داغ ترین ها :
از بین بردن خط و خش و لکه های روی گوشی

از بین بردن خط و خش و لکه های روی گوشی

متولدین دهه‌های 60 و 70 روزگاری که تلفن‌های همراه با ظاهری زمخت و مقاومت بسیار بالا ساخته می‌شدند را به‌خوبی به‌‌یاد دارند. در آن زمان به شوخی یکی از ویژگی‌های یک برند معروف را «امکان استفاده به‌عنوان سلاح سرد در دعواها» عنوان می‌کردند (اگر متولد این دهه‌ها باشید احتمالاً ذکر همین ویژگی نام برند معروف آن زمان را در ذهنتان تداعی می‌کند!)

رفته‌رفته و با پیشرفت تکنولوژی و فراهم شدن امکان استفاده از طیف وسیع‌تری از مواد مثل شیشه در ساخت بدنه گوشی‌ها و همچنین ظریف‌تر شدن طراحی آن‌ها (که در اغلب موارد این افزایش ظرافت، شکننده‌تر شدن گوشی‌ها را در پی دارد)، نگهداری از تلفن‌های همراه به یک دغدغه همیشگی برای کاربران آن تبدیل شده تا جایی که نگهداری از تلفن‌های همراه، هزینه‌های قابل‌توجهی را به دارندگان این دستگاه‌ها تحمیل می‌کنند. (تنها در سال ۲۰۲۰ در حدود ۱۱ میلیارد دلار صرفاً برای قاب‌های محافظ گوشی هزینه شده است garand view search-2021)

 

برای مشاهده لیست امروز قیمت گوشی روی لینک بزنید: گوشی

 

از بین بردن خط و خش بدنه گوشی اپل

اگرچه که ممکن است دلایل زیادی برای استفاده از قاب‌های محافظ، شیشه‌های حفاظت از صفحه‌نمایش، برچسب‌های محافظت از لنز، کیف‌های نگهداری از گوشی و… وجود داشته باشد، اما بدون شک یکی از اصلی‌ترین این دلایل یک هدف بسیار ساده است: جلوگیری از ایجاد خط‌ و خش بر روی گوشی.
وجود خط‌ و خش بر روی بدنه و به‌خصوص صفحهٔ نمایش یک گوشی می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و استفادهٔ باکیفیت از این ابزارها را تا حدودی مختل کند. اگرچه که در تبلیغات گوشی‌ها ادعا می‌شود که از مواد ضد خش (مثل فناوری Gorilla Glass که در چند نسل اخیر عرضه شده است) برای ساخت آن‌ها استفاده می‌شود اما با وجود مقاومت بسیار بالایی که در سال‌های اخیر به آن رسیده‌اند، همچنان در عبارت «کاملاً ضد خش بودن» اغراق شده است و در صورت عدم محافظت صحیح، این مشکل تقریباً برای تمامی گوشی‌های موجود در بازار اتفاق می‌افتد.
از طرفی این حقیقت را باید در نظر گرفت که به طور کامل نمی‌توان خط‌ و خش‌ های به وجود آمده بر روی سطوح تلفن‌های همراه را از بین برد و همچنان بهترین راه برای جلوگیری از بروز این مشکل استفاده از لوازم جانبی مثل قاب‌ها، گلس‌های محافظ صفحه و غیره است. بااین‌حال روش‌هایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توان تا حد قابل قبولی این معضل را رفع کرد (مخصوصاً برای ازبین‌بردن خط‌ و خش‌ هایی که به‌صورت سطحی ایجاد شده‌اند) که در ادامه به این اشاره میکنیم که چگونه لکه های پشت گوشی را از بین ببریم:

چگونه لکه های پشت گوشی را از بین ببریم

 

مشکلات اثبات شده سیستم عامل اندروید 12 و راه حل آنها:
مشکلات اندروید ۱۲

 

چگونه خط‌ و خش گلس گوشی را از بین ببریم

استفاده از خمیردندان

استفاده از خمیردندان برای از بین‌ بردن خط‌ و خش‌ های گوشی ابتدایی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای رفع این مشکل است. استفاده از خمیردندان‌های سفیدکننده به‌جای خمیردندان‌های فاقد سفیدکننده نتیجه بهتری دارد اما باید دقت شود که خمیردندان مورداستفاده فاقد هر نوع اسانس یا افزودنی باشد. برای این کار ابتدا صفحهٔ گوشی را با پارچه نرم ترجیحاً کتان تمیز کرده و مقدار کمی از خمیردندان را روی خش موردنظر بمالید. در نهایت با پارچه نرم و یا پنبه خمیردندان را روی خش به‌صورت دایره‌وار حرکت داده تا خط‌ و خش محو گردد. (روش ذکر شده در اینجا برای تمامی مواد پاک‌کننده مشابه است و تنها در برخی جزئیات با یکدیگر متفاوت هستند)

قابل‌ذکر است که استفاده از خمیردندان برای ازبین‌بردن خش‌های جزئی و کوچک کاربرد دارد و همچنین برای از بین‌ بردن خش روی پلاستیک گوشی یا از بین‌ بردن لکه‌ های پشت‌ گوشی فلزی می‌توان از خمیردندان استفاده کرد. به‌طورکلی نتیجهٔ استفاده از این ماده در مقایسه با سایر مواد و روش‌های ترمیمی از کارایی کمتری برخوردار است.

جوش شیرین و پودر بچه

خمیری از ترکیب جوش شیرین یا پودر بچه با آب با نسبت دوبه یک (دو پیمانه جوش شیرین یا پودر بچه و یک پیمانه آب) راه‌حل دیگر است. مراحل انجام از آن هم درست مانند روشی است که در قسمت قبل ذکر شد با این تفاوت که در پایان باید از پارچه مرطوب برای پاک‌کردن خمیر باقی‌مانده بر روی سطوح استفاده کرد. تنها باید دقت کرد که آب به سایر بخش‌های گوشی نفوذ نکرده و خرابی ایجاد نکند.

 

برطرف کردن ارور گوگل مرتب متوقف میشود:
تنظیمات مرتب متوقف می شود در گوشی سامسونگ

 

 پاک‌کن‌های جادویی یا Magic eraser

یک ترکیب شیمیایی است که به‌صورت آماده و در نام و برندهای مختلفی به فروش می‌رسد که البته در بین عموم مردم با اسم محلول خش‌ گیر گوشی شناخته می‌شود. البته امکان ساخت این محلول خش‌ گیر گوشی در منزل هم وجود دارد که باتوجه‌به امکان ایجاد خرابی و قیمت ارزان نوع آماده آن توصیه می‌شود که از بازار تهیه گردد. دقت شود که این ماده به‌خاطر خاصیت سایندگی و قدرت بیشتر نسبت به خمیردندان، باید بااحتیاط بیشتری استفاده شده و مقدار کمتری از آن را به کار گرفت.

پولیش یا براق‌کننده‌های چراغ ماشین و ازبین‌بردن لکه‌های پشت‌گوشی فلزی

شاید مؤثرترین راه به نسبت موارد دیگر استفاده از واکس، پولیش و یا براق‌کننده‌های چراغ خودرو باشد. در این روش هم مشابه روش‌های قبلی باید از پنبه یا پارچه نرم بدون پرز (مانند پارچه‌های تمیزکننده شیشه عینک یا کتان نرم) استفاده کرد. باتوجه‌به اینکه پولیش نسبت به دیگر مواد ذکر شده در این مقاله از قدرت بالاتری برخوردار است، نمی‌توان به‌اندازه روش‌های دیگر از آن استفاده کرده. استفاده مکرر از این روش ممکن است آسیب جدی به صفحه‌نمایش گوشی وارد کند. این راه مؤثرترین روش برای افرادی است که می‌پرسند چگونه لکه‌های پشت‌گوشی را از بین ببریم.
اگرچه روش‌های دیگری هم مثل استفاده از سمباده نرم، پاک‌کن مداد، روغن‌های گیاهی و نارگیل، وازلین، موز و غیره برای ازبین‌بردن خط‌ و خش‌ها ذکر شده است اما این روش‌ها یا ریسک بسیار بالایی دارند (مانند سمباده) و یا در مقایسه با چهار ماده ذکر شده از تأثیر ناچیزی برخوردارند.

در پایان مجدداً این نکته را متذکر می‌شویم که بهترین راه برای جلوگیری از ایجاد خط‌ و خش بر روی گوشی، استفاده از ابزارهای محافظتی است زیرا تاکنون روشی برای ازبین‌بردن کامل خط‌ و خش بر روی سطوح تلفن‌های همراه (و سایر ابزارها) ارائه نشده است.

 

چگونه گلس گوشی را دوباره بچسبانیم؟ در مطلب زیر بخوانید:
از بین بردن حباب زیر گلس با سشوار

 

سؤالات متداول

روش‌های ذکر شده برای از بین‌ بردن خط‌ و خش بدنه گوشی اپل نیز کاربرد دارد؟ تفاوتی در برند یا جنس بدنه یا جنس صفحه گوشی نیست.

آیا از روش‌های بالا می‌توان برای صفحه تلویزیون‌های ال‌سی‌دی استفاده کرد؟ خیر صفحهٔ تلویزیون‌ها از مواد متفاوت و کمتر مقاومی تولید می‌گردند و این مقاله فقط مختص گوشی‌های تلفن همراه است.

بهترین روش از روش‌های بالا کدام است؟ بستگی به عمق و مکان وجود خط‌ و خش دارد. بهتر است اگر خط‌ و خش روی بدنه گوشی یا پشت‌گوشی است از روش‌هایی استفاده گردد که سایش بیشتری دارند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

49 نظر

  1. ابوالفضل

    سلام
    میگم گوشی من نوت۱۲اس هست شیشه ایه
    میخواستم بدونم که آیا رد قاب پافری پشت گوشی قابل بردن هست؟
    چجوری؟

  2. سعادت

    سلام گوشی من آیفون ۱۳ پرو مکسه مدت زیادی توی بک کاور بوده پشت گوشی چندتا لکه افتاده چطوری میتونم از بین ببرمشون🥺

  3. نوید

    سلام گوشی من ریدمی ۱۳ c هستش…پشتش یه خط افتاده … گوشی هم جدید گرفتم نمی‌دونم چکار کنم

  4. Mohammad

    سلام
    من گوشیم Xiaomi 12 هست روی لنز یه خط کوچیک افتاده میشه برطرفش کرد؟!

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mohammad

      سلام وقت خوش اگه در عملکرد دوربین تأثیری نداره مهم نیست نه کاریش نمیشه کرد
  5. yashar

    سلام من گوشیم پوکو x5 pro هستش ..
    یه هفتس خریدم از قاب شیشه ای هم استفاده میکنم
    چند وقته پشتش نقطه نقطه شده (انگار گرد و خاکه ولی اصلا نمیره با دستمال)…
    چی کار کنم…

    1. حسین

      پاسخ به yashar

      داداش منم پوکو ایگس پنج پرو دارم یه قاب گرون هم انداختم روش ولی پشتشو کثیف کرده نمیره هرکاری میکنم شما چیکار کردی
    1. HOSSEIN

      پاسخ به yashar

      مال من هم دقیقا این طوری شده هر کاری هم میکنم نمیره
  6. امیر

    سلام من گوشیم پوکو x5 هستش یک خط کوچک مثل مو کنار سوکت شارژر افتاده چیکار کنم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به امیر

      سلام وقت بخیر گوشی ضربه خورده؟
  7. محمد

    سلام من گوشیم آیفون ۱۳ معمولیه و تازه این گوشی رو خریدم ، گوشیم تا به امروز توی قاب بوده همیشه ،چند وقت پیش قابشو در اوردم و متوجه شدم دکمه کم کردن صدای گوشیم رنگ ماتش از بین رفته و براق شده ! میشه درستش کرد ؟؟ با دستمال و اب هم سعی کردم تمیزش کنم ولی تاثیری نداشته انگار ک کلا ماتیش از بین رفته

  8. مبینا

    سلام گوشی من ایفونه تازه خریدم یه ماهه تا حالا بدون قاب استفاده نکردم امروز قابشو دراوردم فریم فلزیش پر خطه پاکم‌نمیشن چیکار کنم

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مبینا

      سلام وقت خوش از پد الکلی استفاده کنید
      1. سینا

        پاسخ به احسان نیک پی

        سلام خسته نباشید گوشی من ۱ماهه که از قاب سیلیکونیم استفاده کردم و دور وبر دوربین پشتم از لکه هایی شده که پاک نمیشن گوشیم هم a52sپشتش هم مات هستش از چی استفاده کنم؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به سینا

          سلام وقت بخیر از ود الکلی استفاده کنید
          1. Neda

            پاسخ به احسان نیک پی

            پاک نمیکنه پد الکلی.راه دبگه ای نیست؟
      1. رضا حسینی

        پاسخ به احسان نیک پی

        یه سوال رنگ از بین نمیره؟
        1. امیر علی

          پاسخ به رضا حسینی

          سلام خوب هستید منم گوشیم a33 با قاب سیلیکونی زیر فریم دوربینم لکه زرد شده ولی با پد الکلی هم نرفت راه دیگه ای دارید
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به رضا حسینی

          سلام وقت خوش با پد الکلی؟ خیر
          1. امیرحسین

            پاسخ به احسان نیک پی

            سلام خسته نباشید من گوشیم a22 4g هست و پشت گوشی دورش چنتا نقطه داره چون آشغال زیر گارد جمع شده بود جاش مونده و نقطه نقطه شده خمیر دندان جوابه؟ بهتر از خمیر دندان چی هست؟
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b2-%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%ae%d8%b7-%d9%88-%d8%ae%d8%b4-%d9%88-%d9%84%da%a9%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b1%d9%88%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads