داغ ترین ها :
بهترین اسپیکر برای کمپینگ، فضای باز و کوهنوردی

بهترین اسپیکر برای کمپینگ، فضای باز و کوهنوردی

شنیدن موسیقی برای بسیاری از ما، یکی از ضروری‌ترین نیازهای روزانه به‌شمار می‌آید. همانند آب و غذا و استراحت شبانه‌روزی، موسیقی را نیز می‌توان در زمره نیازهای روزانه قرار داد. بیهوده نیست که این هنر به پرکاربردترین هنر شهرت دارد. شما در هر شرایطی می‌توانید به موسیقی گوش دهید. هم‌اکنون که درحال نگارش این متن هستم، موسیقی بی‌کلامی در پس زمینه پخش می‌شود که به افزایش تمرکز من کمک شایانی می‌کند. چه در حال رانندگی باشید یا پیاده‌روی، در حال ورزش یا نشسته بر نیمکت پارک،‌ هنگام آشپزی یا غذا خوردن، هنگام انجام کارهای خانه مانند تمیزکاری، زمان استراحت، در گردش و تفریح و خلاصه هر موقعیتی که فکرش را بکنید؛ می‌توانید فضا را با شنیدن یک موسیقی مناسب زیباتر کنید. این است قابلیت موسیقی که هنرهای دیگر از آن بی‌بهره هستند. شما نمی‌توانید در هر حالتی یک فیلم، عکس یا یک نقاشی تماشا کنید. نمی‌توانید هنگامی که در تخت خود دراز کشیده‌اید؛ مجسمه‌های میکل‌آنژ را بنگرید. اما موسیقی را در هر حالتی می‌توان شنید و لذت برد و این مهم‌ترین ویژگی این هنر والاست! اسپیکر کوهنوردی یا اسپیکر مناسب کمپینگ و فضای باز موضوع این مقاله ماست.

 

از اسپیکرهای متنوع موجود در سایت تکنولایف دیدن کنید: قیمت اسپیکر

 

فارغ از هر سبک و ژانری که در موسیقی به آن علاقه دارید و می‌شنوید؛ انتخاب یک پخش‌کننده مناسب برای شنیدن آنچه دوست دارید؛ می‌تواند تجربه‌ای فوق‌العاده برای‌تان به ارمغان بیاورد. ممکن است برای شما نیز پیش آمده باشد که مدت‌ها به موسیقی مورد علاقه خود گوش داده باشید؛ اما تمام آنچه در آن اثر وجود دارد را نشنیده باشید. هنگامی‌که با پخش کننده بهتر و با کیفیت‌تری به آن موسیقی گوش می‌دهید؛ متوجه صداهایی می‌شوید که تا کنون نشنیده‌اید. این صداها که در اصطلاح آنها را صداهای بستر می‌نامند؛ زمانی به گوش می‌رسند که پخش کننده از فرکانس آنها پشتیبانی کند. البته این تنها یک مورد کوچک از اهمیت انتخاب پخش کننده مناسب است.

اسپیکر مناسب کمپینگ

بهترین اسپیکر کوهنوردی

بسیاری از افراد هنگامی که قصد خرید یک پخش کننده یا همان اسپیکر را دارند؛ به فروشگاه‌های لوازم جانبی مراجعه کرده و متصدی نیز مدل‌هایی در بازه قیمتی مد نظرشان را به آنان معرفی می‌کند. این روش خرید از پایه اشتباه است! خواهشمندیم چنین کاری را انجام ندهید! نخست آنکه درصد بالایی از فروشندگان، تنها فروشنده هستند و در زمینه موسیقی تخصصی ندارند! دلیل دوم اینکه شما به خرید محصولات درون آن فروشگاه محدود خواهید شد که امکان دارد تنوع کمی داشته باشد. اما دلیل مهمتر این است که خوشمان بیاید یا خیر، فروشندگان عموما به سود شخصی خود می‌اندیشند. بنابراین در بهترین حالت، اطلاعی از نیازهای شما ندارند تا بتوانند به درستی راهنمایی‌تان کند. درواقع شاید خود شما نیز نیازهای موسیقایی خود را نشناسید! تعحب نکنید! تنها دانستن اینکه به چه خواننده‌ای علاقه دارید، کافی نیست!

تاکنون به این اندیشیده‌اید که آهنگ‌ساز یک اثر چه کسی است؟ دیگر آهنگ‌هایش چیست؟ تاکنون آهنگ‌های دیگر آن آهنگ‌ساز را شنیده‌اید و با خطر هنری‌اش آشنا شده‌اید؟ آیا تا کنون درباره سبک‌های موسیقی مطالعه داشته‌اید؟ اینکه این سبک‌ها از کجا شروع به‌کار کرده‌اند و خاستگاه آنها چه بوده؟ سازهایی که در این سبک‌ها استفاده می‌شود چیست؟ محدوده صوتی این سازها چه اندازه است؟

سوال‌های بالا برای درصد بسیار اندکی از مردم مطرح می‌شود؛ آن‌هم کسانی که در زمینه موسیقی فعالیت می‌کنند. اما دانستن‌شان هم شیرین است و هم به شما در خرید تجهیزات موسیقایی کمک می‌کند. شاید چندماه یا چندسال دیگر خواستید میکروفون تهیه کنید و به ضبط پادکست بپردازید! بنابراین بهتر است اطلاعاتی این چنین را کسب کنید تا هیچ‌کس نتواند با معرفی محصولات بی‌کیفیت آن هم با قیمت گزاف، جیب شما را خالی کند. هدف این نوشتار ارائه چنین اطلاعاتی به صورت تخصصی نیست؛ اما تا اندازه‌ای به آنها نیز پرداخته خواهد شد. بنابراین به هر دلیلی که قصد خرید یک اسپیکر خوب را دارید؛ با ما همراه باشید تا شما را باتوجه به بودجه‌ای که دارید راهنمایی کنیم.

اسپیکر مناسب کمپینگ

اسپیکر مناسب کمپینگ

همواره نیاز تعیین کننده بسیاری از کارهای انسان بوده‌است. از نوآوری‌ها گرفته تا تغییرات اساسی در شیوه زندگی؛ همه بر اساس نیاز شکل گرفته‌اند. در خرید کالاهای گوناگون نیز، همین عنصر نیاز است که انسان را راهنمایی می‌کند. البته بسیاری از کمپانی‌ها با ایجاد نیاز کاذب در بین کاربران و مخاطبان، آنها را برای خرید محصولات خود آماده می‌کنند. بنابراین شما نیز هنگامی که سراغ خرید اسپیکر می‌روید؛ باید به نیازهای خود توجه داشته باشید. بدانید چه می‌خواهید تا کسی نتواند شما را فریب دهد. اما این نیازها چه هستند؟

در ابتدا باید در نظر بگیرید که اسپیکر مدنظرتان را برای چه کاری می‌خواهید؟ تنها برای گوش دادن به موسیقی؟ یا می‌خواهید یک همراه خوب در مسافرت داشته باشید که هم موسیقی را بشنوید و هم بتوانید فیلم‌هایی که دوست دارید را با صدای مناسب تماشا کنید؟ شاید هم برای بازی‌های کامپیوتری نیازمند اسپیکری قدرتمند هستید. پس همان‌گونه که مشاهده می‌کنید؛ در گام نخست بایستی پاسخی برای این سوال داشته باشید. هدف بیشتر افراد در خرید اسپیکرها، شنیدن موسیقی است. تماشای فیلم نیز با شنیدن موسیقی تفاوت‌های فراوانی ندارد و می‌توانید هر دوی این اهداف را در نظر بگیرید.

پس از اینکه متوجه نیاز خود شدید، برای مثال اگر هدف شما از خرید اسپیکر شنیدن موسیقی یا تماشای فیلم است، با بررسی دقیق‌تر، ژانری که بیش از همه می‌شنوید و می‌بینید را پیدا کنید. اگر موسیقی هیجانی مانند راک یا هیپ‌هاپ می‌شنوید و فیلم‌های اکشن نیز تماشا می‌کنید؛ بایستی اسپیکری تهیه کنید که دامنه صوتی صداهای تولید شده در این نوع موسیقی و فیلم را پوشش دهد. اگر هم موسیقی ملایم، مانند کلاسیک غربی یا سنتی ایرانی می‌شنوید و فیلم‌هایی که تماشا می‌کنید نیز بیشتر در ژانر درام است؛ اسپیکر مناسب آن را تهیه کنید. در ادامه مواردی بیان می‌گردد که توجه به آنها می‌تواند انتخاب بهتری برای شما داشته باشد.

 

راهنمای خرید اسپیکر:
بهترین اسپیکر تا ۲ میلیون

 

بهترین اسپیکر برای فضای باز چه خصوصیاتی باید داشته باشد

طراحی اسپیکر کمپینگ

بهترین اسپیکر کوهنوردی

اسپیکر کوهنوردی

شاید طراحی اسپیکرهای بلوتوثی اهمیت چندانی نداشته باشد؛ اما فراموش نکنید که اگر اهمیتی نداشت؛ تمام اسپیکرها را شبیه هم می‌ساختند! همان‌گونه که بیشتر درایورهای صوتی (باندهایی که درون هر پخش کننده قرار دارد) طراحی یکسانی دارند. اما در اسپیکرها این طراحی اهمیت دارد. بدنه استوانه‌ای و گرد هوم‌پادهای اپل به چرخش 360 درجه صدا کمک می‌کند. این چرخش شاید پرتاب صدای بالایی نداشته باشد؛ اما صدایی نرم و عمیق را به ارمغان خواهد آورد. درحالی‌که بدنه مکعبی برخی از اسپیکرهای شیائومی، صدایی نسبتا تخت با پرتاب بیشتری خواهد داشت.

افزون بر صدای خروجی، ارگونومی هر اسپیکر بر موارد فراوانی تاثیرگذار است. از منظر زیباشناختی گرفته تا قابل حمل بودن آن! اسپیکری که خریداری می‌کنید باید هم با دیگر اجزای دکوراسیون اتاق شما هم‌خوانی داشته باشد و هم بتوانید به راحتی با خود حمل کنید و به طبیعت ببرید. بنابراین در بخش طراحی به اندازه اسپیکر نیز توجه داشته باشید. اسپیکر 4 کیلوگرمی که ۱ متر نیز اندازه دارد را شاید نتوانید هرجایی با خود ببرید!

مقاومت

حال که صحبت از ارگونومی و قابلیت حمل اسپیکر شد؛ بهتر است به مقاومت آن در برابر شرایط گوناگون محیطی هم توجه داشته باشید. گواهی‌هایی که اسپیکرها دارند؛ نشانگر میزان مقاومت آنها در برابر رطوبت، گرد و غبار و موارد دیگر است. هرچه مقاوت اسپیکر بیشتر باشد؛ گزینه مناسب‌تری برای فضای باز و کمپینگ خواهد بود. در این میان اسپیکرهای برند JBL نسبت به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید؛ مقاومت بیشتری برایتان به ارمغان خواهند آورند. شاید برنده کلی رقابت نیز همین برند باشد!

باتری اسپیکر کمپینگ

بهترین اسپیکر کوهنوردی

اسپیکر مناسب فضای باز

در نظر گرفتن طول عمر باتری برای هر دستگاه قابل شارژی مهم است. به همراه داشتن اسپیکری که تنها ۳ ساعت شما را همراهی کند؛ کمپینگ مناسبی برایتان رقم نخواهد زد. چنین اسپیکری را با خود همراه نداشته باشید خیلی بهتر است! دست کم قدری فضای بیشتری برای دیگر لوازم خواهید داشت. در بازه قیمت‌های مشابه، برنده میدان اسپیکرهایی خواهد بود که طول عمر باتری بیشتری دارند.

نسخه بلوتوث

امروزه بیشتر کاربران به دنبال اسپیکرهایی هستند که به‌صورت بی‌سیم و به وسیله بلوتوث به دستگاه‌شان متصل شود؛ زیرا هم قابل حمل‌تر است و هم استفاده از آن ساده‌تر خواهد بود. می‌توانید به کمک بلوتوث، تلفن همراه خود را به اسپیکر متصل کنید و آزادانه در شبکه‌های اجتماعی بگردید بدون آنکه نیاز باشد در کنار اسپیکر بنشینید یا سیمی دست و پای شما را بگیرد. گرچه ارتباط بلوتوث قدری کیفیت صدا را کاهش می‌دهد (که بستگی به اسپیکر شما دارد) اما آنقدر نیست که شما نتوانید متوجه شوید.

فرآیند پخش در اسپیکرهای بی‌سیم این‌گونه است که دستگاه مبدا (تلفن همراه یا تبلت، لپ‌تاپ و…) موسیقی را به اجزای تشکیل دهنده آن (بیت‌ها) تجزیه کرده و این اجزا را نیز به کد‌‌هایی فراوان و گوناگون ترجمه می‌کند. این کد‌ها از طریق بلوتوث به اسپیکر ارسال می‌شود. پردازنده اسپیکر اطلاعات دریافتی را از نو می‌خواند و اثر موسیقایی را بازسازی می‌کند. دقیقا در این مرحله است که ممکن است برخی اطلاعات از دست برود. زیرا اطلاعات به وسیله ارتباط بی‌سیم (بلوتوث) فرستاده می‌شود که ارتباط چندان امنی نیست و به فاکتورهای بسیاری بستگی دارد.

از جمله فاکتورهایی که در ارتباط میان دستگاه مبدا و اسپیکر نقش اساسی دارد؛ نسخه بلوتوث است. به بیان ساده‌تر، هرچه بلوتوث اسپیکر و دستگاه مبدا به روزتر باشد (نسخه بالاتری داشته باشد) ارتباط بهتری برقرار خواهد شد. بهترین و امن‌ترین ارتباط هنگامی صورت می‌گیرد که هر دو دستگاه دارای بالاترین نسخه موجود باشند. هدر رفت اطلاعات در این هنگام به کمترین حالت خود خواهد رسید و سرعت ارسال و دریافت نیز افزایش می‌یابد. نسخه بلوتوث بالاتر می‌تواند مسافت ارتباط را نیز افزایش دهد (تا ۲۰۰ متر!).

 

برای PC اسپیکر چی بخریم؟
بهترین اسپیکر کامپیوتر

 

پردازنده

بهترین اسپیکر برای فضای باز

بهترین اسپیکر برای فضای باز

پردازنده اسپیکرهای بی‌سیم مانند پردازنده‌های تلفن همراه نیستند و نمی‌توان قدرت و سرعت آنها را آشکارا و به دقت بررسی کرد. پردازنده‌های تلفن همراه دامنه گسترده‌ای از اطلاعات را در دسته‌های گوناگون مدیریت می‌کنند. به همین دلیل کمپانی‌های سازنده معمولا اطلاعات دقیقی از سرعت و قدرت عملکرد آن‌ها ارائه می‌دهند. اما درباره اسپیکرها، داستان کمی متفاوت است. از آنجایی که اطلاعات دریافتی و ارسالی اسپیکرها به اطلاعات صوتی محدود می‌شود؛ بنابراین عملکرد آن‌ها پیچیدگی کمتری نسبت به پردازنده‌های تلفن همراه دارد. همچنین به دلیل نبود کنجکاوی زیادی نسبت به پردازنده اسپیکرها، شرکت‌های سازنده نیز توانایی دقیق آنها را بیان نمی‌کنند. در مجموع، اگر دستگاه مبدا و اسپیکر هر دو ساخته یک کمپانی باشند؛ بیشترین هم‌خوانی و بهترین عملکرد را با یکدیگر خواهند داشت.

پاسخ فرکانسی

برخلاف اطلاعات اندک درباره سرعت و قدرت پردازنده اسپیکرها، بازه صدایی که پوشش می‌دهند قابل بررسی است. بیشتر شرکت‌های سازنده، قدرت اسپیکرهایشان را در این بخش به‌نمایش می‌گذارند. بازه صوتی که اسپیکرها پوشش می‌دهند با عنوان “پاسخ فرکانسی” شناخته می‌شود. به‌طور کلی انتظار می‌رود اسپیکرها دست کم محدوده شنوایی انسان (از 20 تا 20هزار هرتز) را پوشش دهند. صداهایی با فرکانس کمتر یا بیشتر از این بازه برای انسان قابل شنیدن نیست. اسپیکرهایی که خارج از این محدوده را پوشش دهند احتمالا کاربردهای تخصصی دیگری دارند؛ بنابراین خرید آنها پیشنهاد نمی‌شود. بنابراین،‌ بهترین انتخاب همان بازه شنوایی انسان است.

درایور

بهترین اسپیکر کوهنوردی

بهترین اسپیکر کوهنوردی

پس از نسخه بلوتوث و البته پردازنده، درایور مهمترین بخش اسپیکر را تشکیل می‌دهد؛ زیرا کیفیت و قدرت صدای خروجی بسته به اندازه و ساختار درایور است. آهن‌ربای به‌کار رفته در درایور، سبد، عنکبوتی، جنس پرده دیافراگم، مقدار کشسانی سسپنشن و مواردی از این دست، کیفیت صدای خروجی را تعیین می‌کند. برخی شرکت‌ها ادعاهای عجیبی در این بخش دارند (مانند استفاده از درایور مایع!) که نمی‌توان به دقت بررسی کرد.

فاکتورهایی که درباره ساختار درایور اسپیکر بیان شد؛ بیشتر کیفیت صدا را تعیین می‌کنند. مقدار صدای خروجی بیش از هر چیز وابسته به اندازه درایور است. به‌طور کلی، هرچه اندازه درایور بزرگتر باشد، صدای تولید شده نیز بیشتر خواهد بود. گرچه صدای بلند جذاب است؛ اما اسپیکرهایی که درایور بزرگ‌تری دارند؛ اندازه بزرگتری نیز دارند.

در فهرست مشخصات اسپیکرها، گزینه حساسیت وجود دارد که با واحد Db که مخفف دسی‌بل است؛ تعریف می‌شود. حساسیت اسپیکر بیانگر میزان فشار صدایی است که اسپیکر می تواند از سیگنالی در اندازه 1 وات و در فاصله‌ی 1 متری خودش تولید کند. برای مثال اسپیکری که حساسیت 98 دسی‌بل دارد؛ می‌تواند از سیگنالی 1 واتی که از فاصله‌ی 1 متری اندازه گیری شده است؛ 98 دسی‌بل صدا تولید کند.

البته این اعداد تا حدودی تقریبی هستند. زیرا پاسخ فرکانسی که در بالا بیان شد نیز بر میزان حساسیت اثرگذار است. با افت پاسخ فرکانسی در طول موج‌های بالا و پایین، حساسیت نیز افت  خواهد کرد. پس هرچه به سمت پایین‌ترین فرکانس‌ها یا بالاترین آنها حرکت کنیم؛ حساسیت اسپیکر نیز به همان اندازه افت خواهد کرد.

 

کدام برند اسپیکر بهتر است؟
بهترین مارک اسپیکر

 

خوانش و پشتیبانی اطلاعات

اسپیکر کوهنوردی

اسپیکر مناسب کمپینگ

اسپیکرهایی که با کابل به دستگاه مبدا متصل می‌شدند؛ تنها وظیفه انتقال پیام را داشتند. اما اسپیکرهای بی‌سیم اطلاعات خام که به صورت صفر و یک ارسال می‌شود را دریافت و با خوانش آنها، موسیقی را از نو می‌سازند. بنابراین آنچه می‌شنوید محصول عملکرد پردازنده هدفون است. دراین حالت ممکن است برخی اطلاعات به‌خوبی دریافت نشود یا پردازنده نتواند آنها را بازخوانی کند. بنابراین از کیفیت و صداقت صدای خروجی کاسته خواهد شد و این همان دلیل است که حرفه‌ای‌ها را از خرید محصولات صوتی بی‌سیم (چه اسپیکر و چه هدفون باز می‌دارد.

بسیاری از کمپانی‌های سازنده برای برطرف کردن این مشکل بر سرعت و دقت عملکرد پردازنده تکیه کرده‌اند. بدون شک افزایش توانایی پردازنده اسپیکر، نقش بسیار مهمی در خوانش اطلاعات خواهد داشت و از هدر رفتن آنها پیشگیری می‌کند. اما برخی از شرکت‌ها افزون‌بر افزایش سرعت و قدرت پردازنده، توانایی خوانش اطلاعات یا در اصطلاح کد‌های متفاوت را نیز در محصولات خود گنجانده‌اند. شرکت خوش‌نام سونی که بی‌پروایی عجیبش در به‌کار گیری فناوری‌های جدید، مثال زدنی است؛ از نخستین شرکت‌هایی بود که در این زمینه وارد شد. سونی اقدام به تولید اسپیکرهایی کرده که توانایی خواندن کدک‌های LDAC و محتوای High Resolution را دارند. خوانش این نوع اطلاعات در کنار انواع پیشین، به اسپیکر کمک می‌کند بیشترین توانایی را در تولید صدا داشته باشد. کاربر نیز از شنیدن صدای طبیعی و حقیقی لذت خواهد برد. البته مشروط براین که تلفن همراه شما نیز چنین اطلاعاتی را پشتیبانی کند.

بدون شک پشتیبانی یک اسپیکر از کد‌های صوتی گوناگون، توانایی آن‌را بالا می‌برد. اگر هدف از خرید اسپیکر را شنیدن موسیقی در نظر بگیریم ـ که مهمترین هدف نیز همین است ـ به دو دلیل بهتر است دستگاهی را انتخاب کنیم که توانایی خواندن انواع گوناگونی از کد‌های صوتی را داشته باشد. نخست آنکه ژانرهای گوناگون موسیقی تفاوت‌هایی دارند که ممکن است با اطلاعات متفاوتی تعریف شود. همچنین باید در نظر داشت تمام آهنگ‌ها در شرایط یکسانی ضبط نمی‌شوند. دلیل دوم نگاهی به آینده است. اگر در شمار افرادی هستید که مدام گجت‌های خود را به‌روز می‌کنید؛ بنابراین می‌توانید با صرف هزینه کمتر، دستگاهی تهیه کنید که نیاز کنونی شما را پاسخ گوید. اما اگر می‌خواهید وسیله‌ای که تهیه می‌کنید مدت زیادی برای شما کار کند؛ بهتر است تمام جوانب را بسنجید. افزون بر پاسخ فرکانسی، میزان حساسیت، درایور، نسخه بلوتوث و البته طراحی، نگاهی نیز به پشتیبانی و خوانش اطلاعات اسپیکر داشته باشید. زیرا ممکن است در آینده موسیقی‌هایی با کد‌های غیر متعارف تولید شود.

بهترین اسپیکر کمپینگ بر اساس قیمت

متاسفانه اسپیکر مناسب کمپینگ ارزان نیست. نسخه بلوتوث ۵، مقاومت در برابر شرایط محیطی، پوشش فرکانسی کامل و موارد دیگر قیمت را افزایش می‌دهد. اگر قدری بیشتر هزینه کنید؛ محصول بهتری خواهید داشت.

اسپیکر شیائومی MDZ-33-DA

 

طراحی جذاب و سایز مناسب این اسپیکر، آن‌را برنده جایزه طراحی reddot و Good Design کرد. بدنه آلومینیومی، کیفیت ساخت بالا و صدای فوق العاده‌اش شما را شگفت‌زده خواهد کرد! باتری 1500 میلی‌آمپری این محصول تا 8 ساعت توانایی پخش مداوم موسیقی را دارد. این اسپیکر در بازه قیمت کم خود دارای میکروفونی است که می‌تواند شما را در تماس‌ها همراه کند و البته دستیار صوتی (در برنامه مخصوص خودش) نیز وضایفی را انجام خواهد داد. آهنربای نئومیموم داخل اسپیکر، بلندگوهای دوگانه ۳۶ میلی‌متری و تکنولوژی خنک‌کننده مایع، صدای فوق العاده با کیفیت و باس پرقدرتی را به ارمغان می آورند. این اسپیکر از طریق بلوتوث نسخه 5 به پخش کننده متصل می‌شود و تا مسافت 10 متر را به راحتی پوشش می‌دهد. درکنار اتصال بی‌سیم، این اسپیکر با جک 3.5 میلی‌متری نیز اتصال برقرار می‌کند که برا انجام برخی کارها بسیار مناسب است.

اسپیکر انکر Soundcore Motion Q 360 A3108

 

این اسپیکر که طراحی مینیاتوری هوم‌پاد اپل را دارد؛ به لطف داشتن گواهی IPX7 در برابر آب مقاومت کاملی دارد اما مقاوت در برابر گرد و غبار آن هنوز مشخص نیست. گرچه اسپیکر انکر از بلوتوث 4.2 استفاده می‌کند اما باز هم نسبت به قیمت می‌تواند کیفت مناسبی برایتان به ارمغان آورد. ابعاد 8.9 * 8.9 * 10.9 سانتی متری و وزن 406 گرمی این اسپیکر به شما اجازه می‌دهد که بتوانید آن را هر جایی همراه داشته باشید.

به غیر از بلوتوث شما می‌توانید این اسپیکر را از طریق AUX نیز به گوشی متصل کنید و یا حتی از فلش مموری خود و درگاه USB موجود کمک بگیرید. این دستگاه ورودی میکروفون دارد و می‌توانید از آن به عنوان بلندگوی پخش صدا استفاده کنید. از طرفی انکر امکان اتصال این اسپیکر به مدل‌های مشابه و سازگار را در نظر گرفته تا بتوانید از این طریق حجم صدا را افزایش دهید.

توان خروجی اسپیکر انکر Soundcore Motion Q 360 A3108 برابر با 16 وات است که با توجه به وزن و ابعاد عددی بسیار خوبی است و در محیط باز می‌تواند صدایی با حجم مناسب و البته کیفیت رضایت بخش را به گوش شما برساند. صدا تخت نیست و تفکیک مناسبی هم دارد و شما می‌توانید صدای ساز را از خواننده تشخیص دهید.

برای این محصول یک باتری با ظرفیت 2600 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده که باعث می‌شود این مدل حدود 10 ساعت دوام بیاورد و شما بتوانید هنگام کمپینگ برای چند روز به روی عملکرد آن حساب باز کنید. برای شارژ مجدد این دستگاه شما به 3.5 ساعت زمان نیاز خواهید داشت. اگر به دنبال یک اسپیکر سبک، کوچک، ضد آب و باکیفیت هستید که حجم صدای خوب و البته شارژدهی رضایت بخشی داشته باشد حتما به خرید اسپیکر انکر Soundcore Motion Q 360 A3108 فکر کنید.

 

خرید اسپیکر انکر مدل Soundcore Motion Q 360 A3108

 

اسپیکر سونی SRS-XB12

 

سونی هیچ نیازی به تعریف ندارد و سامورایی‌ها سالیان سال است که کیفیت عالی محصولات مختلف خود و به خصوص محصولات صوتی را به همه ثابت کرده‌اند. این مدل به چند دلیل می‌تواند در سفرها و کمپینگ گزینه مناسبی برای شما باشد. اول این که این محصول تنها 260 گرم وزن دارد و با داشتن ابعاد کوچک می‌تواند در گوشه هر کیفی جای بگیرد و هیچ سنگینی را هم ایجاد نکند.

دلیل دوم این است که به لطف گواهی IP67 اسپیکر سونی SRS-XB12 ضد آب است و شما با خیال راحت می‌توانید در محیط‌های خیس از آن استفاده کنید و هیچ نگرانی بابت خیس شدن آن در یک روز بارانی در کمپینگ نداشته باشید. دلیل سوم برای خرید این دستگاه شارژدهی عالی آن است که به گفته خود سونی می‌تواند حدود 16 ساعت با یک بار شارژ دوام بیاورد و در چند روز سفر بدون نیاز به شارژ مجدد همراه شما باشد.

دلیل آخر هم کیفیت صدا و داشتن قابلیت EXTRA BASS است که باعث می‌شود صدایی بسیار شفاف و البته با بیس خوب به گوش برسد و از گوش دادن به موزیک لذت ببرید. البته سونی توان خروجی این مدل را مشخص نکرده و نمی‌‌دانیم که در مقایسه با دیگر گزینه‌ها توان این مدل چقدر است ولی بلندی صدا به حدی هست که در محیط‌های کوچک مشکلی از بابت شنیده شدن موزیک وجود نداشته باشد.

شما برای اتصال به این مدل می‌توانید از بلوتوث یا AUX استفاده کنید و همچنین برخورداری از میکروفون باعث می‌شود تا امکان پاسخ دادن به تماس‌ها با خود اسپیکر فراهم باشد. ناگفته نماند که این محصول می‌توانید برای تولید صدای استریو به اسپیکرهای مشابه متصل شود.

 

خرید اسپیکر سونی SRS-XB12

 

اسپیکر JBL Flip 5

 

به احتمال زیاد با شرکت JBL و کیفیت بالای اسپیکرهای آن آشنا هستید. این مدل نیز ظاهری کاملا آشنا دارد و از شکل استوانه‌ای استفاده می‌کند و هم می‌تواند به صورت عمودی و هم افقی به روی سطوح قرار بگیرد. وزن 540 گرمی اسپیکر JBL Flip 5 شاید کم نباشد ولی زیاد هم نیست و شما را هنگام جابجا شدن آزار نمی‌دهد و می‌توانید آن را در سفر به همراه داشته باشید.

شرکت JBL برای این مدل گواهی IPX7 در نظر گرفته و این یعنی اسپیکر JBL Flip 5 در برابر نفوذ آب مقام است و می‌توانید از آن در روز بارانی و محیط‌های خیس و کنار استخر استفاده کنید. این مدل هم میکروفون دارد تا به شما امکان دهد تا با آن مکالمه داشته باشید و نیازی نباشد تا برای پاسخ دادن به تماس به گوشی مراجعه کنید. اتصال به این اسپیکر تنها از طریق بلوتوث ممکن است و شاهد بلوتوث نسخه 4.2 هستیم.

این اسپیکر دارای قابلیت PartyBoost جهت اتصال به دیگر اسپیکرهای JBL مجهز به این قابلیت است و می‌توانید به لطف این قابلیت صدایی استریو و به مراتب بلندتر تولید کنید. صحبت از حجم صدا شد و بد نیست اشاره کنیم که حداکثر توان خروجی این مدل برابر با 20 وات است که نوید صدایی بلند را می‌دهد و در محیط‌های باز بدون هیچ مشکلی می‌توانید به موزیک مورد علاقه خود گوش دهید.

در نهایت باتری 4800 میلی آمپر ساعتی این مدل می‌تواند با 2.5 ساعت شارژ حدود 12 ساعت کار کند که عملکرد کاملا خوب و رضایت بخشی است.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل Flip Essential

این اسپیکر به گونه‌ای طراحی شده که شما بتوانید در هر دو صورت افقی و عمودی از آن استفاده کنید. وزن این اسپیکر 540 گرم است و می‌توانید آن را گوشه کیف خود قرار دهید و دائما این محصول را به دنبال خود حمل کنید. به نوعی این محصول را می‌توانیم بسیار شبیه به گزینه قبل بدانیم و تفاوت به گواهی ضد آب و قیمت برمی‌گردد. این مدل گواهی IP67 دارد و یعنی به غیر از آب در برابر گرد و خاک و قرارگیری در محیط‌های گلی نیز مقاوم است و همچنین قیمت کمتری نیز دارد پس به نوعی ارزش خرید آن بیشتر است.

توجه داشته باشید که تنها از طریق بلوتوث می‌توانید به این اسپیکر متصل شوید و امکان اتصال از طریق AUX وجود ندارد. بلوتوث ورژن 4.2 بوده و این محصول می‌تواند به صورت همزمان به دو دستگاه مختلف متصل شود. این مدل دارای دارای قابلیت PartyBoost است و می‌تواند برای تولید صدای قوی‌تر به اسپیکرهای مجهز به این قابلیت متصل شود و به صورت همزمان کار کند. حداکثر توان خروجی این دستگاه دارای 20 وات RMS بوده و فرکانس پاسخ‌دهی آن 65 هرتز تا 20 هزار هرتز است. صدای تولید شده توسط این مدل به نسبت قیمت کیفیت عالی دارد و البته به غیر این هم از JBL انتظار نداریم.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل Flip Essential از یک باتری با ظرفیت 4800 میلی آمپر ساعتی برخوردار است و به لطف همین باتری می‌تواند 12 ساعت مداوم شارژدهی کند که عملکرد بسیار عالی و مطلوبی است. از سوی دیگر با اتصال 2.5 ساعته این محصول به برق می‌توانید باتری را به طور کامل پر کنید و مجدد 12 ساعت دیگر به موسیقی مورد نظر گوش دهید.

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل زیلوت مدل P1

زیلوت در طراحی این اسپیکر بسیار خوب عمل کرده و با مشاهده این محصول در اولین نگاه قطعا توجه شما به طراحی آن جلب خواهد شد. طراحی این مدل به صورت بیضی شکل است و در قسمت بالایی دسته‌ای برای حمل آسان‌تر اسپیکر در نظر گرفته شده است. بخش روبرویی میزبان دکمه‌های مختلف و یک نمایشگر کوچک است و در سمت چپ رقص‌نور برای جذاب‌تر شدن دستگاه هنگام پخش موسیقی قرار گرفته است.

وزن این اسپیکر 4 کیلوگرم است که مقداری زیاد به نظر می‌رسد و شاید نتوانید به طور دائمی آن را به دنبال خود حمل کنید. اسپیکر بلوتوثی قابل حمل زیلوت مدل P1 از درگاه AUX، کارت حافظه، USB-A و میکروفون پشتیبانی می‌کند و این یعنی شما به لطف میکروفون می‌توانید صدای خود را به طور مستقیم از اسپیکر و با صدای بلند بشنوید. امکان اتصال به صورت بی‌سیم نیز از طریق بلوتوث نسل 5 فراهم شده است و باتوجه به درگاه‌های مختلف می‌توانید از راه‌های مختلف از اسپیکر استفاده کنید.

حداکثر توان خروجی اسپیکر برابر با 40 وات بوده و محدوده فرکانس پاسخ‌گویی آن 100HZ تا 20KHZ است و امکان پخش رادیو نیز برای آن مهیا شده است که می‌تواند یکی از نقاط مثبت این دستگاه به حساب بیاید. کیفیت صدای پخش شده با این مدل کاملا رضایت بخش است و بیس و تفکیک در سطح خوبی قرار می‌گیرد و صدا شفافیت بالایی دارد. این اسپیکر کیفیت صدای استریو HIFI دارد و به لطف ساب‌ووفرها بیس قوی تولید می‌کند. اسپیکر بلوتوثی قابل حمل زیلوت مدل P1 به لطف باتری 4000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده برای آن می‌تواند تا 16 ساعت به صورت مدام موزیک پلی کند که عملکرد بسیار عالی است و با فرض گوش دادن روزانه 4 ساعت به موسیقی شما را 4 روز از شارژ مجدد بی‌نیاز می‌کند.

در واقع اگر با وزن این مدل مشکلی نداشته باشید بلندی صدای آن، طراحی زیبا، شارژدهی خوب و قیمت مناسب همگی دلایلی هستند که می‌توانید به خرید این محصول فکر کنید.

انرجایزر مدل BTS205

 

کمپانی انرجایزر برای تولید باتری‌ و پاوربانک‌هایش مشهور است و هنوز نتوانسته در زمینه تولید اسپیکر جایگاهش را تثبیت کند. با این حال BTS205 توانسته در بازه قیمتی خود، یک سر و گردن بالاتر از رقبا بایستد. این اسپیکر با داشتن بلوتوث نسخه ۵ و دو درایور ۵۷ میلی‌متری، کیفیت صدای خوبی ارائه می‌دهد. اما مشکلی که دارد؛ باتری نه‌چندان قوی آن است که تنها ۴ ساعت شارژ دهی دارد. البته اگر از ارتباط سیمی استفاده کنید این زمان بیشتر نیز خواهد شد.

این اسپیکر 837 گرمی گواهی مقاومت در برابر آب ندارد و باید به این نکته توجه داشته باشید و آن را در محیط‌های خیس قرار ندهید. شما در این مدل هم از ورودی میکروفون برخوردار هستید و هم خود اسپیکر میکروفون داخلی دارد. از دیگر مشخصات این محصول می‌توان به امکان اتصال از طریق AUX، درگاه USB و شیار کارت حافظه اشاره کرد و حداکثر توان خروجی انرجایزر مدل BTS205 نیز برابر با 5 وات است که مقداری برای این ابعاد و وزن کم به نظر می‌رسد.

 

قیمت اسپیکر انرجایزر مدل BTS205

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل GO 3

مهم‌ترین مشخصه این اسپیکر از JBL اندازه بسیار کوچک و جمع و جور آن است که در جیب هم قرار می‌گیرد و می‌تواند همراه همیشگی شما باشد. این اسپیکر تنها حدود 200 گرم وزن دارد و ابعاد آن هم 87.5x75x41.3 میلی‌متر است. به روی بدنه لوگوی JBL با فونت بزرگ دیده می‌شود و بدنه نیز بسیار زیبا و مقاوم طراحی شده و مهم‌تر این که اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل GO 3 از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کند و این یعنی شما می‌توانید آن را درون آب قرار دهید و یا در محیط خیس از آن استفاده کنید.

توان خروجی این مدل 4.2 وات است و عدد خیلی زیادی نیست که البته از بدنه‌ای به این کوچکی بیشتر از این هم انتظار نداریم. کیفیت صدا مطلوب است و به نسبت ابعاد از تفکیک و بیس و شفافیت رضایت خواهید داشت. بازدهی باتری این محصول حدود 5 ساعت است که این مهم به لطف باتری 750 میلی آمپر ساعتی به دست آمده است. پس اگر در پی خرید اسپیکری باکیفیت، کوچک، خوش‌قیمت، زیبا و مقاوم در برابر آب برای کمپینگ هستید این مدل را در لیست خود قرار دهید.

اسپیکر انکر Flare Plus

 

این اسپیکر کمپینگ صدایی پرقدرت و شفاف را به‌صورت 360 درجه پخش می‌کند که در کنار آن، رقص نور این اسپیکر نیز فضا را جذاب‌تر خواهد کرد. برقراری ارتباط به کمک بلوتوث نسخه 4.2 صورت می‌گیرد که تا 20 متر نیز برد ارتباطی آن است. البته می‌توان به کمک کابل AUX نیز به این محصول وصل شد. درایورها و توییترهای حرفه‌ای این اسپیکر به گردش ۳۶۰ درجه صدای آن کمک می‌کنند. شما می‌توانید دو عدد از این اسپیکر را به یکدیگر سینک کرده و از دالبی شدن صدا هنگام بازی لذت ببرید؛ بنابراین این محصول هم اسپیکر مناسب کمپینگ است. گواهی IPX7 نیز مقاومت آن را تعریف می‌کند.

وزن این محصول حدود 850 گرم است و از این جهت نیز مشکلی برای حمل کردن آن وجود نخواهد داشت. رقص‌نور این مدل که در زیر آن قرار گرفته با موزیک در حال پخش هماهنگ می‌شود و جلوه ویژه‌ای به خصوص در شب به محیط اطراف می‌بخشد. حداکثر توان خروجی این اسپیکر برابر با 25 وات است و این یعنی بلندی بسیار مطلوبی را از این دستگاه دریافت خواهید کرد. از سوی دیگر به لطف پشتیبانی این مدل از میکروفون می‌توانید به تماس‌های دریافتی خود نیز پاسخ بدهید.

شارژ شدن اسپیکر انکر Flare Plus حدود 4 ساعت زمان می‌برد ولی در عوض می‌توانید از این محصول 12 ساعت استفاده کنید. ناگفته نماند که انکر برای این اسپیکر قابلیتی را در نظر گرفته که در صورت نیاز بتوانید گوشی خود را نیز مانند یک پاوربانک با آن شارژ کنید.

قیمت اسپیکر ساندکور Flare Plus

اسپیکر بلوتوثی قابل حمل لیتو مدل LK – 45

اگر یک اسپیکر کوچک اما باکیفیت می‌خواهید که صدای کافی برای یک جمع کوچک داشته باشد این مدل می‌تواند انتخاب خوبی به حساب بیاید. ابعاد این محصول برابر با ۲۰۰x۸۰x۶۰ میلی‌متر بوده و وزن آن تنها 700 گرم است. به روی بدنه دکمه‌های کم و زیاد، خاموش و روشن، تغییر حالت و پاور دیده می‌شود و پورت‌های DisplayPort ، DVI-D، USB و شیار کارت حافظه MicroSD برای آن در نظر گرفته شده است.

توان خروجی اسپیکر بلوتوثی قابل حمل لیتو مدل LK – 45 برابر با 5 وات است و این مدل از دو ساب‌ووفر 6 اینچی بهره می‌برد و صدای بیس بسیار خوبی هم دارد. شما از طریق بلوتوث نسخه 5 یا AUX هم می‌توانید به این اسپیکر متصل شوید و برد بلوتوث طبق گفته شرکت برابر با 15 متر است و تا این فاصله هیچ قطعی در ارتباط اتفاق نمی‌افتد. این اسپیکر دارای دارای گواهی CE اروپا و گواهی ROHS اروپا است و از اکولایزر نیز بهره می‌برد تا بتوانید صدا را طبق سلیقه و موزیک در حال پخش تنظیم کنید.

یک نکته بسیار مثبت دیگر در مورد اسپیکر بلوتوثی قابل حمل لیتو مدل LK – 45 پشتیبانی از میکروفون است و این یعنی با اتصال مستقیم یک میکروفون به این اسپیکر می‌توانید صدای خود را با بلندی زیاد بشنوید و مثلا در جمع‌های کوچک آهنگ بخوانید. باتری در نظر گرفته شده برای این محصول ظرفیتی برابر با 1200 میلی آمپر ساعت دارد و بسته به میزان بلندی صدا می‌تواند بین 3 تا 5 ساعت شارژدهی کند.

سونی مدل SRS-XB33

 

شرکت سونی از حرفه‌ای‌ترین شرکت‌های تولید اسپیکر است و محصولات این برند گران‌تر از گزینه‌های دیگر هستند. این اسپیکر افزون بر ارتباط قوی با بلوتوث نسخه ۵، گواهی IP67 دارد که در برابر نفوذ آب و گرد و غبار مقاوم است. دیافراگم‌های این اسپیکر تخم مرغی است که بالانس صدا را به سمت مرکز هدایت می‌کند و اجازه نمی‌دهد باس آهنگ‌ها از حد مجازش بیشتر شود. البته این به معنای کم بودن باس نیست؛ بلکه این موضوع سبب دقیق‌تر شدن صدای خروجی می‌شود. گرچه ارتباط در این اسپیکر تنها به‌وسیله بلوتوث صورت می‌گیرد؛ اما طول عمر 24 ساعته باتری آن، می‌تواند شما را در هر سفری همراهی کند و عملکرد تحسین‌برانگیزی به حساب می‌آید.

این اسپیکر واقعا از همه نظر شرایط خوبی دارد و تنها باید با وزن 1.1 کیلوگرمی آن کنار بیاید. دو طرف اسپیکر چراغ‌های LED وجود دارند که در نقش رقص‌نور ظاهر می‌شوند و جلوه دوچندانی به محیط می‌بخشند. با روشن کردن قابلیت EXTRA BASS باس این اسپیکر تقویت می‌شود و گزینه Stamina باعث می‌شود باتری محصول مدت زمان بیشتری دوام بیاورد. گزینه بسیار جذاب دیگر Live نام دارد که در صورت روشن کردن صدا را به صورت فراگیر به گوش شما می‌رساند و شما را در موزیک در حال پخش غرق می‌کند.

اگر قیمت برایتان خیلی مهم نیست و یک اسپیکر همه فن حریف می‌خواهید که بتواند در همه محیط‌های دوام بیاورد و فضای مهمانی‌ها و سفرهای شما را شادتر و دلچسب‌تر کند بدون شک این اسپیکر را در صدر لیست خود قرار دهید.

 

قیمت اسپیکر سونی مدل SRS-XB33

 

جی‌بی‌ال مدل Charge 5

 

اسپیکر Charge 5 از برند خوش‌نام جی‌بی‌ال‌ با بلوتوث 5.۱ که جدیدترین نسخه است به دستگاه شما متصل می‌شود و می‌توانید موسیقی مورد علاقه خود را با آن بشنوید. این اسپیکر در برابر نفوذ گرد و غبار و آب مقاوم است و می‌توانید آن را روی شن‌های خیس دریا بگذارید و موسیقی بشنوید! باتری قدرتمند این اسپیکر افزون بر شارژدهی عالی، می‌تواند همانند یک پاوربانک دستگاه‌های شما را نیز شارژ کند. این اسپیکر حرفه‌ای صدای قدرتمند و در عین حال شفافی دارد.

سوالات متداول

کدام فاکتور برای اسپیکر مناسب کمپینگ مهم است؟ به غیر از ارگونومی و وزن و شکل اسپیکر، بهتر است به مقاومت آن در برابر شرایط گوناگون محیطی هم توجه داشته باشید. گواهی‌هایی که اسپیکرها دارند؛ نشانگر میزان مقاومت آنها در برابر رطوبت، گرد و غبار و موارد دیگر است. هرچه مقاوت اسپیکر بیشتر باشد؛ گزینه مناسب‌تری برای فضای باز و کمپینگ خواهد بود. بهترین گواهی IP67 است که معنای مقاوم بودن در برابر آب و گرد و غبار را می‌دهد و بعد از آن گواهی IPX7 به معنای مقاوم در برابر آب عملکرد عالی دارد.

کدام اسپیکر مناسب سفر و کمپینگ ارزش خرید بالایی دارد؟ سونی مدل SRS-XB33 واقعا از همه نظر شرایط خوبی دارد و تنها باید با وزن 1.1 کیلوگرمی آن کنار بیاید. با روشن کردن قابلیت EXTRA BASS باس این اسپیکر تقویت می‌شود و گزینه Stamina باعث می‌شود باتری محصول مدت زمان بیشتری دوام بیاورد. گزینه بسیار جذاب دیگر Live نام دارد که در صورت روشن کردن صدا را به صورت فراگیر به گوش شما می‌رساند و شما را در موزیک در حال پخش غرق می‌کند. اگر قیمت برایتان خیلی مهم نیست و یک اسپیکر همه فن حریف می‌خواهید که بتواند در همه محیط‌های دوام بیاورد و فضای مهمانی‌ها و سفرهای شما را شادتر و دلچسب‌تر کند بدون شک این اسپیکر را در صدر لیست خود قرار دهید.

کدام اسپیکر مناسب کمپینگ و سفر اندازه کوچک و راحتی برای حمل و نقل دارد؟ مهم‌ترین مشخصه اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل GO 3 از JBL اندازه بسیار کوچک و جمع و جور آن است که در جیب هم قرار می‌گیرد و می‌تواند همراه همیشگی شما باشد. این اسپیکر تنها حدود 200 گرم وزن دارد و ابعاد آن هم 87.5x75x41.3 میلی‌متر است. به روی بدنه لوگوی JBL با فونت بزرگ دیده می‌شود و بدنه نیز بسیار زیبا و مقاوم طراحی شده و مهم‌تر این که اسپیکر بلوتوثی قابل حمل جی بی ال مدل GO 3 از گواهی IP67 پشتیبانی می‌کند و این یعنی شما می‌توانید آن را درون آب قرار دهید و یا در محیط خیس از آن استفاده کنید. توان خروجی این مدل 4.2 وات است و کیفیت صدا در سطح مطلوبی قرار می‌گیرد و به نسبت ابعاد از تفکیک و بیس و شفافیت رضایت خواهید داشت.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d8%b3%d9%be%db%8c%da%a9%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d9%85%d9%be%db%8c%d9%86%da%af%d8%8c-%d9%81%d8%b6%d8%a7%db%8c-%d8%a8%d8%a7%d8%b2/
ads
ads