داغ ترین ها :
آموزش انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر

آموزش انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر

گوشی‌های آیفون در زمینه تصویربرداری عملکرد بسیار خوبی از خود نشان می‌دهند، اما هنگامی که قصد دارید عکس‌های ثبت شده را مشاهده کنید، سایز کوچک نمایشگر نمی‌تواند کیفیت اصلی تصاویر را به خوبی نمایش دهد. برای مشاهده باکیفیت تصاویر ثبت شده با گوشی آیفون نیازمند نمایشگر بزرگ‌تری خواهید بود. در صورتی که از رایانه شخصی مبتنی بر ویندوز در کنار آیفون استفاده می‌کنید، روش‌های گوناگونی برای انتقال تصاویر از به کامپیوتر وجود دارد. ما در این مقاله با آموزش انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر همراه شما خواهیم بود تا روش های دسترسی به عکس های آیفون را بررسی کنیم.

1: استفاده از File Explorer برای انتقال تصاویر از آیفون به کامپیوتر

یکی از ساده‌ترین روش‌ها برای انتقال تصاویر از آیفون به کامپیوتر مبتنی بر ویندوز را می‌توان استفاده از کابل لایتنینگ و File Explorer دانست. برای انجام این کار باید مطابق با مراحل زیر عمل کنید:

  • گوشی آیفون خود را با استفاده از کابل به کامپیوتر متصل کنید.
  • قفل دستگاه آیفون را باز کرده و روی گزینه اجازه دادن (Allow) یا اعتماد کردن (Trust) ضربه بزنید.
  • در کامپیوتر خود، فایل اکسپلورر را باز کرده و گزینه Apple iPhone را در سایدبار انتخاب کنید.
  • هم اکنون باید روی حافظه ذخیره‌سازی داخلی (Internal Storage) ضربه زده و DCIM را انتخاب کنید. هم اکنون شما می‌توانید تصاویر موردنظرتان را به صورت دسته‌بندی شده مشاهده کنید.

انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر با File Explorer

  • شما می‌توانید تصاویر موردنظرتان را انتخاب کرده و سپس با راست کلیک روی آن‌ها، گزینه کپی کردن (Copy) را انتخاب کنید. در ادامه کار وارد یک بخش ذخیره‌سازی از کامپیوتر شوید و با راست کلیک، گزینه Paste را به منظور انتقال عکس‌ها انتخاب کنید؛ هم اکنون کلیه تصاویر انتخابی از گوشی آیفون به کامپیوتر منتقل خواهند شد.

در صورتی که تصاویر با فرمت HEIC آیفون کپی شده باشند، می‌توانید تنظیمات آیفون خود را بازگشایی کرده و با انتخاب Photos، گزینه Automatic را انتخاب کنید. انجام این کار باعث می‌شود سیستم عامل iOS تصاویر را در طول فرایند انتقال به فرمت JPEG تغییر دهد.

 

چگونه تبدیل فایل‌ HEIC به JPEG در ویندوز 10 ممکن است؟
تبدیل فایل HEIC به JPEG

 

2: استفاده از Photo App برای انتقال تصاویر از آیفون به کامپیوتر

در صورتی که از رایانه شخصی با ویندوز 10 استفاده می‌کنید، قطعا می‌توانید از برنامه Photos برای انتقال تصاویر از آیفون به کامپیوتر استفاده کنید. بدون تردید باید این روش را به عنوان یکی از ساده‌ترین روش‌های انتقال تصاویر دانست و دیگر نباید نگران باشید:

  • متصل کردن آیفون با کابل لایتنینگ به کامپیوتر را انجام دهید.
  • هم اکنون قفل دستگاه را بازگشایی کرده و روی گزینه Trust یا Allow ضربه بزنید.
  • در حال حاضر باید منوی استارت را بازگشایی کرده و گزینه تصاویر (Photos) را انتخاب کنید.
  • گزینه افزودن (Import) را از سمت چپ قسمت بالای برنامه تصاویر انتخاب کنید. سپس باید روی گزینه From a Connected Device ضربه زده و منتظر بمانید تا Import Wizard از خود واکنش نشان دهد.
  • در ادامه کار باید گزینه تمام موارد (All Items) را در قسمت بالای نمایشگر انتخاب کرده تا کلیه تصاویر برای انتقال، انتخاب شوند. همچنین امکان انتخاب برخی از تصاویر به صورت دستی وجود دارد.
  • به صورت پیش‌فرض، برنامه تصاویر (Photos App) می‌تواند تصاویر را به فولدر Pictures در اکانت ویندوز اضافه کند. برای تغییر باید گزینه Change Destination را انتخاب کنید.
  • هم اکنون باید گزینه افزودن آیتم‌ها (Import Items) را برای کپی تصاویر به کامپیوتر انتخاب کنید.

انتقال عکس از ایفون به کامپیوتر با Photo app

توجه: در صورتی که برنامه Photos در زمینه انتقال تصاویر با شکست مواجه شود، باید مراحل ذکرشده را مجددا تکرار کنید تا زمانی که کلیه فایل‌های موردنظرتان منتقل شوند.

 

آیفون جدید خریده‌اید؟ اطلاعات خود را به راحتی به آن منتقل کنید:
انتقال اطلاعات آیفون به آیفون

 

3: استفاده از iCloud برای ویندوز

در صورتی که از iCloud Photos در گوشی آیفون استفاده می‌کنید، به سادگی می‌توانید از طریق iCloud برای ویندوز به تصاویر خود در رایانه شخصی دسترسی داشته باشید:

  • شما باید iCloud را برای ویندوز نصب کنید. شما می‌توانید این برنامه را از وب سایت اپل یا فروشگاه مایکروسافت به صورت مستقیم دانلود و نصب کنید.
  • در ادامه کار باید با استفاده از اپل آی دی وارد حساب کاربری خود در iCloud شوید.
  • هم اکنون باید گزینه تصاویر (Photos) را انتخاب کنید. در ادامه باید سایر قابلیت‌های iCloud را فعال کرده و روی Close ضربه بزنید. همواره شما می‌توانید تغییرات بیشتری را در تنظیمات iCloud ایجاد کنید.

انتقال عکس با ایکلود

  • هم اکنون باید فایل اکسپلورر را بازگشایی کرده و گزینه iCloud Photos را در سایدبار انتخاب کنید. در ادامه کار باید تصاویر خود را مشاهده کنید.

در صورتی که iCloud Photos در گوشی آیفون فعال نباشد، تصاویر شما در رایانه شخصی مبتنی بر ویندوز نمایش داده نخواهد شد. برای فعال کردن این قابلیت باید برنامه تنظیمات آیفون را بازگشایی کرده و بعد از انتخاب Photos، قابلیت iCloud Photos را فعال کنید.

4: استفاده از سرویس ذخیره‌سازی ابری شخص ثالث

در صورتی که علاقه‌ای به استفاده از فضای ذخیره‌سازی ابری iCloud Photos ندارید، به راحتی می‌توانید از سایر فضاهای ابری شخص ثالث برای پشتیبان‌گیری از عکس‌های آیفون و انتقال آن‌ها به کامپیوتر استفاده کنید. در حقیقت Google Photos به دلیل قابلیت ذخیره‌سازی نامحدود تصاویر می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های در دسترس شما به حساب آید.

با این که انجام این کار در بیشتر دستگاه‌ها همانند آیفون امکان‌پذیر نیست، اما شما کماکان می‌توانید 15 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان دریافت کنید. در این قسمت به Google Photos اشاره خواهیم کرد:

  • شما باید Google Photos را در آیفون انتخاب کنید.
  • در ادامه کار باید این برنامه را بازگشایی کرده و روی گزینه Allow Access to All Photos ضربه بزنید. سپس وارد اکانت گوگل خود شوید.
  • هم اکنون باید گزینه Storage Saver را برای تهیه پشتیبان از تصاویرتان انتخاب کنید؛ در صورتی که کیفیت تصاویر در تهیه فایل پشتیبان کاهش پیدا کند، فضای ذخیره‌سازی کمتری اشغال خواهد شد و در صورتی که گزینه Original Quality انتخاب شود، سایز اصلی و با حجم بالا ذخیره‌سازی می‌شود.
  • شما باید گزینه تایید (Confirm) را انتخاب کنید.
  • در ادامه کار باید از صفحه Google Photos برای نمایش و دانلود تصاویر در کامپیوتر استفاده کنید.

انتقال عکس های ایفون با گوگل فوتو

 

 

 

5: استفاده از iMazing یا CopyTrans

استفاده از برنامه‌های مدیریت آیفون شخص ثالث همانند iMazing یا CopyTrans را باید به عنوان یک روش جایگزین به منظور انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر دانست. در صورتی که قصد دارید از این برنامه‌ها استفاده کنید، بهتر است پرداخت هزینه آن‌ها را مدنظر قرار دهید. البته شما می‌توانید کتابخانه تصاویر خود را مطابق با حالتی که در آیفون ظاهر می‌شوند، مشاهده کرده و انتقال را انجام دهید.

فراموش نکنید که شما به مجموعه‌ای از قابلیت‌های اضافی همانند امکان زمان‌بندی پشتیبان‌گیری از آیفون، استخراج پیام‌ها، مدیریت برنامه‌ها و سایر موارد دسترسی خواهید داشت. با این حال، آن‌ها نیازمند هزینه هستند و علت کمی برای استفاده از آن‌ها وجود دارد.

به عنوان مثال، استفاده از iMazing مطابق با مراحل زیر خواهد بود:

  • برنامه iMazing را در کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید.
  • در ادامه کار باید گوشی آیفون خود را از طریق کابل به کامپیوتر متصل کنید.
  • برنامه iMazing را باز کرده و گزینه آیفون را انتخاب کنید.
  • گزینه تصاویر (Photos) را انتخاب کنید.
  • آلبوم یا دسته‌بندی‌های موردنظرتان را برای انتقال انتخاب کرده و تایید کنید.
  • گزینه صادر کردن (Export) را انتخاب کنید.

استفاده از نرم افزار imazing برای انتقال عکس از ایفون

برنامه iMazing یا CopyTrans را باید دو نسخه آزمایشی رایگان دانست که به شما اجازه می‌دهد 50 تصویر را صادر کنید.

لینک دانلود: iMazingCopyTrans

 

 

رایج ترین مشکلات ویندوز ۱۰ و روش های رفع آن را در مطلب زیر خواهید‌یافت:
مشکلات ویندوز 10

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید، روش‌های گوناگون و مفیدی برای انتقال عکس از آیفون به کامپیوتر وجود دارد. شما می‌توانید در میان 5 روش ذکرشده، یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و کار انتقال تصاویر را آغاز کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84-%d8%b9%da%a9%d8%b3-%d8%a7%d8%b2-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%a8%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1/
ads
ads