داغ ترین ها :
پنج راه از بین بردن حباب زیر گلس گوشی

پنج راه از بین بردن حباب زیر گلس گوشی

از بین بردن حباب زیر گلس گوشی در ظاهر گوشی و عملکرد آن تاثیر می گذارد. امروزه به دلیل گران بودن هزینه تعویض صفحه گوشی به دلیل شکستگی و یا غیر اصل و تقلبی بودن صفحه تاچ گوشی، کاربران و خریداران گوشی های هوشمند از گلس محافظ صفحه نمایش استفاده می کنند تا از شکستن و ضربه خوردن ناگهانی به نمایشگر جلوگیری کنند. در بازار گلس های بسیار متفاوتی وجود دارند با قیمت ها و ویژگی های متفاوت که فروشندگان سعی می کنند در هنگام خرید گوشی با راهنمایی مناسب گلس مورد نظرتان را به شما بفروشند. در حقیقت بسیار خوب است که بلافاصله روی صفحه گوشی گلس محافظ بی اندازید، هم جلوی خط و خش را می گیرد و هم از کثیف شدن نمایشگر جلوگیری می کند، مخصوصا در بازاری که قطعات بسیار گران هستند و نمایندگی رسمی در ایران وجود ندارد و کاربران مجبورند با هزینه بسیار بالاتر صفحه گوشی خود را تعویض کنند.

پس بهتر است از گلس های محافظ نمایشگر روی گوشی استفاده کنید تا کمتر خسارت ببینید، اما مشکل اینجاست که این گلس ها همیشه به خوبی روز اول نیستند و از زمانی که آن را روی گوشی نصب می کنید کم کم ضعیف و خط و خشی می شود، البته به نوع استفاده و میزان ساعتی که گوشی را در دست می گیرید دارد.

وقتی گلس کهنه و یا شکسته می شود مجبور می شوید آن را تعویض کنید، اما همیشه به بازار رفتن برای گلس عوض کردن به صرفه نیست و شاید وقت این کار را هم نداشته باشید، پس بهتر است بلد باشید که چطور گلس گوشی را عوض کنید، اما بی نقص انداختن گلس خیلی کار آسانی نیست و اگر طبق اصول پیش نروید ممکن است گلس از بین برود و مجبور شوید یک گلس دیگر تهیه کنید. در این مطلب همراه ما باشید تا اصول گلس انداختن را بشناسید و به راحتی بدون هزینه گلس گوشی خود را عوض کنید.

 

برای انتخاب گوشی موبایل از بین برترین برندهای روز دنیا و خرید گوشی حتما از سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف دیدن کنید.

 

مشکلاتی که هنگام گلس انداختن پیش می آید

زمانی که می خواهید گلس گوشی را تعویض کنید یا برای اولین بار حتی گلس بی اندازید، با مشکلاتی رو به رو خواهید شد که کار را مقداری سخت خواهد کرد، حتی فروشندگان و تعمیرکاران بسیاری هم هستند که نصب گلس گوشی برایشان آزاردهنده است و ترجیح می دهند با این محصول بد قلق رو به رو نشوند. این مشکلات طاقت فرسا و آزار دهنده شامل چه چیزهایی می شوند؟

  • افتادن حباب زیر گلس گوشی
  • افتادن پرز زیر گلس گوشی
  • بلند شدن لبه های گلس گوشی
  • کج و نامنظم نصب کردن گلس گوشی

این مشکلات همیشه گریبان گیر اکثر کسانی است که می خواهند گلس نصب کنند، مخصوصا گلس گوشی هایی که صفحه نمایش خمیده دارند؛ اما در این مقاله راه های جلوگیری از رخ دادن این مشکلات را آموزش می دهیم و سعی می کنیم به آسان ترین روش این موضوع را به شما انتقال دهیم تا به راحتی گلس گوشی خودتان را عوض کنید.

هوا افتادن زیر گلس گوشی

 

حل مشکل bootloop اندروید در مقاله ای بررسی کردیم:

حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی

 

چرا زیر گلس گوشی حباب می افتد؟

حباب افتادن زیر گلس گوشی یکی از عذاب آور ترین و رایج ترین مشکلاتی است که حین گلس انداختن رخ می دهد، زمانی هم که حباب زیر گلس بی افتد و گلس را بچسبانید، دیگر نمی توانید گلس را از صفحه جدا کنید و بچسبانید. زیرا گلس ها یک چسب مخصوص محکم دارند که اگر بار اول آن را از صفحه جدا کنید دیگر به خوبی بار اول محکم نمی شود و احتمال بلند شدن گلس از روی صفحه در مدت کم بالا می رود.

دلیل اصلی حباب افتادن زیر گلس گوشی بد نصب کردن آن است، اگر دقت نکنید و تمام هوای بین گلس و صفحه را تخلیه نکنید و گلس را نصب کنید، نمی توانید پس از آن حباب ها را به خوبی خالی کنید و باعث صدمه زدن به گلس و همچنین ضعیف شدن چسب گلس می شود. همچنین زمانی که نتوانید گلس گوشی را به درستی نصب کنید اگر بهترین مارک گلس هم خریده باشید باز صفحه شما چند رنگ می شود و فکر می کنید گلس تقلبی بوده، اما درست نصب کردن گلس این مشکلات را به وجود نمی آورد.

یکی دیگر از دلایل حباب افتادن زیر گلس گوشی هنگام نصب آن بی کیفیت بودن آن گلس است، زمانی که گلس مورد نظرتان بی کیفیت و از مارک های متفرقه باشد، در نتیجه سطح صاف و صیقلی ندارند و به دلیل چسب ضعیفی که دارند  نمی توانید به خوبی با گلس بازی کنید تا حباب ها خالی شود. همچنین متفرقه بودن گلس باعث می شود اندازه آن متناسب با سایز نمایشگر گوشی شما نباشد و همچنین باعث چند رنگ شدن نمایشگر شود.

از دیگر دلایلی که باعث می شود زیر گلس هوا بگیرد، استفاده از قاب های لبه دار است، قاب هایی که به اصطلاح قاب 360 درجه نامیده می شوند باعث می شوند به گلس فشار بیاید و گلس از سمت لبه ها بلند شود و حباب زیر آن قرار بگیرد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم یا از قاب های 360 درجه استفاده نکنید یا زمانی که گلس می اندازید تا چند روز از قاب 360 استفاده نکنید تا چسب گلس به خوبی به صفحه بچسبد و به راحتی جدا نشود.

خرید مک بوک

نحوه از بین بردن حباب زیر گلس گوشی

برای حل مشکل حباب افتادن زیر گلس گوشی پنج روش بسیار راحت را توضیح می دهیم تا بتوانید در هنگام نصب گلس حباب های زیر گلس را در بیاورید.

  • گلس را از روی صفحه بلند کنید:

زمانی که برای بار اول گلس را می چسبانید ممکن است هوای زیادی زیر گلس بماند و باعث ایجاد حباب در بین صفحه و گلس بشود، برای این که از شر حباب ها راحت شوید یک بار گلسی که چسباندید را بلند کنید. همانطور که گفتیم گلس های بی کیفیت چسب ضغیفی دارند و اگر یک بار آن را جدا کنید برای بار دوم به احتمال زیاد بعد از چند روز گلس بلند می شود.

پس سعی کنید از گلس با کیفیت استفاده کنید و گلس را به آرامی توسط یک تیغ از دو گوشه پایین جدا کنید و به سمت بالا ادامه دهید. دقت کنید که گلس را سریع نکنید و فشاری به آن وارد نکنید، به آرامی آن را بلند کنید و اگر گلس قابل شست و شو است آن را بشویید. سپس صفحه گوشی را کامل با دستمال مرطوب شده یا دستمال الکلی پاک کنید، می توانید از دستمال آغشته به شیشه پاک کن هم استفاده کنید.

حالا یک تیکه چسب نواری بردارید و آرام به صفحه گوشی بزنید تا نمایشگر مقداری چسبناک شود، حالا به آرامی گلس را نصب کنید و دقت کنید که دوباره هوا به زیر آن نیوفتد.

هوا افتادن زیر گلس گوشی

 

صفحه زیر را هر روز دنبال کنید و از فرصت دانلود اپلیکیشن ها استفاده کنید:

اپلیکیشن های پولی اندروید و iOS که امروز رایگان شده‌اند

 

  • حباب گیری گلس با استفاده از کارت

توصیه می کنیم در بار اول دقت کنید تا حباب کمتری زیر گلس جمع شود و مجبور به بلند کردن دوباره آن نباشید، زمانی که حباب ها بیش از حد باشند نمی توانید هوا را به کمک کارت جدا کنید، اما وقتی حباب ها کم باشند می توانید به کمک یک کارت بانکی و یا کارت شناسی حباب های زیر گلس را بدون بلند کردن آن برطرف کنید.

برای این کار یک کارت بردارید و لبه تخت آن را در مرکز گلس روی گوشی قرار دهید، توجه کنید که گوشه نوک تیز کارت را به هیچ وجه روی گلس قرار ندهید وگرنه باعث خط افتادن و حتی صدمه زدن به خود صفحه گوشی هم می شود.

از مرکز گلس به سمت طرفین به آرامی کارت را بکشید تا حباب ها از زیر گلس خارج شوند، این کار را انقدر تکرار کنید تا حبابی زیر گلس نماند اما دقت کنید کارت را آرام روی صفحه بکشید و فشار زیادی به گلس وارد نکنید تا هم صدفه وارد نشود و هم گلس محکم نچسبد و هوا زیر گلس گیر کند.

از بین بردن حباب زیر گلس

  • گرفتن حباب زیر گلس با دست

یکی از روش های بسیار آسان و کم ریسک که معمولا برای حباب های کم و ریز جواب گو است، استفاده از انگشتان دست برای گرفتن حباب زیر گلس است. پیشنهاد می کنیم اگر حباب های زیر گلس کم هستند انگشتتان را روی گلس در پشت حباب قرار دهید، سپس به آرامی و مقداری فشار حباب را به نزدیکترین راه خروج از زیر گلس هدایت کنید. توجه کنید که بیش از حد انگشتتان را فشار ندهید تا باعث وارد شدن صدمه به نمایشگر گوشی نشود.

لپ تاپ گیمینگ بنر
  • گرفتن حباب گلس به کمک مایع UV

شاید در گوشی فروشی ها دیده باشید که زمانی که می خواهند گلس روی گوشی نصب کنند از یک مایع بخصوصی برای این کار استفاده می کنند. مایع UV در پک گلس های مارک خوب وجود دارد و یا لوازم جانبی فروشی ها هم ازین نوع مایع می فروشند. این مایع به گوشی صدمه ای وارد نمی کند و مخصوص چسباندن گلس به صفحه است. برای استفاده از این مایع برای گرفتن حباب گلس یک گوش پاک کن را به مقداری از این مایع آغشته کنید و به لبه گلس چسبانده شده بمالید، سپس با انگشت حباب را به بیرون هدایت کنید.

اگر مایع وارد زیر گلس نشد، گوشه ای که نزدیک به حباب است را بلند کنید تا مایع به زیر گلس نفوذ کند و با انگشت به آرامی حباب را به بیرون هدایت کنید، در آخر مایع اضافه روی گوشی را دستمال خشک کنید و با کارت به آرامی روی گلس بکشید تا گلس محکم به صفحه بچسبد.

از بین بردن حباب زیر گلس uv

  • گرفتن حباب به کمک روغن

همانطور که در روش قبلی گفتیم، به کمک مایع UV می توانید حباب زیر گلس را بیرون بکشید، اما شاید مایع UV در دسترس نباشد، پس می توانید به کمک روغن زیتون این کار را انجام دهید. ابتدا یک گوش پاک کن بردارید و نوک آن را به مقدار خیلی کم روغن آغشته کنید و به آرامی روی لبه گلس که به حباب نزدیک است بمالید، سپس با انگشت حباب را به سمت بیرون برانید.

اگر کارساز نبود لازم است مقداری گوشه گلس را با تیغ بلند کنید تا روغن به زیر گلس کشیده شود و هوا را پر کند، سپس به آرامی با کارت یا انگشت از مرکز گلس به سمت لبه گوشی بکشید تا هم روغن و هوا از زیر گلس خارج شود و هم گلس محکم به صفحه بچسبد. حالا سریعا روغن باقیمانده را به کمک دستمال پاک کنید، نگران نباشید روغن زیتون تا زمانی که در حد خیلی کم توسط گوش پاک کن استفاده شود هیچ ضرری برای گوشی ندارد، تنها دقت کنید که روغن زیتون را روی گوشی نریزید یا گوش پاک کن را زیاد روغنی نکنید که روغن از آن چکه کند.

 

به پس زمینه‌ای برای ضبط ویدئوهای خود نیاز دارید؟

ایده هایی جذاب برای بک گراند ویدیو

 

چگونه پرز زیر گلس را جمع کنیم؟

تا اینجای کار آموزش دادیم که چطور می توانید حباب زیر گلس را از بین ببرید، اما گاهی مشکل فقط حباب نیست و گاهی اوقات پرز زیر گلس می تواند بسیار آزاردهنده و مزاحم باشد. پرزها بسیار سبک هستند و در فضای اتاق پخش هستند، زمانی که راه می روید، می نشینید و یا صحبت می کنید پرزها جا به جا می شوند و ممکن است در زمان نصب گلس گوشی پرز روی صفحه گوشی بنشیند.

چجوری می توانیم پرز زیر گلس را دربیاوریم؟

محیطی که در آن گلس می اندازید خیلی مهم است، بهتر است در اطراف شما اگر کولر یا پنکه روشن است آن را خاموش کنید تا پرز و آلودگی روی هوا پخش نشود، همچنین نصب گلس در محیط های مرطوب خیلی راحت تر است، پس اگر در خانه هستید می توانید داخل حمام این کار را انجام دهید.

  • گرفتن پرز زیر گلس با چسب

پرز گرفتن با چسب نواری رایج ترین روش برای نصاب های گلس است، در این روش ابتدا ببینید که حباب ها در گوشه گلس است یا در مرکز، اگر در مرکز بود کاملا گلس را جدا کنید، اما اگر در گوشه های گلس بود به آرامی آن گوشه را بلند کنید و چسب را وارد کنید.

حالا یک تکه چسب 5 تا 6 سانتی جدا کنید و دو گوشه آخر آن را با دو انگشت اشاره و شست بگیرید، سپس آن سر آزاد آن را به آرامی روی صفحه بزنید و بلند کنید، سعی کنید ضربات آرام ولی سریع باشد که چسب شیشه ای کاملا به صفحه نچسبد؛ دقت کنید که پرز های روی گلس هم به همین شکل می توانید جدا کنید.

برای از بین بردن حباب زیر گلس

  • گرفتن پرز زیر گلس با خلال دندان و گوش پاک کن

برای گرفتن پرز زیر گلس می توانید از خلال دندان هم استفاده کنید، اما به شرطی که به آرامی این کار را انجام دهید تا خط و خش روی گلس نیوفتد. گلس به دلیل لایه چسبناکی که دارد ممکن است پرز بگیرد و هنگام نصب به چشم بیاید، می توانید با چسب نواری هم این پرزهای چسبیده به چسب گلس را جدا کنید اما خلال دندان هم می تواند گزینه خوبی باشد.

برای این کار باید یک خلال دندان را بردارید و گلس را از گوشی جدا کنید، سپس به آرامی که خط نیوفتد و گلس را سوراخ نکند پرزها را به آرامی از روی گلس جدا کنید. یکی دیگر از وسایلی که برای جدا کردن پرز از گلس به کار می آید، گوش پاک کن است. به کمک گوش پاک کن هم می توانید پرز را از روی صفحه پاک کنید اما به دلیل نخ هایی که خود گوش پاک کن دارد نمی توانید آن را به گلس که چسب دارد بزنید.

نحوه از بین بردن حباب زیر گلس

 

روش های اضافه کردن زیر نویس به فیلم روی گوشی:

چگونه زیر نویس را به فیلم اضافه کنیم

 

  • پاک کردن صفحه نمایش از پرز و آلودگی

در حقیقت اولین کاری که در هنگام نصب گلس باید انجام دهید، پس از جدا کردن گلس تمیز کردن نمایشگر گوشی است. برای تمیز کردن نمایشگر گوشی به یک دستمال آغشته به مایع شیشه پاک کن یا الکل نیاز داریم. دستمالی که استفاده می کنید سعی کنید همان دستمال داخل جعبه گلسی که می خرید باشد یا از دستمال عینک تمیز استفاده کنید، اگر به هیچ کدام این ها دسترسی نداشتید می توانید از دستمال کاغذی هم استفاده کنید.

دقت کنید که به هیچ عنوان مایع شیشه پاک کن یا الکل را به طور مستقیم به گوشی نزنید زیرا هیچ گوشی هوشمندی تا به حال گواهی ضد الکل و مایع شوینده دریافت نکرده است؛ پس حواستان باشد که حتما دستمال را به مقداری از مایع ذکر شده آغشته کنید و در حدی زیاد نباشد که از دستمال چکه کند و قطراتش روی صفحه گوشی حرکت کند. سپس به آرامی صفحه را پاک کنید تا تمیز شود و هر پرزی که باقی ماند با چسب شیشه ای آن ها را جدا کنید.

از بین بردن حباب زیر گلس گوشی

در این مطلب انواع روش های از بین بردن حباب زیر گلس و گرفتن پرز زیر گلس را ذکر کردیم، شما از کدام روش برای گرفتن حباب زیر گلس استفاده  می کنید؟ آیا گلس گوشی خود را خودتان نصب می کنید یا به فروشگاه ها و مراکز خدماتی برای انجام این کار مراجعه می کنید؟

خرید لوازم گیمینگ و کنسول
ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

23 نظر

  1. بدون نام

    سلام وقت بخیر من دیروز رفتم گلس عضو کردم الان سمت چپ بالا گوشی یکمش نمیچسبه فروشنده چسب نواری زد گف بزار بمونه تا فردا ولی نچسبیده چیکار کنم

    1. محمدحسین

      پاسخ به بدون نام

      چسب نواری زدم قشنگ بدتر شد. وقتی نمیدونین لطفا ملتو راهنمایی اشتباه نکنین
      1. گلس چسبون

        پاسخ به محمدحسین

        گلس مرغوب گرفتم و جنسش خیلی خوبه ولی بد چسبوندم با اینکه همیشه بار اول میچسبونم درست . از دو ترفند چسب نواری و روغن استفاده کردم بعد از پنج بار😁 درست شد . ممنون
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به بدون نام

      سلام وقت بخیر بله گاهی بعد از یک روز میچسبه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%ad%d8%a8%d8%a7%d8%a8-%d8%b2%db%8c%d8%b1-%da%af%d9%84%d8%b3/
ads
ads