داغ ترین ها :
تراشه‌های اسنپ دراگون ۶ نسل ۱ و اسنپ دراگون ۴ نسل ۱ معرفی شدند

تراشه‌های اسنپ دراگون ۶ نسل ۱ و اسنپ دراگون ۴ نسل ۱ معرفی شدند

شرکت کوالکام امروز از تراشه های اسنپ دراگون ۶ نسل ۱ و تراشه رده پایین اسنپ دراگون ۴ نسل ۱ رونمایی کرد. تراشه اسنپ دراگون ۶ نسل ۱ با معماری ۴ نانومتری ساخته شده و تراشه اسنپ دراگون ۴ نسل ۱ هم با معماری ۶ نانومتری توسعه پیدا کرده است.

مشخصات اسنپ دراگون ۶ نسل ۱

مشخصات اسنپ دراگون ۶ نسل ۱

انتظار می‌رود که گوشی‌ها با تراشه Snapdragon 6 Gen 1 و اسنپ دراگون ۴ نسل ۱ در سه ماهه اول سال ۲۰۲۳ راهی بازار شود.

متاسفانه کوالکام مشخصات دقیقی از پردازنده‌های قرار گرفته داخل این تراشه‌ها منتشر نکرده است. با این حال مشخص شد که فرکانس هسته‌های اصلی Snapdragon 6 Gen 1 با فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز کار می‌کنند و فرکانس اصلی هسته‌های اسنپ دراگون ۴ نسل ۱ با فرکانس ۲ گیگاهرتز کار می‌کنند.  هر دو تراشه از پردازنده هشت هسته‌ای استفاده می‌کنند و هنوز مشخص نشده که آیا از پردازنده گرافیکی Adreno بهره می‌برند یا خیر.

کوالکام به این موضوع اشاره کرده که تراشه Snapdragon 6 Gen 1 نزدیک به ۳۵ درصد عملکرد گرافیکی بهتری در مقایسه با نسل قبلی دارد و عملکرد محاسباتی آن هم ۴۰ درصد بهبود یافته است.

به گفته کوالکام پردازنده قرار گرفته روی تراشه اسنپ دراگون ۴ نسل ۱ هم ۱۵ درصد سریع‌تر شده و عملکرد پردازنده گرافیکی آن هم ۱۰ درصد قوی‌تر شده است.

تراشه تراشه Snapdragon 6 Gen 1 از دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. دوربین‌هایی که می‌توانند ویدیوهای HDR هم ضبط کنند. این تراشه از ویژگی‌های هوش مصنوعی برخوردار است و نسل هفتم موتور هوش مصنوعی کوالکام روی آن قرار گرفته است. این ویژگی در مصرف انرژی این تراشه تاثیر زیادی داشته است.

تراشه Snapdragon 6 Gen 1 از وای-فای ۶ و نسل چهارم مودم اسنپ دراگون X62 52 استفاده می‌کند.

مشخصات تراشه اسنپ دراگون 4 نسل 1

مشخصات تراشه اسنپ دراگون 4 نسل 1

از موتور هوش مصنوعی کوالکام روی تراشه اسنپ دراگون ۴ نسل ۱ استفاده شده، اما از نسخه آخر آن استفاده نمی‌کند. این تراشه از صفحه‌های نمایشی با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز با وضوح Full HD+ و Variable Rate Shading پشتیبانی می‌کند.

این تراشه از دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیسکلی پشتیبانی می‌کند و از تکنولوژی کاهش نویز تصاویر هم بهره می‌برد. تراشه اسنپ دراگون ۴ نسل ۱ از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و مودم اسنپ‌دراگون X51 5G روی آن قرار گرفته است. این تراشه از وای-فای ۶ استفاده نمی‌کند. تراشه اسنپ دراگون ۴ نسل ۱ با گوشی iQOO Z6 Lite راهی بازار می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: ریلمی Pad X با پردازنده کوالکام اسنپدراگون 695 معرفی شد

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be-%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-%db%b6-%d9%86%d8%b3%d9%84-%db%b1-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads