داغ ترین ها :
بلک شارک 5 در سه مدل معرفی شد

بلک شارک 5 در سه مدل معرفی شد

نسل جدید کوسه‌های شیائومی معرفی شدند. شیائومی از سری گوشی‌های بلک شارک ۵ رونمایی کرد. سری بلک شارک ۵ در سه مدل معرفی شدند که یک مدل از تراشه اسنپ دراگون نسل ۱ بهره می‌برد، یک مدل با اسنپ دراگون ۸۸۸ پلاس و یک مدل هم با تراشه اسنپ دراگون ۸۷۰  راهی بازار می‌شود.

 

ارزش خرید بالای گوشی های شیائومی + آفرهای ویژه تکنولایف در لینک روبرو: گوشی شیائومی

 

بلک شارک ۵ پرو

بهترین مدل از سری بلک شارک ۵ را می‌توان بلک شارک ۵ پرو دانشت. این گوشی با تراشه اسنپ دراگون ۸ نسل ۱ راهی بازار می‌شود. این دریچه توسط دو حفره خنک کننده برای عبور هوای گرم خنک می‌شود. این گوشی در کنار اینکه از جدیدترین تراشه اسنپ دراگون راهی بازار می‌شود به ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار می‌شود.

باید به این موضوع اشاره کنیم که حافظه داخلی این گوشی از دو مدل تشکیل شده است. باید بگوییم که ۲۵۶ گیگابایت حافظه NVMe SSD و ۲۵۶ گیگابایت حافظه USF 3.1 دارد. این گوشی جدید شیائومی از تکنولوژی DM Cache استفاده می‌کند که باعث شده سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات آن سرعت بالا و عملکرد خوبی داشته باشد. همچنین مشخص شد که شیائومی از رم‌های LPDDR6 با سرعت 6400 مگابیت بر ثانیه استفاده می‌کند. حتی می‌توان بخشی از حافظه داخلی گوشی را به رم تبدیل کرد تا در شرایط خاص سرعت بیشتری را تجربه کنید.

از باتری بسیار خوبی هم برای این گوشی استفاده شده است. یک باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی را روی این گوشی هوشمند مشاهده می‌کنید که از شارژ سریع ۱۲۰ وات پشتیبانی می‌کند. شیائومی اعلام کرده که ظرفیت باتری این گوشی را می‌توان از صفر تا ۱۰۰ درصد در مدت زمان ۱۵ دقیقه شارژ کرد. البته یک سیستم کنترل گرما هم برای شارژ باتری در نظر گرفته شده که باعث می‌شود سرعت شارژ باتری به ۲۴ دقیقه افزایش پیدا کند. از جمله تکنولوژی‌های به کار رفته در باتری این گوشی می‌توان به باتری بای‌پس اشاره کرد که باعث می‌شود بتوانید در زمان بازی کردن به جای استفاده از باتری از منبع برق خارجی استفاده کنید. در این حالت باتری شارژ نمی‌شود و مسیر عبور جریان بدون عبور از باتری به گوشی منتقل می‌شود.

گوشی بلک شارک ۵ پرو به صفحه نمایش ۶.۶۷ از نوع AMOED مجهز شده است. این صفحه نمایش از پنل ۱۰ بیتی استفاده می‌کند و از استانداردهای HDR10+ و DCI-P3 برخوردار است. دو حسگر برای تشخیص نورهای محیط روی این گوشی قرار گرفته که یکی در جلو و یکی در پشت گوشی دیده می‌شوند. این حسگرها میزان روشنایی صفحه نمایش را نسبت به نور محیط تغییر می‌دهند.

مشخصات بلک شارک 5 پرو

نرخ نوسازی صفحه نمایش به ۱۴۴ هرتز می‌رسد و نرخ نمونه برداری لمسی آن هم به ۷۲۰ هرتز می‌رسد. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این گوشی از تریگرهای آهنربایی بهره می‌برد که روی یکی از لبه‌های گوشی قرار گرفته‌اند.

گوشی بلک شارک ۵ پرو از بلندگوهای متقارن استفاده می‌کند. همچنین مشخص شد که این گوشی هم اکنون در صدر جدول صدای سایت DxOmark قرار گرفته. چهار عدد میکروفن برای این گوشی در نظر گرفته که هر کدام آن‌ها در یک سمت گوشی قرار گرفته‌اند و به همین دلیل خیلی شفاف صدا را دریافت می‌کنند.

گوشی بلک شارک ۵ پرو از یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. در کنار آن یک دوربین اولتراواید با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته که با زاویه ۱۲۰ درجه عکاسی می‌کند. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی تله‌فوتو هم روی این گوشی هوشمند قرار گرفته که با فاصله ۳ تا ۷ سانتی‌متری می‌تواند از سوژه‌ها عکاس بگیرید.

گوشی بلک شارک ۵ پرو با قیمت ۶۶۰ دلار در بازار کشور چین عرضه می‌شود. هنوز تاریخ عرضه نسخه گلوبال بلک شارک ۵ پرو مشخص نشده است.

 

مقایسه نسخه قبلی بلک شارک با پرچمدار سامسونگ:
مقایسه بلک شارک 4 با گوشی S21 Ultra

 

بلک شارک 5 RS

گوشی بلک شارک 5 RS با تراشه اسنپ دراگون ۸۸۸ یا اسنپ دراگون ۸۸۸ پلاس راهی بازار می‌شود. مدل پلاس ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی دارد. به جر تراشه به کار رفته روی گوشی بلک شارک 5 RS، این گوشی به بلک شارک ۵ پرو شباهت بالایی دارد. به طور مثال حافظه داخلی این گوشی هم از ترکیب حافظه SSD و UFS به وجود آمده و از دو حفره خنک کننده برای عبور هوای گرم بهره می‌برد.

بلک شارک 5 RS از باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند و با شارژر ۱۲۰ وات راهی بازار می‌شود. برای شارژ کردن کامل باتری از صفر تا ۱۰۰ درصد هم ۱۵ دقیقه زمان نیاز خواهید داشت.

این تلفن همراه هوشمند به صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی از نوع AMOED مجهز شده است. این صفحه نمایش از استانداردهای HDR10 و DCI-P3 بهره می‌برد و البته که مشخص شده حداکثر میزان روشنایی آن هم ۱۳۰۰ نیت خواهد بود. همانند گوشی بلک شارک ۵ پرو، گوشی بلک شارک 5 RS از صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و نرم نمونه برداری لمسی ۷۲۰ هرتز بهره می‌برد.  روی این گوشی از تریگرهای آهنربایی استفاده شده است.

در قسمت صوتی هم باید بگوییم که این گوشی از بلندگوهای متقارن استفاده می‌کند. بلندگوهایی که از استانداردهای Hi-Res و DRS:X Ultra پشتیبانی می‌کنند. روی این گوشی جک ۳.۵ میلی‌متری خروجی صدا را مشاهده می‌کنید. دوربین اصلی در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند حسگر ۶۴ مگاپیکسلی دارد. یک دوربین اولتراواید با حسگر ۱۳ مگاپیکسلی هم روی این گوشی دیده می‌شود که با زاویه ۱۲۰ درجه عکاسی می‌کند. یک دوربین تله‌فوتو با حسگر ۵ مگاپیکسلی روی بلک شارک 5 RS دیده می‌شود.

مشخصات بلک شارک 5 rs

بلک شارک 5 RS با قیمت ۵۲۰ دلار راهی بازار می‌شود. هر دو گوشی بلک شارک ۵ پرو و بلک شارک ۵ با جدیدترین نسخه از رابط کاربری Joy UI 13 راهی بازار می‌شوند، اما گوشی بلک شارک 5 RS با رابط کاربری Joy UI 12.8 در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

 

ویدئو اجرای بازی روی Black Shark 4 را ببنید:
تست گیمینگ بلک شارک ۴

 

بلک شارک ۵

مدل معمولی بلک شارک ۵ با تراشه اسنپ دراگون ۸۷۰ راهی بازار می‌شود و از دو درچه برای خارج کردن گرما استفاده می‌کند. روی این گوشی خبری از حافظه SSD نیست و از رم‌های LPDDR5 در مدل‌های ۸ و ۱۲ گیگابایت استفاده می‌کند. حافظه داخلی این گوشی هم ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت از نوع UFS 3.1 خواهد بود.

صفحه نمایش بلک شارک ۵ در اندازه ۶.۶۷ اینچ از نوع AMOED خواهد بود. نرخ نوسازی صفحه نمایش ۱۴۴ هرتز است و نرخ نمونه برداری لمسی آن هم به ۱۴۴ هرتز می‌رسد. دکمه‌های تریگر آهنربایی روی این مدل هم دیده می‌شوند. ترکیب دوربین‌های بلک شارک ۵ مانند بلک شارک 5 RS خواهد بود و از دوربین‌های ۶۴ مگاپیکسلی، ۱۳ مگاپیکسلی و ۵ مگاپیکسلی استفاده می‌کند. دوربین سلفی هم حسگر ۱۶ مگاپیکسلی دارد.

مشخصات بلک شارک 5

باتری این گوشی دقیقا همان باتری مدل پرو خواهد بود. یک باتری ۴۶۵۰ میلی‌آمپر ساعتی روی این گوشی قرار گرفته و از شارژ سریع ۱۲۰ وات استفاده می‌کند. ظرفیت باتری این گوشی را هم می‌توانید تا مدت زمان ۱۵ دقیقه از صفر تا ۱۰۰ شارژ کنید. البته برای اینکه گوشی بیش از اندازه داغ نشود، زمان شارژ باتری به ۲۴ دقیقه افزایش پیدا کرده است. این گوشی از تکنولوژی باتری بای‌پس هم بهره می‌برد.

گوشی بلک شارک ۵ چند روز دیگر با قیمت ۴۲۵ دلار راهی بازار خواهد شد.

 

پست بررسی و تست گیمینگ بلک شارک 5 پرو را ببنید:
نقد و بررسی بلک شارک ۵ پرو

 

لوازم جانبی بلک شارک ۵

شرکت بلک شارک در کنار معرفی مدل‌های مختلف بلک شارک ۵ از چندین لوازم جانبی برای این گوشی‌ها رونمایی کرد. یکی از این محصولات بلک ‌شارک بادز نام دارد که بر پایه پلتفرم صدای اسنپ دراگون ساخته شده است. این بادز از درایورهای ۱۲ میلی‌متری استفاده می‌کند و به تکنولوژی حذف صدای مزاحم هم مجهز شده است. این بادز می‌تواند تا 40db صدای مزاحم را کم کند. البته میزان تاخیر این بادز خیلی عالی نیست، اما شیائومی میزان تاخیر آن را به ۸۵ میلی‌ثانیه کاهش داده است. این بادز از گواهی IPX4 بهره می‌برد که باعث شده در برابر نفوذ قطره‌های آب مقاوم باشد. این محصول از باتری مناسبی هم برخوردار است. باتری این محصول تا ۳۰ ساعت دوام می‌آورد. اگر کیس بلک ‌شارک بادز را در اختیار داشته باشید می‌توانید با ۱۵ دقیقه شارژ کردن تا ۳ ساعت موسیقی گوش کنید. قیمت این هندزفری بی‌سیم بلک شارک ۷۱ دلار اعلام شده است.

لوازم جانبی گوشی بلک شارک 5

یکسری شارژرهای GaN هم برای این گوشی‌ها تولید شده است. یک شارژر ۱۲۰ وات با قیمت ۴۷ دلار و یک شارژر ۳۰ وات با قیمت ۱۱ دلار. محصول آخر هم یک قابل خنک کننده برای این گوشی‌ها است که با قیمت ۱۶ دلار عرضه می‌شود. یک فن خارجی هم برای این محصول در نظر گرفته شده که با قیمت ۴۵ دلار راهی بازار می‌شود.

قاب و شارژر بلک شارک 5

 

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%84%da%a9-%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%a9-5-%d8%af%d8%b1-%d8%b3%d9%87-%d9%85%d8%af%d9%84-%d9%85%d8%b9%d8%b1%d9%81%db%8c-%d8%b4%d8%af/
ads
ads