داغ ترین ها :
سامسونگ از بازیافت تور ماهیگیری گوشی میسازد

سامسونگ از بازیافت تور ماهیگیری گوشی میسازد

شرکت سامسونگ در اقدامی جذاب و در جهت حمایت از محیط زیست، با استفاده از پلاستیک‌های جمع آوری شده از اقیانوس، گوشی‌های گلکسی تولید می‌کند. در واقع سامسونگ توانسته ماده جدیدی تولید کند که به واسطه آن می‌توان گوشی‌ های گلکسی را از  پلاستیک‌های جمع‌آوری شده از اقیانوس و بازیافت تور ماهیگیری تولید کرد. سامسونگ در طول سال‌های گذشته برنامه‌ای به نام «گلکسی برای سیاره» راه اندازی کرد که هدف اصلی آن کاهش تاثیرگذاری سامسونگ در آلودگی‌های زیست محیطی و کمک به توسعه سبک زندگی سازگار با محیط زیست عنوان شده است.

با شروع برنامه گلکسی برای سیاره، پلاستیک‌های جمع‌آوری شده از اقیانوس در تولید تمامی محصولات گلکسی استفاده شده و اولین محصولات گلکسی با استفاده از این روش چند ماه پیش راهی بازار شدند. این محصولات نمادی از تلاش مداوم ما برای حذف پلاستیک‌های یکبار مصرف و توسعه استفاده از دیگر مواد سازگار با محیط زیست مانند مواد و کاغذهای بازیافتی است. در نتیجه این تحول، فناوری گلکسی در آینده می‌تواند برترین طراحی‌های محصول و حفاظت بهتر از محیط زیست را ممکن کند.

خطر تورهای ماهیگیری را جدی بگیرید

وقتی بحث «پلاستیک‌های رها در اقیانوس» می‌شود، احتمالا ذهن‌تان به سراغ بطری‌های آب یا ظرف‌های پلاستیکی غذا می‌رود. اما خطر پنهان بزرگتر به 640 هزار تن تور ماهیگیری برمی‌گردد که هر ساله در اقیانوس رها می‌شود.

این تورها که برای چندین قرن در اقیانوس باقی می‌مانند، دلیل گرفتار شدن آبزیان، صدمه به سطح مرجان‌ها و زیستگاه‌های طبیعی هستند و حتی ممکن است نهایتا سر از آب و غذای مصرفی ما درآورند. این تورها با سرعتی خطرناک در حال برهم زدن توازن ظریف محیط زیست هستند. جمع‌آوری و بازیافت این تورها، قدمی مهم در پاکیزه کردن سطح اقیانوس و حفظ سیاره‌مان است.

سامسونگ با استفاده مجدد از تورهای ماهیگیری رها شده در اقیانوس‌ها قصد دارد آسیبی که از این اتفاق به محیط زیست و اقیانوس‌ها وارد می‌شود را کمتر کند.

در طول سال‌های گذشته بسیاری از شرکت‌ها سعی کردند که با استفاده از مواد بازیافتی محصولات خود را تولید کند. اپل سعی کرده تمام محصولات جدید خود را از متریال‌هایی تولید کند که از مواد بازیافتی تشکیل شده‌اند. حتی شرکت ادیداس هم چند سال پیش با جمع آوری تورهای ماهیگیری کفش تولید کرده بود. این اتفاق قطعا باعث می‌شود که آسبی که از طریق رها شدن مواد پلاستیکی به محیط زیست وارد می‌شود، کاهش پیدا کند.

 

به تازگی موبایل سامسونگ خریداری کرده اید؟ مطلب زیر را بخوانید:
راه اندازی گوشی سامسونگ

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d9%85%d8%a7%d9%87%db%8c%da%af%db%8c%d8%b1%db%8c/
ads
ads