داغ ترین ها :
بررسی کامل گوشی نوکیا 5.4

بررسی کامل گوشی نوکیا 5.4

در سال‌های گذشته، نام نوکیا در بازار تلفن‌های همراه بسیار قابل‌توجه و بزرگ بود. حتی در زمان گوشی‌های ویندوز فون خود، برترین گوشی‌های ویندوز فونی بازار را در اختیار داشت. از آن دوره، هرچند شیرین، مدت‌هاست که می‌گذرد و در حال حاضر نوکیا آن‌قدر که باید در اوج نیست و کمپانی‌هایی مثل سامسونگ و شیائومی بازار را تسخیر کرده‌اند.
در یکی دو سال اخیر نوکیا سعی کرده با تولید گوشی‌های ارزان و خوب، نام خود را باز سرزبان‌ها بیندازد و دوباره رشد مناسبی داشته باشد. در این مطلب همراه مجله تکنولایف باشید تا با هم به بررسی گوشی جدید نوکیا یعنی Nokia 5.4 بپردازیم.

نگاهی به طراحی نوکیا 5.4

اگر نوکیای کلاسیک به یک چیز معروف بود، آن هم طراحی بود. گرچه همیشه شیک‌ترین گوشی‌ها را تولید نمی‌کرد، اما این برند به تولید گوشی‌هایی معروف بود که می‌توانستند هر ضربه، خرابی یا شکستگی را بدون دردسر پشت سر بگذارند.

طراحی نوکیا 5.4
با در دست گرفتن نوکیا 5.4، قاب پلاستیکی پشت آن حس خوبی در شما ایجاد نمی‌کند؛ جدا از این در قسمت جلو، یک صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد 19.5:9، یک دوربین سلفی حفره‌ای و نام نوکیا مشاهده خواهید کرد که این گوشی را به یک گوشی عمومی و میان‌رده 2021 تبدیل می‌کند. پشت‌گوشی مقداری به‌روزتر است، چهار دوربین در ماژول دایره شکل به یاد لومیا 1020 و یک حسگر اثر انگشت فیزیکی در زیر آن است.
در سمت راست دستگاه دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور قرار دارد که با یک دکمه دستیار Google در سمت چپ، جک هدفون در بالا و یک درگاه USB-C در پایین تکمیل می‌شود.

صفحه نمایش نوکیا 5.4

صفحه‌نمایش 6.39 اینچ با وضوح 720 پیکسل و تراکم 269 پیکسل در هر اینچ رزولوشن بالایی ندارد. با این قیمت پایین، مدتی است که از پنل‌های 1080 خوب توسط دیگر کمپانی‌ها استفاده می‌شود، به‌خصوص شیائومی. در موارد دیگر، برای میزان روشنایی 400 نیتی در فضای باز قابل‌قبول است، اما برداشت کلی عالی نیست و از دیگر رقبا بسیار عقب است.

سخت افزار نوکیا 5.4

وقتی صحبت از چیپست و عملکرد می‌شود، شکست نوکیا ادامه پیدا می‌کند. اسنپدراگون 662 تراشه جدیدی نیست و همراه با 4 و 6 گیگابایت رم کافی است تا عملکرد اندروید را به‌صورت معمولی مشاهده کنید اما هیچ برتری‌ای نسبت به رقبای خود ندارد. با بازکردن برنامه‌های سنگین و بازی‌های پیچیده، نرخ فریم به شدت کاهش می‌یابد و ما متوجه می‌شویم که این گوشی فقط مناسب استفاده معمولی و روزانه است نه بازی و کارهای پردازشی و تقریباً سنگین. نوکیا 5.4 دارای مقدار حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت و 4 و 6 گیگابایت حافظه رم است.

سخت افزار نوکیا 5.4

دوربین چهارگانه نوکیا 5.4

شاید عادی شده باشد که اکثر کمپانی‌ها با بالابردن تعداد دوربین‌ها، می‌خواهند به هر صورتی گوشی‌های خود را بر سرزبان‌ها انداخته و مگاپیکسل‌های دروغین در آن‌ها استفاده می‌کنند. دوربین اصلی نوکیا 5.4 یک لنز عریض 48 مگاپیکسلی است که کیفیت راضی‌کننده‌ای ندارد و بیش از حد عکس‌ها نویز دارند. همچنین در کنار آن دوربین 2 مگاپیکسلی تشخیص می‌تواند عکس‌های خوبی در نور روز ثبت کند اما از آن انتظار زیادی نداشته باشید. دو لنز دیگر وجود دارند که شامل یک لنز 5 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو هستند و تعریف چندانی ندارند.
دوربین سلفی این گوشی بسیار معمولی نسبت به قیمتش است، یک لنز 16 مگاپیکسلی که در نور روز عملکرد قابل قبولی دارد و نباید انتظار زیادی از آن داشت.

عمر باتری نوکیا 5.4

نوکیا در این قسمت بهتر عمل کرده و با جای‌گذاری یک باتری 4000 میلی‌آمپر، شما را به‌راحتی برای یک روز همراهی می‌کند. یک‌روند عجیب و غریب که طی سال‌های گذشته ایجاد شده است، ظهور عمر باتری قدرتمند به‌عنوان یک مشخصه ویژه، مخصوصاً در تلفن‌های ارزان‌قیمت است. این امر اغلب به دلیل جفت شدن یک باتری با ظرفیت زیاد با یک چیپست کم‌مصرف است که نوکیا 5.4 از این قاعده مستثنی نیست. شارژ سریع 10 وات در این گوشی مشاهده می‌شود که می‌تواند این باتری را در 30 دقیقه 40 درصد شارژ کند.

گوشی نوکیا 5.4

آیا نوکیا 5.4 ارزش خرید دارد؟

 

ارزش خرید دارد اگر:

1. می‌خواهید پشتیبانی طولانی‌مدت از نرم‌افزار داشته باشید. نوکیا حداقل 5 سال به روز رسانی امنیتی برای 5.4 را قول داده است که بیش از آن است که حتی در برخی از گوشی‌های با قیمت بسیار بیشتر نیز دریافت خواهید کرد.
2. به عمر باتری قابل‌اطمینان نیاز دارید. این دستگاهی است که تمام روز را دوام می‌آورد. با این اوصاف، احتمالاً به 2 روز نخواهد رسید و عمر بسیاری از تلفن‌های ارزان‌قیمت مانند پوکو M3 بیشتر است.
3. یک تجربه اندروید بدون مشکل و باگ می‌خواهید. جدای از افزونه‌های لازم گوگل، نوکیا 5.4 فاقد هرگونه نرم‌افزار اضافی است.

ارزش خرید ندارد اگر:

1. دوربین خوب می‌خواهید. این گوشی با اینکه چهار دوربین دارد اما کیفیت جالبی به شما ارائه نمی‌دهد و می‌توانید گزینه‌های بهتری انتخاب کنید.

2. صفحه‌ای با بهترین کیفیت می‌خواهید. با وضوح نسبتاً پایین، خواندن مطالب و مشاهده فیلم در نوکیا 5.4 می‌تواند ناخوشایند باشد.

3. یک کاربر قدرت هستید. هیچ بخشی از مشخصات سخت‌افزاری نوکیا 5.4 برای تحریک کاربر یا پیشی گرفتن از رقبا طراحی نشده است. گزینه‌های قدرتمندتر در برندهای دیگر وجود دارند.

نوکیا 5.4 در یک نگاه

با طراحی پلاستیکی، نرم‌افزار متوسط و ضعیف نسبت به رقبا، دوربین‌های ضعیف و صفحه‌نمایش ارزان‌قیمت، بسیاری از نکات منفی بودجه بدون بازده مربوطه را درک می‌کنید. در حال حاضر این یک تلفن دوست‌داشتنی است که بااین‌وجود کاملاً از سطح بالای رقابت خارج شده است.
به نظر شما این گوشی چقدر ارزش خرید دارد؟ شما چه گوشی‌هایی را در برابر نوکیا 5.4 پیشنهاد می‌دهید؟ ممنون که تا پایان این مطلب همراه مجله تکنولایف بودید. از شما می‌خواهیم نظرات و تجربیات خود در مورد این گوشی و گوشی‌های مشابه آن را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متدوال

آیا نوکیا 5.4 ارزش خرید دارد؟

ارزش خرید دارد اگر:

1. می‌خواهید پشتیبانی طولانی‌مدت از نرم‌افزار داشته باشید.

2. به عمر باتری قابل‌اطمینان نیاز دارید.

3. یک تجربه اندروید بدون مشکل و باگ می‌خواهید.

نوکیا 5.4 در یک نگاه چگونه است؟

طراحی پلاستیکی، نرم‌افزار متوسط و ضعیف نسبت به رقبا، دوربین‌های ضعیف و صفحه‌نمایش ارزان‌قیمت، بسیاری از نکات منفی بودجه بدون بازده مربوطه را درک می‌کنید. در حال حاضر این یک تلفن دوست‌داشتنی است که بااین‌وجود کاملاً از سطح بالای رقابت خارج شده است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

16 نظر

  1. احسان نیک پی

    سلام و عرض ادب
    به طور کلی گوشی‌های اقتصادی و ارزون قیمت نوکیا وارد ایران میشن و بعیده که بتونید محصولی در حد پرچمداران از نوکیا در ایران پیدا کنید
    اگه محدودیت مالی ندارید و اصرارتون روی اندروید خام هست میتونید سراغ پیکسل های گوگل برید
    موفق باشید

  2. آرش

    سلام من گوشی نوکیا ۵.۴دارم زیاد هنگ میکنه و خودش خاموش و روشن میشه

  3. مهدیار

    سلام اثر انگشت گوشیم بالا نمیاره چیکار کنم ؟؟؟؟

    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به مهدیار

      سلام اثرانگشت قبلی رو حذف کنید و جدیدش رو اضافه کنید.
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%84-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-%d9%86%d9%88%da%a9%db%8c%d8%a7-5-4/
ads
ads