داغ ترین ها :
باگ iOS 15 می‌تواند اطلاعات آیفونتان را به‌صورت از راه دور پاک کند

باگ iOS 15 می‌تواند اطلاعات آیفونتان را به‌صورت از راه دور پاک کند

فردی که در زمینه‌ هک و امنیت فعالیت دارد مدعی شده که باگ iOS 15 می‌تواند اطلاعات کاربران آیفون را حذف کند. در حالی که اپل آپدیت iOS 15.0.2 را برای دارندگان آیفون منتشر کرده است، اما گزارش‌هایی وجود دارد که کوپرتینویی‌ها در حال آماده کردن آپدیت iOS 15.1 هستند. تاکنون نیز چهارمین نسخه‌ی بتای آپدیت جدید در اختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته تا بتوانند اپلیکیشن‌های خود را با آخرین آپدیت iOS 15 هماهنگ کنند.

باگ iOS 15 اطلاعات کاربران را پاک می‌کند

در این بین گفته شده که نسخه‌ی عمومی آپدیت به‌زودی منتشر خواهد شد؛ اما تاریخ دقیقی در اختیار رسانه‌ها و کاربران قرار نگرفته است. تاکنون شایعات مختلفی در مورد آپدیت جدید iOS 15 منتشر شده، اما به نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها بیشتر از اینکه روی افزودن امکانات به iOS 15.1 توجه کنند روی رفع مشکلات و باگ‌ها تمرکز دارند.

یکی از این مشکلات نیز عدم امکان قفل‌گشایی آیفون با اپل واچ در زمانی است که کاربر از ماسک استفاده کند. این موضوع در حالی رخ داده که اپل در زمان معرفی iOS 15 از وجود چنین قابلیتی خبر داده بود، اما به دلیل مشکلات فنی کاربران قادر به استفاده از آن نیستند. باقی باگ‌ها نیز شامل متوقف شدن اپلیکیشن‌ها در هنگام فعالیت یا موارد دیگر می‌شود.

با وجود اینکه برطرف ساختن باگ‌های مدنظر می‌توانند به بهبود تجربه‌ی کاربری کمک کنند؛ اما فردی که در زمینه‌ی هک و امنیت فعالیت دارد از وجود باگ iOS 15 که بسیار خطرناک است، خبر داده. طبق گفته‌ی این فرد، باگ iOS 15 باعث می‌شود که تمام اطلاعات کاربران حذف شود.

این باگ در بخش بلوتوث LE قرار دارد و اگر فعال شود، تمامی اطلاعات دستگاه‌هایی (ازجمله آیفون و آیپد) را که با دستگاه کاربر متصل شوند حذف می‌کند. فرد مدنظر که با حساب کاربری RobertCFO در توییتر فعالیت دارد گفته که شواهد و داده‌های مورد نیاز برای رفع باگ را به اپل ارسال کرده است، اما شواهد مدنظر را در فضای مجازی قرار نداده تا گفته‌های خود را تایید کند.

درواقع فرد مدنظر محتوای ایمیلی را منتشر کرده که گویا اپل آن را به وی ارسال کرده است. در ایمیل ذکر شده که باگ مدنظر در iOS 15.1 برطرف خواهند شد و حتی به تاریخ انتشار آپدیت نیز اشاره می‌شود. اگر متن ایمیل صحت داشته باشد آپدیت جدید iOS 15 در ۲۵ اکتبر منتشر می‌شود.

با این حال، اپل در واکنش به حواشی به وجود آمده، هرگونه همکاری با فرد مدنظر را تکذیب کرده است. سران اپل در مورد زمان ذکر شده برای انتشار آپدیت جدید iOS 15 نیز گفته‌اند که هیچگاه چنین اطلاعات مهمی را به این شکل در اختیار فردی قرار نمی‌دهند. در هر صورت تا انتشار اطلاعات بیشتر باید صبر کرد و دید که چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%a7%da%af-ios-15/
ads
ads