داغ ترین ها :
استفاده از find my phone در گوشی سامسونگ

استفاده از find my phone در گوشی سامسونگ

با افزایش قیمت گوشی‌های هوشمند احتمال دزدیده شدن آن‌ها نیز افزایش پیدا کرده است و از طرف دیگر ممکن است به هر دلیلی گوشی خود را گم کنید یا مثلا در یک تاکسی جا بگذارید، اما آیا می‌دانید پس از چنین اتفاق تلخی برای پیدا کردن گوشی خود باید چه کاری انجام دهید؟

در ادامه این مطلب به شما آموزش می‌دهیم که چگونه ردیابی گوشی سامسونگ خاموش خود را انجام دهید و به چه طریقی از قابلیت‌های بخش ‘’ تلفن من را پیدا کن’’ یا Find My phone بهره ببرید.

 

شما می‌توانید لیست امروز قیمت گوشی های سامسونگ را در سایت تکنولایف ببنید.

 

پیش نیاز استفاده از این قابلیت چیست؟

همان طور که می‌دانید گوشی اندرویدی خود را باید به یک اکانت گوگل متصل کنید تا قابلیت‌هایی مثل گوگل پلی در دسترس قرار بگیرند. اما این اکانت به تنهایی کافی نیست و برندی مثل سامسونگ نیز برای خود به صورت جداگانه اکانت دارند و برای استفاده از قابلیت‌های ادامه مطلب باید حتما اکانت سامسونگ داشته باشید.

چگونه اکانت سامسونگ بسازیم؟

به طور کلی با استفاده از خود گوشی سامسونگ یا از طریق مرورگر می‌توانید اکانت سامسونگ خود را در چند مرحله ساده ایجاد کنید. توجه داشته باشید که شما به یک ایمیل برای ساخت اکانت سامسونگ نیاز خواهید داشت و پیشنهاد می‌کنیم از جیمیل استفاده کنید. در ادامه دو روش را برای شما شرح می‌دهیم.

چگونه اکانت سامسونگ بسازیم؟

از طریق گوشی:

به تنظیمات گوشی سامسونگ خود مراجعه کرده و از بالا به روی گزینه Samsung account کلیک کنید. در این صفحه یا باید به اکانت خود وارد شوید و یا گزینه Create account را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید با قوانین سامسونگ موافقت کرده و گزینه Next را بزنید. در ادامه باید تاریخ تولد، ایمیل، رمز و نام و نام خانوادگی خود را وارد کرده و مجدد Next را انتخاب کنید.

در ادامه برای تکمیل ساخت اکانت باید کد دریافت شده در ایمیل خود را در بخش گفته شده وارد کنید. اکانت سامسونگ شما به همین راحتی ساخته شده و آماده استفاده است که در ادامه نحوه کار با آن را توضیح می‌دهیم.

از طریق مرورگر:

به مرورگر خود در گوشی یا لپ تاپ مراجعه کرده و وارد بخش مربوطه در سایت سامسونگ شوید. در این صفحه Create account را گزینش کرده و مانند آنچه در بالا گفتیم اطلاعات مورد نیاز از جمله ایمیل را وارد کنید و با تأیید کد دریافت شده در ایمیل ساخت اکانت سامسونگ را به پایان برسانید.

 

آموزش استفاده از Find My Phone در آیفون و آیپد:
چگونه با find my iphone كار كنيم

 

تنظیمات Find my mobile گوشی سامسونگ

برای این که بتوانید از قابلیت پیدا کردن گوشی سامسونگ بهره‌مند شوید باید تنظیماتی مشخص را به روی گوشی خود روشن کنید. ابتدا به اکانت سامسونگی که در بالا ساخت آن را به شما آموزش دادیم وارد شوید و پس از آن به قسمت ‘’ تلفن من را پیدا کن’’ یاFind my mobile مراجعه کنید.

این گزینه باید حتما روشن باشد و در غیر اینصورت امکان استفاده از این قابلیت وجود نخواهد داشت. در ادامه این صفحه سه گزینه وجود دارد. گزینه اول Remote unlock است که اگر آن را روشن کنید در صورت فراموش کردن رمز ورود به گوشی می‌توانید از طریق لپ تاپ خود قفل گوشی را باز کنید.

به نوعی یکی از راه‌هایی که در صورت فراموش کردن رمز عبور گوشی سامسونگ، بدون از دست رفتن اطلاعات می‌توانید از آن استفاده کرده و قفل صفحه گوشی را باز کنید همین روشن کردن Remote unlock در بخش Find my mobile است.

سامسونگ اکانت

گزینه بعدی Send last location نام دارد و برای استفاده از آن باید لوکیشن گوشی را روشن کرده و همیشه روشن نگه دارید. این قابلیت در صورت کاهش شارژ گوشی به درصد مشخصی آخرین لوکیشن را در سایت سامسونگ و اکانت شخصی شما ذخیره می‌کند تا بتوانید آن را مشاهده کنید.

گزینه آخر هم Offline finding است که این قابلیت نیز برای استفاده نیاز به روشن بودن لوکیشن گوشی سامسونگ شما دارد. پس اگر می‌خواهید ردیابی گوشی سامسونگ خاموش را انجام دهید باید ابتدا این قابلیت را در قسمت Find my mobile اکانت سامسونگ خود روشن کنید. اگر گزینه‌های بالا و به خصوص Find my mobile را قبل از گم شدن گوشی فعال کرده باشید امکان پیدا کردن گوشی به آسانی وجود دارد.

 

چگونه فایل های مخفی گوشی را پیدا کنیم؟
بازیابی عکس های مخفی شده شیائومی و سایر گوشی های اندرویدی

 

یافتن گوشی سامسونگ

به سایت دستگاهم را پیدا کن مراجعه کرده و Sign in را انتخاب کنید. اطلاعات حساب سامسونگ خود را وارد کنید تا به اکانت سامسونگ موجود به روی گوشی وارد شوید. به محض وارد شدن به اکانت نام گوشی خود را در سمت راست مشاهده کرده و می‌توانید درصد شارژ آن را نیز مشاهده کنید. گزینه‌های این بخش را تک به تک در ادامه به شما آموزش می‌دهیم.

گزینه Ring

اگر برای شما سوال است که ‘’ چگونه گوشی سامسونگ گمشده در خانه را پیدا کنیم’’ باید بگوییم در صورتی که گوشی در حالت بی‌صدا یا سایلنت باشد بهترین گزینه همین Ring است. زمانی که شما با لپ تاپ یا دستگاه دیگری به اکانت خود وارد شوید و این گزینه را انتخاب کنید گوشی حتی در صورت سایلنت بودن در نهایت حجم صدا شروع به زنگ خوردن و صدا کردن می‌کند تا شما به راحتی بتوانید آن را پیدا کنید.

گزینه Lock

از طریق گزینه Lock می‌توانید دو کار بسیار کاربردی انجام دهید. اول این که از خاموش کردن گوشی خود توسط فردی که گوشی را دزدیده جلوگیری کنید و امکان خاموش شدن گوشی را مسدود کنید و دوم این که در صورت گم شدن گوشی می‌توانید از راه دور به روی صفحه لاک اسکرین خود نوشته مورد نظر را نمایش دهید. مثلا به روی صفحه گوشی خود برای فردی که آن را پیدا می‌کند یک شماره تلفن بنویسید و خواهش کنید که با شما تماس گرفته شود.

گزینه Track location

در صورت کلیک کردن به روی این گزینه گوشی دزدیده شده یا گم شده شما هر 15 دقیقه یکبار برای شما لوکیشن جدید ارسال می‌کند تا هم از محل جدید گوشی خود باخبر شوید و هم این که باتری گوشی با سرعت زیادی تخلیه نشود.

گزینه Erase data

اگر گوشی شما دزیده شده و اطلاعات بسیار مهم و حائز اهمیتی به روی آن دارید این گزینه می‌تواند برای شما بسیار کاربری باشد. به کمک این گزینه می‌توانید انتخاب کنید که چه مواردی از روی گوشی شما حذف شوند تا هیچ کس نتواند به آن‌ها دسترسی پیدا کند.

گزینه Back up

گزینه back up به شما اجازه می‌دهد تا از اطلاعات خود به صورت ریموت نسخه پشتیبان تهیه کنید. به لطف این قابلیت شما می‌توانید ابتدا اطلاعات خود را بک آپ گرفته و در ادامه توسط گزینه بالا حذف کنید تا هم اطلاعات شما در دست فرد دیگری قرار نگیرد و هم این که اطلاعات مهم را از دست ندهید.

گزینه Retrieve calls and messages

به کمک این گزینه 50 تماس یا پیام آخر شما به روی گوشی جمع آوری شده و در یک فایل در اختیار شما قرار داده می‌شود.

گزینه Unlock

اگر رمز ورود خود به گوشی سامسونگ را فراموش کرده‌اید و از طرفی نمی‌خواهید از طریق ریست کردن کلی گوشی اطلاعات موجود را از دست بدهید این گزینه بهترین اتفاق برای شما است. با انتخاب این گزینه قفل صفحه گوشی شما به کمک لپ تاپ یا یک گوشی دیگر باز می‌شود و شما امکان خواهید داشت تا از ابتدا یک رمز جدید برای آن مشخص کنید.گزینه آنلاک

گزینه Extend battery life

به گفته سامسونگ زمانی که شما این گزینه را انتخاب کرده و قابلیت Extend battery life را فعال می‌کنید گوشی سامسونگ شما به روش‌های مختلف شارژ دهی را افزایش پیدا می‌کند تا دیرتر خاموش شود و بتواند برای مدت طولانی‌تری مکان خود را برای شما مخابره کند. توجه داشته باشید که در صورت روشن کردن این گزینه دیگر نمی‌توانید از قابلیت بک آپ استفاده کنید.

ردیابی گوشی سامسونگ با شماره سریال

در بالا به شما آموزش دادیم که چگونه با استفاده از سایت دستگاهم را پیدا کن و همچنین انجام دادن برخی تنظیمات در گوشی بتوانید از قابلیت find my phone بهره ببرید و کهکشانی خود را در صورت دزدیده شدن یا گم شدن پیدا کنید.

با توجه به این روش هیچ نیازی به ردیابی گوشی سامسونگ با شماره سریال وجود نخواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که هر اتفاقی رخ دهد حتما تنظیمات بخش تلفن من را پیدا کن را به درستی انجام دهید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

دستگاهم را پیدا کن با شماره تلفن

برای این که بخواهید از قابلیت Find my phone استفاده کنید باید حتما اکانت سامسونگ داشته باشید. برای ساخت اکانت سامسونگ شما به یک ایمیل نیاز خواهید داشت و به همین جهت برای وارد شدن به اکانت سامسونگ خود برای یافتن گوشی نیز باید ایمیل وارد شده را حفظ باشید یا آن را جایی ذخیره کرده باشید و دستگاهم را پیدا کن با شماره تلفن امکان‌پذیر نیست.

سوالات متداول

چگونه اکانت سامسونگ بسازیم؟ به تنظیمات گوشی سامسونگ خود مراجعه کرده و از بالا به روی گزینهSamsung account کلیک کنید. در این صفحه یا باید به اکانت خود وارد شوید و یا گزینه Create account را انتخاب کنید. در مرحله بعد باید با قوانین سامسونگ موافقت کرده و گزینه Next را بزنید. در ادامه باید تاریخ تولد، ایمیل، رمز و نام و نام خانوادگی خود را وارد کرده و مجدد Next را انتخاب کنید. در ادامه برای تکمیل ساخت اکانت باید کد دریافت شده در ایمیل خود را در بخش گفته شده وارد کنید. اکانت سامسونگ شما به همین راحتی ساخته شده و آماده استفاده است.

ردیابی گوشی سامسونگ با شماره سریال چگونه است؟ در بالا به شما آموزش دادیم که چگونه با استفاده از سایت دستگاهم را پیدا کن و همچنین انجام دادن برخی تنظیمات در گوشی بتوانید از قابلیت find my phone بهره ببرید و کهکشانی خود را در صورت دزدیده شدن یا گم شدن پیدا کنید. با توجه به این روش هیچ نیازی به ردیابی گوشی سامسونگ با شماره سریال وجود نخواهد داشت. پیشنهاد می‌کنیم قبل از این که هر اتفاقی رخ دهد حتما تنظیمات بخش تلفن من را پیدا کن را به درستی انجام دهید تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

چگونه گوشی خاموش را پیدا کنیم؟ گزینه آخر تنظیمات Find my mobile گوشی سامسونگ Offline finding است که این قابلیت نیز برای استفاده نیاز به روشن بودن لوکیشن گوشی شما دارد. پس اگر می‌خواهید که امکان ردیابی گوشی خاموش را داشته باشید حتما این گزینه را روشن کرده و بخش لوکیشن کهکشانی خود را حداقل زمانی که بیرون از خانه هستید روشن کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. ساحل

    چرا گزینه بازیابی تماس پاک شده.کسی میدونه.لطفا راهنمایی کنید

  2. محدثه

    سلام وقت بخیر من نه گزینه ان لاک برام میاره نه گزینه بک اپ تورو خدا راهنماییم کنید چجوری رمز گوشیمو بازیابی کنم کلی اطلاعات با ارزش دارم که نمیخوام از دست بدم.

  3. حمید

    چ گزینه بازیابی تماس ها پاک شده

  4. کیاوش

    با سلام ،چجوری گذینه لاک رو خاموش کنیم؟؟پین کدش رو دارم اما نمیدونم کجا باید وارد کنم

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d9%81%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%a7%d8%b2-find-my-phone-%d8%af%d8%b1-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads