داغ ترین ها :
از کجا بفهمیم در تلگرام بلاک شده‌ایم

از کجا بفهمیم در تلگرام بلاک شده‌ایم

در هر پیام‌رسانی این امکان وجود دارد که هر کسی بتواند اکانت دیگری را بلاک یا مسدود کند و یا اینکه خود آن پلتفرم به دلایل فعالیت‌هایی خارج از قوانین کاربر خود را برای مدتی مسدود کند، تلگرام هم از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله سعی داریم درباره‌ی جلوگیری از بلاک شدن در تلگرام، مسدود کردن در تلگرام یعنی چه، بلاک دو طرفه در تلگرام و چگونه از بلاک تلگرام خارج شویم بدون حذف اکانت بگوییم، پس با تکنولایف همراه باشید.

 

لیست قیمت امروز گوشی های موبایل را در سایت تکنولایف ببنید: گوشی

 

از کجا بفهمیم در تلگرام بلاک شدیم

مسدود شدن در تلگرام یعنی چه؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که یک کاربر دیگر شما را در تلگرام بلاک می‌کند و ممکن است، پس از مدتی شما این نکته را بفهمید، برای بلاک کردن کسی در تلگرام کافی است، قسمت آیکون سه نقطه در بالای اکانت شخص مورد نظر را فشار دهید و گزینه BLOCK USER را فشار دهید، دیگر آن شخص بلاک می‌شود و شما دیگر پیامی از آن شخص دریافت نمی‌کنید، در ادامه به چند موردی که نشان می‎‎‌دهد، شما بلاک شده‌اید، اشاره می‌کنیم:

1: مخاطب پیامی دریافت نمی‌کند

اگر می‌خواهید بدانید مسدود شدن در تلگرام یعنی چه، یک پیام به طرف مقابل خود ارسال کنید. اگر پیام فقط یک تیک را نشان دهد، به این معنی است که شما بلاک شده‌اید. اما اگر تأییدیه پیام ارسال شده را دریافت کردید که با دو تیک مشخص شده است، به این معنی است که در تلگرام بلاک نشده‌اید. اما به غیر از این مسئله برخی از نکات هستند که با استفاده از آن می‌توانید متوجه شوید که بلاک شده‌اید یا خیر؟

نشانه های بلاک شدن در تلگرام

 

راه دانلود ویدیو از یوتیوب با کمک تلگرام:
دانلود از یوتیوب با تلگرام

 

2: عدم نمایش آخرین زمان حضور در تلگرام یا آنلاین بودن

وقتی مخاطبی را در تلگرام بلاک می‌کنید، دیگر نمی‌توانند وضعیت به‌روزرسانی‌های شما را ببیند. به عبارت دیگر، آن‌ها دیگر نمی‌توانند پیام‌هایی مبنی بر اینکه چه زمانی آنلاین هستید و چه زمانی از پیام‌رسان استفاده کرده‌اید را بخوانند، به همین دلیل، اگر به‌روزرسانی‌های وضعیت هر مخاطبی در لیست‌تان دیگر برای شما قابل مشاهده نیست و فقط پیامی مانند «از مدت‌ها قبل دیده شده است» وجود دارد، این می‌تواند نشانه‌ای باشد که دوستتان شما را در پیام‌رسان مسدود کرده است.

3: عکس مخاطب نمایش داده نمی‌شود

مشابه موضوع قبلی، مخاطبینی که مسدود کرده‌اید نیز دسترسی به برخی از اطلاعات نمایه شما در پیام‌رسان را از دست می‌دهند که شامل عکس استفاده‌ شده در نمایه پیام‌رسان است. بنابراین، راه دیگری برای اینکه بفهمید دوست‌تان شما را در تلگرام بلاک کرده این است که ببینید آیا عکس او که قبلاً برای شما قابل مشاهده بود، با حروف اول نام مخاطب جایگزین شده است، اگر جایگزین شده بود، متاسفانه شما بلاک شده‌اید.

4: تماس تصویری و صوتی ممکن نیست

راه دیگر برای فهمیدن اینکه آیا توسط شخصی بلاک شده‌اید یا خیر این است که با شخص مورد نظر تماس بگیرید. اگر مشکوک هستید که دوست‌تان شما را بلاک کرده است، از طریق اپلیکیشن تلگرام با او تماس بگیرید. اگر تماس کامل نشد یا اعلامیه حفظ حریم خصوصی را نشان داد، احتمالاً او شما را مسدود کرده است.

بلاک دو طرفه در تلگرام

5: شخص پاسخ نمی‌دهد و اخطار “حذف حساب” وجود ندارد

تلگرام به کاربران این امکان را می‌دهد تا حساب‌های پیام رسان خود را حذف کنند که به معنای حذف دائمی تمام پیام‌ها و محتوای رد و بدل شده با دوست‌تان توسط برنامه است. هنگامی که یک مخاطب اکانت تلگرام خود را حذف می‌کند، پیام رسان اخطار «حذف اکانت» را برای افرادی که در حال چت کردن با پروفایل حذف شده بودند را نمایش می‌دهد.

بنابراین، اگر یکی از مخاطبین شما پاسخ نداد یا دیگر پیام‌های شما را دریافت نکرد و همچنین اگر دیگر نمی‌توانید به‌روز رسانی‌های وضعیت و تصویر نمایه او را مشاهده کنید و اخطار «حساب حذف شده» نمایش داده نشود، به احتمال بسیار زیاد مسدود شده‌اید.

 

چگونه مخاطبین تلگرام را پاک کنیم
حذف مخاطبین تلگرام

 

چگونه از بلاک خارج شویم بدون حذف اکانت؟

شاید سؤال خیلی از شما این باشد اینکه «چگونه از بلاک خارج شویم بدون حذف اکانت؟» دو راه برای حل این مسئله وجود دارد:

روش اول: حذف اکانت با از دست دادن اطلاعات

به این ترتیب شما به سادگی اکانت خود را حذف کرده و اکانتی جدید می‌سازید، سپس به راحتی می‌توانید به فردی که شما را بلاک کرده است پیام دهید و البته او می‌تواند دوباره شما را بلاک کند. در نظر داشته باشید که تمام مخاطبین، اطلاعات، پیام‌ها و فایل‌هایی که در اختیار دارید در صورت داشتن آنها در تلگرام، حذف خواهند شد، پس این روش را خیلی از افراد نمی‌پسندند.

روش دوم: حذف اکانت بدون از دست دادن اطلاعات

یک ترفند ساده این است که بدون از دست دادن اطلاعات از بلاک تلگرام خارج شوید. به این صورت که شما به سادگی اطلاعات حساب خود را قبل از حذف اکانت به شماره دیگری انتقال می‌دهید، سپس اکانت خود را حذف کرده و پس از ایجاد مجدد حساب، اطلاعات را به شماره خود برمی‌گردانید. البته توجه داشته باشید که اگر حذف و نصب مجدد اکانت خود را افزایش دهید، تلگرام شما را به عنوان اسپم شناسایی کرده و حساب شما را گزارش می‌دهد.

راهکار جلوگیری از بلاک شدن در تلگرام

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که توسط تلگرام مسدود شده باشید، احتمالاً شما فعالیتی انجام داده‌اید که خارج از قوانین تلگرام بوده است. به‌عنوان یک قاعده کلی، مردم از دریافت تبلیغات ناخواسته و لینک‌ها و فایل‌ به گروه‌ها یا کانال‌ها، عکس‌های تصادفی و مهمتر از همه، هر چیزی که به تجارت و تبلیغات مربوط می‌شود، بدشان می‌آید. اگر چنین چیزی را برای آنها دائما بفرستید، بلاک خواهید شد و بقیه خوشحال خواهند شد در حقیقت مردم شما را ریپورت کرده‌اند. این محدودیت تلگرام ممکن است برای شما دو سه روز طول بکشد.

 

چگونه شماره خود را در تلگرام مخفی کنیم؟
مخفی کردن شماره در تلگرام

 

سؤالات متداول

چگونه بعد از مدتی شخصی که بلاک کرده بودم را از بلاک خارج کنم؟

کافی است به پروفایل او مراجعه کنید و آیکون سه نقطه بالا را فشار دهید و گزینه آنبلاک را انتخاب کنید.

وقتی کسی من را بلاک می‌کند، چگونه می‌توانم خودم را از بلاک خارج کنم؟

وقتی توسط شخصی بلاک می‌شوید، هیچ راهی وجود ندارد که از بلاک خارج شوید مگر اینکه دیلیت اکانت کنید یا اکانت خود را به شماره‌ی دیگری انتقال دهید.

چگونه می‌توانم پیام‌های فردی که را بلاک کرده‌ام بعداً بخوانم؟

برای اینکار نیاز دارید یک اپ مناسبی را پیدا و نصب کنید و بعد پیام‌ها را بخوانید وگرنه حتی اگر فردی را از بلاک هم خارج کنید باز پیام‌های آن برای شما نمایش داده نمی‌شود و برای خواندن آن به برنامه‌های متفرقه نیاز دارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. ابول صدام کن

    یک شخصی تو تلگرام تمام این علائم رو داره ولی پروفایلش قابله اشتراکه

  2. M

    خدارو شکر با این راهنماییتون زنگ زدم دیدم بلاکم نکرده ولی جلو مامان باباش بود بعدا بلاکم کرد دیتتون درد نکنه🙏🏻

    1. s

      پاسخ به M

      خخخ بابا خودشون آخر هر روش نوشتن احتمالا! یعنی واقعا یه روش قطعی وجود نداره بفهمیم بلاک شدیم یا نه؟!
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%d8%a8%d9%81%d9%87%d9%85%db%8c%d9%85-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%a9-%d8%b4%d8%af%db%8c%d9%85-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads