داغ ترین ها :
از کجا PS5 بخریم؟

از کجا PS5 بخریم؟

پس از سال‌ها، همه کنسول محبوب سونی را به‌خوبی می‌شناسند. با سرگرم‌کردن ما در دوران کودکی با پلی‌استیشن 1 تا کنون که با معرفی پلی استیشن 5 توانسته بار دیگر پس از 5 سال بازهم همه چشم‌ها را به خود خیره کند و خواسته بسیاری از کاربران عادی و حرفه‌ای باشد.
اما طبق معمول این کنسول ارزنده، حاشیه‌ها و سروصدای زیادی به پا کرد؛ از دزدیده شدن بسیاری از کنسول‌ها توسط پست و پیک در آمریکا تا گرانی بیش از حد و کمیاب شدن کنسول‌ها زیر نظر دلالان بازار. در این مطلب همراه مجله تکنولایف باشید تا شما را در خرید کنسول PS5 راهنمایی کنیم.

 

چرا PS5 گران است؟

 

مهم‌ترین عامل در ایران برای تفاوت قیمت‌های کنسول PS5 در ایران، تفاوت گارانتی‌ها و رسمی بودن فروشگاه‌ها است. همان‌طور که می‌دانید سونی در ایران نمایندگی رسمی فروش ندارد و به همین دلیل بار کنسول‌ها به‌صورت غیررسمی و محدود وارد ایران می‌شوند.
غیررسمی وارد شدن هر محصولی باعث بالارفتن قیمت و به هم ریختن بازار آن محصول می‌شود؛ برای مثال PS5 در بدو ورود قیمتی حدود 40 میلیون‌تومانی داشت. با گذشت زمان و بالارفتن تعداد فروشگاه‌های واردکننده کنسول PS5، قیمت این کنسول در محدوده معقولانه‌تری توقف کرده که می‌توان به خرید آن فکر کرد.

 

به چه فروشگاه هایی برای خرید PS5 اعتماد کنیم؟

 

فروشگاه‌های معتبر خرید اینترنتی و حضوری، بهترین مرجع برای خرید کنسول PS5 هستند. دقت داشته باشید که این کنسول بازی، یک دستگاه دیجیتال و وابسته به برق است؛ پس هر نوسان برق و جریان کم‌وزیاد ممکن است برای همیشه کنسول شما را از کار بی‌اندازد. شاید ممکن باشد دستگاه خریداری شده شما باگ داشته باشد که احتمال بالایی ندارد، اما بهتر است به فکر این مواقع باشید و کنسول خود را حتماً از فروشگاه معتبر و گارانتی تهیه کنید تا دچار هیچ دردسر و نگرانی از این سمت نباشید.
خرسندیم که به شما اعلام کنیم، فروشگاه معتبر تکنولایف علاوه بر گوشی، کنسول PS5 هم با گارانتی 18 ماهه معتبر برای فروش قرار داده تا شما خرید امن و مطمئنی را تجربه کنید.

از کجا PS5 بخریم؟

آیا PS5 با قیمت بالاتر، در ایران هم ارزش خرید دارد؟

 

اگر بدون درنظرگرفتن مسئله قیمتی به این موضوع بپردازیم باید گفت که این کنسول بازی چنان شگفتانه هایی را رو کرده است که هر علاقه‌مند به بازی دیجیتال را برای خرید آن ترغیب می‌نماید .
یکی از ویژگی‌های این نسل از کنسول بازی سونی؛ حافظهٔ SSD به‌کاررفته در آن می‌باشد که هر علاقه‌مند به تکنولوژی را می‌تواند برای خرید این محصول متقاعد نماید.

 

حافظه ی SSDچه کمکی می کند؟

 

SSD به کار رفته در PS5 سریع‌ترین حافظهٔ موجود در بین تمامی محصولات مشابه خود می‌باشد یعنی سرعت خارق‌العاده‌ی 5.5 گیگابایت در ثانیه.
اگر بخواهیم به زبان ساده این مفهوم را بیان نماییم باید گفت که SSD به‌کاررفته در کنسول بازی PS5 باعث می‌شود که دِیتای 2 گیگابایتی در عرض 2.7 ثانیه بارگذاری گردد درحالی‌که این زمان در ps4 برای دیتای 1 گیگابایتی 20 ثانیه بود که این تفاوت محسوس تنها با حافظهٔ SSD منحصربه‌فرد به‌کاررفته در PS5 امکان‌پذیر شده است و به لطف این موضوع بازی‌ها خیلی سریع‌تر روی کنسول نصب خواهند شد و شاید مدت‌زمان برای لودینگ بازی‌ها به طور کلی از بین برود.
این سرعت خارق‌العاده برای دوستداران بازی دیجیتال یک فرصت بزرگی است تا بتوانند مفهوم تکنولوژی را با تمام وجود خود لمس نمایند و از نگاه این نوع افراد قطعاً PS5 ارزش خرید به هر قیمتی را داشته باشد.

از کجا PS5 بخریم؟
ارزش خرید PS5 از نگاه یک گیمر

 

شاید اگر نگاهی به درآمدهای گیمرهای داخل و خارج کشور بیندازیم هراندازه هزینه برای خرید کنسول PS5 می‌تواند منطقی باشد چرا که درآمدهای میلیونی و گاه میلیاردی این گیمرها فقط از راه بازی به دست می‌آید و این درآمدها به‌قدری زیاد است که هزینه خرید یک کنسول بازی در آن گم است. از دید گیمرها هرگونه هزینه‌ای برای خرید این کنسول بازی منطقی می‌باشد.

 

انواع کنسول بازی پلی استیشن را می توانید از تکنولایف بخرید: قیمت ps5

 

ارزش خرید PS5 از نگاه یک خریدار عادی بدون داشتن دغدغه مالی

 

هرکسی که لذت بازی‌های دیجیتال را چشیده باشد بعید است نسبت به خرید PS5 بی‌تفاوت باشد چرا که همگام شدن با نسل جدید کنسول‌های بازی لذتی است که هرکسی دوست دارد به آن دست یابد و از تکنولوژی‌های آن لذت ببرد. برای چنین افرادی داشتن این کنسول بازی می‌تواند لذت‌بخش باشد و هرگونه هزینه‌ای برای آن بیراه نباشد.

از کجا PS5 بخریم؟

ارزش خرید PS5 از نگاه یک خریدار عادی با در نظر گرفتن مسائل اقتصادی

 

با توجه به قیمت جهانی این کنسول بازی شاید این قیمت‌ها در بازار ایران چندان منطقی به نظر نرسد .قیمت جهانی این کنسول بازی در حدود 500 دلار بوده که با احتساب دلار 25 هزارتومانی ارزش ذاتی آن در داخل کشور حدود 12 میلیون تومان می‌باشد ولی به دلایل عدیده‌ی اقتصادی و مشکلات تحریمی و صادرات، این کنسول در داخل بازار ایران به دوبرابر این قیمت رسیده و قیمت آن از 25 تا 30 میلیون در حال خرید و فروش می‌باشد.
برای چنین افرادی داشتن این کنسول با توجه به قیمت آن در داخل کشور غیرمنطقی به نظر می‌رسد چرا که با افت قیمت دلار و کاهش تقاضا برای خرید این محصول در داخل کشور، قطعاً شاهد افت قیمت این کنسول بازی در کشور خواهیم بود.

 

در نهایت

 

اگر شما یک کاربر معمولی با قدرت مالی بالا هستید پس در خرید آن شکی نداشته باشید؛ اما اگر توان پرداخت این قیمت فضایی و غیرمعقول PS5 را ندارید، خود را برای خرید آن به آب‌وآتش نزنید و با همان کنسول نسل قبل خود سر کنید. با گذشت زمان و فراگیری بازار به احتمال زیاد کنسول PS5 به قیمت واقعی خود خواهد رسید.
اما از لحاظ قدرت و ویژگی‌های مثبت، این کنسول همه‌چیزتمام است و نمی‌توان در این شک داشت. کنسول بازی PS5 قدرتمندترین کنسول تولید شده تا به حال است و با سرعت بالایی که دارد می‌تواند سنگین‌ترین بازی‌های ویدئویی را اجرا کند.
به نظر شما قدرتمندترین کنسول بازی کدام است؟ پلی‌استیشن 5 یا ایکس‌باکس سری ایکس؟ از نظر شما این کنسول با این مشخصات قدرتمند ارزش خرید با این قیمت غیرمعقول را دارد؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b2-%da%a9%d8%ac%d8%a7-ps5-%d8%a8%d8%ae%d8%b1%db%8c%d9%85%d8%9f/
ads
ads