داغ ترین ها :
برخی بد افزارهای اندرویدی در قالب آپدیت امنیتی ظاهر می‌شوند

برخی بد افزارهای اندرویدی در قالب آپدیت امنیتی ظاهر می‌شوند

از آنجایی که تقریبا همه‌ی اطلاعات ما به روی گوشی‌ هوشمندمان وجود دارد بسیار مهم است که امنیت این محصولات را در نظر داشته باشیم تا اطلاعات مهم و حیاتی ما در دست دیگران قرار نگیرد. یک منبعی که به‌روی امنیت گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند گزارش کرده که بدافزاری مشهور به نام Flutbot از طریق ارسال متن و همچنین لینک به‌روی گوشی شما باعث ایجاد مشکل می‌شده است. هدف این متن‌ها به طور کلی این است که شما به‌روی لینک مورد نظر کلیک کنید و پس از آن برنامه مد نظر را دانلود کرده و یا مثلا بروزرسانی امنیت نمایش داده شده را دانلود کنید. در واقع قضیه از این قرار است که این برنامه‌ها حس کنجکاوی را در شما برانگیخته می‌کنند تا به روی لینک‌های گفته شده کلیک کنید. در حال حاضر بدافزارهای اندرویدی به راحتی خود را در نقش به‌روزرسانی امنیتی جا می‌زنند تا کاربران آن‌ها را دانلود کنند. قیمت گوشی امروز چقدر است؟ سایت تکنولایف را برای مشاهده بهترین قیمت روز گوشی بررسی کنید.

بدافزارهای اندرویدی که نقش آپدیت امنیتی دارند

یکی از متن‌های مرسومی که این بد افزارها استفاده می‌کنند این است که به روی صفحه شما متنی با موضوع این که گوشی شما به ویروس آلوده شده نمایش داده و توضیح می‌دهند که اندروید این ویروس را تشخیص داده و برای رفع آن باید آپدیت امنیتی زیر را نصب کنید.

جالب است که در پایین این متن‌ها اشاره می‌شود که اگر گوشی شما اجازه نصب برنامه‌ها از منابع ناشناس را نمی‌دهد حتما این قابلیت را خاموش کنید و حتی با کلیک به روی گزینه نصب بروزرسانی امنیتی نمایش داده شما در پیام بالا برخی از بخش‌های امنیتی اندروید غیرفعال می‌شود.بد افزارهای اندرویدی

دانستن این نکته خالی از لطف نیست که در گوشی‌های اپل و به طور کلی IOS هم ممکن است شما پیام مشابهی دریافت کنید ولی نکته‌ی جالب اینجاست که این سیستم عامل به بد افزار آلوده نمی‌شود و به همین دلیل است که همواره بخش امنیت جزو مزایای IOS در مقابل اندروید به حساب می‌آید.

اگر به روی لینک نمایش داده شده کلیک کنید اما در نهایت نرم افزار یا آپدیت امنیتی گفته شده را دانلود نکنید باز هم گوشی شما به این بد افزارها آلوده نمی‌شود. اما به طور کلی پیشنهاد می‌کنیم اگر به هر دلیلی به روی این بد افزارها کلیک کرده‌اید حتما رمزهای مهم خود را عوض کنید.

اگر هم به هر دلیلی بد افزار موجود را نصب کردید یا بروزرسانی امنیتی گفته شده را دانلود کردید حتما پس از آن رمزهای خود را تغییر دهید و همچنین گوشی خود را ریسیت فکتوری کنید.

این بد افزارها به گونه‌ای که شما متوجه آن‌ها نشوید مجوزهای لازم را از شما دریافت می‌کنند با فعال بودن همیشگی در پس‌زمینه اطلاعات مهم شما نظیر رمزهای حساب بانکی یا حساب‌های مهم فضای مجازی را به دست می‌آورند.

جالب است که این بد افزارها به لیست مخاطبین شما دسترسی پیدا می‌کنند و از این طریق تلاش می‌کنند تا ویروس را بیشتر پخش کنند. به همین دلیل حتما پیشنهاد می‌کنیم تنها آپدیت‌های امنیتی رسمی خود گوگل و سازنده گوشی خود را به روی آن نصب کنید و اصلا به روی لینک‌های غیر مرتبط کلیک نکنید.

 

به آنتی ویروس نیاز دارید؟ مطلب زیر را از دست ندهید:

بهترین آنتی ویروس رایگان اندروید

 

این بد افزارها دو مرحله‌ای نیز عمل می‌کنند

برخی از این بد افزارها به این شکل هستند که در ابتدا شما به هر دلیلی یکی از آن‌ها را به روی گوشی خود نصب می‌کنید. در ادامه این برنامه به قدری شما را آزار می‌دهد که به دنبال هر روشی برای حل آن بروید.

سپس پس از چند روز که حسابی کلافه شده‌اید برنامه یک پیغام دیگر به شما می‌دهد و به شما می‌گوید که اگر می‌خواهید این مشکل از گوشی شما رفع شود باید آپدیت زیر را نصب کنید و این آپدیت دقیقا بد افزاری است که همه‌ی اطلاعات شما را به دست می‌آورد.

پس به عنوان پیشنهاد اگر واقعا حس می‌کنید که گوشیتان ویروسی شده است تنها کاری که باید انجام دهید این است که آن را فکتوری ریسیت کنید و هر اقدام دیگری می‌تواند آسیب بیشتری به گوشی و همچنین اطلاعات شما وارد کند.

راه فرار از بدافزار‌‌‌‌ های اندروید چیست؟

مهم‌ترین نکته این است که تا حد امکان تنها از گوگل پلی برنامه‌های مورد نیاز خود را دانلود کنید و اگر هم نیاز بود که برنامه‌ای را از منبع دیگری دریافت کنید حتما به سراغ سایت‌ها و برنامه‌های مطمئن بروید تا با چنین مشکلاتی مواجه نشوید. بدافزارهای اندرویدی معمولا در سایت‌های معتبر دیده نمی‌شوند.

نکته‌ی بسیار مهم دیگر هم این است که بروزرسانی‌های واقعی و اصلی تنها از طریق خود گوشی و بخش Update برای شما در دسترس قرار خواهد گرفت و از نصب هر بروزرسانی دیگری به غیر از این بخش جدا خودداری کنید.

 

شاید سوال شما هم باشد:

چگونه بفهمیم گوشی ویروسی شده است؟

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%af%d8%a7%d9%81%d8%b2%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a7%d9%86%d8%af%d8%b1%d9%88%db%8c%d8%af%db%8c/
ads
ads