

    سلام گوشی من a22 4g هست میخواستم گوشیما به اندروید ۱۲ اپدیت کنم میخواستم ببینم اگه گوشیما بدم به نمایندگی سامسونگ که اپدیتش کنه بهتره یا اینکه خودم اپدیتش کنم بهتره؟
    بعد اگه بدم نمایندگی چطوری اپدیتش میکنن؟از کامپیوتر؟

    1. ابوالفضل

      پاسخ به امیر

      سلام گوشی من ردمی نوت 11هست ولی هنوز دریافت نکرده
      1. میلاد شیری

        پاسخ به ابوالفضل

        سلام وقتتون بخیر برای بعضی رام ها منتشر شده انتظار میره بزودی منتشر بشه برای سایرین
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت بخیر حتما به خاظر مسائل حریم شخصی خودتون آپدیت کنید
  10. میثم

    سلام آپدیت برای آدمی ده اومد زدم چند بار وسطاش قطع شد دیگه هر چی میزنم میگه آپدیت نیست

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به میثم

      سلام وقت بخیر با فیلترشکن امتحان کنید مجدد در دسترس قرار می‌گیره
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b1%d8%aa%d9%82%d8%a7-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-11-%d8%a8%d9%87-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-12/
ads
ads