داغ ترین ها :
امکان دانلود بازی‌ها برای ویندوز 11 به پلی استور گوگل به‌صورت آزمایشی اضافه شد

امکان دانلود بازی‌ها برای ویندوز 11 به پلی استور گوگل به‌صورت آزمایشی اضافه شد

گزارش‌هایی منتشر شده که گوگل در حال آزمایش امکان دانلود بازی‌ها برای ویندوز 11 به‌صورت مستقیم از پلی استور است.

تقریبا پیش از معرفی ویندوز ۱۱ بود که شایعاتی مبنی بر امکان اجرای اپلیکیشن‌های گوگل روی آخرین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت برای کامپیوترها در فضای مجازی مطرح شد. بسیاری از کاربران نیز از این موضوع استقبال کردند، زیرا دیگر نیازی به شبیه‌ساز یا برنامه‌های دیگر برای اجرای اپلیکیشن‌های اندرویدی روی کامپیوتر نداشتند و ردموندی‌ها چنین اجازه‌ای را به کاربران می‌دادند که بازی با اپلیکیشن اندرویدی را به‌صورت مستقیم روی ویندوز ۱۱ اجرا کنند.

 

خرید و آخرین قیمت لپ تاپ های محبوب بازار را از سایت تکنولایف دنبال کنید: لپ تاپ

 

با این حال پس از معرفی ویندوز 11 متوجه شدیم که سیستم‌عامل جدید ردموندی‌ها چنین ویژگی را به‌صورت محدود شده در اختیار کاربران قرار می‌دهد. درواقع در زمان انتشار ویندوز ۱۱ تنها تعدادی از اپلیکیشن‌های اندرویدی امکان اجرا روی آخرین نسخه از سیستم‌عامل مایکروسافت برای کامپیوترها را داشتند. البته گزارش‌هایی نیز منتشر شد که چنین اتفاقی در آینده با تغییراتی رخ خواهد داد و تعداد اپلیکیشن‌های قابل اجرا روی ویندوز ۱۱ افزایش می‌یابد.

امکان دانلود روی ویندوز 11 از پلی استور

به نظر می‌رسد چنین اتفاقی در حال رخ دادن است. درواقع گزارش‌هایی منتشر شده که گوگل به‌صورت رسمی امکان دانلود اپلیکیشن برای ویندوز را به پلی استور اضافه کرده و آن را در مراحل آزمایشی پیش می‌برد. در حال حاضر تنها تعداد کمی از کاربران در برخی از کشورها می‌توانند اپلیکیشن‌های دلخواه خود را از پلی استور روی کامپیوتر دانلود و اجرا کنند.

طبیعتا با موفقیت‌آمیز بودن مراحل آزمایشی، انتظار می‌رود کاربران بیشتری به حالت ذکر شده دسترسی داشته باشند و حتی در آینده‌ای نزدیک، امکان دانلود بازی یا برنامه از پلی استور روی کامپیوتر برای تمامی کاربران جهان فراهم شود. نکته جالب دیگری که وجود دارد، امکان کراس پلی است؛ ویژگی که اجازه می‌دهد کاربران روی تبلت یا گوشی هوشمند به تجربه بازی با کاربران کامپیوتر بپردازند.

نصب برنامه روی ویندوز 11 از پلی استور گوگل

گوگل گفته که چنین ویژگی را برای کاربران فراهم خواهد کرد که بتوانند روی پلتفرم‌های مختلف با یکدیگر به تجربه بازی‌ها بپردازند؛ اما مشخص نکرده که قابلیت مدنظر به چه صورت فراهم می‌شود. در صفحه مخصوص هر اپلیکیشن در پلی استور، دکمه دیگری کنار Install on Android (نصب روی دستگاه اندرویدی) قرار گرفته که Download on Windows (نصب روی ویندوز) نام دارد و به کاربر اجازه می‌دهد فایل نصبی بازی یا اپلیکیشن مدنظر را دانلود کرده و روی ویندوز ۱۱ اجرا کند.

طبق گفته‌ها مرحله آزمایشی در حال حاضر تنها به کشورهای کره جنوبی، هنگ کنگ و تایوان خلاصه می‌شود. با این حال، روند توسعه گویا بسیار سریع پیش می‌رود و اگر خللی در برنامه‌های گوگل به وجود نیاید به‌زودی علاقه‌مندان می‌توانند بازی‌های اندرویدی را روی کامپیوتر اجرا کنند. جالب است بدانید که گوگل از توسعه دهندگان خواسته تا بازی‌های خود را با توجه به کامپیوتر و سخت‌افزار آن نیز تطابق ببخشند و امکان پشتیبانی از ماوس و کیبورد نیز به بازی‌ها افزوده شود؛ زیرا کمتر کاربری از صفحه‌نمایش لمسی استفاده می‌کند.

 

تبلت ویندوزی ارزان نیاز دارید؟ مطلب زیر را بخوانید:
تبلت ویندوزی

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%85%da%a9%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%a7%d9%86%d9%84%d9%88%d8%af-%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%88%db%8c%d9%86%d8%af%d9%88%d8%b2-11/
ads
ads