داغ ترین ها :
بررسی زمان کارکرد صفحه نمایش گوشی های اندرویدی

بررسی زمان کارکرد صفحه نمایش گوشی های اندرویدی

آیا می دانید چقدر در طول روز با گوشی کار می کنید؟ یا حساب آن از دستتان خارج شده است. این موضوع را حتما زیاد تجربه کرده اید که مدت زمان زیادی در طول روز با گوشی کار کرده اید و از انجام کارهای ضروری روزانه غافل شده اید. و بعضی اوقات این عادت به یک چرخه معیوب در زندگی شما تبدیل شده است. نگران نباشید راهکارهایی برای مدیریت زمان بندی استفاده بهینه از آن وجود دارد، شما می توانید با کمک برنامه digital welbeing از این مشکل رها شوید، این برنامه در تمام گوشی های اندرویدی 10 به بالا وجود دارد، اگر گوشی شما قدیمی شده است می توانید این برنامه را دانلود کنید.  با استفاده از این برنامه به راحتی می توانید زمان استفاده از گوشی تان را مدیریت کنید.

 

لیست امروز قیمت گوشی های هوشمند را در سایت تکنولایف مشاهده کنید: قیمت گوشی

 

معرفی برنامه Digital Wellbeing

برنامه Digital wellbeing  مدت زمان استفاده از صفحه نمایشگر را در گوشی‌های اندرویدی نشان می دهد. و در تمام گوشی های اندرویدی وجود دارد. شما می توانید به راحتی مدت زمان استفاده از برنامه ها را  تعیین کنید. قبل از هر چیز عادت‌های روزانه خود را بررسی کرده و تعداد دفعات چک گوشی و  اعلانات اپلیکیشن ها را آنالیز کنید. این روش به شما کمک می کند تا زمان استفاده از گوشی را مدیریت کرده و کارهای روزانه را طبق برنامه ریزی، اجرا کنید. روش استفاده از آن بسیار ساده است. به منوی تنظیمات وارد شوید و Digital wellbeing را کلیک کرده و سه نقطه بالای صفحه را انتخاب کنید، روی manage your data  کلیک کنید. عدد داخل دایره، کل مدت زمان استفاده را گزارش می دهد، و بیرون از آن برنامه هایی که کار کرده‌اید، نمایش داده شده است، و همچنین می توانید تعداد دفعات باز شدن قفل گوشی‌تان را زیر نمودار بررسی کنید.

 

دانلود اپلیکیشن Digital Wellbeing برای اندروید

 

دانلود اپلیکیشن Digital Wellbeing برای ios

 

دیجیتال ولبینگ

برنامه App timer

برنامه  App timerیکی از بخش های کاربردی Digital wellbeing است . اگر با برنامه ای بیش از حد کار می کنید می‌توانید زمانی را به آن اختصاص دهید. وقتی زمان تعیین شده فرا رسید، برنامه آلارم پایان را می زند. و بعد از آن رنگ آیکون برنامه به خاکستری تغییر پیدا می کند و نمی توانید آن را تا نیمه شب باز کنید. نحوه کار با App timer به این صورت است. روی داشبورد ضربه بزنید. لیست برنامه ها نمایان می‌شود،  برنامه مد نظر را انتخاب کنید، روی آیکون ساعت شنی ضربه بزنید و مدت زمان دلخواه را مشخص کرده، سپس تغییرات را تایید کنید. در صورت دلخواه همین تنظیمات را می‌توانید حذف کنید، روی آیکون سطل زباله ضربه بزنید تا تغییرات پاک شوند.

 

نظارت و مدیریت کنترل گوشی فرزندان

درگذشته کودکان بی وقفه با اپلیکیشن‌های گوشی کار می‌کردند  و پدر و مادر نمی توانستند نظارت صحیحی بر برنامه های آن ها داشته باشند اما Digital wellbeing  یک راهکار پیشنهادی برای این کار دارد. قبل از هر چیز، هردو طرف باید یک حساب کاربری گوگل داشته باشید، در مرحله بعدی، برنامه Family link  را از Google play دانلود کنید، در این مرحله می توانید مدت زمان استفاده از صفحه نمایشگر را در دستگاه فرزندتان محدود کرده سپس تنظیمات بعدی را بر روی گوشی خود و فرزندتان پیاده سازی کنید.

زمان کارکرد صفحه نمایش

تنظیمات والدین

نحوه کار به این صورت است. از  Digital wellbeing به بخش کنترل والدین وارد شوید، Show icon in the app list  را فعال کرده، برنامه مورد نظر را انتخاب کنید، سپس روی Set up parents control ضربه بزنید، به صفحه بعدی وارد شوید و Get Started را انتخاب کنید، اول صفحه بعدی نوشته شده Who will be using this device ، قسمت پایین صفحه دو گزینه child or teen  و parent وجود دارد. parent  را انتخاب کنید.

تنظیم گوشی فرزندان

قبل از هر چیز باید حساب گوگل خود و فرزندتان را لینک کنید. این مسیر مانند تنظیمات والدین تکرار می شود، بعد از اینکه به برنامه کنترل والدین در Digital wellbeing  وارد شدید، در صفحه Who will be using  this device به جای گزینه parent، Child or teen  را انتخاب کنید.

 

به کرات گوشی را در اختیار کودکان خود قرار می دهید؟ مطلب زیر را حتما مطالعه کنید:

نرم افزار کنترل والدین روی گوشی

 

Focus mode

اگر جزو افرادی هستید که هنگام امتحانات دانشگاه، برای مطالعه مطالب درسی تمرکز کافی را ندارید یا برای انجام کارهای خود وقت کم می آورید، Focuse mode یک ابزار کاربردی  Digital wellbeing است که به  تقویت تمرکز کمک می‌کند. برنامه هایی را انتخاب کنید که بیشترین میزان حواس‌پرتی را ایجاد می کند، در ایران شبکه های اجتماعی اینستاگرام بیشترین رای را خواهد آورد، زیرا این اپلیکیشن جزو جدایی ناپذیر زندگی مردم به شمار می آید. حتما به این لیست، اینستاگرام را اضافه کنید. نکته جالب این است که حتی زمانی که وسوسه شوید تا برنامه را باز کنید، زنگ هشدار فعال می شود. حالت تمرکز تمام اعلان های برنامه را غیرفعال می کند.

طریقه فعالسازی حالت تمرکز

برای فعال کردن حالت تمرکز، به بخش Focus mode وارد شوید، برنامه مد نظر را از لیست برنامه ها انتخاب کنید. قسمت Set Schedule را فعال کرده، در صفحه بعدی می توانید زمان مد نظر را وارد کنید. حالت تمرکز را می توانید در ساعت های ویژه ای تنظیم کنید، مثلا زمان هایی که در محل کار حضور دارید بین ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر آن را فعال کنید. این حالت نه تنها تمرکزتان را افزایش می دهد بلکه عملکرد کاری مفیدتری خواهید داشت. همچنین در پایان روز می توانید حالت استراحت را فعال کنید. و سپس مجدد به برنامه تمرکز ادامه دهید.

 

بهترین نوع صفحه نمایش گوشی برای چشم کدام است؟

بهترین صفحه نمایش گوشی

 

Bed time mode

اگر شما هم جزو افرادی هستید که قبل از خواب حتما باید همه شبکه های اجتماعی را چک کنید، گزینه حالت خواب مناسب شماست. زیرا به شما کمک می کند مدت زمان استفاده از برنامه های گوشی را مدیریت کنید.  بعد از فعال شدن حالت خواب، گوشی تاریک می شود، در این حالت می توانید از امکان مزاحم نشوید برای غیرفعال کردن تماس های تلفنی، اعلان ها و پیامک ها استفاده کنید. به  قسمت Bed Time mode وارد می شوید، برنامه های مدنظر را از لیست انتخاب کرده. در قسمت پایین صفحه تقویمی را مشاهده می کنید، می توانید براساس آن، روزها و زمان های فعال کردن حالت خواب را تنظیم کنید. گزینه دیگر حالت While charging at bed time است، به این معنی که این امکان را به شما می دهد که حالت خواب را فقط در حال شارژ کردن تلفن همراه فعال کنید.

مدت زمان روشن بودن صفحه نمایش

چک کردن زمان صفحه نمایشگر در سامسونگ

ابتدا از بالای صفحه به پایین بکشید تا به تنظیمات سریع دسترسی پیدا کنید، از سمت چپ، آیکون چرخ دنده (تنظیمات) را ضربه بزنید، در قسمت پایین صفحه برنامه Digital Welbeing را انتخاب کنید. بالای صفحه سمت راست، نمودار میله ای را کلیک کرده. نمودار میله ای را باز کنید، می توانید مدت زمان صفحه نمایشگر را به صورت روزانه مشاهده کنید. لیستی از برنامه‌ها در پایین صفحه وجود دارد و در مقابل هر کدام به تفکیک مدت زمان کارکرد نمایش داده شده است. این برنامه از وضعیت کارکرد شما با گوشی گزارش می‌دهد، بعد از گذشت یک هفته یا یک ماه می توانید اطلاعات دریافتی را آنالیز کنید و چنانچه وضعیت به تغییر نیاز دارد، به روش‌های دیگر فکر کنید.

 

روش چک کردن زمان صفحه در گوگل پیکسل

از بالای صفحه به پایین بکشید تا به منوی سریع وارد شوید، از قسمت پایین صفحه آیکون تنظیمات را ضربه بزنید، سپس برنامه Digital wellbeing  را انتخاب کنید، داخل نمودار دایره ای مدت زمان استفاده از برنامه های پرکاربرد را نمایش می دهد، روی عدد کلیک کنید، در این صفحه، زمان های استفاده از برنامه ها را به صورت نمودار میله ای و روزانه مشاهده می کنید. با باز کردن هر برنامه می توانید  به تفکیک زمان کارکرد آن ها را بررسی کرده  و زمان ها را با یکدیگر مقایسه کنید.

ردیابی کردن زمان فعال بودن صفحه نمایش

 

آموزش فعالسازی یک قابلیت کاربردی:

روشن و خاموش کردن صفحه نمایش گوشی با دو ضربه

 

بررسی زمان فعال بودن صفحه نمایش در گوشی شیائومی

شیائومی در نسخه‌های جدید، ویژگی شبیه Digital wellbeing به نام Screen time در 11 MIUI اضافه کرده است. ابتدا زمانی برای محدودیت زمانی تعیین کنید و بعد زمان‌های کارکرد را  به صورت نمودار میله ای، مشاهده کنید. و چنانچه از زمان تعیینی گذشته بود، زنگ هشدار فعال می شود.  همچنین تعداد دفعات باز شدن قفل گوشی را گزارش می دهد، با این قابلیت می توانید مچ خود را بگیرید. زیرا زمانی که کاری به عادت تبدیل شد، مغز به وضعیت روتین عادت می کند و ذهن به فکر کردن نیازی ندارد، بنابراین فرد اصلا متوجه نخواهد شد که چند بار آن عمل را تکرارکرده است. برای افزایش تمرکز حین کار، از حالت تمرکز در برنامه Screen time استفاده کنید. به این صورت که زمان مد نظر برای حالت تمرکز را انتخاب کنید و به محض قرار گرفتن در زمان های مشخص، حالت تمرکز فعال می شود. به یاد داشته باشید. فقط مواقعی که برنامه فعال است می توانید تماس بگیرید یا دریافت کنید.

https://wellbeing.google/for-everyone/

بهترین برنامه های محدودکننده مدت زمان صفحه نمایشگر

اگر می خواهید بین برنامه‌های گوشی و کارهای ضروری روزمره توازنی برقرار کنید، در ادامه با من همراه باشید، در این بخش قصد دارم بهترین برنامه های اندرویدی برای مدیریت کار با گوشی را به شما معرفی کنم، تا بتوانید از این وضعیت خلاص شوید. این موضوع را مد نظر داشته باشید باید به زمانی که تعیین می‌کنید، پایبند باقی بمانید تا تحولی اتفاق بیفتد.

برنامه Social fever

با این برنامه می توانید مدت زمان مد نظر را انتخاب کرده و چنانچه بیش از زمان مقرر با آن کار کنید، زنگ هشدار فعال می شود. برنامه Social fever به تفکیک زمان صرف شده در هر برنامه را گزارش می دهد، مزیت فوق العاده برنامه Social fever این است که از چشم و گوش شما محافظت می کند، به این معنی که نمی توانید بیش از 30 دقیقه به گوشی نگاه کنید یا به موسیقی گوش دهید، اگر می خواهید از این برنامه استفاده کنید، برنامه‌هایی که به ردیابی نیاز دارند، به لیست اضافه کنید. Social fever ابزاری است که میزان کار صرف شده را بررسی می کند تا در صورت نیاز، برای تغییر وضعیت راهکاری پیدا کنید.

 

دانلود اپلیکیشن Social fever از پلی استور

برنامه App Detox

آیا نمی توانید از  اپلیکیشن های گوشی جدا شوید؟ زمان آن رسیده که راهی برای آن پیدا کنید. اگر دنبال برنامه ای هستید که زمان استفاده از اپلیکیشن های گوشی را مدیریت کند، App Detox یکی از برنامه های کاربردی است که به شما در این زمینه کمک می کند. با این برنامه می توانید قوانینی تعیین کنید  و چنانچه آن را نقض کردید، زنگ هشدار فعال می شود. و یادآوری می کند که باید استراحت کنید. برنامه  App Detox دسترسی های تان را از تلفن محدود می کند در نتیجه می توانید به راحتی این عادت را ترک کنید. برخی از این برنامه برای کنترل والدین استفاده می کنند. این برنامه را می توانید از Google play دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن App Detox از پلی استور

 

چطور تصویر گوشی خود را به نمایشگر لپ تاپ یا کامپیوتر منتقل کنیم؟

نمایش صفحه گوشی روی لپ تاپ

 

برنامه Space

برای اینکه بتوانید بهترین بازخورد را از این برنامه داشته باشید، ابتدا باید یک پرسشنامه از عادات استفاده از تلفن هوشمند خود تکمیل کنید تا بتوانید عادت های خود را تشخیص دهید. حتی می توانید مچ خود را بگیرید تا متوجه شوید چند بار قفل گوشی را باز می کنید. Space مدت زمان استفاده از برنامه های گوشی تان را ردیابی کرده و به شما کمک می کند تا تعادل را برقرار کنید. این برنامه با اندروید و ios سازگار است.

دانلود اپلیکیشن Space  از گوگل پلی

 

دانلود اپلیکیشن Space برای IOS

برنامه Off time

با این برنامه تلفن همراه خود را مسدود  کرده،  پیام های خودکاری تنظیم کنید و برای دوستانتان بفرستید و به آن ها اطلاع دهید که در این بازه زمانی از تلفن همراه خود استفاده نمی کنید. برنامه off time در google play موجود است.

دانلود اپلیکیشن Off time برای اندروید

 

دانلود اپلیکیشن Off time برای IOS

برنامه Anti Social

این برنامه یکی از بهترین برنامه های کاربردی محدود کردن زمان استفاده از برنامه های گوشی است، می توانید مدت زمان استفاده از برنامه را کنترل کنید. مزیت فوق العاده برنامه Anti Social مقایسه اطلاعات شما  با دیگران است. این داده ها براساس سن و جنس بررسی می شوند، و شما می توانید براساس نتایج آن، راهکار مناسبی پیدا کنید.

 

دانلود اپلیکیشن Anti Social برای اندروید

نتیجه گیری

امروزه استفاده افراطی از تلفن های همراه به  معضل بزرگی تبدیل شده است و مردم به سختی می توانند از آن خلاص شوند اما شرکت های بزرگی مثل سامسونگ، اپل، هواوی و شیائومی این مشکل را درک کرده اند و راهکاری برای جلوگیری از آن پیدا کردند. در این مقاله سعی کردم روش های متعددی را آموزش دهم امیدوارم بتوانید از آن به خوبی استفاده کنید.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

2 نظر

  1. آریو

    سپاس از شما ،،،،، بسبار عالیییییی بود

    1. فرانک یحیوی

      پاسخ به آریو

      🌹😊
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b2%d9%85%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%b1%d8%af-%d8%b5%d9%81%d8%ad%d9%87-%d9%86%d9%85%d8%a7%db%8c%d8%b4%da%af%d8%b1/
ads
ads