داغ ترین ها :
از کجا بفهمیم باتری لپ تاپ چند سلولی است؟

از کجا بفهمیم باتری لپ تاپ چند سلولی است؟

برای بررسی مشخصات باتری لپ تاپ به چه اطلاعاتی نیاز داریم؟ جهت دانستن اینکه باتری لپ‌تاپ چندسلولی است اول باید بدانیم که cell یا سلول چیست؟ احتمالا وقتی بین انواع باتری لپ تاپ به دنبال بررسی مشخصات آن بوده‌اید این کلمه به چشم‌تان خورده باشد، یا در مشخصات لپ‌تاپ‌ها دیده‌ایم بدون اینکه بدانیم منظور از سلول باتری لپ‌ تاپ چیست. در درون باتری‌های لپ‌ تاپ که از یک‌شکل واحد و متحد تشکیل شده است تعداد چند باتری جداگانه وجود دارد که شبیه باتری‌های شارژی کلاسیک موجود در بازار البته با ابعاد و حجم‌های بزرگ‌تر است. به این مجموعه بانک باتری می‌گویند که این باتری‌های جداگانه به‌صورت سری یا موازی به هم متصل شده است.

 

لیست قیمت لپ تاپ های تکنولایف و آفرهای ویژه ما را ببنید: نوت بوک

 

سری یا موازی بودن این اتصال بستگی به نوع سیم‌کشی دارد. سری نوعی سیم‌کشی است که شدت جریان ثابت ولی ولتاژ بالا دارد و موازی نوعی سیم‌کشی است که شدت جریان بالا ولی ولتاژ ثابت دارد. یک نوع سیم کشی دیگر که اکثرا در باتری های لپ تاپ استفاده می‌گردد سیم کشی ترکیبی(سری/موازی) است که هم شدت جریان و ولتاژ بالا دارد.
باتری لپ تاپ چند سلولی بهتر است
تعداد سلول باتری لپ تاپ نشان‌دهنده تعداد باتری‌های درون جعبه‌ واحد باتری یا همان بانک باتری است. به عنوان مثال باتری تک سلولی یعنی از یک باتری تشکیل شده است. بارها سوالات متفاوتی در مورد باتری و سلول‌های آن پرسیده شده است مثلا باتری 2 سلولی بهتر است یا 3 سلولی ؟ در ادامه جواب این سوال و سوالات مشابه داده می‌شود.

هرچقدر تعداد سلول‌های (cell) باتری افزایش یابد به‌تبع آن وزن باتری لپ‌تاپ شما نیز افزایش می‌یابد. در این مقاله سعی شده تا ضمن آشنایی شما با تعریف و ساختار سلول‌های باتری به‌صورت ساده، راه تشخیص تعداد سلول باتری لپ‌تاپ را به شما آموزش دهیم.

فرق باتری 6 سلولی با 9 سلولی

 

راهنمای خرید لپ تاپ در بلاگ تکنولایف:
مشاوره خرید لپ تاپ

 

راحت‌ترین راه برای تشخیص تعداد سلول‌های باتری لپ‌تاپ این است که از سایت تولیدکننده مشخصات باتری لپ‌تاپ خود را مشاهده کنید. مطمئن باشید که همهٔ شرکت‌های تولیدکننده موظف هستند تعداد سلول و مشخصات باتری لپ‌تاپ را در بخش مشخصات محصول ذکر کنند. در برخی موارد نیز روی جعبهٔ لپ‌تاپ مشخصات و من‌جمله مشخصات باتری و همچنین تعداد سلول آن ذکر شده است. اما نکته اینجاست که گاهی لپ‌تاپ‌های تولید شده با چند نمونه باتری مختلف بسته به انتخاب کاربر تولید می‌شوند که البته در این مورد هم می‌توانید سریال تولید لپ‌تاپ خود را در سایت مربوط به محصول جستجو کرده و مشخصات را ملاحظه نمایید.

سلول باتری لپ تاپ

 

آموزش کالیبراسیون باتری انواع لپ تاپ:
کالیبره کردن باتری لپ تاپ

 

فرمول محاسبه تعداد سلول باتری لپ تاپ

راه دیگرشناسایی تعداد سلول های لپ تاپ این است که با مشاهده ظرفیت ذکر شده باتری، تعداد سلول را با یک تقسیم ساده محاسبه کنید. برای این روش باید باتری را از لپ تاپ جدا کرده و ظرفیت نوشته شده روی باتری را پیدا کنید سپس این عدد را بر ولتاژ شیمی که روی باتری نوشته شده تقسیم کنید (ولتاژ باتری / ولتاژ شیمی سلول *2 = تعداد سلول).

مثال: باتری 11.1 ولت li-lon / ولتاژ 3.6 ولت li-lon*2 = 6cell

راه دیگر استفاده از نرم افزارهایی است که برای این موضوع طراحی شده است که البته از جمله راحت‌ترین راه برای افرادی است که ا این نرم‌افزارها آشنایی دارند. از جمله این نرم‌ افزارها، نرم افزار سلامت و مشخصات باتری به نام BATexpert است.
آخرین راه و البته بدترین راه تشخیص باز کردن جعبه بانک باتری و شمردن تعداد باتری‌های درون جعبه است که البته این راه به علت امکان ضربه به ساختار باتری توصیه نمی‌گردد و فقط افراد حرفه‌ای میتوانند جعبه را باز و بسته کنند و به باتری آسیب نرسد به طور مثال فرق باتری 6 سلولی با 9 سلولی در این است که در جعبه باتری 6 عدد باتری قابل شارژ است و در باتری 9 سلولی 9 عدد باتری وجود دارد .
در پایان قابل ذکر است امروزه بصورت پیش فرض برروی لپ تاپ ها عموما باتری های 6 سلولی استفاده می‌گردد.

 

از کجا بفهمیم باتری لپ تاپ اصل است؟
تشخیص باتری اصلی لپ تاپ

 

سؤالات متداول

باتری 6 سلولی چند ساعت شارژ نگه می‌دارد؟                   
پاسخ‌دادن به این سؤال بستگی به خیلی از آیتم‌ها از جمله نور صفحه، عمر باتری و دیگر مشخصات دارد اما معمولاً از 2 ساعت تا 3 ساعت و 45 دقیقه متفاوت است.

برای خرید باتری لپ‌ تاپ چند سلولی بهتر است؟
از لحاظ کارایی خود لپ‌تاپ تفاوتی بین تعداد سلول‌های باتری وجود ندارد اما از لحاظ مدت‌زمان نگهداری شارژ تفاوت وجود دارد و این باتوجه‌به نیاز شما به مدت‌زمان استفاده از باتری و مدت‌زمان شارژی که لازم دارید متفاوت است. به طور مثال بی شک باتری 3 سلولی در مقایسه با باتری 2 سلولی شارژ بیشتری برای استفاده به شما می‌دهد.

 باتری لپ‌ تاپ چند ولت است؟
باتری‌های مختلف ولتاژهای متفاوتی دارند اما عموماً خروجی باتری‌های لپ‌تاپ باتوجه‌به مشخصات باتری‌ها از 11.1 تا 14.8 متفاوت است.

 

باتری 4 سلولی یعنی چه؟

همان‌طور که در متن ذکر شد باتری 4 سلولی یعنی 4 عدد باتری که در درون جعبهٔ باتری به‌صورت موازی یا سری برای نگهداری شارژ تعبیه شده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%d8%a8%d9%81%d9%87%d9%85%db%8c%d9%85-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d9%84%d9%be-%d8%aa%d8%a7%d9%be-%da%86%d9%86%d8%af-%d8%b3%d9%84%d9%88%d9%84%db%8c-%d8%a7%d8%b3%d8%aa/
ads
ads