داغ ترین ها :
اولین آیفون با پورت USB-C را ببینید

اولین آیفون با پورت USB-C را ببینید

اپل علیرغم سال‌ها شایعه، آیفونی با قابلیت USB-C تولید نکرده است، اما این امر مانع از ایجاد آن توسط یک دانشجوی مهندسی رباتیک نشد. او اولین آیفون با پورت USB-C را درست کرده است. کن پیلونل یک پورت USB-C فعال در داخل آیفون ایکس قرار داده که به گوشی اجازه می‌دهد به جای لایتنینگ، داده‌ها را از طریق USB-C شارژ و منتقل کند.

 

خرید و مشاهده قیمت و مشخصات گوشی های اپل در سایت تکنولایف: گوشی آیفون

 

پیلونل ماه‌ها اوقات فراغت خود را صرف اولین آیفون با پورت USB-C کرده است. همانطور که این نتیجه نهایی توسط Apple Insider منتشر شد و نشان داد که او کابل‌های USB-C و لایتنینگ زیادی را باز کرد تا به هدف نهایی خود که انتقال USB-C به آیفون بود، برسد. پیلونل در ماه مه یک نمونه اولیه ساده ایجاد کرد که اجازه می‌داد باتری آیفون از طریق درگاه USB-C شارژ شود. این نمونه ساده برای درگاه آیفون بسیار بزرگ بود و در داخل آن قرار نمی‌گرفت، بنابراین مرحله بعدی این بود که همه سیم‌ها را برداشته و داخل آن قرار دهد.

آیفون با پورت USB-C

اولین آیفون با پورت USB-C

پیلونل کانکتور C94 سفارشی اپل را مهندسی معکوس کرد و طراحی PCB انعطاف پذیر خود را ایجاد کرد که در داخل آیفون قرار می‌گرفت. پیلونل در آخرین تیزر این هفته کابل انعطاف پذیری را در معرض دید عموم قرار داد که نشان می‌دهد چگونه آیفون ایکس با USB-C شارژ می‌شود و داده‌ها را منتقل می‌کند. در حال حاضر یک ویدئوی کامل در حال ویرایش است که به طور دقیق توضیح می‌دهد، چگونه پیلونل موفق شده کانکتور C94 را مهندسی معکوس کرده و PCB سفارشی خود را داخل گوشی قرار دهد.

اولین آیفون USB-C تنها چند هفته پس از اعلام برنامه کمیسیون اروپا برای مجبور ساختن شرکت‌های گوشی هوشمند و دیگر تولید کنندگان لوازم الکترونیکی به استفاده از پورت شارژ USB-C مشترک در دستگاه های خود درست شد. ممکن است اپل مجبور شود در دو سال آینده یک آیفون با USB-C ایجاد کند یا یک آیفون بدون درگاه را که متکی به شارژ بی سیم است، عرضه کند.

مشخص نیست آیا پیلونل قصد دارد جزئیات PCB انعطاف پذیر سفارشی خود را منتشر کند تا دیگران بتوانند این اصلاح را انجام دهند یا خیر. او در حال تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در زمینه رباتیک در موسسه فناوری فدرال سوئیس، EPFL است. او قبلا از استعدادهای خود برای اصلاح پایه اتومبیلی برای گلکسی فولد سامسونگ استفاده کرده بود. در این ابداع یک حالت چاپ سه بعدی را منتشر کرد تا به شارژر بی سیم اتومبیل شیائومی اجازه دهد با گلکسی فولد کار کند.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d8%a2%db%8c%d9%81%d9%88%d9%86-%d8%a8%d8%a7-%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%aa-usb-c/
ads
ads