داغ ترین ها :

از کجا بفهمیم واتس اپ بلاک شدیم + آموزش ویدئویی

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که توسط اکانت دیگری در واتس اپ بلاک شوید و این مسئله هیچ‌گاه از طریق واتساپ به شما اطلاع داده نمی‌شود و برای  فهمیدن آن باید راهی را طی کنید. در این مقاله سعی داریم، به سوال‌های همچون «تفاوت ریپورت و بلاک در واتساپ» و «برنامه‌ فهمیدن بلاک شدن در واتساپ» و «چگونه بفهمیم کی ما رو در واتساپ بلاک کرده» و «رفع بلاک شدن در واتساپ» پاسخ دهیم، پس با تکنولایف همراه باشید.

 

لیست امروز پرفروش های بازار موبایل را ببنید: قیمت گوشی

 

آموزش ویدئویی روند تشخیص بلاک شدن در واتساپ

در ابتدا بد نیست آموزش ویدئویی روند تشخیص بلاک شدن در واتساپ را مشاهده کنید.

 

چگونه بفهمیم کی ما رو در واتس اپ بلاک کرده ؟

از کجا بفهمیم بلاک شدیم در گوشی و اپلیکیشن‌هایی مثل واتس‌اپ؟ باید بگویم هیچ راه مشخصی برای تشخیص بلاک شدن شما در واتساپ وجود ندارد، اما چند علامت هشدار وجود دارد، باید به آن خوب توجه کنید، از جمله اینکه نمی‌توانید با مخاطب موردنظرتان تماس بگیرید و پیام‌های شما را نمی‌بیند. واتس اپ یک برنامه چت، تلفن و اشتراک‌گذاری عکس است که توسط صدها میلیون نفر در سراسر جهان استفاده می‌شود. بنابراین تعجب‌آور نیست که واتس اپ به شما امکان می‌دهد کاربرانی را که دیگر نمی‌خواهید از آنها چیزی بشنوید، مسدود کنید. بلاک کردن شخصی در واتس اپ بهترین راه برای جلوگیری از تماس یا ارسال پیام با شماست. اما اگر شما کسی هستید که بلاک شده است، شاید برای شما این پرسش به وجود بیاید که «چگونه بفهمیم کی ما رو در واتساپ بلاک کرده؟» متأسفانه هیچ راه مستقیمی برای اطلاع از بلاک شدن شما در واتس اپ وجود ندارد. اما نکاتی وجود دارد که می توانید از آنها برای کشف این نکته استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید شخصی شما را در واتس‌اپ مسدود کرده است، چک لیست زیر را بررسی کنید تا ببینید آیا حدس شما درست است یا خیر.

تفاوت ریپورت و بلاک در واتساپ

1: شما نمی توانید وضعیت “آخرین بازدید” یک مخاطب را ببینید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که وضعیت “آخرین بازدید” کاربر را بررسی کنید. این پیامی است که هر زمان که آن کاربر واتس‌اپ را باز می‌کند، به‌روزرسانی می‌شود و آخرین باری که از برنامه استفاده کرده است را به شما می‌گوید. اگر آخرین بازدید یکی را نمی‌بینید، ممکن است مسدود شده باشید، اگرچه کاربر ممکن است این ویژگی را در حساب خود غیرفعال کرده باشد.

 2: شما عکس نمایه مخاطب را نمی‌بینید 

اگر شخصی شما را بلاک کند، شما قادر نخواهید بود عکس نمایه او را مشاهده کنید و صفحه نمایه او به رنگ سفید در می‌آید. البته گاهی ممکن است آن فرد اصلا عکس نمایه نداشته باشد یا آن را حذف کرده باشد، پس به نشانه‌های دیگر نیز دقت کنید.

3: پیام‌های شما فقط یک علامت را نشان می‌دهد

در واتس اپ یک علامت تیک در کنار پیام شما به معنای ارسال آن است، در حالی که دو علامت به معنای دریافت آن است. وقتی به کسی پیام می‌دهید که شما را مسدود کرده است، آن علامت دوم هرگز نشان داده نمی‌شود. اگر به اینترنت متصل هستید و پیام شما هنوز هرگز تحویل داده نمی‌شود، احتمال مسدود شدن شما وجود دارد.

4: تماس‌های شما ناموفق خواهد بود

به همین ترتیب، نمی‌توانید با کسی که شما را مسدود کرده است تماس بگیرید. وقتی تلاش می‌کنید، تماس برقرار نمی‌شود. ایم یکی از نشانه‌های بارز بلاک شدن است.

 

 

به دو اکانت روی واتساپ یک گوشی نیاز دارید؟ مطلب زیر را بخوانید:
چگونه دو واتساپ داشته باشیم

 

5: نمی توانید مخاطب را به گروه واتس اپی اضافه کنید

در نهایت، سعی کنید مخاطب را در یک گروه WhatsApp قرار دهید. اگر پیامی دریافت کردید که می‌گوید اجازه ندارید آنها را به گروه خود اضافه کنید، این مطمئن‌ترین نشانه مسدود شدن شما است.

نکته‌ی دیگر این است که کلیه‌ی مراحل بالا را با یک اکانت دیگر هم امتحان کنید تا مطمئن شوید که مخاطب شما را بلاک کرده است یا خیر. 

ریبوت کردن گوشی

تفاوت ریپوت و بلاک در واتساپ

شاید برای خیلی از شما این سوال به وجود بیاید که تفاوت ریپورت و بلاک در واتساپ چیست، اگر گزینه «گزارش و مسدود کردن» را انتخاب کنید، آن شخص نمی‌تواند پیام‌های جدیدی برای شما ارسال کند. از سوی دیگر، اگر هنگام گزارش دادن مخاطب، گزینه «گزارش» را انتخاب کنید، آن شخص همچنان می‌تواند صندوق ورودی شما را با متون، فایل‌های رسانه‌ای یا یادداشت‌های صوتی بمباران کند. در ریپورت دادن گزارشی در مورد آن کاربر به سایت رسانه‌های اجتماعی ارسال می‌شود. شما هنوز هم می‌توانید محتوای یکدیگر را ببینید، این همان مسدود کردن نیست!

برنامه فهمیدن بلاک شدن در واتساپ

شاید خیلی از افراد به دنبال این باشند که بدانند برنامه فهمیدن بلاک شدن در واتساپ را باید از کجا دانلود کنند و نام آن چیست، باید به شما بگویم همچین برنامه‌ای وجود ندارد و برنامه‌ای که این عنوان وجود دارند، در واقع از عهده‌ی اینکار بر نمی‌آیند، هیچ چیز رسمی برای اینکه بفهمید بلاک شدید به شما گفته نمی‌شود، شما تنها از طریق نشانه‌هایی باید متوجه شوید بلاک شده‌اید یا خیر.

 

پشتیبان گیری واتساپ کجا ذخیره میشود؟ آموزش زیر را بخوانید:
بکاپ گرفتن از واتساپ

 

دانلود برنامه ضد بلاک واتساپ

مثل مورد بالا باید گفت همچین برنامه‌ای هم وجود ندارد و اگر کسی بخواهد شما را بدون هیچ محدودیتی بلاک می‌کند و تا زمانی که آن شخص شما را آنبلاک نکند راهی برای خروج از مسدود شدن ندارید.

رفع بلاک شدن در واتس اپ

رفع بلاک شدن در واتساپ

اولین قدم برای رفع بلاک شدن در واتس اپ با حذف اکانت شما شروع می‌شود. پیام رسان WhatsApp را در گوشی هوشمند خود باز کنید. به دنبال بخش تنظیمات برنامه در گوشه سمت راست بالا باشید. روی گزینه Settings ضربه بزنید و سپس به بخش Account برنامه بروید. بلافاصله در کنار نماد کلید زیر نمایه شما قرار دارد.برای اینکه چگونه خود را در واتس اپ رفع انسداد کنید، ادامه دهید و روی گزینه delete my account ضربه بزنید. اکنون یک پاپ آپ ظاهر می شود که به شما می گوید از تمام گروه های WhatsApp حذف خواهید شد. علاوه بر این، تاریخچه پیام شما پاک خواهد شد، پس این روش خیلی پیشنهاد نمی‌شود. شما باید کشوری را انتخاب کنید که شماره تلفن شما با حساب شما مرتبط است. سپس روی دکمه نارنجی «Delete my account» در پایین صفحه ضربه بزنید. این عمل تایید خود را در صفحه بعدی برنامه دریافت می کند. هنگامی که حساب خود را حذف کردید، برنامه پیام رسان واتس اپ را حذف کرده و دستگاه را مجددا راه اندازی کنید. این اقدام همه فایل‌های حافظه موقت را از دستگاه شما حذف می‌کند، در حالی که این یک مرحله اجباری نیست، خوب است که ایمن بمانید تا مطمئن شوید که ترفند شما بدون هیچ مشکلی کار می‌کند. پس از انجام مراحل فوق، می توانید فروشگاه Google Play را باز کرده و اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ را جستجو کنید. لیست برنامه را باز کنید و روی دکمه Install کلیک کنید تا نصب شروع شود. پس از اتمام دانلود، روی دکمه باز کردن ضربه بزنید تا پیام رسان واتس اپ در صفحه تنظیمات باز شود. شما باید شرایط و ضوابط واتس اپ را بپذیرید. در اینجا می توانید شروع به راه اندازی یک حساب کاربری جدید کنید. هنگامی که باید فیلدهای لازم را وارد کنید، سپس باید شماره تلفن خود را از طریق یک OTP ارسال شده به عنوان پیام متنی تأیید کنید. سپس حساب جدید شما از تمامی مخاطبینی که قبلاً شما را در واتس اپ مسدود کرده اند، رفع انسداد می‌شود.

 

آپدیت های جدید واتساپ را با ما دنبال کنید:
اکستنشن واتساپ برای مرورگرهای اینترنتی منتشر شد

 

در حالی که راه حل ذکر شده در بالا برای اکثر کاربران بسیار آسان است و مشکل را حل می کند، اکثر کاربران ممکن است نخواهند کل حساب خود را به خطر بیاندازند تا بتوانند با یک نفر صحبت کنند. در حالی که روش فوق با سطح بالایی از اطمینان کار می کند. مهم است بدانید که استفاده از روش حذف حساب باعث حذف شما از هر گروه شرکت کننده در واتس اپ می شود. شما باید از یک ادمین هر گروه درخواست کنید تا پس از حذف مجدد شما را به صورت دستی به گروه اضافه کند.

در انتها پیشنهاد می کنیم مقاله ارسال پیام گروهی در واتساپ را نیز مطالعه کنید.

خرید مک بوک

سوالات متداول

وقتی کسی مرا در واتس اپ بلاک می‌کند، چگونه می‌توانم با او چت کنم؟

می‌توانید از یک دوست مشترک بخواهید که با شما و کاربری که شما را مسدود کرده است، گروهی ایجاد کند. پس از ایجاد این گروه دوست شما که در این شرایط واسطه است می‌تواند گروه را ترک کند. این به شما و کاربر دیگر امکان می دهد حتی پس از مسدود شدن، مکالمه داشته باشید. این همچنان از برقراری تماس با کاربر دیگر جلوگیری می‌کند، اما حداقل یک وسیله ارتباطی را ارائه می دهد.

با کسی که مرا در واتس آپ بلاک کرده است، آیا می‌توانم در یک گروه باشم؟

 اگر گروه شما از قبل بوده، مشکلی ندارد و می‌توانید هم گروه باشید اما اگر خودتان بخواهید گروهی تشکیل دهید و آن فرد هم باشد، اینکار غیر ممکن است. اما اگر نفر سومی گروه تشکیل دهید مهم نیست و می‌توانید با آن فرد هم گروه شوید.

آیا یک تیک خوردن پیام حتما نشانه‌ی بلاک شدن شما است؟

خیر، ممکن است فرد آفلاین باشد در این صورت پیام شما دو تیک نمی‌خورد و یا گاهی هم یک فرد تنظیمات واتس آپ را به‌گونه‌ای درست می‌کند که پیام‌های او دو تیک نخورد، در صورتی که آن پیام را دیده است.

آنلاین بودن دوستم را نمی‌بینم، آیا او مرا بلاک کرده است؟

لزوما خیر، ممکن است تنطیمات او به صورتی باشد که کسی آخرین زمان حضور او را متوجه نشود. برای اینکه متوجه شوید کسی شما را بلاک کرده است یا خیر باید نشانه‌های دیگر را حتما بررسی کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

25 نظر

  1. سالار

    سلام اگر بلاک شده باشیم و پیام بدیم یدونه تیک میخوره ، سوالم اینه ایا بعد اینکه از بلاک در بیاره منو تیک دوم میخوره یا نه؟ یا به همون شکل بعد از بلاک دراوردن با یه تیک باقی میمونه؟؟؟

  2. مهسا

    شماره کسی رو از گوشیم پاک کردم ولی خب چت آخرمون رو دارم تو واتساپ که هم شمارش هست و عکس پروفایلشم هست.ولی بازدید نداره و از آخرین پیامم دو روز گذشته و هنوز یک تیکه . اگه عکس پروفایل قابل دیدن باشه پس بلاک نکرده؟

    1. Atefe khoshsima

      پاسخ به مهسا

      من در کانال واتساپ شماره زیاد اد زدم شماره ها منو ریپوت کردن از کانال لفت دادن واتساپ منو بلاک کرده راه حل دارید از بلاک در بیام
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مهسا

      سلام بله بلاک نیستید
  3. یاس

    یه نفرو تو واتساپ بلاک و ریپورت کردم
    میخوام بدونم پیاما برا جفتمون پاک میشه
    یا فقط واسه من ؟!
    کسی میدونه راهنمایی کنه

    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به یاس

      واسه شما فقط پاک میشه
      1. سینا

        پاسخ به پریا حسن‌زاده

        سلام من استاتوس رو میبینم عکس پروفایل برام میاد و همچنین آخرین زمان آنلاین بودن برام میاد اما پیام که دادم تیک دوم نخورده دلیل بلاکه ؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به سینا

          سلام خیر
  4. حسین

    سلام
    میتونم عضو گروه کنم ولی پیامم ی تیک میخوره
    بلاک شدم؟

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به حسین

      سلام وقت بخیر نه الزاما ممکن حتی به دلیل خاموش بودن اینترنت فرد مقابل یه تیک بخوره
  5. گیتی فرهادفر

    وقتی عکس پروفایلش باشه و پیامهایی که براش میفرستی یه تیک میخوره حتی آخرین‌ساعت که رویت کرده باشه‌آیا طرف منو کات کرده مرسی

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به گیتی فرهادفر

      سلام وقت بخیر اگه پروفایل هست بلاک نیستید
  6. ستی

    ببخشید اگه بیو طرف برای من بالا بیاد ولی تصویر نداشته باشه و تیک نخوره یعنی بلاکم ؟

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به ستی

      بله
  7. سارا

    مرسی از ویدیو خوبتون
    من سوالی داشتم شخصی ما رو در هر دو خط هام بلاکمون کرده و بعد مدتی از بلاک دراورده و تاریخی که نصب جدید رو زده تو قسمت hey there زده 5 april ایا ممکن است ایشون دیلیت اکانت کرده که خود بخود منو ک بلاک کرده در بیام که من متوجه نشم از بلاکی دراومدم؟
    یا ممکنه گوشی دیگه خریده باشه ووقتی واتساب نصب کنند من از بلاک در بیام؟

    1. مهران

      پاسخ به سارا

      با سلام بنظرم خیلی نامفهومه روشهای که میشه متوجه بلاک بودن در واتساپ بود و دید
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سارا

      سلام وقت خوش ببینید در کل زمانی که شما یک اکانت رو بلاک می‌کنید این اتفاق در اکانت ثبت میشه و با تغییر گوشی هم فرق نمیکنه حذف اکانت ولی طبیعتاً باعث از بین رفتن این لیست میشه
  8. مینو

    مرسی عزیزم. ✌

  9. الناز

    سلام وقت بخیر ببخشید عکس نمایه یه نفر داخل واتساپ برای من نشون نمی‌ده پیام دادم یک تیک خورداما استاتوس اونو میتونم ببینم .آیا منو بلاک کرده؟

    1. ناصر

      پاسخ به الناز

      سلام، اگر استاتوس ایشون رو میبینید پس به این معنیه که بلاک نیستید و فقط عکس و انلاین بودن رو براتون بسته، ضمنا موقعی که کسی شما رو بلاک میکنه عکس پروفیلش رو همچنان میبینید ولی اگر نبینید، پس یا قبل از بلاک عکس رو براتون بسته یا پاک کرده یا بلاک نکرده و فقط عکس رو بسته. کلا بلاک عکس پروفایل رو تکون نمیده. اگه پیام بدین و یه تیک بخوره تا مدتی هم ۲ تیک نشه، پس بلاکین.
      1. هلنا

        پاسخ به ناصر

        سلام وقت بخیر من پروفایل و لست سین فردی رو در واتساپ نمیبینم، اما پیامم دو تیک میخوره، یعنی بلاک نشدم؟
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به هلنا

          سلام وقت بخیر میتونه دسترسی شما به پروفایل و لست سین رو محدود کرده باشه
      1. نگار

        پاسخ به ناصر

        من عکسشو میبینم ولی آخرین زمان بازید نمیبینم و یه تیک بیشتر نمیخوره ممکن هست بلاک باشم
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به نگار

          سلام خیر وقتی بلاک بشید عکس پیدا نیست
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به الناز

      سلام وقت بخیر بله ممکنه ولی احتمال داره پروفایل نداشته باشه و آنلاین هم نشده باشه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%ac%d8%a7-%d8%a8%d9%81%d9%87%d9%85%db%8c%d9%85-%d9%88%d8%a7%d8%aa%d8%b3-%d8%a7%d9%be-%d8%a8%d9%84%d8%a7%da%a9-%d8%b4%d8%af%db%8c%d9%85/
ads
ads