داغ ترین ها :
از کجا بفهمیم باتری لپ تاپ اصل است؟

از کجا بفهمیم باتری لپ تاپ اصل است؟

امروزه به دلیل وجود تعداد بالای باتری‌های تقلبی لپ‌ تاپ در بازار، شناخت باتری تقلبی لپ‌ تاپ از اصل آن، اهمیت بسزایی دارد. اعتماد به بسته‌بندی‌های پلمب بدون این شناخت خیلی اعتماد بجایی نیست. باتری لپ‌تاپ و اصولاً باتری‌های لوازم الکترونیک سال‌ها بود که موردتوجه قرار نمی‌گرفت و برای اکثر افراد اصل یا تقلبی بودن باتری خیلی اهمیت بالایی نداشت اما با مدرن و هوشمند شدن سبک زندگی انسان‌ها، امروزه مدت‌زمان استفادهٔ بیشتر از وسایل الکترونیک و همچنین مدت کوتاه‌تر، اتصال به برق و به‌اصطلاح فول‌شارژ شدن، موردتوجه قرار گرفته است و این امر ارزش شناخت باتری اورجینال لپ‌ تاپ خصوصاً تشخیص و شناسایی آن را دوچندان می‌کند.
برای استفاده از لپ‌تاپ جدای از سیستم و مشخصات سخت‌افزاری آن، نبود یک باتری و تأمین‌کننده برق مناسب می‌تواند بسیار آزاردهنده و پر هزینه باشد. شما نیز قطعاً این عقیده را دارید که اگر برق و تأمین‌کننده برق نباشد از هیچ وسیله الکترونیکی با هر قدرت سخت‌افزاری نمی‌توان استفاده کرد. یک باتری اورجینال لپ‌ تاپ علاوه بر اینکه از عمر بیشتر محصول شما محافظت می‌کند، در بلندمدت کاهش قابل‌توجهی در هزینه‌های شما به همراه دارد، ضمن اینکه در زمان نیز صرفه‌جویی می‌گردد.
بسیاری از افراد این سؤال را دارند که باتری اصل لپ‌تاپ چه مشخصاتی دارد؟ یا اینکه راه‌های شناخت باتری اصل از تقلبی چیست؟ جواب این است که گاهی شناخت باتری لپ‌تاپ اصل از تقلبی سخت است و بررسی و آگاهی لازم دارد که ما سعی می‌کنیم در متن زیر نکاتی در مورد نحوه تشخیص باتری اصل از تقلبی را بیان کنیم که در هنگام خرید موردتوجه قرار دهید.

 

تکنولایف آفرهای ویژه ای برای خرید لپ تاپ دارد: قیمت لپ تاپ

 

بهترین روش های تشخیص باتری اصل لپ تاپ

تشخیص باتری اصلی لپ تاپ

فروشگاه مطمئن و معتبر

اولین نکته‌ای که برای خرید باتری اصلی (ORGINAL) لپ‌تاپ باید موردتوجه قرار گیرد این است که از فروشگاه معتبر خرید کنید. خصوصاً برای کالاهای دیجیتال و الکترونیک خود فروشگاه معتبر اولین قدم برای خرید محصول اصل است. سعی کنید تا جایی که ممکن است از فروشگاهی کالای خود را خرید کنید که خدمات پس از فروش داشته باشد. خرید از خود شرکت گارانتی دهنده محصول بهترین گزینه است.

آرم مشترک باتری و محصول و کیفیت ساخت و چاپ

باتری اورجینال لپ تاپ

وجود آرم شرکت سازنده محصول و باتری نشاندهنده مطابقت این دو قطعه باهم است وقابل ذکر است که وجود این مطابقت آرم به تنهایی نشاندهنده اصل بودن باتری نیست اما در کنار سایر نکات شما را در جهت شناخت بهتر بسیار کمک می کند. آرم شرکت سازنده اگه با کیفیت بالایی چاپ شده باشد و کاملا خوانا باشد تا حدودی مسیر شناخت اصل بودن خرید شما را تضمین میکند. اصولا شرکت هایی که باتری یا هر کالای تقلبی دیگری را تولید میکنند به علت هزینه ی بالای تولید و کمبود امکانات نمیتوانند از چاپ با کیفیت و خط تولید خوبی بهره ببرند و اگه شما به خوانایی و کیفیت نوشته ها توجه کنید میتوانید تا حدودی باتری اصل را از تقلبی تشخیص دهید. کیفیت جنس بدنه باتری های اصل و تقلبی هم به علت همان خط تولید و هزینه ها کاملا قابل تشخیص است.

 

از کجا بفهمیم باتری لپ تاپ چند سلولی است؟ مطلب زیر را بخوانید:
مشخصات باتری لپ تاپ را از کجا بفهمیم

 

شناخت ظرفیت باتری اصل

چگونه بفهمیم باتری لپ تاپ عوض شده

نکته دیگری که باید در هنگام خرید از آن مطلع باشید ظرفیت باتری اصل است مثلاً باتری 6 سلولی لپ‌تاپ DELL به‌عنوان‌مثال 4000MAH است که اگر این نکته را ندانید ممکن است به باتری برخورد کنید که 6 سلولی ولی 5000MAH است. حال سؤال اینجاست که از کجا ظرفیت و مشخصات باتری اصل را بفهمیم؟

تفاوت باتری‌ های لپ‌ تاپ شاید موجب سردرگمی شما در دانستن مشخصات باتری شود اما برای این آگاهی کافی است به سایت رسمی تولیدکننده رفته و با واردکردن سریال یا کد محصول، مدل و مشخصات باتری لپ‌تاپ خود را کاملاً یادداشت کنید.

ارزان‌قیمت بودن

حس خوشایندی که از خرید ارزان به ما انسان‌ها دست می‌دهد به کسی پوشیده نیست و همهٔ ما همیشه به دنبال کالای ارزان هستیم اما در دنیای الکترونیک خرید کالای ارزان‌تر از حد طبیعی، خطر تقلبی بودن و یا مشکل‌دار بودن قطعه را هم به همراه دارد. قابل‌توجه که گفته شد ارزان‌تر از حدی که ممکن است کالا با این قیمت موجود باشد به عبارتی اختلاف خیلی فاحشی وجود داشته باشد که عقلاً منطقی نباشد و این نکته را هر فردی با شنیدن قیمت ناخودآگاه می‌تواند متوجه شود. تجربه ثابت کرده است که خرید کالای هرچند به نسبت گران در بلندمدت کاملاً به‌صرفه‌تر و مطمئن‌تر است خصوصاً باتوجه‌به اینکه شما این باتری را برای دستگاه گران‌قیمت خود می‌خواهید و صدالبته که این خطر و ریسک ممکن است بسیار گزاف تمام شود.

 

فرق لپ تاپ WorkStation با گیمینگ و معمولی:
تفاوت لپ تاپ ورک استیشن و گیمینگ

 

سؤالات متداول

آیا باتری تقلبی لپ‌ تاپ به خود لپ‌تاپ هم آسیب می‌زند؟

بله صددرصد به علت نوسانات غیرطبیعی برق و عدم رعایت پروتکل‌های ایمنی در بلندمدت در سلامت سیستم شما تأثیر دارد.

آیا باتری اصل لپ‌تاپ سنگین‌تر است؟

بله ممکن است تأثیر داشته باشد ولی تنها معیار انتخاب نباید باشد چون باتوجه‌به رشد فن‌آوری تولید محصولات، تولید باتری‌های تقلبی هم قطعاً پیشرفت داشته و این نکته توسط تولیدکنندگان باتری تقلبی لپ‌ تاپ موردتوجه قرار گرفته است.

آیا باتری تقلبی شارژ کمتری نگه می‌دارد؟

قطعاً بی‌تأثیر نیست اما نکته مهم این است که نمی‌توان به میزان شارژ باتری‌های تقلبی اعتماد کرد و شاید سیستم درصد اشتباهی را نمایش دهد.

چگونه بفهمیم باتری لپ‌ تاپ عوض شده است؟

تشخیص این امر و اینکه آیا بانک باتری باز شده یا عوض شده است کار ساده‌ای نیست و اطلاع و شناخت بیشتری از صنعت تولید این محصول را می‌طلبد.

باتری مناسب برای لپ‌ تاپ چه نوع باتری است؟

بدون شک باتری مناسب برای لپ‌ تاپ و بهترین باتری همان باتری اورجینال و اصل و مختص همان مدل لپ‌تاپ است که با مشخصات تولیدکننده هماهنگ باشد.

 

لپ تاپ مناسب برای ترید ارز دیجیتال:
لپ تاپ مخصوص فارکس

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%d8%a8%d9%81%d9%87%d9%85%db%8c%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%d8%a7%d8%b5%d9%84-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/
ads
ads