داغ ترین ها :
آموزش بدست آوردن source فایل های apk موبایل

آموزش بدست آوردن source فایل های apk موبایل

برنامه های اختصاصی اندروید با پسوند Apk ارائه می شود که مخفف نام Android Package Kit است؛ تمام برنامه های گوشی های اندرویدی با پسوند APK نصب می شوند، مانند فایل های .exe در ویندوز و .dmg در مک برنامه های اندروید هم با پسوند .apk ارائه می شوند. برنامه های apk زمانی که از گوگل پلی استور دانلود می شوند، فایل خام را در دسترس کابر قرار نمی دهند، پس باید فایل از منابع دیگر مانند سایت ها برداشته شود تا بتوانید فایل خام apk برنامه مورد نظرتان را در اختیار داشته باشید. برای در اختیار داشتن فایل خام برنامه های apk همیشه نمی توانید از طریق جست و جو در سایت ها آن ها را بدست بیاورید، پس لازم است چند روش دیگر را هم یاد بگیرید تا در مواقع ضروری بتوانید فایل apk قابل انتقال برنامه مورد نظرتان را بدست بیاورید؛ همراه ما تا انتهای این مطلب باشید تا بتوانید انواع روش های بدست آوردن source فایل های apk موبایل (استخراج فایل apk از برنامه نصب شده) را یاد بگیرید.

 

برای خرید گوشی به سایت فروشگاه تخصصی موبایل تکنولایف مراجعه کنید.

 

فایل نصبی Apk به چه دردی می خورد؟

  • با استفاده از فایل apk می توانید بدون نیاز به اینترنت برنامه ها را انتقال دهید.
  • می توانید از برنامه ها به کمک فایل apk نسخه پشتیبان بگیرید و آن را در هارد یا حافظه جانبی نگه دارید.
  • می توانید با ذخیره کردن برنامه ها در فضای بیرون از گوشی، کمتر حافظه گوشی خود را در گیر کنید و اگر در زمانی به آ« نیاز پیدا کردید کافی است آن را نصب کنید.
  • با استفاده از فایل نصبی apk می توانید هر برنامه ای را روی دستگاه خود اجرا کنید، برای مثال بعضی بازی ها و برنامه ها در گوگل پلی برای کشور شما در دسترس نیستند، پس باید از طریق دانلود فایل نصبی آن برنامه را نصب کنید؛ حتی بعضی برنامه ها در گوگل پلی برای بعضی دستگاه ها وجود ندارند، با این روش می توانید برنامه هایی که حتی در گوگل پلی هم نیستند را دانلود و نصب کنید.

روش اول: تبدیل فایل نصبی برنامه به فایل apk با برنامه Android Assistance

در روش اول به کمک یک برنامه بسیار کاربردی می توانید برنامه مورد نظرتان را انتخاب کنید و فایل Apk آن را استخراج کنید، این برنامه بسیار مفید Android Assistance نام دارد که می توانید در گوگل پلی استور گوشی خود آن را پیدا و دانلود کنید.

  • در ابتدای کار دانلود برنامه Android Assistance برای گوشی نیاز است.
  • پس از نصب این برنامه آن را اجرا کنید و سپس وارد بخش Tools شوید.
  • حالا گزینه Backup and Restore را انتخاب کنید.
  • گزینه tap on the checkbox را لمس کنید.

تبدیل فایل به apk

  • در این مرحله از شما می خواهد که برنامه ای که مورد نظر دارید تا فایل نصبی آن را بدست بیاورید انتخاب کنید، پس از انتخاب کردن آن یک پنجره باز می شود که باید در آن Backup را انتخاب کنید.
  • پس از تایید بکاپ از برنامه مورد نظر، برنامه شروع به ذخیره فایل نصبی Apk در حافظه گوشی می کند و می توانید فایل خام را در پوشه Android Assistance App Backup در فایل منیجر گوشی خود پیدا کنید.

به همین راحتی می توانید به کمک این برنامه، به فایل خام apk برنامه ای که از گوگل پلی دانلود و نصب کرده اید دست پیدا کنید.

 

آموزش پیش نیاز برای کاربران اندروید: انتقال از اندروید به ویندوز و بالعکس

 

روش دوم: تبدیل فایل نصبی برنامه به فایل apk به کمک برنامه ES File Explorer

برنامه ES File Explorer به برنامه فایل منیجر اندرویدی محبوب است و بیشتر کاربران فقط از امکانات انتقال و مشاهده فایل این فایل منیجر استفاده می کنند، اما بسیاری از کاربران نمی دانند که می توانند به کمک این برنامه فایل خام برنامه را استخراج کنند. پس برای استفاده از این قابلیت برنامه ES File Explorer باید:

  • ابتدا دانلود برنامه ES File Explorer را انجام دهید و پس از نصب آن برنامه را اجرا کنید.
  • گزینه App manager را انتخاب کنید.

استخراج فایل apk

  • وارد بخش select the apps شوید و برنامه مورد نظرتان که می خواهید فایل apk آن را استخراج کنید انتخاب کنید.
  • سپس روی Backup کلیک کنید.

استخراج فایل apk

  • حالا برنامه ES File Explorer شروع به استخراج فایل نصبی برنامه مورد نظرتان می کند و آن را در پوشه backup کارت حافظه یا حافظه گوشیتان ذخیره می کند.

 

14 راهکار که کار کردن با گوشی اندرویدی شما را ساده تر می‌کند: ترفند اندروید

 

روش سوم: تبدیل فایل نصبی برنامه به فایل apk به کمک برنامه Solid Browser

یکی دیگر از برنامه های بسیار محبوب در استخراج فایل نصبی apk از برنامه نصب شده، برنامه Solid Browser است که با نصب آن می توانید به راحتی به فایل apk برنامه مورد نظرتان دسترسی پیدا کنید؛ این برنامه حتی می تواند بهتر از برنامه محبوب ES File Explorer در این زمینه عمل کند و پیشنهاد می کنیم ابتدا با این برنامه کار کنید و اگر نتوانستید یا مشکلی داشتید سپس به سراغ روش دیگر بروید.

  • برای شروع دانلود برنامه Solid Browser برای گوشی لازم است. سپس در برنامه صفحه را به راست بکشید تا یک منو برای شما باز شود.
  • روی گزینه Application کلیک کنید و سپس برنامه ای که می خواهید فایل apk آن را داشته باشید انتخاب کنید.
  • حالا در قسمت سه نقظه گوشه صفحه روی Share و سپس روی Save to بزنید تا محل قرار گیری فایل apk را تعیین کنید.
  • یک پوشه را در کارت حافظه یا حافظه داخلی انتخاب کنید و دکمه next را بزنید تا فرایند استخراج فایل نصبی برنامه در پوشه مورد نظر ذخیره شود.
  • به همین راحتی می توانید به کمک برنامه Solid Browser هر برنامه ای را که مد نظر دارید اما فایل نصبی آن را ندارید انتخاب کنید و فایل apk نصبی آن برنامه را دریافت کنید.

source فایل های apk

روش چهارم: تبدیل فایل نصبی برنامه به فایل apk به کمک کامپیوتر

یکی از خوبی های اندروید اوپن سوروس بودن آن است و اجازه می دهد به کمک برنامه ها و دستگاه های جانبی به سیستم گوشی خود دسترسی پیدا کنید؛ یکی از راه های تبدیل فایل نصبی برنامه به فایل apk استفاده از کامپیوتر و ویندوز است که تقریبا کار آسانی است اما ترجیحا اول با برنامه تست کنید.

  • برای استخراج فایل apk برنامه ها توسط کامپیوتر ابتدا نیاز به دانلود برنامه AirDroid داریم، این برنامه برای کنترل گوشی توسط کامپیوتر به کار می رود اما در استخراج فایل apk برنامه ها هم موثر است.  پس از دانلود و نصب این برنامه آن را اجرا کنید.
  • گوشی را با کابل به کامپیوتر متصل کنید و برنامه را اجرا کنید.
  • هنگام باز شدن برنامه یک آدرس IP در برنامه به شما می دهد که باید آن را کپی کنید و در مرورگر خود جست و جو کنید.

استخراج فایل apk

  • نکته قابل توجه این روش این است که باید هم گوشی هم کامپیوتر به یک مودم وای فای متصل باشند.
  • سپس روی گزینه Apps در نوار بالایی کلیک کنید.
  • حالا برنامه های گوشی شما باز می شوند، پس برنامه ای که می خواهید فایل نصبی Apk آن را داشته باشید انتخاب کنید و سپس Download را انتخاب کنید.

source فایل های apk

  • در آخر برنامه شروع به استخراج فایل apk می کند و آن را به صورت فایل فشرده Zip در پوشه ذخیره سازی گوشی ذخیره می کند.

 

برنامه ای روی گوشی اندرویدی شماست که می‌خواهید از دید دیگران پنهان باشد؟

مخفی کردن برنامه در گوشی های اندرویدی

 

روش چهارم: تبدیل فایل نصبی برنامه به فایل apk با برنامه APK Extractor

یکی دیگر از روش‌های بدست آوردن source فایل های apk استفاده از APK Extractor است. این اپلیکیشن خیلی بین کاربران محبوب نیست، اما به راحتی می توانید به کمک آن به فایل نصبی برنامه ها دست پیدا کنید. این برنامه کمک می کند اگر برنامه ای را نیاز ندارید اما نمی خواهید برای همیشه آن را حذف کنید و یا می خواهید آن را برای دوستانتان بفرستید، فایل نصبی apk را به شما می دهد. برای استفاده از این روش:

  • ابتدا دانلود برنامه APK Extractor نیاز است و پس از نصب آن برنامه را اجرا کنید.
  • سپس وارد برنامه شوید و گزینه Apps را انتخاب کنید.
  • حالا روی گزینه backup کلیک کنید و برنامه مورد نظر را انتخاب کنید تا از آن استخراج گرفته شود.
  • سپس در کارت حافظه و در مسیر sdcard/apks آن را ذخیره کنید و منتظر بمانید تا عملیات آن تمام شود.

برنامه apk extractor

روش پنجم: تبدیل فایل نصبی برنامه به فایل apk از گوگل پلی استور

یکی از مطمئن ترین روش های استخراج فایل نصبی apk، استخراج از طریق خود فروشگاه گوگل پلی است؛ گوگل پلی استور همانطور که می دانید برنامه ها را با فایل درونی نصب می کند و هیچ فایل نصبی ای به شما نمی دهد، پس شاید تصور کنید که به هیچ طریقی نمی توانید فایل نصبی برنامه را به دست بیاورید.

  • اما برای استخراج فایل apk برنامه های گوگل پلی فقط کافیست وارد گوگل پلی شوید و برنامه مورد نظرتان را پیدا کنید، سپس گزینه share را بزنید تا لینک آن برنامه به شما نشان داده شود.
  • حالا باید وارد این سایت شوید و لینکی که کپی کرده اید را وارد بخش خالی که در این سایت نمایان است وارد کنید و گزینه Generate Download Link را بزنید تا فایل نصبی برای شما آماده دانلود شود.
  • این روش از امن ترین روش های استخراج فایل apk برنامه ها است و به دلیل این که برنامه ها برای خود گوگل پلی هستند، پس دانلود و نصب آن ها هیچ ریسکی در بر ندارد؛ شاید این سایت مقداری تبلیغات آزار دهنده داشته باشد، اما به دلیل رایگان و امن بودن آن بهترین روش بدون برنامه محسوب می شود.

استخراج فایل apk

 

در مطلب زیر دلایل نیاز به روت کردن و روش انجام آن را توضیح داده ایم:

روت کردن گوشی اندرویدی

 

روش ششم: جست و جوی فایل نصبی apk برنامه

از دیگر روش های خیلی آسان برای بدست آوردن فایل .apk برنامه ها، جست و جوی آن در گوگل است؛ در این صورت باید نام برنامه را همراه با پسوند .apk در اینترنت جست و جو کنید. اما باید مواظب باشید زیرا در بعضی سایت ها فایل های نصبی که قرار داده می شود دارای ویروس و نرم افزار مخرب هستند، پس سعی کنید از هر سایتی دانلود نکنید و از سایت های معتبر مانند APKmirror فایل apk مورد نظرتان را دانلود کنید.

پیدا کردن فایل نصبی apk در اینترنت

سخن آخر

همانطور که می دانید داشتن فایل خام apk برنامه ها باعث می شود بتوانید آن ها را به راحتی به دستگاه های دیگر منتقل کنید و حتی با حذف نصب برنامه ها و نگه داشتن فایل نصبی آن ها، هروقت که خواستید دوباره آن را نصب کنید. در این مطلب بهترین و آسان ترین روش های استخراج فایل apk را در گوشی های اندرویدی آموزش دادیم، به نظر بهترین راه برای استفاده بدون برنامه استفاده از روش پنجم است و اگر قصد استفاده از برنامه جهت استخراج فایل Apk را دارید، روش دوم یعنی استفاده از برنامه ES File Explorer بهترین راه برای استخراج فایل خام برنامه ها است.

شما از کدام روش برای استخراج فایل APK برنامه ها استفاده می کنید؟ به نظر شما کدام روش برای تبدیل فایل نصبی برنامه به فایل apk بهتر و آسان تر است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

  1. سینا

    درود

    یه برنامه ای دارم که داخل خودش ویدئو هارو دانلود میکنه و نمیذاره به جای دیگه ای ارسالش کنم
    نه توی data نه جای دیگه ای نتونستم فیلمارو پیدا کنم

    روشی هست که بشه ویدئو هارو از داخل آپ بکشم بیرون؟

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%ae%d8%b1%d8%a7%d8%ac-%d9%81%d8%a7%db%8c%d9%84-apk/
ads
ads