داغ ترین ها :
گوشی‌های کدام برند پس از یک سال استفاده همچنان ارزش خرید دارند؟

گوشی‌های کدام برند پس از یک سال استفاده همچنان ارزش خرید دارند؟

آمارهای ارائه شده نشان می‌دهند که گوشی‌های هوشمند سامسونگ و اپل در گذر زمان، کمترین افت ارزش را تجربه می‌کنند و ارزش خرید گوشی این برندها پس از یک سال کمتر از دیگر برندها کاهش پیدا می‌کنند.

 

برای مشاهده و خرید انواع جدیدترین گوشی های آیفون به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

 

موزیک‌مگ‌پای فروشگاهی که در زمینه‌ی محصولات ریفبریشد شده کار می‌کند، اطلاعاتی را در فضای مجازی قرار داده که از کاهش ارزش خرید گوشی‌های هوشمند کار کرده طی بازه‌ی زمانی ۱۲ ماهه خبر می‌دهد. فروشگاه مدنظر عقیده دارد که میان برندهای مختلف، آیفون‌های اپل و سری گلکسی سامسونگ با کمترین کاهش ارزش طی بازه‌ی زمانی ۱۲ ماهه همراه هستند.

فروشگاه موزیک‌مگ‌پای با نظرسنجی از کاربران و مشتریان بریتانیایی به این نتیجه رسیده که کاربران بریتانیایی طی بازه‌ی زمانی ۱۶ ماهه به سراغ تعویض گوشی هوشمند می‌روند. به صورت میانگین، هزینه‌ی تعویض گوشی هوشمند نیز برای این دسته از کاربران در حدود ۵۰ درصد از ارزش تلفن هوشمند فعلی‌شان می‌شود.

چنین آماری البته برای دارندگان آیفون کمی خوشایندتر است. درواقع طی بازه‌ی ۱۲ ماهه که کاربران مدلی از آیفون‌های جدید را خریداری کنند، تنها ۴۱ درصد از ارزش آن کاسته می‌شود. چنین آماری طی بازه‌ی زمانی ۲۴ ماهه به ۶۰ درصد می‌رسد که همچنان نشان می‌دهد محصولات اپل باارزش‌تر از برندهای دیگر هستند.

در مثالی ساده می‌توان به سامسونگ اشاره کرد که ارزش محصولات آن طی یک سال استفاده در حدود ۶۴ درصد و طی دو سال استفاده نیز ۷۷ درصد کاهش می‌یابد. چنین آماری برای محصولات وان‌پلاس نیز منتشر شده که نشان می‌دهد ارزش گوشی‌های وان‌پلاس در یک سال پس از خرید ۶۹ درصد و در سال دوم نیز ۷۸ درصد کاهش می‌یابد.

در میان محصولاتی که فروشگاه موزیک‌مگ‌پای آماری از آن‌ها منتشر کرده است، بی‌ارزش‌ترین برند را می‌توان هواوی دانست. درواقع محصولات هواوی پس از خرید با افت شدید ارزش طی بازه‌های زمانی یک‌ساله و دوساله همراه می‌شوند؛ برای مثال می‌توان به میت 30 پرو اشاره کرد که در سال اول استفاده، افت ارزشی ۸۷ درصدی را تجربه می‌کند. طبیعتا آیفون‌های اپل نیز کمترین افت ارزش را طی بازه‌های زمانی ۱۲ ماهه و ۲۴ ماهه تجربه می‌کنند که می‌توان به‌صورت تفکیک شده چنین موضوعی را در میان مدل‌های مختلف آیفون مشاهده کرد.

کدام مدل های گوشی بیشترین و کمترین ریزش قیمت با گذشت زمان را دارند

مدیرعامل فروشگاه موزیک‌مگ‌پای در مورد رفتار کاربران در خرید گوشی هوشمند گفته که ۳۳ درصد برای خرید گوشی هوشمند جدید، مدل قدیمی خود را نمی‌فروشند و همچنان از آن استفاده می‌کنند. چنین اتفاقی بیشتر در میان کاربرانی با رده‌ی سنی بالا رخ می‌دهد و هرچه سن کاربران بیشتر باشد، تمایل کمتری برای تعویض گوشی هوشمندشان با مدلی جدیدتر دارند.

با این حال، مدیرعامل فروشگاه معتقد است که چنین اقدامی درست نیست و کاربران می‌توانند با تعویض گوشی هوشمند قدیمی‌شان در قبال خرید مدلی جدیدتر، ضرر کمتری را تجربه کنند. به گفته‌ی مدیرعامل فروشگاه موزیک‌مگ‌پای برخی از کاربران عقیده دارند که با گذر زمان ارزش گوشی هوشمندشان افزایش می‌یابد که چنین تفکری درست نیست.

نکته‌ی جالب در آمار ارائه شده، عملکرد بسیار بد محصولات شرکت هواوی در حفظ ارزششان است. البته چنین موضوعی دلایلی نیز دارد که تنها به گوشی هوشمند ختم نمی‌شود. درواقع تحریم سخت‌گیرانه‌ی ایالات متحده سبب شده تا ضربات سختی به تجارت بخش موبایل هواوی وارد شود.

یکی از این موارد نیز عدم دسترسی محصولات جدید به سرویس‌های گوگل مانند پلی استور است. همین امر سبب شده تا کاربران تمایل کمتری به خرید گوشی‌های هوشمند هواوی داشته باشند و کاربرانی نیز که قصد تعویض تلفن هوشمندشان را دارند نیز با مشکل در فروش آن مواجه شوند.

ارزش ایفون های کارکرده دست دوم

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b1%d8%b2%d8%b4-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%db%8c%da%a9%d8%b3%d8%a7%d9%84-%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%b1%d8%af%d9%87/
ads
ads