داغ ترین ها :
ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟

هدفون‌های سیمی با حدف شدن جک ۳.۵ میلی متری صدا به مرور جایگاه خود را از دست دادند و از طریف دیگر هدفون‌های بلوتوثی و کاملا بی سیم توانستند نظر کاربران را بیش از پیش به خود جلب کنند. در این مطلب قصد داریم به سراغ ایرپادها برویم و نگاهی به این محصولات داشته باشیم و نگاهی هم به ویژگی‌های هر ایرپاد بیندازیم. پس اگر می‌خواهید اطلاعات کاملی از این که ایرپاد چیست و چه مدل‌هایی دارد به دست بیاورید ادامه‌ی مطلب را همراه تکنولایف باشید.

 

برای مشاهده و خرید هندزفری بلوتوثی به سایت تکنولایف مراجعه کنید.

ایرپاد چیست؟

ایرپادها هدفون‌های بلوتوثی و بی سیمی هستند که توسط شرکت نام آشنا و بزرگ اپل توسعه داده شده‌اند. اولین ایرپاد در سال ۲۰۱۶ در کنار ایفون 7 معرفی شد و در دو سال بعد این محصول توانست عنوان پرفروش‌ترین لوازم جانبی اپل را بدست بیاورد.

ایرپاد چیست

ایرپاد چیست ؟ هدفون‌های بی‌سیم اپل که با گوشی‌های آیفون سازگاری کاملی دارند.

پس از آن اپل مدل‌های مختلفی را از ایرپاد روانه‌ی بازار کرده است که حتما در این مطلب به هر یک از این محصولات خواهیم پرداخت.

ایرپاد چگونه کار می‌کند؟

ایرپادها به واسطه‌ی بلوتوث به ایفون شما متصل می‌شوند. زمانی که بلوتوث ایفون شما روشن باشد به محض این که درب ایرپاد خود را باز کنید یک پنجره در ایفون، ایپد یا مک بوک شما نمایش داده می‌شود و شما با انتخاب گزینه‌ی Connect می‌توانید به این هدفون‌ها متصل شوید.

پس از آن اگر هر نوع محتوای شنیدنی با گوشی یا لپ تاپ و تبلت خود پخش کنید این صدا از طریق ایرپادها پخش می‌شود.

ایرپاد چه کاربردی دارد و کابرد ایرپاد چیست ؟

ایرپاد چیست و چه کاربردی دارد؟ این یکی از پر تکرارترین سوال‌هایی است که کابران مختلف می‌پرسند. در مورد این که Airpod چیست در بالا توضیح دادیم. اما ایرپادها چه کاربردی دارند؟

ایرپادها در واقع هندزفری هستند و به جای این که مثل قبل با سیم به گوشی متصل شوند برای این اتصال از بلوتوث استفاده می‌کنند. این محصولات از آنجایی که از منبع تغذیه باتری بهره می‌برند نیاز به شارژ خواهند داشت.

شما با ایرپادها می‌توانید موزیک مورد علاقه‌‌‌ی خود را گوش دهید یا با دوست خود مکالمه داشته باشید. این محصولات روز به روز محبوب‌تر از قبل می‌شوند و شرکت‌های بسیار متنوعی نیز در حال حاضر هدفون‌های تمام بی سیم تولید می‌کنند.

 

 

معرفی ایرپادهای مختلف اپل

در این بخش تلاش می‌کنیم تا ایرپادهای اپل را به شما معرفی کنیم تا بهتر با آن‌ها و تفاوت‌های موجود آشنا شوید و اگر قصد خرید یکی از این محصولات را دارید بهتر بتوانید گزینه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید.

ایرپاد نسل اول

همان طور که بالاتر اشاره کردیم این محصول در سال ۲۰۱۶ به بازار معرفی شده و توانسته فروش بسیار عالی را هم بدست بیاورد، اما از آنجایی که در حال حاضر دیگر برای فروش وجود ندارد به این مدل خیلی نمی‌پردازیم.

ایرپاد نسل دوم

دومین نسل از ایرپادها در سال ۲۰۱۹ به بازار معرفی شدند. این هدفون کیفیت صدای بسیار خوبی دارد و خارج شدن از گوش را هم تشخیص می‌دهد و می‌تواند به صورت خودکار موزیک در حال پخش را متوقف کند.

شما با گفتن عبارت Hey Siri می‌توانید دستیار صوتی اپل را فراخوانی کنید و از آن بخواهید که برای شما نوتیفیکیشن‌های مهم را بخواند یا با شخص خاصی تماس بگیرد و پیام ارسال کند.

ایرپاد 2 به تراشه‌ی H1 اپل مجهز شده و باعث می‌شود اتصالی قوی‌تر و پایدارتر بین هدفون و ایفون شما برقرار شود. این تراشه کمک می‌کند که ایرپاد 2 بتواند ۲ برابر سریع‌تر بین دستگاه‌های مختلف شما جابجا شود. البته بد نیست این قابلیت را هم توضیح بدهیم.

شما اگر ایرپاد داشته باشید و همچنین از مک بوک و ایفون به صورت همزمان استفاده کنید این هدفون می‌تواند بین دستگاه‌های مختلف شما بنا به استفاده و نیاز جابجا شود که قابلیت بسیار جذاب و کاربردی به حساب می‌آید و باعث می‌شود اکوسیستم اپل بیش از پیش بی نقص به نظر برسد.

خرید لپ تاپ
این تراشه همچنین باعث شده تا تأخیر در حین بازی کردن و فیلم دیدن تا ۳۰ درصد کمتر شود. این هدفون همچنین می‌تواند زمان مکالمه‌ی شما را تشخیص داده و به روی صدای شما تمرکز کند تا نویز کمتری در طی مکالمه به گوش طرف مقابل برسد.

و اما سوالی که مطرح می‌شود این است که «ایرپاد چجوری شارژ میشه» و برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که در انتهای باکس ایرپاد 2 یک پورت لایتنینگ قرار گرفته که شما می‌توانید کیس را از این طریق شارژ کنید.

خود ایرپادها هم که با قرار گرفتن درون کیس شارژ می‌شوند. در این نسل خوشبختانه شارژ بی سیم نیز به این ایرپاد اضافه شده و شما می‌توانید با قرار دادن این محصول به روی محفظه‌ی شارژ آن را شارژ کنید.

خود ایرپادها می‌توانند حدود ۵ ساعت شارژ دهی کنند و این عدد به لطف کیس تا حدود ۲۴ ساعت قابل افزایش است که شارژ دهی رضایت بخش و خوبی به حساب می‌آید. جالب است که شما می‌توانید دو ایرپاد مختلف (یعنی در مجموع ۴ گوش) را به یک ایفون یا ایپد متصل کنید و حتی با میزان صدای مختلف به آهنگ یا پادکست مورد علاقه‌ی خود گوش دهید.

 

مشکلاتی که باعث عدم اتصال هندزفری و هدفون بلوتوث به گوشی می‌شوند:
وصل نشدن هندزفری بلوتوث به گوشی

 

ایرپاد پرو

ایرپاد پرو هم در همان سال ۲۰۱۹ به بازار معرفی شد اما همان طور که از پسوند پرو این محصول مشخص است با یک هدفون بسیار خوب و به اصطلاح حرفه‌ای مواجه هستیم. در ابتدا اولین تفاوتی که بین این هدفون و ایرپاد 2 دیده می‌شود تفاوت در طراحی است. در ادامه عکس‌ ایرپاد پرو را مشاهده می‌کنید.

ایرپاد پرو سری‌های سیلیکونی دارد و شما می‌توانید اندازه‌ی آن را متناسب با گوش خود تنظیم کنید اما در ایرپاد 2 چنین امکانی وجود ندارد و به احتمال زیاد ایرپاد پرو در گوش شما بهتر و محکم‌تر قرار بگیرد.

ایرپاد پرو به قابلیت ANC مجهز شده و این یعنی شما می‌توانید حتی در محیط‌های شلوغ و پر سر و صدا به موسیقی یا پادکست مورد علاقه‌ی خود گوش دهید و صدای محیط هم تأثیری به روی کیفیت صدا نداشته باشد.

در واقع این قابلیت باعث می‌شود تا نویز کمتری به درون هدفون وارد شود و شما در هر شرایط محیطی بتوانید موسیقی با کیفیت گوش دهید. همچنین قابلیت Transparency نیز برای این محصول در نظر گرفته شده تا شما در مواقع لازم بتوانید صدای محیط را به خوبی بشنوید.

تفاوت جالبی که ANC این محصول با هدفون‌های دیگر دارد این است که می‌تواند خود را با شکل گوش شما تطبیق دهد تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد.

کیفیت صدای ایرپاد پرو واقعا عالی است. این محصول می‌تواند بسته به موزیک در حال پخش نت‌ها را تنظیم کند و با هر موزیکی تطابق پیدا کند تا بهترین کیفیت ممکن در طول هر موزیک به گوش شما برسد.

در نهایت باید گفت که اگر ایرپادی بسیار باکیفیت می‌خواهید که هم کیفیت مکالمه عالی داشته باشد و هم کیفیت پخش موسیقی بسیار مطلوبی و همچنین قابلیت ANC نیز در دسترس باشد باید گفت ایرپاد پرو بهترین گزینه است.

 

 

ایرپاد مکس

اپل در سال ۲۰۲۰ ایرپاد مکس را به بازار معرفی کرد، محصولی که از همان ابتدای معرفی اکثر کاربران معتقد بودند که قیمت آن بسیار زیاد است و ارزش خرید زیادی ندارد.

این ایرپاد هیچ شباهتی با ایرپاد نسل 2 یا ایرپاد پرو ندارد و بسیار بزرگ‌تر است و بیشتر برای استفاده در خانه یا محل کار طراحی شده و شاید جابجا کردن آن به راحتی ایرپاد‌های دیگر نباشد.

به گفته‌ی اپل ارگونومی این ایرپاد بی نظیر است و تمام اجزای آن به گونه‌ای باز طراحی شده‌اند تا هم صدای محیط را مسدود کنند و هم کمترین خستگی را به گوش‌ها وارد کنند. گیره‌ی این ایرپاد به گونه‌ای طراحی شده که کمترین فشار را به سر وارد کند و شما بتوانید حتی مدت زمان طولانی با این ایرپاد مکس کار کنید.

این ایرپاد در بسیاری از جنبه‌ها شبیه به ایرپاد پرو است اما به دلیل قیمت ۵۵۰ دلاری که تقریبا نزدیک به قیمت یک ایفون 13 مینی است کمتر کسی به سراغ خرید این ایرپاد می‌رود به خصوص در بازار ایران که محصولات اپل کمی هم گران‌تر از قیمت واقعی خود به فروش می‌رسند.

ایرپاد نسل 3

بالاخره به جدیدترین و آخرین ایرپاد معرفی شده توسط اپل یعنی ایرپاد 3 می‌رسیم که در اوایل آبان ماه به بازار معرفی شد. این هدفون نسل جدید ایرپاد 2 است و آمده تا با طراحی جدیدتر فروش نسل قبل خود را تکرار کرده و به محصولی موفق بدل شود.

طراحی این نسل حالا شباهت بیشتری با ایرپاد پرو پیدا کرده اما با این تفاوت که همچنان سری‌های سیلیکونی در این هدفون وجود ندارد و شما نمی‌توانید ایرپادها را دقیقا مناسب با اندازه‌ی گوش خود تنظیم کنید.

بیس این ایرپاد نسبت به ایرپاد 2 بهبود داشته و کیفیت صدای بهتری را هم در اختیار می‌گذارد. قابلیت Spatial audio باعث می‌شود صدایی فراگیر به گوش شما برسد، گویی که چندین منبع صدا در اطراف شما هستند.

البته که همچنان هم ایرپاد 3 از قابلیت ANC بی بهره ماند و اگر وجود این قابلیت برای شما اهمیت دارد بهتر است به سراغ ایرپاد پرو بروید. پد لمسی موجود به روی ایرپاد به شما اجازه می‌دهد آهنگ را پخش یا متوقف کرده و یا تماس خود را پاسخ دهید.

به گفته‌ی اپل این هدفون می‌تواند به کمک کیس تا حدود ۳۰ ساعت موسیقی پخش کند که عملکردی بسیار عالی به حساب می‌آید و همچنین شما می‌توانید برای شارژ ایرپاد 3 از شارژر مگ سیف خود بهره ببرید و کیس این محصول را به روی مگ سیف قرار دهید تا شارژ شود.

 

 

داستان ایرپاد پرو های کپی چیست؟

مانند ایفون‌های کپی در بازار کشور ایرپاد پروهای کپی هم وجود دارد که از نظر ظاهر دقیقا مشابه با ایرپاد پرو هستند اما در عمل به طور حتم اختلاف بسیار زیادی از نظر کیفیت و کارایی با محصول اصلی دارند.

به شخصه اصلا خرید این ایرپادهای کپی را توصیه نمی‌کنم؛ چرا که شما بعضا می‌توانید با همان بودجه یک هدفون اصل از برندی دیگر خریداری کنید. قطعا زمانی که برند هدفون مشخص باشد شما می‌توانید انتظار کیفیت صدای بهتری را داشته باشید.

در نهایت در نظر داشته باشید که ایرپادهای کپی می‌توانند به دلیل بهینه نبود صدا و نداشتن فاکتورهای لازم در طولانی مدت به گوش آسیب وارد کنند.

ایرپاد سامسونگ چیست؟

چنین چیزی تحت عنوان ایرپاد سامسونگ وجود ندارد. در واقع ایرپاد نامی است که اپل به روی هدفون‌های بلوتوثی خود گذاشته است و این نام برای شرکت سامسونگ گلکسی بادز است و هدفون‌های بی سیم سامسونگ بادز نام دارند. مثلا بادز پرو و بادز لایو یا بادز 2 این‌ها از بادزهای مشهور و محبوب سامسونگ هستند.

پس به طور کلی در نظر داشته باشید که هدفون‌های هر شرکتی نامی متفاوت دارند و ایرپاد فقط مخصوص برند اپل است و هدفون‌های بی سیم و بلوتوثی کوپرتینویی‌ها ایرپاد نام دارد.

ایرپاد یا ایرباد؛ کدام درست است؟

به طور کلی به هدفون‌های بی سیم و بلوتوثی ایربادز می‌گویند و این شامل هیچ برندی نمی‌شود. کلمه‌ی ایرپاد اما مخصوص هدفون‌های اپل است و این شرکت از این کلمه استفاده می‌کند.

بنابراین هر دوی این کلمه‌ها صحیح هستند و تنها جایگاه متفاوتی دارند و ایرباد کلمه‌ی کلی‌تری است و کلیه‌ی محصولات این چنینی را شامل می‌شود.

ایرپاد یا هدفون؛ کدام را بخریم؟

ایرپاد و هدفون‌ها در واقع یک محصول هستند و به این شکل نیست که به دو دسته‌ی مجزا از محصولات گفته شوند. هدفون‌های بی سیم اپل ایرپاد نام دارند. پس کلمه‌ی هدفون کلی بوده و ایرپاد را هم شامل می‌شود.

ایرپاد چند ساعت باید در شارژ باشد؟

به طور کلی به دلیل فناوری جدید به کار رفته در باتری گوشی‌ها و هدفون‌های بی سیم جدید این محصولات دیگر اصلا نیازی به شارژ اولیه ندارند و شما تنها باید آن‌ها را تا فول شارژ شدن به شارژ متصل کنید و ماندن بیشتر در شارژ هیچ استفاده‌ای ندارد.

زمان شارژ شدن ایرپادها هم بسته به مدل می‌تواند متفاوت باشد و این عدد برای ایرپاد پرو حدود سه ساعت است. شما از طریق چراغ قرار گرفته به روی کیس این ایرپادها می‌توایند زمان فول شارژ شدن این محصولات را متوجه شوید.

قیمت اسپیکر

قیمت ایرپاد چقدر است؟

در پاسخ به این سوال که قیمت ایرپاد چیست و چقدر باید برای خرید این هدفون‌ها هزینه کنیم باید بگوییم که این محصولات قیمت‌های متفاوتی دارند و شما بسته به نیاز خود می‌توانید یکی را انتخاب کنید.

در حال حاضر ارزان‌ترین نسخه ایرپاد 2 است که با قیمت ۱۲۹ دلار به فروش می‌رسد. پس از آن ایرپاد 3 با قیمت ۱۷۹ دلار قرار می‌گیرد و برای خرید ایرپاد پرو باید مبلغ ۲۴۹ دلار پرداخت کنید.

در نهایت هم ایرپاد مکس قرار می‌گیرد که قیمتی ۵۴۹ دلاری دارد و به نظر بیش از حد گران است.

ایرپاد شیائومی چیست؟

همان طور که در بالا هم اشاره کردیم کلمه‌ی ایرپاد تنها برای هدفون‌های بی سیم بلوتوثی اپل به کار می‌رود و هدفون‌های بی سیم دیگر برندها نام‌های دیگری دارد. هدفون‌های بی سیم شیائومی ایردات نام دارند و درواقع ایردات‌های شیائومی مانند ایرپادهای اپل هستند.

پس در نهایت چیزی به نام ایرپاد شیائومی وجود ندارد و شما امکان خرید ایردات‌های شیائومی را خواهید داشت و اگر هدفون بی سیم سامسونگ می‌خواهید باید به سراغ گلکسی بادزها بروید.

در آخر بد نیست شما را با مفهوم کلی ایربادز و همچنین مفهوم ایربادز کاملا بی سیم آشنا کنیم تا درک بهتری از نام‌های این هدفون‌ها داشته باشید.

 

 

ایربادز

ایربادزها نوعی از هدفون‌ها هستند که بیشترین امکان حمل و نقل را دارند و شما به راحتی می‌توانید این هدفون‌ها را در هر مکان به دنبال خود داشته باشید. ایربادزها انواع مختلفی دارند که هر نوع نیز شکل خاصی داشته و به طبع اندازه‌ی متفاوتی نیز دارد.

به طور کلی برتری کلی ایربادزها نسبت به هدفون‌های کلاسیک و بزرگ جثه اندازه‌ی بسیار کوچک‌تر آن‌ها و امکان حمل و نقل آسان است که به شما امکان می‌دهد تا بتوانید این هدفون را همواره به دنبال خود داشته باشید. به علاوه این که ایربادزها عموما قیمت کمتری دارند و در طول فعالیت‌های ورزشی بهتر می‌توانند در گوش شما ثابت و بدون جابجا شدن باقی بمانند.

ایربادز True Wireless

ایربادزهای کاملا بی‌سیم به دلیل نبودن هیچ سیمی از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. این ایربادزها به همراه یک کیس به بازار عرضه می‌شوند و شما برای شارژ آن‌ها تنها کافیست کیس را شارژ کرده و ایربادزها را درون کیس قرار دهید.

بخش زیادی از محبوبیت این ایربادزها به این دلیل است که شما به راحتی می‌توانید کل کیس این نوع هدفون را در جیب خود قرار دهید و همچنین سیمی هم وجود ندارد که هنگام انجام کارهای مختلف دست و پا گیر باشد.

این دسته از هدفون‌ها برای انجام فعالیت‌های ورزشی نیز بسیار مناسب هستند؛ چرا که وزن و اندازه‌ی کوچک آن‌ها شما را در حین ورزش آزار نمی‌دهند و همچنین به خوبی در گوش جای می‌گیرند و حین دویدن و فعالیت از گوش خارج نمی‌شوند (اکثر مدل‌های ایربادزهای کاملا بی‌سیم و به خصوص مدل‌های باکیفیت در برابر نفوذ آب مقاومت خوبی دارند و تعریق باعث خرابی آن‌ها نمی‌شود).

این ایربادزها به خوبی درون گوش قرار می‌گیرند و همین موضوع باعث می‌شود صدای محیط کمتر به گوش شما برسد و همچنین معمولا همراه این محصولات سری‌های سیلیکونی با ابعاد کوچک‌تر و بزرگ‌تر وجود دارد تا بتوانید دقیقا اندازه‌ی این سری سیلیکونی را متناسب با اندازه‌ی گوش خود انتخاب کنید.

از آنجایی که این هدفون‌ها مسقیما درون گوش قرار می‌گیرند، صدایی رسا و بدون خط و خش را به گوش شما می‌رسانند، البته که همین موضوع باعث می‌‌شود فراگیری صدا کاهش پیدا کند.

این ایربادزهای کاملا بی‌سیم معمولا با افتادن به روی زمین آسیب نمی‌بینند و این برتری به دلیل وزن بسیار کم آن‌ها اتفاق افتاده است. اما این‌ها همه نقاط قوت ایربازهای کاملا بی‌سیم بود، نقاط ضعف این نوع هدفون چیست؟

نکته‌ی اول این که گوش به صورت طبیعی خود را تمیز نگه می‌دارد و از ورود گرد و خاک به داخل جلوگیری می‌کند. زمانی که شما این ایربادزها را درون گوش خود قرار می‌دهید این مایع گوش به داخل هل داده می‌شود و در واقع اگر شما گوش‌های خود را تمیز نکنید این موضوع می‌تواند به عفونت گوش منجر شود.

نکته‌ی دوم این که ایربادزها با پینای گوش هیچ ارتباطی ندارند در صورتی که این قسمت نقش مهمی در درک صدا دارد و به همین دلیل صدایی که از این نوع هدفون دریافت می‌کنید قطعا کیفیت هدفون‌های بالا را ندارند.

نکته‌ی سوم از نظر باتری شما باید همیشه ایربادزهای خود را شارژ کنید و همچنین شارژ کیس را هم مد نظر داشته باشید. البته این موضوع را نمی‌توان نکته‌ی منفی به حساب آورد؛ زیرا بیشتر ایربادزهای کاملا بی‌‌سیم می‌توانند به کمک کیس بیش از ۲۴ ساعت موسیقی پخش کنند.

نکته‌ی آخر نیز در مورد اتصال این نوع هدفون است. شما باید ایربادزها را با بلوتوث به گوشی خود متصل کنید. همین موضوع باعث می‌شود گاهی تأخیرهایی وجود داشته باشد یا گاهی صدا برای چند ثانیه به طور کلی قطع شود.

به طور کلی اما اگر هدفونی سبک می‌خواهید که حمل و نقل آن بسیار آسان باشد و همچنین بتوانید بدون مزاحمت سیم در حین پیاده روی یا ورزش به موسیقی مورد علاقه‌ی خود گوش دهید حتما باید ایربادزهای کاملا بی‌سیم را انتخاب کنید.

خرید هارد اکسترنال

سوالات متداول

آیا ایرپاد با گوشی‌های اندرویدی قابل استفاده است؟ بله، شما می‌توانید ایرپادها را به گوشی اندرویدی خود متصل کنید اما طبیعتا نمی‌توان انتظار کیفیت صدایی دقیقا مشابه با ایفون را داشت و برخی قابلیت‌‌های ایرپادها هم در این صورت بلا استفاده می‌شوند.

آیا ایرپادها کیفیت صدای خوبی دارند؟ کیفیت صدای ایرپادها بسیار خوب است و این محصولات جزو بهترین هدفون‌های کاملا بی سیم بازار هستند و اگر از ایفون استفاده می‌کنید در خرید این محصولات شک نکنید.

شارژ دهی ایرپادها چگونه است؟ ایرپاد به طور کلی در مقایسه با دیگر محصولات موجود در بازار شارژ دهی رضایت بخش و خوبی دارد و اگر استفاده معمولی داشته باشید می‌توانید حدود ۳ روز یا حتی بیشتر با یک بار شارژ از ایرپاد خود استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a7%db%8c%d8%b1%d9%be%d8%a7%d8%af-%da%86%db%8c%d8%b3%d8%aa-%d9%88-%da%86%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%a8%d8%b1%d8%af%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af/
ads
ads