داغ ترین ها :
بررسی ساعت هوشمند GTR 2E

بررسی ساعت هوشمند GTR 2E

شرکت ساعت‌های هوشمند amazfit به این نتیجه رسیده است که ساعت هوشمند GTR 2 نسبت به هزینه بالای خود آنچنان که باید ارزشمند نیست و بنابراین مدل GTR 2e را در نمایشگاه CES 2021 معرفی نمود. قیمت GTR 2، 280 دلار است درحالی که مدل GTR 2e، با مبلغ 140 دلار به فروش می‌رسد. از نظر ظاهری این دو نوع ساعت تقریبا یکسان به نظر می‌آیند و تفاوت خاصی با یکدیدگر ندارند.

با اینکه در GTR 2e تغییرات کمی نسبت به مدل قبلی آن به چشم می‌خورد، ممکن است این سوال مطرح شود که اصولا چرا باید یک ساعت smart wacth GTR 2e بخریم؟ در زیر به دلایل این مساله می‌پردازیم.

 

 

طراحی GTR 2e

قبل از هر چیز باید بدانید که مانند GTR 2 دو مدل برای GTR 2e وجود دارد. امیزفیت GTR 2e با صفحه گرد 1.39 اینچ AMOLED با تراکم 326 پیکسل در هر اینچ و GTS 2e که با صفحه مستطیلی شکل 1.65 اینچ AMOLED با تراکم 341 پیکسل، شبیه به ساعت اپل طراحی شده است.

جدا از بحث اختلاف در طراحی، این دو ساعت یکسان هستند و تمام نکاتی که راجع به GTR 2e توضیح می‌دهیم در رابطه با ساعت GTS 2e نیز صدق می‌کند. نکته مهم در بحث طراحی این است که در مدل GTR 2e سمت راست صفحه دو دکمه تعبیه شده است در حالی که روی بدنه ساعت GTR 2s یک دکمه وجود دارد. بد نیست بدانید که مدل GTR 2e در رنگ‌های خاکستری، سبز و مشکی و مدل GTS 2e نیز در رنگ‌های مشکی، بنفش و سبز در بازارعرضه می‌شود.

ساعت هوشمند امیزفیت GTR 2E
ساعت GTS 2e در ابعادی با 42.8*35.6*9.85 میلیمتر طراحی شده که نسبت به مدل GTS 2 در حد چند صدم میلیمتر ضخیم‌تر می‌باشد. در GTR 2e نیز شاهد ابعادی برابر با 46.5*46.5*10.8 هستیم که تقریبا با سری پیش از خود یعنی GTR 2 تفاوتی ندارد. جنس بدنه و طراحی آن در مدل‌های سری e تغییر کرده است. در سری جدید شیشه 3D حذف شده و شیشه‌های 2.5D تخت‌تر را جایگزین آن کرده‌اند. تغییرات دیگری نیز اتفاق افتاده است. به عنوان مثال در سری GTR 2e برای ساخت بدنه از آلیاژ آلومینیوم استفاده می‌شود و لایه الماسی odlc به پوششی شیشه‌ای در سری E تبدیل شده است. با توجه به سبک بودن GTR 2e می‌توانید به راحتی در تمام طول شبانه روز از آن استفاده کنید.

ساعت GTR 2E
لبه‌های صفحه ساعت در مدل GTR 2e نسبت به GTR ساده‌تر بوده و زیبایی بصری چندان قابل قبولی هم ندارد. ضخامت دور صفحه نمایش در بعضی از مواقع بسته به شرایط نور یا تغییر زاویه بسیار محسوس است که شاید خیلی خوشایند نباشد. بهتر است بگوییم با 140 دلار نمی‌توان همه چیز را داشت؛ اما وقتی تفاوت زیادی بین سری e و نسل قبل از آن به چشم نمی‌خورد، دلیلی ندارد که پولتان را صرف خرید یک ساعت GTR 2 کنید.

 

برای مطالعه بیشتر:

بهترین ساعت های هوشمند

 

نرم افزار و عملکرد ساعت GTR 2e

AMAZFIT GTR 2e از سیستم عامل خود کمپانی استفاده می‌کند؛ نه ازسیستم عامل Wear OS گوگل و با برنامه zepp در تلفن همراه شما همگام‌سازی می‌شود. روند نصب بسیار سریع اتفاق می‌افتد؛ حتی سریع‌تر از راه‌اندازی ساعتی با سیستم عامل Wear OS. این برنامه برای اعطای مجوزهای مختلف به تنظیمات گوشی احتیاج دارد.
انتخاب گزینه‌های مختلف از طریق کشیدن انگشت به بالا و پایین روی صفحه گوشی امکان پذیر است. چیدمان وطراحی صفحه برای کسانی که از ساعت های هوشمند استفاده کرده‌اند آشناست. از جهت بالا برای میانبرها و از جهت پایین برای اعلآن‌ها و عبور بین ویجت‌های مختلف کمک بگیرید. دکمه‌ها منو را باز کرده ویا ردیابی تمرین‌های ورزشی را فعال می‌کنند.

عکس ساعت هوشمند GTR 2E
پیمایش در منو، باز کردن برنامه‌ها و به طور کلی تعامل با ساعت بسیار آسان خواهد بود. حرکت روی صفحه بسیار روان و راحت اتفاق می‌افتد. البته بد نیست حواستان به این موضوع باشد که با یک اپل واچ طرف نیستید و نباید چنین انتظاری نداشته باشید. اعلآن‌ها عمدتا به درستی نشان داده می‌شوند؛ اما ممکن است اعلان بعضی از برنامه‌ها به درستی نمایش داده نشود. به عنوان مثال اعلان‌های Microsoft Teams یا نمایش داده نمی‌شود یا به طرزعجیبی نمایش داده می‌شود. بنابراین، نمی‌توانید با این اعلان‌ها تعامل داشته باشید و نباید به طور صددرصد به این قابلیت ساعت اعتماد کنید.

ساعت جی تی آر 2 ایی
شاید از GTR 2e متصل به تلفن هوشمند 11 Mi Xiaomi استفاده کرده‌ باشید. برنامه zepp تمام داده‌های ردیابی تناسب اندام شما را جمع‌آوری می‌کند و تنظیمات مختلفی برای ساعت در اختیارتان می‌گذارد. اعلانی در تلفن وجود دارد که به وضوح قطع ارتباط را به شما نشان می‌دهد و در موارد نادری که بلوتوث قطع می‌شود مفید خواهد بود. GTR 2e از WI-FI پشتیبانی نمی‌کند و این یکی از بزرگترین تفاوت‌های آن در مقایسه با GTR 2 است. البته کمبود چنین امکانی زیاد هم به چشم نمی‌آید.

GTR 2e یک ساعت هوشمند نسبتا اساسی است. احتمالا شما هم دقت کرده‌اید که همیشه درگیر قطعی GTR 2e با تلفن هوشمندتان نیستید؛ بنابراین اصلا کمبود WI-FI را احساس نمی‌کنید. امکان دیگری که در مقایسه با GTR 2 در اختیارتان نیست بلندگو می‌باشد. پس دیگر نمی‌توانید به تماس‌های ساعتتان پاسخ دهید.

باتری ساعت هوشمند GTR 2e

Amazfit ادعا می‌کند که GTR 2e می‌تواند در حالت معمول تا 24 روز شارژ باتری را حفظ کند که 10 روز بیشتر از وضعیت مشابه در مدل GTR 2 است. اگر از ویژگی‌هایی مانند اطلاعات فعالیت شخصی (PAI) که به ردیابی خودکار ضربان قلب نیاز دارند استفاده نکنید، با یک تمرین ورزشی روزانه بدون کمک از GPS و ردیابی خواب، باتری این ساعت تقریبا 10 درصد در روز تخلیه می‌شود.

ردیابی ضربان قلب را با فاصله یک دقیقه، که توسط برنامه PAI توصیه شده است، تنظیم کرده و صفحه نمایش را روشن بگذارید. خواهید دید که باتری در روز ششم به 20 درصد کاهش یافته و روز هفتم به شارژ مجدد نیاز دارد. قرار بود که باتری یکی از اصلی‌ترین مزایای GTR 2e باشد، اما مشخص شد که ناامید کننده عمل می‌کند.

 

در مقایسه با ساعت هوشمند GTR 2E:

بررسی ساعت هوشمند REDMI WATCH

 

قابلیت ردیابی تناسب اندام و سایر ویژگی‌ها

ردیابی سلامت نیز یک ویژگی مربوط به GTR 2e Amazfit است. یک لیست گسترده شامل بیش از 90 فعالیت برای ردیابی وجود دارد که با استفاده از دکمه پایین قاب یا از طریق منو به همه آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنید. لیست ارائه شده قابل ویرایش است؛ بنابراین تمریناتی که برای شما اولویت دارند فورا در دسترس قرار می‌گیرند. داده‌ها به وضوح نمایش داده می‌شوند و شروع و پایان تمرینات بسیار آسان است. یک GPS برای دویدن و دوچرخه‌سواری و علاوه بر این یک سنسور ضربان قلب نیز برای ردیابی و کسب داده‌های دقیق در نظر گرفته شده است.

ساعت هوشمند امیزفیت
ردیابی فعالیت در محیط داخلی سریع و آسان شروع می‌شود و اطلاعات معمول که شامل کالری، زمان سپری شده و ضربان قلب را فراهم می‌کند. GTR 2e علاوه بر سنسور ضربان قلب، دارای حسگر اکسیژن خون است و می‌تواند میزان استرس را به شما اطلاع دهد. همچنین این مدل ساعت دارای سنسور دماست و مدل GTR 2 با قیمت بالاتر فاقد این امکان می‌باشد. تمام این‌ها را با معیار PAI و ردیابی خواب ترکیب کنید که می‌توانید با استفاده از GTR 2e تصویری جامع از وضعیت سلامتی خود داشته باشید. این برنامه نسبت به اپلیکیشن Fossil’s Wellness جذابیت کمتری دارد. برای ردیابی تناسب اندام به صورت روزانه هر آنچه نیاز است در اختیار شماست. همچنین تمرینات گسترده‌تر و بیشتری هم نسبت به GTR 2 برای شما در دسترس خواهد بود.

قیمت Amazfit GTR 2e

 با قیمت 140 دلار یا 120 پوند انگلیس به فروش می‌رسد. هم اکنون می‌توانید از طریق سایت تکنولایف خریدی دلچسب را تجربه کنید.

 

خرید ساعت Amazfit GTR 2e: قیمت gtr 2e

 

شما برای خرید یک ساعت Amazfit GTR 2e پول کمتری در مقایسه با GTR 2 پرداخت می‌کنید، اما تفاوت چندانی در این دو سری مشهود نیست. لازم است بدانید حذف WI-FI هیچ تفاوتی در طول عمر باتری ایجاد نکرده است؛ اما تمام ویژگی‌های مربوط به تناسب اندام و سلامتی همچنان یکسان باقی مانده‌اند.

شاید اگر مدت‌ها قبل به دنبال خرید یک ساعت هوشمند بودید، ساعت Amazfit GTR 2 را به شما پیشنهاد می‌دادیم. اما امروزه با ورود نسل جدید از سری E ، قطعا شما را تشویق به خریدن این مدل ساعت هوشمند Amazfit می‌کنیم. اگر می‌خواهید یک ساعت هوشمند برای کمک به تناسب اندام و سلامتی‌تان با تحمل هزینه‌ای به نسبت کمتر داشته باشید، بدون شک Amazfit GTR 2e را توصیه می‌کنیم.

طول عمر ساعت Amazfit GTR 2e

اگر به طور عادی با این ساعت رفتار کنید، بدنه فلزی، بند ساعت و صفحه شیشه‌ای آن باید عمر زیادی داشته باشد. همچنین به راحتی می‌توانید تا عمق 50 متری از سطح آب با در دست داشتن این ساعت از شنا کردن لذت ببرید. حتی اگر عادت‌ها یا علایق شما تغییر کند، مثلا تصمیم به موج سواری داشته باشید، مجبور نیستید فورا ساعتتان را به مدل بالاتری ارتقا دهید و همین ساعت می‌تواند برای شما مناسب باشد. فراموش نکنید که ظاهر نسبتا معمولی این ساعت می‌تواند در دراز مدت شما را کسل کند. ناگفته نماند که قابلیت‌های مربوط به تناسب اندام برای طرفداران این حرفه، به طور کافی در این ساعت هوشمند پوشش داده شده است.

ساعت هوشمند امیزفیت GTR 2E

آیا جایگزین بهتری وجود دارد؟

Amazfit GTR 2e بسیار ارزان‌تر از انواع ساعت‌های هوشمندی است که تا به حال به معرفی آن‌ها پرداخته‌ایم. اگر پرداخت هزینه بالا برایتان مقدور است، ساعت هوشمند اپل واچ ساعتی است که می‌توانید در صورت خرید iPhone یا گوشی اندرویدی آن را تهیه کنید. مدل‌های دیگری از جمله Mobvoi Ticwatch Pro 3 یا Samsung Galaxy Watch 3 نیز گزینه‌های قابل قبولی هستند. بد نیست یادآوری کنیم که برای خرید هر کدام از این ساعت‌ها باید حداقل دو برابر این مدل هزینه کنید. اگر بیشتر از هر جنبه دیگری بحث تناسب اندام برایتان مطرح است، ساعت Fitbit Versa 3 با قیمت 230 دلار را پیشنهاد می‌دهیم.

سخن پایانی

حال که به مزایای مهم ساعت smart wacth GTR 2E پرداخیتم، می‌توانید به راحتی نتیجه بگیرید که متحمل شدن هزینه گزاف برای خرید یک ساعت هوشمند GTR 2 کار عاقلآن‌های به نظر نمی‌رسد. نکته مهم اینجاست که باید بدانید تفاوت چشمگیری بین این دو سری از ساعت‌های هوشمند وجود ندارد و اگر علاقه‌مند به تناسب اندام هستید و می‌خواهید بعضی از فاکتورهای دخیل در سلامتی‌تان را ارزیابی کنید، ساعت smart wacth GTR 2E گزینه بسیار خوبی است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b9%d8%aa-%d9%87%d9%88%d8%b4%d9%85%d9%86%d8%af-gtr-2e/
ads
ads