داغ ترین ها :
اندروید 12 چه موقع عرضه می‌شود؟

اندروید 12 چه موقع عرضه می‌شود؟

اگر می‌خواهید اندروید گوشی خود را به آخرین نسخه آن، یعنی نسخه 12 ارتقا دهید، تا انتهای این مقاله با تکنولایف همراه باشید. قرار است نگاهی اجمالی به بعضی از ویژگی‌های این نسخه داشته باشیم. البته هنوز اطلاعات زیادی در مورد اندروید 12 وجود ندارد و با انتشار نسخه عمومی بتا آن می‌توانیم اطلاعات بیشتری به دست آوریم. شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که چه زمانی می‌توانید به این نسخه دسترسی داشته باشید؟ در جواب باید بگوییم که زمان عرضه آن به عوامل مختلفی بستگی دارد، اما به طور کلی، گوگل نسخه‌های کامل بروزرسانی‌های اندروید را حدودا در ماه اوت برای عموم منتشر می‌کند.

برنامه انتشار اندروید 12

همراه با خبر انتشار اولین نسخه Developer Preview اندورید 12 (نسخه پیش‌نمایش برای برنامه نویسان)، گوگل یک برنامه زمان‌بندی شده برای انتشار این نسخه ارائه داد؛ این برنامه طبق مراحل توسعه این سیستم عامل ارائه شده است.

ابتدا دو Developer Preview عرضه می‌شود تا توسعه دهندگان را برای تغییرات موجود در نسخه جدید اندروید آماده ‌کنند و به آن‌ها این امکان را بدهد تا اپلیکیشن‌های خود را طبق آن بروز کنند. بیشتر تغییرات نسخه Developer Preview، در زیرساخت آن دیده می‌شود، بنابراین انتظار نمی‌رود تا شاهد تغییرات بصری زیادی نسبت به اندروید 11 باشیم. اگر همه چیز دقیقا طبق برنامه پیش برود، دومین نسخه Developer Preview در ماه مارس و سومین نسخه آن در آوریل منتشر می‌شود.

اندروید 12
در مرحله بعد، نسخه‌های بتا عرضه می‌شوند. نسخه‌های بتا به نسخه نهایی شباهت زیادی دارند و برای مصرف کنندگان قابل استفاده هستند. اولین نسخه بتا اندروید 12 در ماه می، احتمالا بعد از برگزاری رویداد معرفی یا یک برنامه اطلاع‌رسانی که توسط گوگل صورت می‌گیرد، عرضه می‌شود. این نسخه بیشتر ویژگی‌هایی که گوگل در نسخه نهایی اندروید 12 عرضه می‌کند را ارائه می‌دهد، ویژگی‌هایی که تمام اصلاحات بصری را در برمی‌گیرد و آن چیزی را که از بروزرسانی یک سیستم عامل انتظار دارید برآورده می‌کند.

بعد از انتشار اولین نسخه بتا، نسخه بتا 2 و 3 در ماه‌های ژوئن و جولای منتشر خواهند شد. چهارمین نسخه آن هم در ماه آگوست منتشر می‌شود؛ همان نسخه‌ای که نقطه ثبات این پلتفرم است و به گفته گوگل، بعد از آن دیگر شاهد تغییرات اساسی نخواهیم بود. اما آخرین و مهم‌ترین نسخه که همان اندروید 12 است، احتمالا در اواخر ماه اوت یا اوایل سپتامبر عرضه خواهد شد.

چه تلفن هایی اندروید 12 دریافت می کنند؟

در ابتدا تمام دستگاه‌های Pixel (از Pixel 3 به بعد) و بعضی شرکای Android One این نسخه را دریافت می‌کنند. شرکت‌های Sony، OnePlus و Xiaomi، همگی در نسخه‌های بتا 11 اندروید شرکت کردند و به همین ترتیب، مدت کوتاهی پس از عرضه اندروید 11 یا بلافاصله بعد از آن، توانستند نسخه نهایی آن را هم دریافت کنند. با این اوصاف، اگرچه هنوز اخبار رسمی در این مورد وجود ندارد، اما ممکن است امسال هم همین اتفاق رخ دهد.

نسخه 12 سیستم عامل اندروید
در نهایت، تمام گوشی‌های گران قیمت و اکثر گوشی‌های میان رده که از سال پیش وارد بازار شده‌اند، می‌توانند اندروید 12 را دریافت کنند، اما این فرآیند ممکن است کمی زمان‌برباشد. به سری Galaxy S20 نگاهی بیندازید؛ با اینکه گوگل نسخه نهایی اندروید 11 را از در ماه سپتامبر 2020 عرضه کرد، گوشی‌های این سری توانستند آن را در ماه ژانویه 2021 دریافت کنند. پس این مسئله حتی برای گوشی‌های پرچمداری مثل Galaxy S20 هم اتفاق میوفتد و ممکن است دو یا چند ماه بعد از انتشار توسط گوگل، بروزرسانی‌های بعدی را دریافت کنند.

آیا من می‌توانم نسخه بتا را دانلود کنم؟

از نظر فنی اگرشما گوشی Pixel دارید که با نسخه جدید اندروید سازگار است، می‌توانید قبل از انتشار نسخه اصلی، آن را با دانلود یک Developer Preview یا نسخه بتا دریافت کنید.

کلام پایانی

اگر واقعاً می‌خواهید اندروید 12 را زود هنگام دریافت کنید، حداقل منتظر بمانید تا یکی از آخرین نسخه‌های بتا آن منتشر شود. پیش‌نمایش‌های Developer Preview اغلب ناپایدار هستند، با یک Developer Preview یا حتی نسخه اولیه بتا، ممکن است تلفن همراه شما آنطور که باید کار نکند. با انتشار نسخه نهایی اندروید 12، ما هم این راهنما را تکمیل می‌کنیم تا بتوانید از آخرین ویژگی‌های آن باخبر شوید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af-12-%da%86%d9%87-%d9%85%d9%88%d9%82%d8%b9-%d8%b9%d8%b1%d8%b6%d9%87-%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%b4%d9%88%d8%af%d8%9f/
ads
ads