داغ ترین ها :
بررسی گوشی Galaxy S21 Plus سامسونگ

بررسی گوشی Galaxy S21 Plus سامسونگ

گوشی S21 Plus یک گوشی فوق‌العاده است اما جز صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، نسبت به S21 معمولی و ارزان، چیز ویژه‌ای ارائه نمی‌دهد. اما اگر اندازه صفحه‌نمایش خیلی مهم باشد و با پرداخت اندکی مبلغ بیشتر مشکلی نداشته باشید، در این صورت از این عضو میانی خانواده S21 گوشی سامسونگ راضی خواهید بود.

نکات مثبت نکات منفی
طراحی جذاب جدید

کارایی فوق‌العاده

دوربین قدرتمند

عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

قیمت بالا

عدم وجود شارژر در جعبه

بررسی اجمالی

چرا می‌خواهید به جای نسخه ارزان‌تر S21، یا نسخه فوق‌العاده S21 Ultra، نسخه S21 Plus را بخرید؟ این سؤال منصفانه، یک جواب ساده دارد: اگر دنبال گوشی‌ای با صفحه‌نمایش و باتری بزرگ‌تر از S21 هستید، و نیازی به تمام زرق‌وبرق‌های S21 Ultra ندارید (بیشتر در خصوص عکس‌برداری)، شما باید S21 Plus را بخرید.
سامسونگ با ارائه نسخه Ultra برای پرچم‌داران سری S خود، به عنوان دستگاه‌های دارای جدیدترین و بهترین فناوری‌های این غول الکترونیکی کره‌ای، S21 Plus را در موقعیت تقریبا ناجوری قرار داده است. کاربران با پرداخت هزینه بیشتر نسبت به S21 استاندارد، فقط اندکی صفحه‌نمایش و باتری بزرگ‌تر به دست می‌آورند.
آیا S21 Plus در مقایسه با S21، ارزش ۲۰۰ دلار / ۱۸۰ پوند هزینه اضافی را دارد؟ شاید بر اساس نیاز شما، ارزش این هزینه را داشته باشد! اما برای بسیاری، قیمت گوشی تعیین کننده است.
ضمنا، شاید عجیب باشد که با خرید S21 Plus، نسبت به S20 Plus، مشخصات پایین‌تری دریافت خواهید کرد. در حالی که صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی این گوشی به طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی S21 است، وضوح تصویر این گوشی و S21 معمولی، از QHD+ به Full-HD+ کاهش یافته است.
البته در مورد صفحه‌نمایش‌هایی با این اندازه، داشتن وضوح بالاتر چندان حائز اهمیت نیست. باید گفت که این گوشی هنوز هم با صفحه‌نمایش بسیار جذاب AMOLED، و نرخ تازه‌سازی هوشمند و پویای تا ۱۲۰ هرتز، یک انتخاب عالی‌ست.
همچنین باید گفت که در سری S21 پشتیبانی از کارت حافظه microSD وجود ندارد. این مورد ممکن است افرادی را که قصد دارند حافظه بیشتری به حافظه داخلی گوشی خود بیفزایند، منصرف کند.
دوربین اساساً تغییری نسبت به سال گذشته نداشته است. در این گوشی، دوربین‌های فوق‌عریض و اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و یک لنز بزرگ‌نمایی ۶۴ مگاپیکسلی وجود دارد. این یک مجموعه عالی از دوربین‌هاست و دقیقا مشابه S21 (که دارای همین مشخصات دوربین است) در بین بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی جایگاه ویژه‌ای دارد. اما اگر S20 دارید، برای تجربه عکاسی بهتر نیازی به ارتقاء به S21 Plus نخواهید داشت. البته اگر بهترین گوشی دوربین‌دار سامسونگ را می‌خواهید، بهتر است به S21 Ultra نگاه کنید.
به طور کلی، S21 Plus برای کسانی طراحی شده که می‌خواهند ترکیبی از مقرون‌به‌صرفگی و ویژگی‌های S21 را در بسته بزرگ‌تری تحویل بگیرند. این گوشی بهترین ویژگی‌های سامسونگ را ارائه نمی‌دهد، و بنابراین اگر به صفحه‌نمایش بزرگ‌تری (نسبت به S21) نیاز دارید، این گوشی مناسب شما خواهد بود.

قیمت و تاریخ عرضه

Galaxy S21 Plus در ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) و در کنار Galaxy S21 و Galaxy S21 Ultra در رونمایی مجازی این شرکت معرفی شد. البته سامسونگ حدودا یک ماه زودتر از سال‌های قبل از پرچمدارش رونمایی کرد.
تاریخ عرضه Galaxy S21 Plus در بیشتر مناطق از جمله آمریکا، انگلستان و استرالیا، ۲۹ ژانویه (۱۰ بهمن) بود. این یعنی از حالا می‌توانید این گوشی را در این کشورها و همچنین بازارهای بزرگ دیگر خریداری کنید.

بررسی گوشی Galaxy S21 Plus سامسونگ

قیمت گوشی Galaxy S21 Plus برای مدل ۱۲۸/۸ گیگابایتی ۹۹۹ دلار / ۹۴۹ پوند، و برای مدل ۲۵۶/۸ گیگابایتی ۱۰۴۹ دلار / ۹۹۹ پوند تعیین شده است.
این قیمت پایین‌تر از قیمت Galaxy S20 Plus است، که با قیمت ۱۱۹۹ دلار / ۹۹۹ پوند در سال ۲۰۲۰ وارد بازار شد. البته این کاهش قیمت بیشتر به دلیل استفاده شرکت از صفحه‌نمایش Full-HD+ به جای پنل QHD (در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم) است.
بر خلاف سری Galaxy S20، تمام گوشی‌های این سری از 5G پشتیبانی می‌کنند، و نسخه ارزان‌تری با عنوان 4G-Only (فقط 4G) وجود ندارد. پس در صورت وجود شبکه داده سازگار، می‌توانید از اتصال سریع گوشی خود با آن بهره‌مند شوید.

طراحی

طراحی Galaxy S21 Plus جایی‌ست که آشکارترین تفاوت‌ها با S20 Plus را مشاهده می‌کنیم. S21 Plus، S21 استاندارد و S21 Ultra، طراحی‌های کاملاً جدیدی دریافت کرده‌اند.
گوشی مورداستفاده در طول این بررسی بنفش است و ماژول دوربین طلایی دارد، که به نظر ما بهترین رنگ این گوشی است. اما رنگ‌های سیاه، سفید، خاکستری، صورتی و قرمز نیز برای آن وجود دارد.

صفحه‌نمایش آن AMOLED و ۶.۷ اینچی و کاملاً مسطح (flat) است، بنابراین مانند مدل‌های قبلی لبه‌های منحنی در چپ و راست صفحه وجود ندارد. ممکن است طراحی آن برای بعضی‌ها بد باشد، اما به نظر نمی‌رسد که کسی متوجه آن شده باشد یا برای کسی مهم بوده باشد. همچنین که این کار می‌تواند احتمال وقوع تصادفات را کاهش دهد.
پشت این گوشی از جنس شیشه است، و به همین خاطر است که از S21 استاندارد (با جنس شیلاستیک (شیشه + پلاستیک)) خاص‌تر به نظر می‌رسد. اما با این حال همچون S21 مات است، که به ظاهر آن جذابیت و گیرایی ویژه‌ای داده است.

بررسی گوشی Galaxy S21 Plus سامسونگ

علی‌رغم اندازه و وزن، این گوشی هنوز هم خوش‌دست است. دستیابی به دکمه‌های پاور و تنظیم صدا، برای اکثر کاربران به آسانی امکان‌پذیر خواهد بود. البته اگر دستان کوچکی دارید یا گوشی‌های کوچک‌تر را ترجیح می‌دهید، S21 برای شما مناسب‌تر خواهد بود.
در لبه پایین گوشی شیار سیم‌کارت، پورت USB-C و بلندگو قرار دارد؛ و در لبه راست، دکمه پاور و تنظیم صدا قرار دارند. اگر دکمه پاور را نگه دارید گوشی خاموش نمی‌شود (این ویژگی در منوی کشویی پنهان قرار گرفته است)، بلکه دستیار هوشمند Bixby سامسونگ را راه‌اندازی می‌کند.

صفحه‌نمایش

وضوح صفحه‌نمایش تلفن‌های هوشمند تا چه اندازه اهمیت دارد؟ هدف از طرح این سؤال تا حدودی بحث‌برانگیز، کاهش وضوح S21 از QHD+ به کار رفته در S20، به Full-HD+ است.
اما توجه کنید که در صفحه گوشی (حتی صفحه‌ای به اندازه Plus) این وضوح‌ها تفاوت قابل‌توجهی با هم ندارند. چه بسا وضوح پایین موجب صرفه‌جویی در مصرف باتری و پایین نگه داشتن هزینه‌ها می‌شود.
صفحه‌نمایش این گوشی خوب است و تراکم پیکسلی کافی‌ای برای نمایش مناسب تصویر دارد. البته در صورت کوچ از S20 Plus به این گوشی، احتمالا هنگام تماشای فیلم‌های HD تفاوت اندکی را حس خواهید کرد.
همچنین نرخ تازه‌سازی پویای نمایشگر تا ۱۲۰ هرتز، گوشی را وادار می‌کند سرعت تازه‌سازی را هوشمندانه تنظیم کند. به عنوان مثال برای بازی، حداکثر نرخ تازه‌سازی برای گرافیک و گیم‌پلی فوق‌العاده روان، ۱۲۰ هرتز است. در حالی که برای بررسی یک صفحه وب یا گوش کردن به یک پادکست، کاهش می‌یابد تا باتری از دست نرود.
بر خلاف تفاوت‌های ذکرشده در مورد وضوح تصویر، اگر قبلاً از صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی استفاده نکرده‌اید، مطمئناً تفاوت آن شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد. انیمیشن‌ها و پیمایش صفحات به حدی روان‌اند که بیشتر حس می‌کنید در حال ورق زدن یک کتاب یا مجله هستید تا نگاه کردن به صفحه گوشی.
از دیگر ارتقاءهای صورت‌گرفته در صفحه‌نمایش، اسکنر اثر انگشت داخل نمایشگر است، که ۷۰٪ بزرگ‌تر از نسخه سال گذشته است و راحت‌تر پیدا می‌شود. البته این حسگر عملکرد مشخص خوب و دائمی نداشت، و اغلب برای باز کردن قفل، مجبور به وارد کردن PIN بودیم.

دوربین

بررسی گوشی Galaxy S21 Plus سامسونگ

مشخصات دوربین Galaxy S21 Plus اساساً همان S20 Plus سال قبل است. این چیز بدی نیست، زیرا دوربین‌های S20 Plus بسیار عالی بودند. سامسونگ امسال بر پیشرفت‌های نرم‌افزاری تمرکز داشت.
از لحاظ سخت‌افزاری، باید گفت که دوباره دو دوربین اصلی و فوق‌گسترده ۱۲ مگاپیکسلی و یک تله‌فوتو ۶۴ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی هیبریدی ۳ برابر به دست شما می‌رسد.
قطعا این بزرگ‌نمایی به اندازه دو لنز تله S21 Ultra که قادر به بزرگ‌نمایی ۱۰۰ برابر هستند، چشمگیر نیست. البته S21 Plus تا ۳۰ برابر بزرگ‌نمایی دیجیتال ارائه می‌دهد، که نتایج بزرگ‌نمایی حداکثری آن جالب نیستند.
بر همین اساس، باید گفت که تصاویری که با بزرگ‌نمایی حداکثر ۱۰ برابر گرفته می‌شوند، برای به اشتراک گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی یا با دوستان مناسب هستند.
دوربین سلفی ۱۰ مگاپیکسلی به اندازه دوربین پشتی قابل‌توجه نیست، اما همه انتظارات را پاسخ می‌دهد. ضمنا در تست‌ها سلفی‌های زیبایی به دست آمد، و برای تماس‌های ویدیویی (کار یا جلسات دوستانه) هم می‌توان از کیفیت خوب فیلم مطمئن بود.

بررسی گوشی Galaxy S21 Plus سامسونگ

ویژگی جدید Director’s View نیز تصویربرداری هم‌زمان با دوربین‌های جلو و عقب را ممکن می‌کند. این کار می‌تواند به وبلاگ‌نویسان و تولیدکنندگان محتوا امکان هم‌زمان فیلم‌برداری از تصاویر اصلی و عکس‌العمل‌هایشان را بدهد. همچنین که می‌توانند این دو را با هم ویرایش کنند. عملکرد این قابلیت در تست‌ها عالی بوده است.

این پیشرفت‌های نرم‌افزاری همچنین اصلاحاتی در حالت Single Take ایجاد کرده‌اند. این تنظیمات به شما امکان ضبط فیلم و عکس‌برداری مختلف و هم‌زمان، با استفاده از هر سه دوربین را می‌دهد.

اکنون حالت جدید حرکت آهسته نیز وجود دارد. همان‌طور که قبلاً هم دیده بودیم، Single Take هنگام عکس‌برداری از حرکات غیرقابل‌پیش‌بینی حیوانات خانگی بسیار مفید است. زیرا با یک بار فشردن شاتر دوربین، نتایج متنوعی به دست خواهید آورد.

شما همچنین قادر به فیلم‌برداری 8K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه برای جزئیات بسیار زیاد خواهید بود. گزینه‌های 4K با سرعت ۳۰/۶۰ فریم در ثانیه، Full HD با سرعت ۳۰/۶۰ فریم در ثانیه و حرکت آهسته با سرعت ۲۴۰ فریم در ثانیه مفیدتر هستند.

جزئیات و کارایی

یک نگاه کلی
بدنه ابعاد ۱۶۱.۵*۷۵.۶*۷.۸ میلی‌متر
وزن ۲۰۰ گرم
صفحه‌نمایش نوع FHD+
اندازه ۶.۷ اینچ
کیفیت ۱۰۸۰*۲۴۰۰
تراکم پیکسلی ۳۹۴ پیکسل در هر اینچ
نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز
پلتفرم چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۸۸ / اگزینوس ۲۱۰۰
حافظه داخلی ۱۲۸/۲۵۶ گیگابایت
رم ۸ گیگابایت
دوربین اصلی سه‌گانه:

۱۲ مگاپیکسل + ۱۲ مگاپیکسل + ۶۴ مگاپیکسل

سلفی ۱۰ مگاپیکسل
باتری حجم ۴۸۰۰ میلی‌آمپر ساعتی

گوشی‌های Galaxy S21 از جمله اولین گوشی‌هایی هستند که با کوالکام اسنپدراگون ۸۸۸ جدید (در بازار آمریکا) و اگزینوس ۲۱۰۰ (چیپست خود سامسونگ که گوشی‌های بازارهای خارج از آمریکا را تأمین می‌کند) عرضه می‌شوند.
ما در اینجا فقط نسخه اگزینوس ۲۱۰۰ را آزمایش کرده‌ایم، و به نظر می‌رسد در مقایسه با نسل‌های قبلی خود، پیشرفت چشمگیری در عملکرد دارد.
در گذشته، پردازنده‌های اگزینوس اغلب تمایل داشتند یکی-دو قدم از فناوری کوالکام عقب‌تر باشند. اما به نظر می‌رسد که این فاصله امسال کاهش یافته است. نمره Galaxy S21 Plus در Geekbench 5، در آزمایش چندهسته‌ای ۳۱۷۰، و در آزمایش تک‌هسته‌ای ۱۰۳۵ بود. این نمره اساساً با Galaxy S21 استاندارد مجهز به اگزینوس برابری می‌کند. البته تعجب‌آور نیست، چرا که این دو گوشی در بیشتر اجزاء و ویژگی‌ها مشترک هستند.
البته تست‌های Benchmark همیشه تمام حقیقت را نشان نمی‌دهند؛ اما مانند S21، S21 Plus هم در استفاده روزمره نسبت به مدل‌های قبلی سریع‌تر به نظر می‌رسد، و به سادگی از پس حالت‌های چندوظیفه‌ای و اجرای چندین برنامه در حالت split-screen برمی‌آید.

بررسی گوشی Galaxy S21 Plus سامسونگ

Galaxy S21 Plus دارای ۸ گیگابایت رم است که برای اکثر افراد کافی است. برای رم بالاتر، باید S21 Ultra را انتخاب کنید که در پیکربندی اولیه ۱۲ گیگابایت رم دارد، اما مدل ۱۶ گیگابایتی آن نیز وجود دارد.
آنچه برای بسیاری از خریداران مشکل‌ساز بوده، نبود اسلات کارت حافظه است. فضای ذخیره‌سازی قابل‌ارتقاء از مزیت‌های بزرگ گوشی‌های اندرویدی نسبت به آیفون‌هاست، که امسال سامسونگ از آن صرف‌نظر کرده است.
ارزان‌ترین مدل S21 Plus با ۱۲۸ گیگابایت فضای داخلی ارائه می‌شود که بر اساس استانداردهای مدرن تلفن‌های هوشمند اصلا حرکت مناسبی نیست. ضمن این‌که با نبود امکان توسعه آن، حتی اوضاع بدتر هم می‌شود. البته با پرداخت ۵۰ دلار / ۵۰ پوند اضافه (که مبلغ زیادی هم نیست)، می‌توانید مدل ۲۵۶ گیگابایتی را دریافت کنید. این هزینه، به خصوص اگر قصد فیلم‌برداری زیادی دارید، به شما پیشنهاد می‌شود.
Galaxy S21 Plus از اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.0 سامسونگ استفاده می‌کند. این گوشی در حال حاضر به خوبی کار می‌کند، و احتمالا یک سال بعد می‌توان آن را به اندروید ۱۲ ارتقاء داد (حتی اگر گوگل به‌روزرسانی را در آگوست منتشر کند، و سامسونگ کمی در ارائه آن کند باشد).

طول عمر باتری

گوشی Galaxy S21 Plus یک باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد (۸۰۰ میلی‌آمپرساعت بزرگ‌تر از Galaxy S21 و ۲۰۰ میلی‌آمپرساعت کوچک‌تر از S21 Ultra). این یعنی این گوشی کمی بیشتر از S21 دوام می‌آورد و تقریباً نزدیک به مدل Ultra است.
دوام باتری از نقاط قوت سامسونگ است و این بار هم مدت استفاده از این گوشی با شارژ کامل همه را تحت تأثیر قرار داده است. باتری این گوشی با استفاده متوسط و روشن بودن مداوم آن، کمی بیش از ۴۸ ساعت دوام آورد.
با استفاده معمول، می‌توانید یک روز و یک شب کامل را بی‌نیاز از شارژ مجدد طی کنید. حتی اگر کاربر برنامه‌های باتری‌کُش باشید، باز هم یک روز کاری کامل را از شارژ مجدد آسوده خواهید بود.
البته از آنجا که تفاوت چندانی نسبت به S20 Plus مشاهده نشده، بنابراین نمی‌توان انتظار تغییر و پیشرفت بزرگی در این بخش داشت.
سامسونگ در عدم ارائه شارژر در جعبه از اپل پیروی کرده است. ایده اصلی این بوده که اکثر مردم در خانه شارژر USB-C دارند؛ و اگر هم نداشته باشند می‌توانند با هزینه‌ای اضافه بر هزینه گوشی، آن را تهیه کنند.
سامسونگ قیمت شارژر خود را در آمریکا به ۱۹ دلار کاهش داده، که البته هنوز در بازارهای دیگر گران است.
ممکن است بعضی این مسئله را آزاردهنده بدانند، اما این حرکت از نظر سامسونگ گام مثبتی برای کاهش زباله‌های الکترونیکی است. ضمنا باید توجه کرد که به احتمال زیاد اکثر افراد از قبل شارژر مناسبی دارند.
پشتیبانی از شارژرهای ۴۵ وات سری S20 هم قطع شده است. سامسونگ اظهار داشته که قابلیت شارژ ۲۵ واتی گوشی‌های جدید را بهبود داده، و به همین خاطر دیگر نیازی به شارژ ۴۵ واتی نیست.
ما این ادعا را به طور خاص آزمایش نکردیم، اما گوشی بسیار سریع شارژ می‌شود و شارژ بی‌سیم Qi نیز به خوبی کار می‌کند. همچنین از S21 Plus می‌توان برای شارژ معکوس نیز استفاده کرد. پس می‌توانید با قرار دادن محصولات گلکسی یا سایر لوازم جانبی سازگار با Qi در پشت گوشی، آنها را شارژ کنید.

چرا Galaxy S21 Plus را بخریم؟ (یا نخریم؟)

بررسی گوشی Galaxy S21 Plus سامسونگ

بخرید اگر…

۱. فکر می‌کنید که Galaxy S21 خیلی کوچک است:

ظاهرGalaxy S21  را می‌پسندید، اما صفحه‌نمایش بزرگ‌تری نیاز دارید؟ S21 Plus با صفحه‌نمایش ۶.۷ اینچی، که به طور قابل‌توجهی بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش ۶.۲ اینچی S21 است، گوشی مناسب شما خواهد بود.

۲. یک گوشی اندرویدی قدرتمند می‌خواهید:

حتما دلیلی وجود دارد که گوشی‌های سامسونگ از بهترین‌های بازار هستند! S21 Plus از قدرتمندترین گوشی‌های اندرویدی (با چیپ‌ست فوق‌العاده و رم زیاد) است، که می‌توانید برای خود تهیه کنید.

۳. گوشی سامسونگ قدیمی‌تری دارید:

اگر هنوز Galaxy S10 یا Galaxy S9 دارید، S21 Plus انتخاب جذابی خواهد بود: سریع، قدرتمند و به لطف پشتیبانی از 5G، کاملا به‌روز.

نخرید اگر…

۱. S20 یا S20 Plus دارید:

با تغییر گوشی از S20 Plus به S21 Plus، سود زیادی کسب نمی‌کنید. چه بسا در برخی موارد (صفحه‌نمایش با وضوح پایین و عدم پشتیبانی از microSD) ضرر خواهید کرد! در S21 پیشرفت‌هایی وجود دارد، اما نه در حدی که بخواهید آن را جایگزین S20 کنید.

۲. فضای ذخیره‌سازی زیادی نیاز دارید:

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، اسلات microSD از Galaxy S21 حذف شده و می‌توانید یکی از دو نسخه ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی را انتخاب کنید. این گوشی اصلا مناسب کسانی که فضای زیادی احتیاج دارند نیست.

۳. بهترین گوشی سامسونگ را می‌خواهید:

اگر بهترین گوشی ۲۰۲۱ سامسونگ را می‌خواهید، S21 Ultra مناسب شماست. بدون شک S21 Plus گوشی هوشمند بزرگی با مشخصات چشمگیر است، اما S21 Ultra یک هیولای شگفت‌انگیز است.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

3 نظر

  1. امیر

    سلام رنگ طلایی و قرمز هم تو بازار هست؟

    1. امیرحسین کنزق

      پاسخ به امیر

      سلام. فعلا خیر
  2. شایان

    من ۲ هفتس خریدم و واقعا راضیم ولی چیزی که باید بهش ایراد بگیرم اینکه داغ میکنه و این داغی گاهی باعث افت فریم میشه تو بازیا نه محسوس ولی گاهی اذیت کننده میشه ک البته با یک اپدیت همه اینا خوب شد تا اینکه ی اپدیت دیگه داد دوباره همه چی خرابشد ولی هرچی از دوربین بگم کم گفتم واقعا باتریشم عالیه

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%da%af%d9%88%d8%b4%db%8c-galaxy-s21-plus-%d8%b3%d8%a7%d9%85%d8%b3%d9%88%d9%86%da%af/
ads
ads