داغ ترین ها :
چطور مخاطبین تلگرام را به گوشی انتقال دهیم؟ (آموزش تصویری)

چطور مخاطبین تلگرام را به گوشی انتقال دهیم؟ (آموزش تصویری)

اگر کمی به زمان قبل برگردیم خواهیم دید که مردم  شماره‌های تلفن را در دفترچه‌ها یادداشت می‌کردند و هر چند سال یک بار هم دفترچه را از نو می‌نوشتند بتوانند از شماره ها محافظت کنند. حالا اما زمان تکنولوژی فرارسیده و هر اتفاقی داخل گوشی هوشمند رخ می‌دهد. از گرفتن عکس‌های یادگاری گرفته تا کارهای بانکی و تعاملات روزانه با دوستان و آشنایان و بازی کردن و کلی کار دیگر. به همین دلیل در حال حاضر گوشی‌های هوشمند محل ذخیره سازی شماره‌های ما به‌حساب می‌آیند و گاهی پیش می‌آید که بخواهیم موبایل خود را عوض کنیم یا از سیستم عامل اندروید به iOS کوچ کنیم که این کار سختی‌های خاص خودش را دارد. یکی از دغدغه‌های همیشگی ما حفظ شماره‌ی مخاطبینمان خواهد بود، چرا که در صورت از دست رفتن برخی شماره‌ها از راه دیگری نمی‌توانیم به افراد دسترسی داشته باشیم و این کار را کمی دشوار خواهد کرد. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم به شما نحوه‌ی انتقال مخاطبین تلگرام به گوشی را آموزش دهیم. ولی حالا چرا تلگرام؟ چون همان طور که احتمالا می‌دانید این برنامه‌ی محبوب و دوست داشتنی تمام‌ دیتاهای شما را در خود نگه می‌دارد و حتی زمانی که آن را روی یک گوشی جدید نصب می‌کنید تمام اطلاعات قابل دسترس خواهند بود. پس در این مطلب به شما نحوه انتقال مخاطبین تلگرام به گوشی را آموزش می‌دهیم. با تکنوبلاگ همراه باشید.

بیشتر بخوانید: به‌روزرسانی شگفت‌انگیز تلگرام برای انتقال تاریخچه پیام‌ها

انتقال مخاطبین تلگرام به گوشی و چند نکته که قبل از آن باید بدانید

برای این که ادامه‌ی مطلب انتقال مخاطبین تلگرام به گوشی را بهتر دریابید در این قسمت چند مفهوم را برای شما توضیح می‌دهیم.

اول این که مخاطبین موجود در گوشی شما به دو بخش کلی تقسیم می‌شوند. یکی مخاطبینی که روی خود گوشی و در لیست مخاطبین تلفن خود دارید و دیگر لیست مخاطبینی که در تلگرام وجود دارد.

این دو لیست به دو دلیل کلی ممکن است با هم یکسان نباشند. یکی این که شماره‌ای که در لیست مخاطبین گوشی خود دارید در تلگرام حضور نداشته باشد و به این ترتیب لیست مخاطبین تلگرام این شماره را شامل نشود.

دلیل دیگر هم می‌تواند این باشد که شما شماره را به صورت دستی به مخاطبین تلگرام خود اضافه کرده باشید. با همه‌ی این تفاسیر چون تلگرام برنامه‌ی بسیار محبوب و همه‌گیری به شمار می‌رود به احتمال زیاد اکثر مخاطبین موجود در گوشی شما در لیست مخاطبین تلگرام هم حضور دارند.

انتقال مخاطبین از تلگرام به گوشی اندروید

در این روش به شما آموزش می دهیم که چگونه و بدون هیچ دردسری مراحل انتقال مخاطبین تلگرام به گوشی را پشت سر بگذارید. البته در نظر داشته باشید که این روش برای مخاطبینی مناسب خواهد بود که در لیست تلگرام حضور دارند و برای مخاطبینی که از تلگرام استفاده نمی‌کنند باید همان روش اول را پیش بگیرید.

بیشتر بخوانید: تلگرام با چند قابلیت جذاب برای اندروید و IOS آپدیت شد

خب، به سراغ آموزش برویم. فرض کنید که گوشی قدیمی خود را کنار گذاشته‌اید و به سراغ یک گوشی جدید رفته‌اید و یا این که به دلایل مختلف گوشی خود را ریسیت فکتوری کرده‌اید. هر کدام از این گفته‌ها که درست باشد یعنی شما یک گوشی دارید بدون هیچ مخاطبی و شماره‌ای! حال یا باید آن‌ها را به صورت یکی یکی به لیست گوشی اضافه کنید (که صبر نوح می‌طلبد) و یا این که مطابق این آموزش پیش بروید.

تلگرامی که روی گوشی جدید نصب کرده‌اید را باز کنید و به بخش Settings (تنظیمات) بروید.

منوی تنظیمات تلگرام

وارد منوی Settings در تلگرام شوید.

حال تا انتهای بخش تنظیمات به پایین اسکرول کنید تا به نسخه‌ی تلگرام خود برسید (گزینه‌ای مانند Telegram For Android v7.8.8).

ورژن تلگرام

قسمتی که ورژن تلگرام را نشان می‌دهد را لمس کنید.

حال باید دست خود را برای چند ثانیه روی همین گزینه نگه دارید تا یک شکلک روی صفحه نمایش داده شود.

نمایش ایموجی در تنظیمات تلگرام

با لمس بار اول ایموجی به نمایش در می آید.

حالا بار دیگر دست خود را روی همین گزینه نگه دارید تا با لیستی مشابه با لیست زیر مواجه شوید.

لیست مخاطبین تلگرام

در این منو می‌توانید مخاطبین تلگرام را به گوشی منتقل کنید.

گزینه‌ی اول این لیست Import Contacts است که اگر آن را انتخاب کنید تلگرام به صورت خودکار همه‌ی مخاطبین موجود در لیست خود را به لیست گوشی شما انتقال می‌دهد و این یعنی به ساده‌ترین شکل ممکن اکثر مخاطبین شما به گوشی جدید اضافه می‌شود.

گزینه‌ی دیگری در این لیست تحت عنوان Reload Contacts وجود دارد که برای مواقعی است که در گوشی خود شماره‌ای را ذخیره کرده‌اید و می‌خواهید که تلگرام با لیست موجود در گوشی شما همگام شود و همه‌ی مخاطبین را به تلگرام اضافه کند (البته آن دسته که تلگرام دارند).

گفتنی است که عکس‌های این آموزش از یک گوشی سامسونگ تهیه شده و برای انجام همین کار و انتقال مخاطبین تلگرام به گوشی شیائومی و انتقال مخاطبین تلگرام به گوشی هواوی  باید همین مراحل را سپری کنید (شاید صرفا برخی گزینه‌ها مقدار کمی متفاوت باشد و کلیت کاملا مشابه هم است).

خرید مک بوک

انتقال مخاطبین گوشی به تلگرام

این روش برای دسته‌ای از مخاطبین کاربرد دارد که در لیست گوشی شما قرار گرفته‌اند ولی به دلیل نداشتن برنامه تلگرام در لیست مخاطبین تلگرام شما حضور ندارند. برای این دسته از مخاطبین بهتر خواهد بود در لیست گوشی روی آن‌ها کلیک کرده و سپس به کمک دکمه Share (اشتراک گذاری) آن را به Saved messages تلگرام منتقل کنید.

با انجام این کار این مخاطب در داده‌های تلگرام شما ذخیره می‌شود و پس از تعویض گوشی یا مثلا بعد از ریسیت فکتوری کردن آن به راحتی می‌توانید با انتخاب گزینه‌ی زیر آن شماره را مجددا به لیست مخاطبین گوشی خود منتقل کنید (مراحل در عکس‌ها نمایش داده شده است و کافیست مطابق همین تصاویر عمل کنید).

 

 

 

انتقال مخاطبین گوشی به تلگرام iOS

این‌ها برای انتقال مخاطبین از تلگرام به گوشی اندرویدی بود، برای انتقال مخاطبین تلگرام به گوشی ایفون باید چه کاری انجام دهیم؟ پس در ادامه روش انتقال مخاطبین تلگرام به گوشی ios را به شما توضیح می‌دهیم.

برای گوشی‌های آیفون باید این مراحل را مانند چیزی که در حالت اول گفتیم به صورت دستی انجام دهید. یعنی مخاطب را در Saved messages خود ذخیره کنید و به صورت دستی آن را به لیست مخاطبین گوشی اضافه کنید.

البته در اینجا یک کار بسیار جالب هم می‌توان انجام داد که این کار می‌تواند برای افرادی که می‌خواهند از iOS به اندروید کوچ کنند جذاب باشد. شما به روی آیفون خود یک لیست مخاطبین دارید که همان طور که در بالا هم گفته شد عده‌ی کثیری از آن‌ها در لیست مخاطبین تلگرام هم حضور دارند.

حال زمانی که با همان شماره تلگرام را به روی یک گوشی اندرویدی نصب کنید به راحتی می‌توانید طبق آموزشی که در بالا و روش دوم داده شده مخاطبین تلگرام را به مخاطبین گوشی اندرویدی اضافه کنید و به این روش شماره‌ی‌های موجود به روی گوشی اپل را به گوشی اندرویدی خود انتقال دهید (روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد که اکثرا آن‌ها پیچیده بوده و نیاز به نصب برنامه‌های شخص ثالث دارد).

لپ تاپ گیمینگ بنر

سوالات متدوال

چگونه مخاطبین تلگرام را به گوشی منتقل کنیم؟ (روش اول)

این روش برای دسته‌ای از مخاطبین کاربرد دارد که در لیست گوشی شما قرار گرفته‌اند ولی به دلیل نداشتن برنامه تلگرام در لیست مخاطبین تلگرام شما حضور ندارند. برای این دسته از مخاطبین بهتر خواهد بود در لیست گوشی روی آن‌ها کلیک کرده و سپس به کمک دکمه Share (اشتراک گذاری) آن را به Saved messages تلگرام منتقل کنید.

چگونه مخاطبین تلگرام را به گوشی منتقل کنیم؟ (روش دوم)

در روش دوم به شما آموزش می دهیم که چگونه و بدون هیچ دردسری مراحل انتقال مخاطبین تلگرام به گوشی را پشت سر بگذارید. البته در نظر داشته باشید که این روش برای مخاطبینی مناسب خواهد بود که در لیست تلگرام حضور دارند و برای مخاطبینی که از تلگرام استفاده نمی‌کنند باید همان روش اول را پیش بگیرید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

36 نظر

  1. 000

    خسته نباشید
    من یه مشکلی دارم
    کانتکت های من تو گوشی دوستم رفته و کسی اکانت میسازه برای تلگرام ایشون هم میره. چیکار کنم؟

    1. وحید

      پاسخ به 000

      من فک کنم جفتشون گوشی هاشون رو با یک حساب ایمیل ساین این کردند
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به 000

      سلام وقت بخیر از چه طریق اکانت ها شما برای دوستتون رفته؟
  2. سیامک جدیدی

    سلام روی ایمپورت کانکت میزنم هیچ اتفاقی نمیوفته

    1. محمد

      پاسخ به سیامک جدیدی

      منم
  3. Saina

    با آموزش شما تونستم مخاطب تلگرامم رو به گوشیم انتقال بدم.خیلی راحت شدم. خیلی ممنونم دستتون درد نکنه عالییییی بود

    1. فرزاد

      پاسخ به Saina

      سلام من مخاطبانی تلکرامم همون‌طور ک آموزش دادید انجام آدم اما هیچکدوم به مخاطبان گویم انتقال پیدا نکرد
    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Saina

      سلام وقت خوش خوشحالم که مطلب براتون مفید بوده 🌱
  4. ویدا

    سلام آقای قره داغی. متاسفانه من نتونستم گزینه hide رو پیدا کنم. و خیلی برام مهمه که مخاطبین تلگرام رو وارد گوشیم کنم. میشه لطفا راهنماییم کنید؟

  5. اکبری

    سلام
    من میخوام تعداد مخاطبینم در تلگرام رو بدونم چند نفر هستن؟
    بدون اینکه بخوام اونها رو دونه دونه بشمارم.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به اکبری

      سلام وقت خوش تا جایی که اطلاع دارم خود تلگرام چنین قابلیتی نداره باید از برنامه هایی جانبی که هست کمک بگیرید که البته خیلی نصبش به دلایل امنیتی توصیه نمی‌کنم
  6. مسعود

    سلام دوست عزیز.من همچین گزینه ای روتو تنظیمات مخاطبین پیدا نمیکنم..اگه پیامم رو خواندید…مثل آقای نیک پی طبق تصویر ازروی گوسی نشان بدید ..لطف کردین

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به مسعود

      سلام وقت شما بخیر فکر می‌کنم در آپدیت ها تغییر کرده باشه این بخش
  7. احسان نیک پی

    سلام
    وقت بخیر
    ممنون بابت توضیحات
    خوشحالم که مطالب براتون مفید واقع شده

  8. Hamid salehi

    برای انتقال مخاطبین از تلگرام به گوشی روش شما را انجام دادم ولی اتفاقی نیفتاد.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Hamid salehi

      سلام وقت بخیر فکر می‌کنم در آپدیت های جدید تلگرام دیگه این قابلیت انجام نمیشه موفق باشید
      1. داود قره داغی

        پاسخ به احسان نیک پی

        دوستانی که بعد از انتقال با مشکل مواجه شده اند به قسمت contact گوشی خود مراجعه و از بخش setting مربوط به کانتکت گزینه hide را غیر فعال نمایند. در این صورت مخاطبین مربوط به تلگرام و سایر نرم افزارهای خود را در لیست کانتکت موبایل خود نیز مشاهده خواهند نمود. با تشکر از مطالب خوبتان
  9. ماری

    سلام مشکل من این است که مخاطبین گوشی بنده پاک شده اما همین مخاطبین در تلگرام وجود دارند میخواستم ببینم امکان دارد مخاطبین تلگرام به کانتکت گوشیم منتقل شوند

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به ماری

      سلام وقت بخیر در مطلب روش این کار توضیح داده شده موفق باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d9%82%d8%a7%d9%84-%d9%85%d8%ae%d8%a7%d8%b7%d8%a8%db%8c%d9%86-%d8%aa%d9%84%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85-%d8%a8%d9%87-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c/
ads
ads