داغ ترین ها :
اپل جایگاه دوم پرفروش‌ترین سازنده‌ی گوشی هوشمند را از شیائومی پس گرفت

اپل جایگاه دوم پرفروش‌ترین سازنده‌ی گوشی هوشمند را از شیائومی پس گرفت

آمارها نشان می‌دهند که اپل نه‌تنها توانسته سه‌ماهه چهارم سال مالی ۲۰۲۱ را با موفقیت پشت سر بگذارد، بلکه جایگاه دوم از نظر فروش گوشی هوشمند را نیز کسب کند.

 

برای خرید گوشی آیفون به سایت تکنولایف مراجعه کنید

 

داده‌های منتشر شده از سازمان تحلیلی کانالیس نشان می‌دهند که اپل توانسته به جایگاه پیشین خود بازگشته و طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ بیشتر از شرکت شیائومی فروش داشته باشد. درواقع فروش ۴۹.۲ آیفون به اپل کمک کرده تا به دومین شرکت پرفروش گوشی هوشمند طی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ تبدیل شود که دستاوردی درخور توجه محسوب می‌شود.

طبیعتا جایگاه اول نیز به سامسونگ تعلق دارد که البته شرکت کره‌ای موفقیت خود را مدیون عرضه‌ی گوشی هوشمند در رده‌های مختلف سخت‌افزاری است؛ اقدامی که اپل با آیفون‌ها انجام نمی‌دهد و اصولا روی تولید و عرضه‌ی پرچم‌دار تمرکز دارد.

آمارهای ارائه شده توسط کانالیس نشان می‌دهد که مجموع گوشی‌های هوشمند فروخته شده در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ به ۳۲۵.۵ میلیون دستگاه می‌رسد؛ آماری که از افت فروش ۶ درصدی نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ خبر می‌دهد. چنین اتفاقی نیز بی‌دلیل نیست. درواقع شرکت‌های سازنده با مشکل کمبود تراشه مواجه شده‌اند؛ مشکلی که به شرکت‌های مختلف آسیب زده و به نظر می‌رسد آثار مخرب آن حداقل تا سال ۲۰۲۲ یا شاید هم فراتر از آن روی فروش محصولات اثرگذار خواهد بود.

در این بین، سامسونگ با فروش ۶۹.۴ میلیون گوشی هوشمند توانسته پرفروش‌ترین شرکت باشد و جایگاه نخست را به خود اختصاص دهد. با این حال، در مقایسه با بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ باید گفت که شرکت کره‌ای نیز با افت ۱۳ درصدی در فروش سری گلکسی همراه بوده است.

البته با اینکه بسیاری از شرکت‌ها از نظر فروش محصولات به مشکل خورده‌اند، اپل در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۰ با رشد ۱۴ درصدی همراه بوده و توانسته ۴۹.۲ میلیون آیفون بفروشد. طبیعتا معرفی سری آیفون 13 و میزان تفاضا برای آن نیز در موفقیت کوپرتینویی‌ها بی‌تاثیر نبوده است.

شرکت شیائومی با فروش ۴۴ گوشی هوشمند در رده‌ی سوم قرار دارد و اوپو و ویوو نیز هر یک با فروش ۳۶.۷ میلیون و ۳۴.۲ میلیون تلفن هوشمند، جایگاه چهارم و پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه می‌توانید جدول سه‌ماهه سوم فروش گوشی‌های هوشمند را مشاهده کنید.

شرکت فروش در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ (برحسب میلیون) سهم از بازار در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۱ فروش در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰ (برحسب میلیون) سهم از بازار در سه‌ماهه سوم ۲۰۲۰‍ تغییر نسبت به سال گذشته
سامسونگ 69.4 21 درصد 80.2 23 درصد 13- درصد
اپل 49.2 15 درصد 43.2 12 درصد 14+ درصد
شیائومی 44 14 درصد 47.1 14 درصد 7- درصد
اوپو 36.7 11 درصد 31.1 9 درصد 18+ درصد
ویوو 34.2 11 درصد 31.8 9 درصد 8+ درصد
شرکت‌های دیگر 91.9 28 درصد 114.6 33 درصد 20- درصد
مجموع 325.5 100 درصد 348 100 درصد 6- درصد

 

با توجه به آمارهای ارائه شده و نزدیکی نتایج اپل و شیائومی باید گفت که سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۱ برای هر دو شرکت بسیار حساس خواهد بود و درواقع مشخص خواهند کرد که جایگاه دوم به کدامیک تعلق دارد. با این حال، رسیدن به سامسونگ آرزویی است که شیائومی و اپل برای مدت‌ها است که در سر دارند.

 

فروش عالی محصولات اپل در سه‌ماهه چهارم مالی ۲۰۲۱

در گزارش دیگری آمده که اپل در سه‌ماهه چهارم مالی سال ۲۰۲۱ توانسته فروش موفقی را پشت سر بگذارد. طبق گفته‌ها اپل توانسته سال مالی ۲۰۲۱ را با درآمدی بالغ بر ۸۳.۴ میلیارد دلار به انتها برساند. با این حال، اپل نتوانسته به آنچه انتظار می‌رود یعنی درآمدی بالغ بر ۸۵ میلیارد دلار برسد؛ درآمدی که کارشناسان وال استریت انتظار آن را داشتند.

به صورت تفکیک شده می‌توان اشاره کرد که میزان فروش آیفون در مقایسه با سه‌ماهه چهارم مالی سال ۲۰۲۰ نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه در سال ۲۰۲۱ از ۲۶.۴ میلیارد دلار به ۳۸.۹ میلیارد رسیده است که رشدی قابل توجه را نشان می‌دهد. کامپیوترهای مک نیز در بازه‌ی زمانی ذکر شده توانسته‌اند ۹.۲ میلیارد دلار درآمد برای اپل به همراه داشته باشند.

آیپد نیز با رشد ۲۱ درصدی نسبت به سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۲۰ توانسته به فروش ۸.۳ میلیارد دلار در سه‌ماهه چهارم مالی سال ۲۰۲۱ برسد. اپل در هر دو زمینه‌ی پوشیدنی‌های هوشمند و لوازم هوشمند خانگی نیز توانسته درآمدی بالغ بر ۸.۸ میلیارد داشته باشد که در گزینه‌ی اول رشد سالانه‌ی ۲۶ درصدی و در گزینه‌ی دوم نیز رشد سالانه‌ی ۱۱ درصدی را تجربه کرده است.

از نظر مجموع درآمد اپل در سال مالی ۲۰۲۱ نیز که در ماه سپتامبر به انتها رسید، اپل توانسته به درآمدی بالغ بر ۳۶۵.۸ میلیارد دلار برسد؛ درآمدی که نسبت به سال ۲۰۱۹ رشدی ۳۳ درصدی را نشان می‌دهد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%d9%be%d9%84-%d8%ac%d8%a7%db%8c%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%b4%db%8c%d8%a7%d8%a6%d9%88%d9%85%db%8c-%d8%b1%d8%a7-%d9%be%d8%b3-%da%af%d8%b1%d9%81%d8%aa/
ads
ads