داغ ترین ها :
انواع یخچال های مسافرتی و خودرویی و کاربردهای آنها

انواع یخچال های مسافرتی و خودرویی و کاربردهای آنها

کمپینگ و سفر در طبیعت یکی از هیجان‌انگیزترین سبک‌های سفر کردن است که لذت فوق العاده ای دارد. افرادی که به این نوع سفرها علاقه دارند، به تجهیزاتی نیاز پیدا می کنند. طبیعتا برای سالم نگه داشتن مواد غذایی به یک یخچال مطمئن نیاز است که بتوانید غذاها را در آن صحیح و سالم به مقصد برسانید. یک یخچال جاده، سفر کمپینگ را لذت بخش‌تر می کند.

برای خرید یخچال کوچک به سایت تکنولایف سر بزنید: قیمت یخچال

 

انواع یخچال‌های جاده‌ای و مسافرتی وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های متفاوتی دارند و در ادامه به آن ها می پردازیم:

یخچال مسافرتی

 1.   کمپرسور یخچال و فریزر اتومبیل

یکی از قدرتمندترین یخچال‌های مسافرتی است که مواد غذایی یخچال را تا دمای زیر صفر درجه خنک می کنند و در برخی مدل ها نیز درجه انجماد نیز تا منفی 20 درجه سانتی گراد نیز می رسد. مزیت یخچال های کمپرسوری این است مانند یخچال های خانگی برای کنترل دما از کمپرسور استفاده می کنند.

مزایای یخچال های کمپرسوری

  • قابلیت کنترل دما
  • منجمد شدن مواد غذایی
  • ظرفیت بین 50 تا 250 لیتر
  • کار کردن با پریز استاندارد با ولتاژ 220 ولت
  • مقاوم دربرابر تغییرات اقلیمی
  • با قطع برق سرد نگه داشتن مواد غذایی تا 12 ساعت

معایب یخچال های کمپرسوری

  • گران قیمت تر نسبت به مدل های دیگر
  • سر و صدایی مشابه یخچال آشپزخانه
  • سنگین وزن بودن

 

 

2.   یخچال های اتوماتیک ترموالکتریک

یخچال‌های ترموالکتریک از یک پمپ حرارتی جامد برای انتقال گرما استفاده می کنند. و این قابلیت را دارند که مواد غذایی را حدود 18 تا 20 درجه سانتی گراد نسبت به دمای محیط خنک نگه دارند. سایز یخچال های ترموالکتریک متوسط است و حجم آن ها بیشتر از 50-60 لیتر نخواهد شد. همچنین نقطه قوت یخچال های ترموالکتریک در سبک وزن بودن آن است که نسبت به یخچال های کمپرسوری امتیاز محسوب می شود. نکته قابل توجه اینکه بهتر است مواد غذایی منجمد را در آن نگهداری کنید، زیرا میزان افزایش دما در این نوع یخچال ها کم است.

مزایای یخچال های ترموالکتریک

  • سبک وزنی
  • فضای ذخیره سازی زیاد
  • سازگاری با محیط (بدون استفاده از خنک کننده)
  • بدون سر و صدا (حتی در بیشتر ظرفیت صدایی ندارند)
  • کوچک و جمع و جور
  • قیمت مناسب

 

معایب یخچال های ترموالکتریک

  • نداشتن قابلیت کنترل دما
  • ظرفیت محدود
  • سرعت خنک کنندگی پایین
  • بعد از خاموشی برق تنها چند ساعت خنک باقی می ماند

 

کدام لوازم های آرایشی نیاز به نگهداری در یخچال دارند؟
لوازم آرایشی را کجا باید نگه داریم

 

3. یخچال های جذبی (گاز)

این مدل یخچال‌های مسافرتی گزینه خوبی برای سفرهای طولانی مدت و مکان‌های دور هستند، زیرا یخچال را برای هفته ها خنک نگه می دارند. به طور کلی یخچال‌های جذبی از مبدل های حرارتی جریان گاز استفاده می کنند و دمای داخل یخچال را 30 درجه سانتی گراد زیر دمای محیط کاهش می دهند و در نتیجه این نوع یخچال ها برای گرمای شدید مناسب نیستند. بنابراین برای اینکه بتوانید از بیشترین توان آن بهره ببرید، بهتر است در آب و هوای معتدل از آن استفاده کنید.

مزایای یخچال های جذبی

  • مصرف انرژی کم
  • بی صدا
  • کار کردن با گاز
  • تنوع مدل ها
  • استفاده از باتری دوگانه

معایب یخچال های جذبی

  • کارایی ضعیف با ولتاژ 12 ولت
  • نیاز به تهویه خوب
  • نداشتن قابلیت تنظیم دما
  • هزینه بالا

یخچال های جذبی (گاز)

 

علامت اختصاری تاریخ تولید و انقضا را بشناسید:
از کجا بفهمیم تاریخ انقضا کرم گذشته

 

ویژگی های یخچال های خودرو

اگر زیاد سفر می کنید یا به پیک نیک علاقه دارید، یخچال های مسافرتی یک گزینه ضروری است زیرا غذاهای کنسرو شده یا خشک را مدت زمان زیادی حفظ می کند. در ادامه به ویژگی های یخچال های مسافرتی اشاره می کنیم

قابل حمل بودن

یک مینی یخچال مسافرتی یک گزینه قابل حمل برای مسافرت به شمار می آید و حمل و نقل  مواد غذایی را راحت تر می کند. یخچال های قابل حمل با باتری ماشین کار می کنند تا غذا سرد و تازه  بماند بنابراین خوردن غذا در یک سفر دسته جمعی در کنار دوستان و خانواده تان لذت بخش تر خواهد شد.

خنک نگه داشتن مواد غذایی

فرقی نمی کند به چه منطقه ای سفر می کنید، یخچال مسافرتی یا خودرویی غذا را خنک نگه می دارند . این ویژگی باعث می شود که غذای کودک در طول سفر تازه بماند. همچنین افرادی که به غذاهای رستورانی علاقه ای ندارند می توانند بین جاده بایستند و غذای تازه  بخورند.

بی سر و صدا بودن

بی سر و صدا بودن یک یخچال یک امتیاز مهم است که باید به آن توجه کنید. یخچال های کمپرسور کاملا بی سر و صدا هستند فقط ممکن است ابتدا کمی صدای کمی بشنوید اما بعد از مدتی صدا قطع می شود.

ویژگی های خاص

برخی یخچال ها جز خنک نگه داشتن غذا، قابلیت گرم نگه داشتن آن را دارند. این ویژگی باعث می شودبرای هر نوع غذایی کارایی داشته باشند. به این صورت می توانید غذا را در خانه آماده کنید و موقع غذا خوردن فقط گزینه گرمایش را انتخاب کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

یخچال مسافرتی

 

چه نکاتی را باید قبل از انتخاب سشوار بدانیم:
راهنمای خرید سشوار

 

معرفی انواع مدل های یخچال های مسافرتی

اگر قصد خرید یک یخچال مسافرتی ایده آل را دارید. شاید انتخاب بین یخچال‌ها با قابلیت‌های مختلف کمی مشکل ساز باشد، بنابراین در این قسمت لیستی از انواع یخچال های مسافرتی را آماده کردیم، به راحتی می توانید مدل ها را بایکدیگر مقایسه کرده و انتخاب مناسبی داشته باشید.

  1. یخچال خودرو ایستکول مدل TM-9640DC

اگر دنبال یک یخچال در اندازه متوسط هستید، مدل TM-9640DC گزینه مناسبی است. این دستگاه به سیستم کمپرسور تراکمی تجهیز شده است. طراحی جمع و جوری دارد و گنجایش آن  40 لیتر است و به راحتی قابلیت جا به جایی دارد. سیستم خنک کننده نقطه قوت دستگاه است زیرا می توانید در سریع ترین زمان، دما را به میزان دلخواه تنظیم کنید. همچنین این یخچال به برق 12 یا 24 ولتی نیاز دارد و برای این کار به راحتی می توانید دستگاه را به فندک ماشین وصل کنید. یخچال به یک عایق پلی اورتان مجهز است و به این ترتیب  از اتلاف انرژی جلوگیری می کند.

  1. یخچال خودرو آتی انرژی مدل 5L C/W

این یخچال طراحی زیبا و جمع و جوری دارد و به راحتی می توانید گرمایش و سرمایش دستگاه را کنترل کنید.   7.5 لیتر ظرفیت یخچال است و برای قرار دادن مقدار کمی مواد غذایی گزینه خوبی به شمار می رود. بنابراین اگر به دنبال یک یخچال کوچک با ظرفیت کم هستید، انتخاب مناسبی است.

  1. یخچال سرد و گرم خودرو بیسوس مدل CRBX01

یخچال بیسوس مناسب برای افرادی است که به دنبال یخچال کوچک هستند. این یخچال ظرفیت 8 لیتر دارد. و برای گرمایش و سرمایش مواد غذایی قابل استفاده است. و در سفرهای فصلی می توانید به آن اعتماد کنید زیرا غذا را در زمستان گرم و در تابستان خنک نگهداری می کند. حداکثر توان گرمایش یخچال، حداکثر تا 65 درجه و حداکثر آن تا صفر درجه سانتی گراد است. نکته مثبت یخچال اینکه سرو صدایی ندارد و مزاحمتی ایجاد نمی کند. کاربرد این یخچال به فضای خودرو محدودیت نمی شود به راحتی می توان از آن در محیط کار و سفر نیز استفاده کرد.

 

 

  1. یخچال خودرو جی پاس مدل GRF63043

این یخچال نیز یک گزینه مناسب برای اتاق خواب، خودرو، دفتر کار و فضای جمع و جور طراحی شده است و به اندازه 4 لیتر گنجایش دارد در نتیجه برای قرار دادن 6 قوطی نوشابه 330 میلی لیتری یا 4 قوطی 440 میلی لیتری فضا دارد. و یک انتخاب مناسب برای قرار دادن محصولات پوستی و آرایشی به شمار می رود. این یخچال اصلا صدا ندارد و تا 15 درجه سانتی گراد زیر دمای داخلی خنک می شود . همچنین دارای قدرت خنک کنندگی 48 وات و قدرت گرمایش 40 وات است.  یخچال GRF63043 یک انتخاب مناسب برای یک پیک نیک دسته جمعی یک روزه است.

  1. یخچال خودرو دومتیک مدل TEC-BB-TB08

یک یخچال مناسب برای فصل تابستان و زمستان است. یخچال 8 لیتری دومتیک با برق 12 ولتی کار کرده و انرژی مورد نیاز خود را از برق خودرو دریافت می کند. همچنین یخچال با یک عایق پلی رتان پوشیده شده است در نتیجه از انتقال گرما و سرما به محیط بیرون پیشگیری می کند. این ویژگی باعث می شود که یخچال بعد از خاموش شدن، به مدت چند ساعت، سرما را درون محفظه نگه دارد. یخچال TEC-BB-TB08 بسیار کوچک و جمع و جور است و به راحتی حمل می شود. مصرف برق آن بسیار پایین است و قابلیت تنظیم دما را دارد. برای بررسی قیمت یخچال در انواع مختلف می‌توانید روی لینک کلیک کنید.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b3%d8%a7%d9%81%d8%b1%d8%aa%db%8c-%d9%88-%d8%ae%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%db%8c-%d9%88-%da%a9%d8%a7%d8%b1/
ads
ads