داغ ترین ها :
تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ معرفی شد

تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ معرفی شد

شرکت کوالکام از تراشه پرچم‌دار جدید خودش که اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ نام دارد، رونمایی کرد. این تراشه در مقایسه با اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ عملکرد بهتری دارد. به‌زودی هم گوشی‌هایی که به این تراشه مجهز شده‌اند، به زودی راهی بازار می‌شوند.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ با شماره مدل SM8550-AB هم شناخته می‌شود. تراشه‌ای که با فناوری ۴ نانومتری ساخته شده است.

 

برای مشاهده لیست امروز قیمت گوشی های موبایل روی لینک روبرو کنید: قیمت گوشی

 

پردازنده و پردازنده گرافیکی اسنپ دراگون ۸ نسل ۲

پردازنده و پردازنده گرافیکی اسنپ دراگون ۸ نسل ۲

کوالکام تمام تمرکز خودش را روی مصرف بهینه این تراشه گذاشته است، با این حال این تراشه سرعت قابل ملاحظه‌ای هم دارد. روی این تراشه از پردازنده Kryo جدید استفاده شده که ۳۵ درصد عملکرد بهتر و ۴۰ درصد مصرف بهتری دارد.

سرعت فرکانس تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ همانند سرعت فرکانس تراشه اسنپ دراگون ۸+ نسل ۱ است. جدیدتراشه کوالکام از یک هسته Kryo Prime استفاده می‌کند که براساس هسته Cortex-X3 توسعه پیدا کرده است و سرعت فرکانس آن به ۳٫۲ گیگاهرتز می‌رسد. این هسته سرعت بالایی به همراه دارد. در کنار این هسته چهار هسته دیگر را مشاهده می‌کنید که فرکانس آن‌ها به ۲٫۸ گیگاهرتز می‌رسد. سه هسته با مصرف کمتر هم روی این تراشه دیده می‌شود که با فرکانس ۲ گیگاهرتز کار می‌کنند.

تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ از تکنولوژی سریع‌تر رم پشتیبانی می‌کند. به‌طور مثال این تراشه با رم‌های LPDDR5X با حداکثر فرکانس ۴۲۰۰ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند. این تراشه از حافظه ذخیره‌سازی USF 4 پشتیبانی می‌کند.

روی این تراشه از پردازنده گرافیکی Adreno استفاده شده که ۲۵ درصد عملکرد بهتری ارائه می‌کند و ۴۵ درصد مصرف انرژی کمتری دارد. این تراشه از شتاب دهنده سخت‌افزاری Ray Tracing پشتیبانی می‌کند. این ویژگی می‌تواند گرافیک بازی‌های اندرویدی را به شکل شگفت‌انگیزی ارتقا دهد. پردازنده گرافیکی این تراشه از Vulkan 1.3 و OpenGL 3.2 پشتیبانی می‌کند.

عملکرد اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ در بازی

تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ از صفحه نمایشی با وضوح تصویر QHD+ و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توان از صفحه نمایش 4K با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز روی این تراشه استفاده کرد. تراشه جدید کوالکام از صفحه نمایش خارجی با وضوح تصویر 4K و نرخ نوسازی ۶۰ هرتز با استانداردهای HDR10+ و دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند. کوالکام بالاخره در این تراشه کدک ویدئویی AV1 را فعال کرده و به همین دلیل از استریم 8K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کند.

دوربین‌ها

کوالکام در تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ تمرکز ویژه‌ای به دوربین‌های سونی و سامسونگ پشتیبانی کرده و به همین دلیل دوربین‌های Digital Overlap HDR سونی و دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی HP3 سامسونگ با ISP تراشه جدید این شرکت سازگاری دارند. این تراشه جدید می‌تواند از سه دوربین ۳۶ مگاپیکسلی با نرخ ۳۰ فریم برثانیه پشتیبانی می‌کند. این تراشه از دوربین‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی و ۲۰۰ مگاپیکسلی هم پشتیبانی می‌کند.

در قسمت ضبط ویدئو هم باید به این موضوع اشاره کنیم که اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ می‌تواند ویدئوهای 8K با HDR با نرخ ۳۰ فریم برثانیه ضبط کند. امکان ضبط ویدئوهای 4K با نرخ ۱۲۰ فریم برثانیه هم وجود دارد. می‌توانید ویدئوهای آهسته با سرعت ۹۶۰ فریم برثانیه هم ضبط کنید.

راه‌های ارتباطی

راه‌های ارتباطی اسنپ دراگون ۸ نسل ۲

اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ از مودم اسنپ دارگون X70 پشتیبانی می کند. این مودم از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند و حداکثر سرعت دانلود آن به ۱۰ گیگابیت برثانیه می‌رسد. حداکثر سرعت آپلود آن هم ۳٫۵ گیگابیت برثانیه خواهد بود.

این مودم از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند. هر دو سیم‌کارت می‌توانند 5G باشند.  از دیگر ویژگی‌های ارتباطی این محصول می‌توانید به استاندارد وای-فای ۷ اشاره کنیم. پشتیبانی از بلوتوث ۵٫۳ هم از دیگر ویژگی‌های این مودم است. این تراشه از شارژ سریع ۵ و USB 3.1 هم پشتیبانی می‌کند.

چه گوشی‌هایی به تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ مجهز می‌شوند؟

اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ روی گوشی‌های پرچم‌دار بازار قرار می‌گیرد

این تراشه در اختیار بزرگ‌ترین سازندگان گوشی‌های اندرویدی قرار می‌گیرد. از جمله این شرکت‌ها می‌توانیم به ایسوس راگ، آنر، iQOO، موتورولا، نوبیا، وان پلاس، اوپو، رد مجیک، شارپ، سونی، ویو، شیائومی، میزو و ZTE قرار می‌گیرد.

حتی گفته شده اولین گوشی با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۲ تا قبل از به پایان رسیدن سال ۲۰۲۲ راهی بازار می‌شود. البته باید بگوییم که با توجه به شایعات منتشر شده، گوشی‌های گلکسی S23 سامسونگ هم با این تراشه راهی بازار می‌شوند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d8%b3%d9%86%d9%be-%d8%af%d8%b1%d8%a7%da%af%d9%88%d9%86-%db%b8-%d9%86%d8%b3%d9%84-%db%b2/
ads
ads