داغ ترین ها :
بازیابی اطلاعات حذف شده در اینستاگرام

بازیابی اطلاعات حذف شده در اینستاگرام

اینستاگرام جزو محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های دستگاه‌های هوشمند در جهان است. این نرم‌افزار پرطرفدار با ایده‌ی به اشتراک‌گذاری لحظات، ایده‌ها، افکار و به صورت کلی تجربه‌های زندگی کابران در قالب عکس وارد بازار شد. در ادامه با افزایش نصب و اقبال از سوی کاربران قابلیت‌های آن از عکس فراتر رفت و هم‌اکنون با امکاناتی نظیر بارگذاری ویدئو، استوری، پخش زنده (Live) و ویدئوی طولانی‌تر با عنوان IGTV به یک رسانه‌ی کامل تبدیل شده است. رسانه‌ی مستقلی که با پوشش زنده‌ی اخبار، برگزاری وبینار، اجراهای آنلاین موسیقی، نمایش و اکران محدود فیلم‌ها، تمام امکانات یک مدیا را در اختیار کاربران حقیقی و حقوقی قرار داده است. بنابراین محافظت از اطلاعات در اینستاگرام از اهمیت بیشتری نسبت به گذشته برخوردار است. با ما همراه باشید تا از مهم‌ترین قابلیتِ نسخه‌ی Instagram 240.0.0.9.115 یعنی بازیابی اطلاعات حذف شده اینستاگرام بیشتر سخن بگوییم.

 

پیشنهاد نویسنده: آموزش امنیت اینستاگرام

 

قابلیت بازیابی اطلاعات حذف شده آخرین نسخه‌ی Instagram

اگر برای شما هم پیش آمده که محتوای بارگذاری شده در اینستاگرام خود را به نحوی از دست داده‌اید، خواندن این مطلب تا انتها به شما توصیه می‌کنیم.

برنامه‌نویسان و طراحان اپلیکیشن اینستاگرام در آخرین نسخه‌ی خود که در ابتدای سال 2021 ارائه شده، قابلیت مهمی را افزودند : “بازیابی اطلاعات پاک شده”. و منظور از اطلاعات هر آن‌ چیزی‌ست که شما به عنوان محتوا در این شبکه‌ی مجازی بارگذاری کرده‌اید؛ که شامل عکس و فیلمِ پست‌ها، استوری و ویدئو‌های بارگذاری شده در بخش تلویزیون اینستاگرام (IGTV) می‎‌باشد.

کاربران گوشی های اپل پیشتر با این قابلیت در اپلیکشن تصاویر (Photos iOS app) خود آشنایی دارند. نرم‌افزار عکس‌ها در سیستم عامل IOS به این صورت عمل می‌کند که در صورت حذف تصاویر و یا ویدئو‌ها توسط کابر، محتوای حذف شده به مدت 30 روز در پنجره‌ای به نام (Recently Deleted)  نگهداری می‌شود و پس از گذشت این مدت به صورت خودکار موارد حذف شده برای همیشه از سیستم کاربر پاک خواهد شد.

این قابلیت جدید برای افرادی که به صورت تصادفی اقدام به حذف اطلاعات خود کرده‌اند و یا افرادی که در نتیجه‌ی هک شدن اطلاعات خود را از دست داده‌اند نه تنها مفید است، بلکه بیشتر شبیه یک معجره است.

 

بازیابی عکس‌های پاک‌شده‌ی اینستاگرام

اینستاگرام در آپدیت‌های جدید سعی می‌کند فضای امن‌تری برای کاربران ایجاد کند.

 

حل مشکلات دیگر کاربران: رفع ارور We Restrict Certain Activity To Protect Our Community اینستاگرام

 

اینستاگرام چگونه از محتوای حذف شده محافظت می‌کند

خبر افزوده شدن قابلیت جدید اینستاگرام به قدری مهم است که بسیاری از روزنامه و سایت‌های مرتبط با تکنولوژی بخش‌های زیادی را به معرفی این قابلیت اختصاص دادند.

برای مثال روزنامه Verge در گزارش خود آورده:

اینستاگرام گزینه‌ی اخیرا حذف شده (Recently deleted) را در اپ خود ایجاد کرده؛ این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد موارد حذف شده از پست، استوری، IGTV و Reels خود را بازگردانند. مهمترین دلیل افزودن این قابلیت بازیابی اطلاعاتی‌ست که در نتیجه‌ی هک شدن حساب کاربری از دست رفته‌اند. به همین جهت دارندگان حساب در اینستاگرام در حین حذف یک محتوا؛ لازم است هویت خود را تائید کنند.

بر اساس گزارش Verge، زمانی که کاربر قصد پاک کردن هر نوع محتوایی را دارد، باید از طریق ایمیل یا پیامک دریافتی از سوی اینستاگرام هویت خود را تائید (confirm) نماید و سپس اقدام به حذف عکس و یا ویدئوی مورد نظر کند.

محتواهای حذف شده به مدت 30 روز در حافظه‌ی اپلیکیشن حفظ می‌شوند و پس از این مدت برای همیشه حذف خواهند شد.

نحوه‌ی بازیابی اطلاعات حذف شده

  1. برنامه‌ی اینستاگرام را باز کنید.
  2. گزینه‌ی پروفایل در برنامه‌ی اینستاگرام را لمس کنید. (پایین، سمت راست : ایکون شخصی)
  3. بعد از ورود به صفحه‌ی پروفایل، نماد سه خطی را لمس کنید. (بالا، سمت راست)
  4. وارد بخش تنظیمات (Settings) شوید.
  5. گزینه‌ی حساب کاربری (Account) را لمس کنید.
  6. گزینه‌ی “به تازه‌گی حذف شده” (Recently Deleted) را لمس کنید. (با توجه به این که این قابلیت به تازه‌گی به اینستاگرام اضافه شده، ممکن است برای برخی سیستم‌ها هنوز در دسترس نباشد؛ پس از آپدیت اپلیکشن خود مطمئن شوید و یا منظر بمانید تا به زودی این قابلیت برای سیستم عامل شما هم ارائه شود.)
  7. پست، استوری یا IGTV که قصد بازیابی آنرا دارید انتخاب کنید، و سپس گزینه‌ی بازیابی (Restore) را لمس کنید.
  8. حالا اطلاعات مورد نظر شما در صفحه‌تان قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: جستجوی مخاطبین در اینستاگرام | چگونه مخاطبان گوشی را در اینستاگرام پیدا کنیم؟

چگونه اطلاعات پاک‌شده‌ی اینستاگرام را بازگردانیم؟

راهنمای تصویری بازیابی اطلاعات پاک‌شده‌ی اینستاگرام

 

 

جمع‌بندی

حالا با پیشرفت نسخه‌های جدید اینستاگرام، دیگر نگران از دست رفتن اطلاعات پاک شده‌ی خود نباشید. تنها کافی‌ست برنامه‌ی خود را به روز رسانی کنید و با خواندن مقاله‌ی تکنولایف مسیرهای بازیابی اطلاعات را به خاطر بسپارید. به نظر شما بازیابی اطلاعات پاک شده در مدت زمان محدود، کمکی به کاربران می‌کند؟ یا لازم است ساختار پیچیده‌تری برای حذف پست‌ها و استوری‌ها در نظر گرفته شود؟ با ما به اشتراک بگذارید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

10 نظر

  1. کمند

    سلام.بعضی از پست های اینستا ک شامل عکس های متعارف و معمولی بود خود بخود حذف شده تو قسمت موادحذف شده ی اخیر هم نبود.دلیل پاک شدنش چی میتونه باشه؟و ایا میشه برش گردوند؟عکسها کاملا ساده با پوشش و شخصی بود.حسابم هم شخصی هست.

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به کمند

      سلام عجیبه، اینستاگرام فقط به دلیل کپی رایت حذف می‌کنه نه هیچ چیز دیگه ای
  2. مهری

    س ببخشی سانیستام همش خطا میده نمیتونم برم داخل برنامه و اینکه نمیتونم حذفش کنم چون یادم نیس چ گذرواژه‌ای زدم یا نام کاربری میش لطفا کمکم کنین کلی اطلاعات دارم تو برنامه لطفا مشکلمو برطرف کنین

  3. ماریا

    سلام من نمیتونم ریلز جدیدمو برگردونم و گزینه recently delete رو‌پیدا نمیکنم ممنون میشم راهنمایی کنید

  4. Yaser

    سلام چگونه پیام های دایرکت که حذف شده را برگردانم؟؟

  5. پرویز

    سلام نمیدونم با کدوم شماره تلفن به اینستاگرام قبلی خود برگردم یادم رفته با کدوم شماره تلفن ثبت نام کرده بودم و با گذر واژه هم نمیتونم برگردم

    1. حنا

      پاسخ به پرویز

      سلام من پیش نویس اینستامو پاک کردم میشه برش گردوند
      1. مهتاب

        پاسخ به حنا

        تونستی برگردونی ...؟
      1. yon_usx06

        پاسخ به حنا

        انیستاگرام پاک شده
  6. Ahmet

    عالیست

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%a8%db%8c-%d8%a7%d8%b7%d9%84%d8%a7%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%ad%d8%b0%d9%81-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85/
ads
ads