داغ ترین ها :
اپلیکیشن‌هایی که برای باتری گوشی مضر هستند

اپلیکیشن‌هایی که برای باتری گوشی مضر هستند

برخی از اپلیکیشن‌هایی که روزانه به صورت مداوم استفاده می‌کنیم، دشمن شارژ باتری به‌حساب می‌آیند. این برنامه‌های کاربردی در مصرف انرژی چنان دست و دلبازند که حتی اگر گوشی‌تان شارژ کامل داشته باشد، سریع خط قرمز را به شما نشان می‌دهند. در واقع برای در دسترس بودن، این برنامه‌ها باتری گوشی را تا قطره‌ی آخر می‌مکند. با ما همراه باشید تا در این مقاله به معرفی اپلیکیشن‌هایی که برای باتری گوشی مضر هستند، بپردازیم. پس در زمان خرید گوشی به این موضوع توجه کنید که چه اپلیکیشن‌هایی را نباید روی آن نصب کنید؛ یا اگر یکی از این اپلیکیشن‌ها را نصب می‌کنید باید بدانید که باتری زیادی مصرف می‌کنند. اپلیکیشن هایی که باتری زیاد مصرف میکنند قطعا روی تجربه کاربری شما از یک گوشی تاثیر زیادی خواهند داشت.

اپلیکیشن هایی که باتری زیاد مصرف میکنند ؛ چرا شارژ گوشی زود تمام می‌شود؟

احتمالا این سوالِ بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند است. گاهی تنها در عرض نیم ساعت شارژ گوشی از ۱۰۰ درصد به حدی پایین می‌آید که گوشی پیغام Low Battery می‌دهد. دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد، اما ما در این مقاله عمومی‌ترین دلیل آن یعنی اپلیکیشن‌هایی که برای باتری گوشی مضر هستند، خواهیم پرداخت.

برنامه‌های کاربردی مهم‌ترین نرم‌افزارهایی هستند که به عنوان باتری خور شناخته می‌شوند؛ مانند یوتیوب، نتفلیکس، اسنپ چت و برنامه‌هایی از این دست. در واقع به صورت پیش‌فرض این برنامه‌ها در پس‌زمینه‌ی گوشی در حال اجرا می‌باشند، حتی اگر مستقیما با آن‌‌ها کاری نداشته باشیم. برنامه‌های شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها امروزه تبدیل به بخش مهمی از روابط اجتماعی و شغلی ما شده‌اند. عادت داریم اینترنت گوشی را روشن بذاریم، تا همیشه در دسترس باشیم. در تمام این مدت این برنامه‌ها در حالت آماده به کار برای ارسال و دریافت اطلاعات هستند، از داده‌های گوشی استفاده می‌کنند یا موقعیت مکانی را تحت کنترل دارند. به همین دلیل شارژ گوشی‌ را به صورت چشمگیری کاهش می‌دهند. در ادامه از میان اپلیکیشن‌هایی که برای باتری گوشی مضر هستند، به پرکاربردترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

برای آگاهی از مشخصات و قیمت گوشی به سایت فروشگاه اینترنتی تکنولایف مراجعه کنید، و در بخش‌های تخصصی بهترین باتری‌های گوشی از نظر جنس و مدت نگهداری شارژ را با هم مقایسه نمائيد.

معرفی نرم‌افزارهای مضر برای باتری

یکسری از اپلیکیشن‌ها به شدت باتری مصرف می‌کنند.

اسنپ چت / Snapchat

اسنپ‌چت یک برنامه‌ی اجتماعی پرطرفدار است که بر مبنای ارتباط تصویری شکل گرفته. استفاده از دوربین گوشی، ارسال، دریافت فایل‌های حجیم تصویری و امکاناتی نظیر اینستاگرام باعث شده اسنپ چت از بی‌رحم‌ترین برنامه‌ها در استفاده از شارژ گوشی شود. تا جایی که ناگهان به خودتان می‌آیید و می‌بینید، ذره‌ای شارژ برای روشن ماندن گوشی‌تان ندارید.

اسنپ‌چت با ارسال مداوم نوتیفیکیشن نقش اساسی در خالی شدن باتری گوشی دارد. ضمن آن‌که به صورت ثابت موقعیت مکانی کاربر را زیر نظر دارد و سعی دارد موقعیت مکانی کاربر را به روز نگه‌ دارد. این دلایل به انضام فعالیت همیشگی باعث شده اسنپ‌چت در مصرف باتری سرآمد باشد.

البته برای کاهش مصرف انرژی می‌توانید برخی قابلیت‌ها را در این برنامه فعال یا غیر فعال کنید، یا اگر استفاده از این اپلیکیشن برای‌تان ضرورتی‌ ندارد از دانلود و اجرای آن خودداری کنید.

در صورتی‌ که یک کاربر پرکار و علاقه‌مندید، می‌توانید با غیر فعال کردن برخی ویژگی‌ها، تا حدودی به کاهش مصرف باتری در اسنپ‌چت کمک کنید.

وارد برنامه‌ی اسنپ‌چت شوید، به بخش تنظیمات برنامه بروید. در بخش Who Can See My Location گزینه‌ی Ghost Mode را فعال نمائید.

از طرفی اگر نمی‌خواهید کسی از موقعیت‌ مکانی‌تان آگاه شود، می‌توانید درخواست‌های برنامه‌ برای دسترسی مکانی‌ را رد کنید. به این طریق مصرف باتری را نیز کاهش خواهید داد. راه دیگر کاهش مصرف انرژی خاموش کردن notifications (اعلان‌ها) در برنامه‌ است. شما به راحتی می‌توانید در بخش تنظیمات اسنپ‌چت نمایش اعلان‌ها را محدود کنید.

مطالب مرتبط: چرا گوشی زود شارژ خالی می‌کند؟ 

نتفلیکس / Netflix

نت‌فلیکس در ابتدا یک برنامه پخش آنلاین فیلم بود که به‌تدریج خودش را به عنوان قدرتمندترین شبکه‌ی تولید فیلم و سریال به جهانیان معرفی کرد. حالا نتفلیکس، برای پلتفرم‌های مختلف نرم‌افزار تولید کرده است؛ یک اپلیکیشن برای تماشای هزاران فیلم، سریال و برنامه تلویزیونی در گوشی‌های هوشمند با سیستم‌عامل‌های مختلف.

در کنار تمام مزایایی که نتفلیکس دارد نباید فراموش کرد که این اپلیکیشن پای ثابت اپلیکیشن‌هایی است که برای باتری گوشی مضر هستند. اگر از این برنامه‌ استفاده می‌کنید و به صورت مداوم باتری گوشی‌تان خالی می‌شود، دنبال علت در جای دیگر نباشید.

نتفلیکس با ارسال اعلان‌ها در زمانی که برنامه اجرا نمی‌شود و همچنین با دریافت اطلاعات تصویری، استفاده از شبکه‌ی داده‌ها و روشن ماندن طولانی اسکرین در زمان اجرا، رحمی به باتری گوشی‌تان نمی‌کند.

همانند اسنپ‌چت، می‌توانید ارسال اعلان‌ها را محدود کنید یا تا جایی که‌ می‌توانید از پلتفرم‌های دیگر برای تماشای فیلم‌های نتفلیکس استفاده کنید. به هرحال تماشای فیلم و سریال ا ز گوشی به دلیل سهولت استفاده می‌تواند عادت رفتاری جدیدی باشد که در قدم اول باتری‌تان را خالی می‌کند.

یوتیوب / YouTube

یوتیوب هزارتوی بی‌پایانی از ویدئوهای جذاب است. برای خیلی‌ها ورود به این سایت به معنای گرفتاری چند ساعت در صفحات مختلف است. البته این موضوع برای گردانندگان شبکه‌ی یوتیوب بسیار هم خوشایند است.

شما می‌توانید در سایت تکنولایف اطلاعات تخصصی در مورد خرید گوشی و ويژگی‌های هریک را به راحتی مشاهده کنید. برنامه‌ی یوتیوب عمدتا در گوشی‌های اندرویدی به صورت پیش‌فرض نصب شده. پس بهتر است بدانید که این اپلیکیشن در میان برنامه‌های پرمصرف کاربردی در جایگاه سوم ایستاده.

چرا یوتیوب شارژ گوشی را تمام می‌کند؟ علاوه بر ارسال مداوم اعلان از صفحاتی که مشترک هستید، تماشای آنلاین فیلم به دلیل استفاده زیاد از اینترنت و روشن ماندن طولانی مدت صفحه‌ی نمایش شارژ گوشی را می‌خورد. خوشبختانه سازندگان یوتیوب فکر برای مصرف بیش از حد از برنامه کرده‌اند. شما می‌توانید در بخش تنظیمات نرم‌افزار Remind me to take a break(به من یادآوری کن استراحت کنم) را فعال نمائید.

یوتیوب یکی از برنامه های پر مصرف باتری است.

استفاده زیاد از یوتیوب به دلیل اتصال به اینترنت وای-فای یا اینترنت موبایل، مصرف باتری را بالا می‌برد.

 

تمام روش های دانلود ویدئو و mp3 از سایت Youtube را یکجا بیابید: دانلود از یوتیوب

 

فیس‌بوک / Facebook

عنوان بزرگ‌ترین شبکه‌ی اجتماعی در جهان تنها و تنها برازنده‌ی فیس‌بوک است. این شبکه‌ی اجتماعی مانند یوتیوب، توئيتر و نتفلیکس در ابتدا تنها در قالب وب‌سایت‌ به کاربران خود خدمات ارائه می‌کرد. اما زمانی که پای گوشی‌های هوشمند به زندگی مردم باز شد، دست‌اندرکاران این شبکه‌ها برای تولید اپلکیشن‌های کاربردی وارد رقابت تازه‌ای شدند.

برای بسیاری از کاربران فیس‌بوک حکم بهترین برنامه‌ی کاربردی در دسته‌ی شبکه‌های اجتماعی را دارد. میلیون‌ها بار در دستگاه‌های هوشمند مختلف نصب شده و به دلیل نوع خاص کارکردش انرژی بالایی از گوشی می‌گیرد.

اپلیکیشن فیس‌بوک از آن دست برنامه‌هایی است که در پس‌زمینه اجرا می‌شود و به‌روزرسانی‌های متعدد دارد. مخاطبان‌شان را برای راحتی کابران همگام‌سازی می‌کند و با ارسال اعلان‌ها شما را در جریان آخرین رخدادها می‌گذارد. همه‌ی این فعالیت‌ها در نهایت موجب کاهش چشمگیر میزان شارژ گوشی می‌شود، اما نگران نباشد! همیشه راه‌هایی برای کاهش مصرف برنامه‌های مختلف وجود دارد.

شما به راحتی می‌توانید استفاده از این برنامه را در تلفن خود محدود کنید. اولین قدم برای کاهش مصرف باتری خاموش کردن اعلان‌ها در بخش تنظیمات برنامه است. همچنین می‌توانید داده‌های پس‌زمینه و مصرف باتری را محدود نمائید؛ در این صورت دیگر جای نگرانی برای میزان شارژ گوشی‌ خود نخواهید داشت.

پیشنهاد نویسنده: خواندن پیام های حذف شده واتساپ

مسنجر / Messenger

برنامه‌های پیام‌رسان از هر نوعی جزء اپلیکیشن‌هایی هستند که برای باتری گوشی مضر می‌باشند. در میان این برنامه‌ها با یقین می‌توان گفت هیچ برنامه‌ای به اندازه‌ی مسنجر شارژ گوشی را تمام نمی‌کند.

مسنجر که جزء اپلیکیشن‌های وابسته به فیس‌بوک است، وظیفه‌ی اصلی پیام‌رسانی و چت را بر عهده دارد. مانند فیس‌بوک در پس‌زمینه اجرا می‌شود، مخاطبان را همگام‌سازی می‌کند، با ارسال اعلان کاربر را در جریان آخرین تغییرات می‌گذارد و خلاصه موجود زنده‌ای است که از شارژ گوشی تغذیه‌ی مداوم می‌کند.

برای مقابله با مصرف بیش از اندازه‌ی انرژی در این برنامه، می‌توانید از نصب آن منصرف شوید و پیغام‌ها را مستقیم در اپ فیس‌بوک مشاهده کنید. همچنین می‌توانید در بخش تنظیمات، محدودیت‌هایی را برای ارسال اعلان‌ها در نظر بگیرید. با این شیوه به صورت محدود در مصرف باتری صرفه‌جویی خواهید کرد.

اگر به برنامه‌ی مسنجر نیاز مبرم دارید می‌توانید Messenger Lite را در گوشی‌های قدیمی‌تر نصب کنید. این برنامه برای سیستم عامل اندروید و IOS ارائه شده. و اگر مدل گوشی شما کاملا جدید و پیشرفته است می‌توانید از برنامه‌ی Lite استفاده نمائيد. این اپلیکیشن‌ها همان کارایی مسنجر را دارند با این وجود مصرف باتری آن‌ها بسیار پایین خواهد بود.

واتس‌اپ / WhatsApp

برنامه‌ی واتساپ محبوب‌ترین پیام‌رسان در جهان است. سهولت استفاده، نصب و کاربرد آسان و طراحی کاربرپسند باعث شده،‌ بیش از ۱ میلیارد بار در گوشی‌های هوشمند نصب شود. واتس‌اپ هم از آن دست برنامه‌هایی‌ست که در پس‌زمینه‌ اجرا می‌شود. مادامی که داخل برنامه باشید به سرعت شارژتان تمام می‌شود. در زمانی هم که برنامه در پس‌زمینه است با نمایش اعلان سهم زیادی در مصرف باتری دارد.

متاسفانه راهکار موثری برای مصرف شارژ توسط واتساپ وجود ندارد. تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که استفاده از این برنامه را محدود کنید. همچنین می‌توانید نمایش نوتیفیکیشن‌های برنامه را محدود کنید و در زمانی که به واتس‌اپ نیاز ندارید، اینترنت گوشی خود را خاموش کنید.

بیشتر بخوانید: انتقال چت واتساپ به تلگرام در آیفون و اندروید

اخبار گوگل / Google News

عجیب نیست که برنامه‌های خبری در لیست اپلیکیشن‌های مضر برای باتری گوشی قرار بگیرند. این برنامه‌ها به صورت مداوم همگام‌سازی می‌شوند. اعلان‌های زیادی نمایش می‌دهند و در ادامه باتری گوشی‌ را به مقدار زیادی مصرف می‌کنند. از میان برنامه‌های خبری می‌توان به پربازدید‌ترین آن‌ها یعنی اخبار گوگل اشاره کرد. برنامه‌‌ای که در پس‌زمینه اجرا و در طول روز ده‌ها بار اخبار آن به‌روزرسانی‌ می‌شود. مهم‌ترین دلیل افزایش مصرف در این برنامه تعدد اعلان‌های آن است. راه‌حل این مشکل بسیار آسان است، وارد بخش تنظیمات برنامه شوید و گزینه‌های مختلف مربوط به اعلان‌ها را خاموش کنید. در طول روز به صورت مداوم وارد اپلیکیشن نشوید و استفاده خود را محدود کنید. اگر اخبار برایتان زیاد مهم نیست، لازم نیست برای استفاده از google news باتری‌تان را تمام کنید.

فلیپ‌بورد / Flipboard

فلیپ‌بورد یک مجله‌ی تصویری و متنی‌ست که اولین بار برای گوشي‌های IOS ارائه شد. زمانی‌که توجه‌ها را به اندازه‌ی کافی به خود جلب کرد، نسخه‌ی اندروید آن نیز ارائه شد. اپلیکیشن خبری – تصویری کلیپ‌بورد به کاربر امکان شخصی‌سازی یک مجله‌ی خبری را می‌دهد. به این صورت که کاربر می‌تواند میان انواع اخبار و مجله‌های دسته‌بندی‌های مورد علاقه‌اش را انتخاب نماید. ظاهر زیبا و کاربرپسند این برنامه، کلیپ‌بورد را انتخاب اول خیلی‌ها کرده.

اما مشکل کار کجاست؟ برنامه در پس‌زمینه اجرا می‌شود، کاربر از طریق اعلان‌ها از به‌روزرسانی اخبار مطلع می‌گردد. برای کنترل مصرف باتری در فلیپ‌بورد بهتر است در بخش تنظیمات برای اجرای پس‌زمینه و اعلان‌های برنامه محدودیت‌هایی اعمال کنید.

اخبار بی‌بی‌سی / BBC News

در میان شبکه‌های خبری دنیا بی‌بی‌سی جزء محبوب‌ترین‌هاست؛ به همین دلیل اپلیکیشن ویژه‌ی اخبار بی‌بی‌سی برای علاقه‌مندان طراحی شده.

بی‌بی‌سی نیوز مانند اپلیکیشن‌های دیگری که تا اینجا معرفی کردیم، در پس زمینه اجرا می‌شود. وجود اعلان‌های فراوان ضمن کلافه کردن کاربر می‌تواند مصرف باتری را بالا ببرد. هنوز هم خیلی‌ها ترجیح می‌دهند اخبار را از وب‌سایت بی‌بی‌سی دنبال کنند، اما اگر شما هم علاقه‌مند به استفاده از اپ‌ها هستید، ‌حتما پس از نصب و اجرا وارد بخش تنظیمات شوید و محدودیت‌هایی را برای فعالیت اپلیکیشن‌ اعمال نمائيد.

تیک‌تاک / TikTok

تیک‌تاک برنامه‌ی محبوب جوان‌هاست، بیشتر جنبه‌ی سرگرمی دارد و در زمره‌ی شبکه‌های اجتماعی دسته‌بندی می‌شود. اساس تبادل اطلاعات در این برنامه بر ویدئو و موزیک استوار شده است. افکت‌های بسیاری در دسترس کاربران قرار دارد که استفاده از آن‌ها هم داده‌ی زیادی از شما کم می‌کند و هم باعث کم شدن سریع شارژ گوشی‌تان می‌شود.

تیک‌تاک به دلیل حجم زیاد مبادله‌ی اطلاعات، اجرا در پس‌زمینه و اعلان‌ها شارژتان را می‌خورد. به همین دلیل توصیه می‌کنیم، کمتر از آن استفاده کنید، اعلان‌ها را محدود نمائيد و از انتقال داده‌های گوشی کمتر استفاده کنید.

کاهش شدید شارژ گوشی با بازی مداوم

بازی کردن به راحتی می‌تواند مصرف باتری گوشی را افزایش دهد.

اپلیکیشن‌های بازی در گوشی

از جمله اپلیکیشن هایی که باتری زیاد مصرف میکنند می‌توانیم به بازی‌های مختلف اشاره کنیم. به صورت کلی انجام بازی با گوشی به معنای کاهش سریع شارژ باتری است. در برخی از بازی‌ها چنان با سرعت شارژ خالی می‌شود که اصطلاحا می‌گویند، باز‌ی‌های باتری خراب کن! بازی‌هایی نظیر Call of Duty، PUBG Mobile و Clash of Clans از این دسته‌ هستند.
مادامی که با گوشی بازی می‌کنید، صفحه‌ی نمایش شما روشن است. موسیقی‌ و افکت‌های صوتی در حال پخش هستند. از سوی دیگر برخی بازی‌ها و برخی اکت‌ها با لرزش‌های گوشی‌ همراه است. بازی‌های آنلاین همزمان در حال ارسال و دریافت داده از اینترنت هستند. در عین حال زمانی‌که بازی نمی‌کنید، اعلان‌هایی شما را دعوت به بازگشت می‌کنند. تمام این فعالیت‌ها به صورت قابل توجهی شارژ گوشی را خالی می‌کند.

اگر به بازی‌های موبایل علاقه‌‌مند هستید می‌توانید مقالات مرتبط در این حوزه را در تکنولایف مطالعه کنید. همچنین می‌توانید برای خرید گوشی‌ گیمینگ با بررسی تخصصی ایده‌آل‌های خود را در سایت تکنولایف جستجو کنید.

سخن پایانی

در این مقاله مروری داشتیم بر مهم‌ترین اپلیکیشن‌هایی که برای باتری گوشی مضر هستند. از اسنپ‌چت حرف زدیم و به تیک‌تاک رسیدیم. در این میان برنامه‌های مشابه کم‌مصرف‌تر را نیز معرفی کردیم. اما مهم‌ترین راه کاهش مصرف باتری استفاده‌ی به‌جا و بهینه از تمامی اپلیکیشن‌ها و اعمال محدودیت‌های دسترسی برای‌ آن‌ها خواهد بود. شاید بهتر باشد نگاهی به لیست اپ‌های گوشی خود بیندازید و آن‌هایی را که استفاده نمی‌کنید،‌ پاک نمائيد. با این کار عمر تازه‌ای به باتری گوشی خود خواهید داد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%da%a9%d9%87-%d8%a8%d8%a7%d8%aa%d8%b1%db%8c-%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%af-%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d9%85%db%8c-%da%a9%d9%86%d9%86/
ads
ads