داغ ترین ها :
معرفی بهترین انیمیشن های سریالی بدون اسپویل!

معرفی بهترین انیمیشن های سریالی بدون اسپویل!

از زمانی که «Crusader Rabbit» تقریباً ۷۰ سال پیش در تلویزیون پخش شد، انیمیشن‌های سریالی راه زیادی را پیموده‌اند. چیزی که به عنوان برنامه‌‌ای شروع شد که تقریباً منحصراً کودکان را هدف قرار می‌داد، به یک هنر نمایشی تبدیل شده که افراد در هر سنی از آن لذت می‌برند. از درام‌های سنگین‌ گرفته تا کمدی‌های جالب، انیمیشن های سریالی برای دهه‌ها، به‌ویژه در ۳۰ سال گذشته، مجموعه‌ای از داستان‌های تلویزیونی را تحت تاثیر قرار داده‌اند. با استفاده از رتبه‌بندی بینندگان در IMDb و منتقدان حرفه‌ای در Rotten Tomatoes، به یک امتیاز متوسط از انیمیشن های سریالی رسیدیم و بهترین برنامه‌های انیمیشنی تاریخ تلویزیون را رتبه‌بندی کردیم. این لیست شامل بهترین سریال های انیمیشنی imdb، انیمیشن سریالی ماجراجویی و انیمیشن جذاب سینمایی است که برای هر سلیقه‌ای مفید خواهد بود. انیمیشن های سریالی مورد علاقه شما نیز ممکن است در این لیست قرار گرفته باشد.

 

برای خرید انواع تلویزیون و ساندبار از فروشگاه تکنولایف دیدن کنید.

 

بهترین سریال های انیمیشنی imdb

لیست زیر به ترتیب نمره IMDB مرتب شده‌اند و تنها به عناوینی پرداخته‌ایم که حداقل 100 هزار رای دریافت کرده‌اند. این یعنی سریال‌های معرفی شده در ادامه هم از نگاه عموم کاربران جذاب هستند و هم تعداد افراد زیادی به تماشای آن‌ها نشسته‌اند. دلیل قرار دادن شرط 100 هزار رای این است که امکان دارد سریالی با تنها داشتن 2 هزار رای نمره 9.8 را به‌دست بیاورد ولی این نمره به دلیل رای پایین اعتبار چندان بالایی ندارد.

Avatar: The Last Airbender (2005-2008)

Avatar: The Last Airbender

این افتخار متعلق به این سریال است که نشان دهنده بهترین سریالی است که نیکلودئون تا به حال تولید کرده است و بهترین سریال انیمیشنی کودکان در تاریخ است. با امتیاز ۱۰۰ درصد Fresh Rotten Tomatoes و میانگین امتیاز خیره کننده مخاطب ۹.۳ از ۱۰ در IMDb، هیچ سریال انیمیشنی تاکنون مجموع بالاتری ندارد. این سریال اکشن حماسی داستان پسری قدرتمند به نام Aang را روایت می‌کند که پس از بیدار شدن از خواب ۱۰۰ ساله، خود را کلید پایان دادن به یک جنگ جهانی می‌یابد. کل برنامه سه فصلی این سریال تقریباً توسط همه کسانی که آن را تماشا کردند مورد ستایش قرار گرفت و به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های تلویزیونی تاریخ، بدون توجه به ژانر، میراث ماندگاری به آن بخشید.

آواتار در دنیایی با الهام از آسیا اتفاق می‌افتد که در آن افراد خاصی می‌توانند یکی از چهار عنصر کلاسیک (آب، زمین، آتش یا هوا) را از طریق تمرین‌هایی به نام «bending» که از هنرهای رزمی چینی الهام گرفته‌اند، دستکاری کنند. تنها فردی که می‌تواند هر چهار عنصر را خم کند، آواتار، مسئول حفظ تعادل بین چهار ملت جهان است و به عنوان پل بین دنیای فیزیکی و جهان روح عمل می‌کند. این مجموعه به سبکی ارائه می‌شود که انیمه را با کارتون‌های ایالات متحده ترکیب می‌کند و متکی بر تصاویر فرهنگ عمدتاً آسیای شرقی، با برخی تأثیرات آسیای جنوبی، دنیای جدید، اینویت و سیرنیکی است.

Rick And Morty (2013-now )

سریال انیمیشنی Rick And Morty 2013-2022

این سریال ماجراهای خانواده اسمیت، به ویژه مورتی جوان و پدربزرگ دانشمند دیوانه‌اش، ریک سانچز را دنبال می‌کند. صداپیشگی هر دوی این شخصیت‌ها بر عهده جاستین رویلند، خالق همکار است که صداپیشگی فیلم های Adventure Time و Gravity Falls را نیز انجام داده است. بنابراین جز بهترین سریال های انیمیشنی imdb است.

این سریال توسط جاستین رویلند و دن هارمون برای Adult Swim ساخته شده است. رویلند صداپیشگی شخصیت‌های همنام را بر عهده دارد و کریس پارنل، اسپنسر گرامر و سارا چالک صداپیشگی بقیه اعضای خانواده ریک و مورتی را بر عهده دارند. این مجموعه از یک انیمیشن کوتاه با نام بازگشت به آینده، ساخته شده توسط Roiland برای کانال ۱۰۱، الهام گرفته است. این سریال از زمان آغاز به کار به دلیل اصالت، خلاقیت و طنزش مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. فصل پنجم در سال ۲۰۲۱ پخش شد و شامل ده قسمت بود. فصل ششم به عنوان بخشی از یک قرارداد بلندمدت در سال ۲۰۱۸ تأیید شد که ۷۰ قسمت جدید را در تعداد نامشخصی از فصل سفارش داد.

این سریال حول ماجراهای اعضای خانواده اسمیت می‌چرخد ​​که شامل والدین جری و بث، فرزندانشان سامر و مورتی و پدر بث، ریک سانچز است که به عنوان مهمان با آنها زندگی می‌کند. به گفته جاستین رویلند، خانواده در خارج از سیاتل، واشنگتن زندگی می کنند. ماجراهای ریک و مورتی، با این حال، با تعداد بی‌نهایتی از واقعیت‌ها اتفاق می‌افتد و شخصیت‌ها از طریق پورتال‌ها و ماشین پرنده ریک به سیارات و ابعاد دیگر سفر می‌کنند.

ریک یک دانشمند دیوانه غیرعادی و الکلی است که از بسیاری از قراردادهای معمولی مانند مدرسه، ازدواج، عشق و خانواده اجتناب می‌کند. او اغلب با نوه ۱۴ ساله خود، مورتی، پسری مهربان اما مضطرب، به ماجراجویی می‌پردازد، که قطب‌نمای اخلاقی ساده‌لوح او، نقطه مقابل ریک است. سامر، خواهر ۱۷ ساله مورتی، یک نوجوان معمولی است که نگران بهبود وضعیت خود در میان همسالانش است و گاهی اوقات ریک و مورتی را در ماجراجویی هایشان دنبال می‌کند. مادر بچه‌ها، بث، به طور کلی یک فرد هم سطح و یک نیروی قاطع در خانواده است، هرچند از نقش حرفه‌ای خود به عنوان یک جراح اسب آگاه است. او از ازدواج خود با جری، فردی ساده دل و ناامن، که نفوذ ریک بر خانواده اش را تایید نمی‌کند، ناراضی است.

 

Attack On Titan (2013-2023)

Attack On Titan

«Attack on Titan» به میراث طولانی انیمیشن های سریالی برجسته ژاپن ادامه داده است. این سریال که از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۲۳ به مدت ۱۰ سال و طی ۴ فصل پخش شده، توسط Tetsurō Araki کارگردانی شده است. نبرد با تایتان‌ها یکی از بهترین انیمیشن های سریالی است که می‌توانید به دیدگانتان تقدیم کنید. داستان این سریال در دنیایی اتفاق می‌افتد که در آن انسان‌ها در پشت دیوارهای عظیم زندگی می‌کنند که آنها را از موجودات انسان‌خوار به نام تایتان در امان نگه می‌دارد. «Attack on Titan» به‌خاطر جهان‌سازی، اکشن و اجراهایش به شدت مورد تحسین قرار گرفته است، اگرچه به خاطر موضوع تاریک شهرت دارد.

در دنیایی پسا آخرالزمانی که در آن بقایای بشریت به مدت یک قرن در پشت دیوارها زندگی مسالمت آمیز داشته‌اند و از آنها در برابر تایتان‌های غول پیکر انسان نما محافظت می‌کنند، حمله به تایتان داستان یک پسر جوان پرشور به نام ارن یگر و دوستانش، را دنبال می‌کند. هنگامی که یک نژاد جدید و بزرگ از تایتان به طور ناگهانی ظاهر می‌شود و دیوار بیرونی را می‌شکند، تایتان‌ها شهر زادگاه ارن را ویران می‌کنند و مادرش را می‌بلعند. ارن با عهد انتقام جویی به عنوان یک سرباز آموزش می‌بیند و در نهایت به رویای همیشگی خود یعنی پیوستن به ارتش گروهی از سربازانی که برای مبارزه با تایتان‌ها بسیج شده‌اند، جامه عمل می‌پوشاند. Attack on Titan در حین بررسی منشأ و تاریخچه تایتان‌ها، این مبارزه را شرح می‌دهد.

حمله به تایتان مورد تحسین گسترده قرار گرفته است و به ویژه طرفداران گسترده، فعال و بین المللی را حفظ کرده است. منتقدان و مخاطبان داستان، شخصیت‌ها، انیمیشن، موسیقی، صداپیشگی و مضامین تیره (و در عین حال گاهی طنز) را تحسین کرده‌اند.

Fullmetal Alchemist: Brotherhood (2009-2010)

Fullmetal Alchemist: Brotherhood

 

“Fullmetal Alchemist: Brotherhood” به عنوان یکی از بهترین سریال‌های ژاپنی تا به حال معرفی شده است، که آن را به عنوان یکی از بهترین انیمیشن های سریالی تاریخ تبدیل می‌کند. این نمایش محصول ۲۰۰۹ که اقتباسی وفادار از مجموعه مانگای محبوب «Fullmetal Alchemist» است، داستان حماسی دو برادر را روایت می‌کند که به دنبال سنگ افسانه‌ای فیلسوف هستند. این سریال هوشمند، جذاب و الگویی برای جهان‌سازی نامیده می‌شود و امتیاز ۱۰۰ درصد Fresh را در Rotten Tomatoes کسب کرده است. اگر به دنبال داستانی عمیق از انیمیشن هستید، “Fullmetal Alchemist: Brotherhood” را ببینید.

Hunter x Hunter (2011-2014)

Hunter x Hunter

داستان این انیمه در مورد پسری کوچک به نام گن است که هیچگاه پدر خود را ملاقات نکرده و حالا سعی دارد سرنخ‌های ایجاد را دنبال کند و به پدر برسد. در دنیای این انیمه شکارچی‌های بزرگی وجود دارند که برای شکار هیولاها و یا دیگر شکارچی‌ها فعالیت می‌کنند و اتفاقا پدر گن هم یکی از همین شکارچی‌های افسانه‌ای بوده که حالا چندین سال است که خبری از اون وجود ندارد و حتی مشخص نیست که هنوز زنده است یا مرده.

گن برای جستجو در پی پدر وارد رقابت ”تبدیل شدن به شکارچی” می‌شود و تلاش می‌کند تا هم راه پدر را ادامه دهد و هم از این طریق بتواند بهتر سرنخ‌های موجود برای یافتن پدرش را دنبال کند. نمره این انیمه از حدود 130 هزار رای برابر با 9.0 است و این موضوع به‌خوبی نشان می‌دهد که افراد مختلف تا چه حد از داستان و شخصیت‌پردازی کاراکترها راضی بوده‌اند.

Batman: The Animated Series (1992-1995)

Batman: The Animated Series

اگر از اتاقی مملو از عاشقان کتاب‌های مصور بپرسید که سریال انیمیشن مورد علاقه آنها چیست، مطمئناً می‌توانید صدای چند نفر را بشنوید که می گویند «Batman: The Animated Series». این سریال در این مرحله اساساً افسانه‌ای است و بسیاری از آن به عنوان بهترین نسخه تلوزیونی بتمن یاد می‌کنند، چه در مورد فیلم صحبت کنید و چه تلویزیون. مجموعه ۸۵ قسمتی این سریال توسط بروس تیم، هنرمند برجسته دی سی کامیکس ساخته شد و برخی از جذاب‌ترین داستان‌های بتمن را در فصل‌هایش بیان کرده است. بسیاری دیگر از برنامه‌های کمیک کارتونی سعی کردند از «بتمن: سری انیمیشن» تقلید کنند، اما دیدگاه آن هرگز به طور کامل مطابقت نداشت.

One Piece (1999-now)

One Piece

وان‌پیس زندگی نوجوانی به‌نام مانکی دی. لوفی را روایت می‌کند که قصد دارد به یک دزد دریایی موفق و بزرگ تبدیل شود. لوفی در کودکی به شکلی اتفاقی میوه‌ای شیطانی را می‌خورد و به همین واسطه تبدیل به مرد لاستیکی می‌شود و در نهایت در سن ۱۷ سالگی تصمیم می‌گیرد مسیر خود برای تبدیل شدن به بزرگ‌ترین دزد دریایی جهان را آغاز کند. در طول فیلم لوفی به دنبال گنجی بسیار معروف به نام One Piece است که تا به حال تنها یک نفر موفق شده به آن دست پیدا کند. این کاراکتر قصد دارد با رسیدن به گنج وان پیس خود را به عنوان بزرگ‌ترین دزد دریایی جهان معرفی کند.

دنبال کنندگان این سریال لوفی را به واسطه کلاه حصیری و البته شخصیت شوخ‌طبع او می‌شناسند. لوفی در مسیر تبدیل شدن به بزرگ‌ترین دزد دریایی جهان با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود که دنبال کردن آن خالی از لطف نیست و شما را بسیار سرگرم می‌کند. شاید برایتان جالب باشد که بدانید One Piece بیش از 1100 قسمت دارد و هنوز هم از سال 1999 منتشر می‌شود و داستان آن به پایان نرسیده است. وان پیس از 220 هزار رای به نمره بالای 8.9 دست یافته و خود را به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین انیمه‌های تاریخ معرفی می‌کند.

Death Note (2006-2007)

سریال انیمیشنی Death Note (2006-2007)

با امتیاز ۱۰۰ درصدی از سوی منتقدان در Rotten Tomatoes و میانگین امتیاز ۸.۹ از ۱۰ از نزدیک به ۳۷۰ هزار کاربر در IMDb، انیمیشن سریالی «Death Note» خود را به عنوان یکی از بهترین آثار تاریخ معرفی می‌کند. این سریال ژاپنی در ۳۷ قسمت از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ پخش شد و طرفداران هرگز صحبت در مورد آن را متوقف نکردند. این سریال داستان یک دانش آموز دبیرستانی به نام لایت یاگامی (یک شخصیت انیمیشنی عالی ) و استفاده او از یک دفترچه یادداشت فراطبیعی است که می‌تواند باعث مرگ هر کسی شود که نامش در صفحات آن نوشته شده باشد. کارگردانی این سریال بر عهده تتسورو آراکی بود که همچنین پشت سر سریال «Attack on Titan» بود.

طرح اولیه Death Note از یک مفهوم نسبتا کلی مشتق شده است که شامل شینیگامی و قوانین خاص است. نویسنده Tsugumi Ohba می‌خواست یک سریال تعلیق کننده ایجاد کند زیرا این ژانر سریال‌های معدودی در دسترس عموم داشت. پس از انتشار فصل آزمایشی، انتظار نمی‌رفت این سریال به عنوان یک کمیک سریالی تایید شود. اوهبا گفت که با اطلاع از اینکه Death Note در واقع تاییدیه دریافت کرده و تاکشی اوباتا این اثر هنری را خلق خواهد کرد، حتی نمی‌تواند آن را باور کند. با توجه به واکنش‌های مثبت، Death Note به یک سریال مانگا تبدیل شد.

دیالوگ، طرح‌بندی پانل و طراحی‌های اساسی ایجاد شد، توسط یک ویرایشگر بازبینی شد و برای تاکشی اوباتا، تصویرگر، ارسال شد و فیلم‌نامه نهایی شده و طرح‌بندی پانل انجام شد. سپس اوباتا عبارات و زوایای دوربین را تعیین کرد و اثر هنری نهایی را خلق کرد. اوهبا روی سرعت و میزان دیالوگ تمرکز کرد و متن را تا حد امکان مختصر کرد. اوهبا اظهار داشت که خواندن بیش از حد شرح خسته کننده خواهد بود و بر جو و هوای تعلیق تأثیر منفی می‌گذارد.

Gravity Falls (2012-2016)

Gravity Falls

این نمایش ماجراهای دوقلوهای Mabel و Dipper را دنبال می‌‎کند که تابستانی را در شهر مرموز Gravity Falls می‌گذرانند. این نمایشی است که کاملاً کودکان را هدف قرار داده و امتیاز ۱۰۰ درصد Fresh در Rotten Tomatoes و میانگین امتیاز ۸.۹ از ۱۰ از کاربران در IMDb دارد. بازیگران کریستن شال و جیسون ریتر صداپیشگی دوقلوها را بر عهده دارند در حالی که خالق آن الکس هیرش صدای عموی بزرگشان استن را انجام می‌دهد.

Cowboy Bebop (1998-1999)

Cowboy Bebop

مردم برای همیشه در مورد اینکه آیا «Cowboy Bebop» بهترین سریال انیمیشن ژاپنی است بحث خواهند کرد اما شکی در این نیست که این سریال یکی از جذاب‌ترین عناوین سینمای ژاپن و جهان به حساب می‌آید. این مجموعه با گذشت بیش از ۲۰ سال از پایانش، هنوز مانندی در شبکه‌های تلوزیونی ندارد. داستان سریال ماجراهای تیمی از شکارچیان جایزه را دنبال می‌کند که با یک سفینه فضایی به نام بی‌باپ سفر می‌کنند، زیرا به نظر می‌رسد که آن‌ها دلشان می‌خواهد آن را با هدف متفاوتی در هر قسمت مورد حمله قرار دهند. «Cowboy Bebop» در Rotten Tomatoes دارای امتیاز ۱۰۰ درصد را گرفت و میانگین امتیاز ۸.۹ از ۱۰ از کاربران IMDb را کسب کرده که یکی از بالاترین امتیازات ترکیبی تاریخ تلویزیون را به آن می‌دهد.

BoJack Horseman (2014-2020)

BoJack Horseman

«BoJack Horseman» از شبکه نتفلیکس با عناوینی چون بهترین سریال اصلی شبکه تا «سریال تلویزیونی تعیین کننده زمان ما» نامیده می‌شود. این انیمیشن درام داستان یک بازیگر خود ویرانگر به نام BoJack Horseman را روایت می‌کند. صداپیشگان سریال یکی از بهترین صداپیشگان این سبک سریال هستند و ویل آرنت، امی سداریس و آلیسون بری برخی از ستارگان آن هستند. پس از اولین فصل، هر فصل دیگر «BoJack Horseman» حداقل ۹۷ درصد امتیاز را در Rotten Tomatoes کسب کرده است.

The Simpsons (1989-Now)

The Simpsons

این انیمیشن سریالی همیشه در طول ۳۵ فصل سپری شده عالی نبوده، اما ابتکارات «سیمپسون‌ها» شبکه فاکس، راه را برای تقریباً هر کارتون بزرگسالی که پس از آن ساخته شده، هموار کرده است. اجرای این سریال در دهه ۱۹۹۰ یک داستان افسانه‌ای است، به جز یکی از ۱۰ فصل اول آن، امتیاز ۱۰۰ درصد را در Rotten Tomatoes به دست آورده است. بنابراین جز بهترین سریال های انیمیشنی imdb به حساب می‌آید.

برنده ۱۰ جایزه امی برای هر برنامه انیمیشن برجسته‌ای نیز بسیار زیاد است و این عدد تنها کسری از مجموع ۳۳ جایزه امی این سریال است. این سریال قواعد کمدی‌های تلویزیونی را بازنویسی کرد و به بسیاری از بینندگان و مدیران شبکه نشان داد که انیمیشن می‌تواند یک ترکیب پربیننده را ایجاد کند. تعداد کمی از سرگرمی‌ها تأثیر فرهنگی «سیمپسون‌ها» از سال ۱۹۸۹ را، به‌ویژه در سریال‌های انیمیشنی، داشته‌اند.

این خانواده توسط گرونینگ اندکی قبل از درخواست برای یک سری انیمیشن کوتاه با تهیه کننده جیمز ال. بروکس شکل گرفت. او خانواده‌ای ناکارآمد ایجاد کرد و شخصیت‌ها را به نام اعضای خانواده خود نامگذاری کرد و بارت را جایگزین نام خود کرد. او فکر می‌کرد که سیمپسون نامی خنده‌دار است زیرا شبیه به simpleton به معنی ساده لوح به نظر می‌رسید.

از زمان اولین نمایش آن در ۱۹۸۹، ۷۶۱ قسمت از این سریال پخش شده است. این طولانی‌ترین سریال انیمیشن آمریکایی، طولانی‌ترین سریال کمدی آمریکایی، و طولانی‌ترین سریال تلویزیونی پربیننده آمریکایی با فیلمنامه آمریکایی است، هم از نظر فصل و هم از نظر تعداد قسمت‌ها. یک فیلم بلند به نام The Simpsons Movie در ۲۰۰۷ در سینماهای سراسر جهان اکران شد و بیش از ۵۲۷ میلیون دلار فروخت و دنباله آن در دست ساخت است.

South Park (1997-Now)

South Park

South Park یک نقطه عطف واقعی در انیمیشن آمریکایی است، تا کنون ۳۰ فصل از آن پخش شده و بار فرهنگی زیادی را به دوش می‌کشد. این سریال در لیست بهترین سریال های انیمیشنی بزرگسالان، به بررسی کارهای چهار پسری می‌پردازد که در شهر کوچک ساوث پارک، کلرادو زندگی می‌کنند و به نظر می‌رسد که همیشه خود را در مرکز اکشن می‌بینند. جنجال‌های سریال افسانه‌ای هستند و نمی‌توان آن‌ها را فهرست کرد و توانایی آن در تبدیل افراد مشهور جدی به جوک‌، یکی از مواردی است که تعداد کمی از برنامه‌های دیگر می‌توانند با آن برابری کنند. پنج برد این سریال برای برنامه انیمیشن برجسته در امی دومین برد در تاریخ است.

پارکر و استون South Park را از دو فیلم کوتاه انیمیشنی با عنوان روح کریسمس توسعه دادند. دومین فیلم کوتاه به یکی از اولین ویدیوهای ویروسی اینترنتی تبدیل شد که منجر به تولید South Park شد. قسمت آزمایشی با استفاده از انیمیشن به سبک برش تولید شد. قسمت‌های بعدی از آن زمان از انیمیشن رایانه‌ای استفاده کرد که تکنیک برش را به خاطر می‌آورد. South Park دارای گروه بازیگران بزرگی از شخصیت‌های تکرارشونده است.

از زمان پخش آن در ۱۹۹۷، ۳۳۰ قسمت (از جمله فیلم‌های تلویزیونی) South Park پخش شده است. این برنامه با موفقیت زیادی شروع به کار کرد و به طور مداوم بالاترین رتبه بندی را در بین هر برنامه کابلی پایه کسب کرد. رتبه‌بندی‌های بعدی متفاوت بوده است، اما همچنان یکی از برنامه‌های کمدی سنترال با بالاترین امتیاز است. در آگوست ۲۰۲۱، این مجموعه تا سال ۲۰۲۷ تمدید شد و مجموعه‌ای از انیمیشن جذاب سینمایی برای سرویس استریم Paramount+ اعلام شد که دو مورد اول در اواخر همان سال منتشر شدند.

South Park مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است و در فهرست نشریات مختلف از بهترین برنامه‌های تلویزیونی گنجانده شده است. جوایز متعددی از جمله پنج جایزه Primetime Emmy و یک جایزه Peabody دریافت کرده است. یک فیلم تئاتری با نام South Park: Greater, Longer & Uncut در ژوئن ۱۹۹۹ اکران شد و با موفقیت تجاری و انتقادی همراه شد و نامزد جایزه اسکار شد. در سال ۲۰۱۳ ، TV Guide ساوت پارک را دهمین کارتون تلویزیونی برتر تمام دوران قرار داد.

One Punch Man (2015-2019)

One Punch Man

مانند بسیاری از انیمیشن ژاپنی سریالی، One-Punch Man” بر اساس مجموعه کتاب‌های مانگا محبوب ساخته شده است. سریال داستان ابرقهرمانی به نام سایتما را روایت می‌کند که از کار خود خسته می‌شود، زیرا می‌تواند هر حریفی را با یک ضربه شکست دهد و او را به مبارزه با شروران سرسخت‌تر سوق دهد. این سریال زمانی که در سال ۲۰۱۵ شروع به کار کرد، مورد ستایش جهانی قرار گرفت و فصل اول آن با کسب امتیاز ۱۰۰ درصد در Rotten Tomatoes از سوی همه منتقدان، مورد تحسین قرار گرفت. فصل دوم که مدت‌ها منتظر آن بودیم در سال ۲۰۱۹ پخش شد و بیش از ۸۳۰۰۰ بیننده به کل سریال میانگین امتیاز چشمگیر ۸.۹ از ۱۰ را در IMDb داده‌اند. البته در حال حاضر امتیاز این سریال ۸.۷ از حدود ۱۸۰ هزار رای است.

در ابرقاره زمین، هیولاها و تبهکاران قدرتمند شهرها را ویران می‌کنند. در پاسخ، آگونی میلیونر، انجمن قهرمانان را ایجاد می‌کند که ابرقهرمانان را برای مبارزه با شیطان به کار می‌گیرد. سایتاما، یک قهرمان بدون ارتباط، اهل شهر Z است و به عنوان یک سرگرمی کارهای قهرمانانه انجام می‌دهد. او خود را به حدی تمرین داده است که بتواند با یک مشت هر دشمنی را شکست دهد، اما قدرت بی‌نظیرش حس بی‌حوصلگی را در او ایجاد کرده است. سایتما پس از نجات یک سایبورگ از دست یک هیولا به یک مربی بی میل برای او تبدیل می‌شود، یک سایبورگ به نام جنوس که به دنبال انتقام از سایبورگ دیگری است که خانواده اش را کشت و زادگاهش را ویران کرد. سایتما و جنوس به امید کسب شهرت به انجمن قهرمان می‌پیوندند، اما به دلیل نمرات پایین در آزمون ورودی کتبی، سایتما در رتبه‌ی کم ورودی قرار می‌گیرد و شاهکارهای او با وجود نجات مردم از دو فاجعه عظیم، مورد توجه عموم قرار نمی‌گیرد.

Archer (2009-2023)

سریال دیگری در لیست ما با بازی H. Jon Benjamin، از FX با نام Archer تا کنون به مدت ۱۴ فصل قوی پخش شده و تحسین‌ها و طرفداران زیادی را در این مدت به دست آورده است. این فیلم به دنبال داستان مامور مخفی استرلینگ آرچر است که اساساً تمام بدترین ویژگی های جیمز باند را در خود دارد اما حتی غیرمسئولانه تر است. این نمایش از زمان آغاز به کار در مسیرهای غیرمنتظره بسیاری پیش رفته و دارای فصول کاملی است که در دوره‌های زمانی و تنظیمات مختلف اتفاق افتاده است. سبک انیمیشن منحصر به فرد سریال و بازیگران باورنکردنی که شامل جودی گریر، آیشا تایلر و کریس پارنل می‌شوند، دو نقطه قوت آن هستند.

آرچر یک کمدی متحرک آمریکایی برای بزرگسالان است که توسط آدام رید برای FX ساخته شده است. این سریال، سو استفاده‌های یک آژانس اطلاعاتی ناکارآمد را دنبال می‌کند. این نمایش در دنیایی نابهنگام و شبیه به جنگ سرد می‌گذرد و جاسوسی، فرهنگ و جامعه و شرایط انسانی را تقلید می‌کند. رید مدت کوتاهی پس از کنسل شدن کمدی بزرگسالان، Frisky Dingo، آرچر را تولید کرد. تجربه او از تعطیلات در اسپانیا با تأثیر فرنچایزهای رسانه ای مانند سریال جیمز باند، دیدگاه او را از نمایش شکل داد. آرچر نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرده و جوایزی از جمله چهار جایزه Primetime Emmy و چهار جایزه انتخاب منتقدان را دریافت کرده است. همچنین ۱۵ نامزدی جایزه Annie را دریافت کرده است.

Adventure Time (2010-2018)

به گفته کارشناسان محتوای خانواده پسند در Common Sense Media، سریال «Adventure Time»، طرفداران زیادی در میان بزرگسالان دارد، اما یکی از بهترین نمایش‌های انیمیشنی است که کاملاً برای بچه‌ها مناسب به حساب می‌آید. این فانتزی رنگارنگ ماجراهای فین انسان و بهترین دوستش جیک سگ در سرزمین اوو را دنبال می‌کند. این سریال قبل از اینکه در سال ۲۰۱۸ تمام شود، در ۱۰ فصل پخش شد و در طول مسیر برنده جایزه معتبر Peabody شد، چیزی که تعداد کمی از انیمیشن‌ها می‌توانند به آن افتخار کنند.

Justice League Unlimited (2004-2006)

سریال انیمیشنی Justice League Unlimited (2004-2006)

یکی از بهترین سریال‌های اورجینال که تا به حال در Cartoon Network پخش شد، «لیگ عدالت نامحدود» از سنت نمایش‌های انیمیشنی عالی بر اساس شخصیت‌های DC Comics پیروی کرد که در دهه ۱۹۹۰ شروع شد. این سریال که حتی بیشتر از «لیگ عدالت» در سال ۲۰۰۱ یا «عدالت جوان» در سال ۲۰۱۰ تحسین شد، افسانه‌ای ترین ابرقهرمانان دی سی را در ماجراجویی‌های هفتگی دنبال می‌کند. اگر می‌توانید یکی از شخصیت‌های DC را نام ببرید، احتمالاً حداقل در یک قسمت از «لیگ عدالت نامحدود» حضور داشته‌اند و این نمایش را برای دوستداران کتاب‌های مصور به رویایی بی‌پایان تبدیل کرده است.

The Venture Bros. (2003-2018)

 

این انیمیشن سریالی تنها ۷ فصل دارد ولی طی ۱۵ سال منتشر شده است. داستان این سریال ایندر مورد خانواده نیمه قهرمان Venture و بسیاری از شرورانی است که با آنها روبرو می‌شوند. این نمایش دارای شخصیت‌های رنگارنگ زیادی است، از جمله قهرمانانی که در کارشان چندان عالی نیستند و هزاران توطئه علمی تخیلی و اکشن-ماجراجویی دیگر.

این سریال در طول مدت اجرای خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در سال ۲۰۱۸ با مجموع ۸۶ قسمت در طول ۷ فصل به پایان رسید. در سال ۲۰۲۰، Publick خالق سریال در توییتر اعلام کرد که این سریال لغو شده است. در سال ۲۰۲۱، اعلام شد که یک فیلم مستقل در حال تولید است و برای اولین بار در Adult Swim و HBO Max پخش خواهد شد. این فیلم نقش قسمت پایانی سریال را ایفا خواهد کرد.

Neon Genesis Evangelion (1995-1996)

Neon Genesis Evangelion (1995-1996)

بیش از ۲۸ سال از پایان پخش ۲۶ قسمتی «Neon Genesis Evangelion» می‌گذرد، اما طرفداران هنوز درباره این سریال ژاپنی صحبت می‌کنند. این انیمیشن سریالی ماجراجویی مملو از تصاویر ذهنی و روبات‌های بزرگ و بدجنس است، در دنیایی پسا آخرالزمانی می‌گذرد که در آن انسان‌ها باید برای دور نگه داشتن نژادی بیگانه به نام فرشتگان بجنگند. این نمایش به دلیل دیدگاه منحصربه‌فرد و داستان‌های مرتبط با سلامت روان مورد ستایش قرار گرفته است و امتیاز ۱۰۰ درصد Fresh را در Rotten Tomatoes کسب کرده است. کارگردانی این سریال بر عهده هیداکی آنو بوده که آثارش در میان تحسین‌شده‌ترین انیمه‌های تاریخ بوده است.

 

معرفی بهترین بازی های فوتبالی آنلاین و آفلاین 2022:
بازی فوتبال جدید

 

Futurama (1999-Now)

این انیمیشن سریالی 14 فصل دارد و توسط مت گرونینگ، کاریکاتوریست «سیمپسون‌ها» ساخته شده است. داستان این انیمیشن در مورد مردی است که ۱۰۰۰ سال در خواب بوده و در در قرن ۳۱ از خواب بیدار می‌شود. صداپیشگان محبوبی مانند بیلی وست، ترس مک نیل و جان دی ماجیو در این انیمیشن حضور دارند و باعث جذابیت بیشتر آن شده‌اند.

پس از لغو اولیه آن توسط فاکس، Futurama شروع به پخش مجدد در Adult Swim Cartoon Network کرد که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ و دوباره از سال ۲۰۲۱ ادامه داشت. Futurama در طول اجرای خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و نامزد ۱۷ جایزه Annie و 12 جایزه امی شد. این فیلم چهار بار نامزد جایزه انجمن نویسندگان آمریکا شده است.

 

Love, Death & Robots (2019-Now)

یکی از بهترین انیمیشن های سریالی که تا به امروز ساخته شده، انیمیشن Love, death & robots نام دارد. تا به حال ۴ فصل از این انیمیشن منتشر شده و مجموعا ۳۶ قسمت دارد. این سریال که در تمام دنیا بسیار دیده و پسندیده شد، یک انیمیشن آنتولوژی است و سازندگان هر قسمت آن با بعدی فرق دارد. همچنین، داستان‌ها در سبک‌های مختلف و ژانرهای مختلف می‌گذرند و داستان‌های مختلفی را روایت می‌کنند. برای مثال، یک قسمت از این انیمیشن ممکن است یک انیمیشن ۲ بعدی در ژانر وحشت باشد و قسمت بعدی، با انیمیشنی سه بعدی و داستانی کمدی روبرو باشید.

همچنین این انیمیشن یک گزینه‌ی فوق العاده برای آن دسته از افراد است که می‌خواهند در تایم محدود فراغت خود سریال ببینند، اما از اعتیاد پیدا کردن به آن می‌ترسند. خوشبختانه، سریال Love, death and robots از این بابت که هر قسمت آن ماجرای کاملا متفاوتی دارد بعد از پایان هر قسمت می‌توانید آن را کنار بگذارید. البته آن قدر خوش ساخت است و آدم را مجذوب خود می‌کند که ممکن است طاقت نیاورید و به دیدن پشت سر هم آن ادامه دهید.

Family guy (1999-Now)

تا به حال ۲۳ فصل از این سیتکام انیمیشنی پخش شده و به‌نظر می‌رسد تهیه‌کنندگان حالا حالاها قصد ندارند دل هواداران فمیلی گای را بشکنند. اگر سیمسون‌ها را دیده و پسندیده‌اید، قطعا فمیلی گای هم یکی از سریال‌های مورد علاقه‌تان می‌شود. داستان این انیمیشن سیتکام، حول محور خانواده‌ی ۵ نفره‌ی گریفین، سگ سخنگویشان برایان، و همسایگانشان می‌گذرد. فمیلی گای ابداً مناسب کودکان نیست و شوخی‌ها و مطالبی که در سریال بهشان پرداخته می‌شود، فقط و فقط مناسب مخاطب بزرگسال است.

این سیتکام، مسائل روز و دغدغه‌ها را با نگاه طنز نشان می‌دهد و همان مسائلی که به‌طور روزمره ما را آزار می‌دهند، همینطور مضامینی چون نژادپرستی، مصرف‌گرایی، زورگویی و خیلی مسائل اجتماعی دیگر در این سریال نمایش داده می‌شوند. اگر دلتان سریالی می‌خواهد که شما را بخنداند و حالتان را خوب کند، حتما سراغ فمیلی گای بروید؛ چرا که یکی از بهترین انیمیشن های سریالی کمدی مختص بزرگسالان است.

SpongeBob SquarePants (1999-Now)

اگر مهم‌ترین شخصیت‌های تلویزیونی خلق شده در ۲۰ سال گذشته را رتبه‌بندی می‌کردید، باب اسفنجی باید در صدر فهرست قرار می‌گرفت. سریال باب اسفنجی یکی از بهترین سریال‌ های انیمیشنی است که هم کودکان عاشقش هستند و هم بزرگسالان را از خنده روده‌بر می‌کند. شاید خیلی نیازی به معرفی این سریال نباشد و تمام کودکان و بزرگسالان به طور کامل با آن آشنایی داشته باشند.

داستان سریال عمدتاً در شهر خیالی زیر آب بیکینی باتم واقع در اقیانوس آرام و در زیر صخره مرجانی واقعی به نام بیکینی آتول می‌گذرد. افراد در ساختمان‌هایی که از قیف کشتی ساخته شده‌اند زندگی می‌کنند و از «قایق‌نشینی»، ادغام خودروها و قایق‌ها، به‌عنوان وسیله‌ای برای حمل و نقل استفاده می‌کنند.

مکان‌های تکرارشونده در بیکینی باتم شامل خانه‌های همسایه باب اسفنجی، پاتریک و اسکویدوارد و دو رستوران رقیب، Krusty Krab و Chum Bucket است. مدرسه قایقرانی خانم پاف که شامل یک دوره رانندگی و یک فانوس دریایی غرق شده است. Treedome، یک محفظه شیشه ای اکسیژن که سندی در آن زندگی می‌کند. خانه استراحت Shady Shoals; یک چمنزار علف دریایی به نام مزارع چتر دریایی. و گو تالاب، یک استخر آب نمک زیر آبی که یک پاتوق ساحلی محبوب است. باب اسفنجی را می‌توان جز انیمیشن های کوتاه و آموزنده دسته بندی کرد.

 

معرفی انیمه های جدید:
بهترین انیمه های سینمایی

 

Bob’s Burgers (2011-Now)

از میان مجموعه انیمیشن‌های پرفروش فاکس، «Bob’s Burgers» برای نزدیک به یک دهه پادشاه بی چون و چرای تحسین بوده است. در حالی که نمایش‌هایی مانند «مرد خانواده» و «سیمپسون‌ها» بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند، این کمدی درباره خانواده‌ای که یک رستوران همبرگر را اداره می‌کنند، همان چیزی است که منتقدان سال‌ها به آن علاقه داشتند. صداپیشگی برجسته این سریال یکی از نکات برجسته آن است و اشخاصی مانند H. Jon Benjamin، Eugene Mirman، Dan Mintz و Kristen Schaal در میان بازیگران آن نقش آفرینی کرده‌اند.

مجموعه‌ای از کتاب‌های کمیک بر اساس نمایش، منتشر شده توسط Dynamite Entertainment، در سپتامبر ۲۰۱۴ آغاز شد. یک آلبوم موسیقی متنی در ۲۰۱۷ در ساب پاپ رکوردز منتشر شد و جلد دوم آن در ۲۰۲۱ منتشر شد. در سال ۲۰۱۳ ، تی وی گاید، برگرهای باب را به عنوان یکی از ۶۰ انیمیشن سریالی برتر تمام دوران معرفی کرد. این سریال هفت بار متوالی نامزد دریافت جوایز متعددی از جمله جایزه امی برای برنامه انیمیشن برجسته شده و در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۷ موفق به کسب جایزه شده است.

Animaniacs (1993-1998)

اگر از شخصی که در دهه ۹۰ میلادی بزرگ شده است در مورد انیمیشن‌های دوران کودکی بپرسید، احتمالاً Animaniacs را مطرح می‌کند. این سریال جذاب توسط استیون اسپیلبرگ تهیه شده و توسط انیماتور Tom Ruegger ساخته شده است که به نمایش افسانه‌ای دیگری در این لیست تبدیل شده است. «انیمانیاک‌ها» یاکو، واکو و دات، سه خواهر و برادری را که در برج آبی در استودیو برادران وارنر زندگی می‌کردند، دنبال کردند. این سریال به فرهنگ پاپ تعلق داشت و هیچ قالبی نداشت که برای بچه‌هایی که عاشق کمدی پرانرژی بودند، جذاب بود.

Animaniacs یک سریال با تم متنوع است، با طرح‌های کوتاهی که تعداد زیادی از شخصیت‌ها در آن حضور دارند. در حالی که نمایش هیچ فرمت مشخصی نداشت، اکثر اپیزودها از سه قسمت کوتاه تشکیل شده بودند که هر کدام مجموعه‌ای از شخصیت‌ها داشت و بخش‌هایی را به هم متصل می‌کردد. ویژگی‌های بارز این مجموعه شامل موسیقی، تفسیر اجتماعی طنز، ارجاعات فرهنگ پاپ، عبارات جذاب شخصیت‌ها و کنایه‌هایی بود که به مخاطبان بزرگسال ارائه می‌شد. بنابراین در دسته انیمیشن های کوتاه و آموزنده جای می‌گرفت.

 

نتفلیکس سریال جدید و جذاب چی داره؟!
بهترین سریال های نتفلیکس

 

Big Mouth (2017-2024)

نتفلیکس جایگاهی را به عنوان یکی از بهترین شبکه‌ها برای نمایش انیمیشن‌های باکیفیت ایجاد کرده است و «Big Mouth» این روند را ادامه می‌دهد. این فیلم توسط کمدین نیک کرول ساخته شد و یک داستان نیمه اتوبیوگرافی از دوران نوجوانی او است. «دهان بزرگ» به دلیل نمایش‌ مشکلات بلوغ و دوران مدرسه مورد ستایش قرار گرفته است. افراد بامزه دیگری مانند جان مولانی و مایا رودولف به کرول در این برنامه پیوستند.

این مجموعه درباره گروهی از دانش‌آموزان کلاس هفتم، از جمله بهترین دوستان نیک برچ و اندرو گلوبرمن است که در حومه شهر وستچستر نیویورک با مشکلات بلوغ درگیر هستند. پس از انتشار، این سریال مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و از نویسندگی، انیمیشن، صداپیشگی، شماره های موسیقی، طنز و پیام های تشویق کننده استقبال شد.

 

فیلم جدید چی ببینیم؟
فیلم خوب

 

Home Movies (1999-2004)

مانند چندین انیمیشن سریالی دیگر در این لیست، «Home Movies» در ابتدا پس از مدت کوتاهی لغو شد، قبل از اینکه دوباره زنده شود. این سریال برای چند قسمت روی UPN پخش شد، اما خوشبختانه برای طرفداران، Adult Swim به مدت چهار فصل با عنوان اولین سریال اصلی اجرا شد. این سریال داستان یک بچه ۸ ساله را دنبال می‌کرد که آرزوی کارگردانی داشت و با دوستانش فیلم‌های خانگی می‌ساخت. «Home Movies» به خاطر بازسازی‌های بدون بودجه‌اش از فیلم‌های کلاسیک که بچه‌ها روی صحنه می‌برند، مورد علاقه دوستداران فیلم قرار گرفت. لورن بوچارد که بعداً به ساخت «برگرهای باب» پرداخت کارگردان آن بود.

Space Ghost Coast To Coast (1993-2012)

Space Ghost یک شخصیت مبهم بود که در برخی از کارتون‌های Hanna-Barbera در دهه ۱۹۶۰ ظاهر شد اما این سریال پیشگامانه شاهد بازگشت او به عنوان یک مجری برنامه‌های گفتگوی آخر شبی بود. Space Ghost Coast to Coast یک برنامه گفتگوی کمدی انیمیشن بزرگسالان آمریکایی است که توسط مایک لازو خلق شده و توسط نسخه‌ای از شخصیت کارتونی دهه ۱۹۶۰ هانا-باربرا، اسپیس گوست، میزبانی می‌شود. برخلاف سری اصلی دهه ۱۹۶۰، «Space Ghost» که به عنوان یک کارتون استاندارد ابرقهرمانی صبح شنبه هانا-باربرا پخش می‌شد، «Space Ghost Coast to Coast» یک راه‌اندازی مجدد از این مجموعه است که برای نوجوانان و بزرگسالان در نظر گرفته شده است، که به عنوان یک برنامه گفت‌وگوی سورئال تفسیر شده است.

انیمیشن با استفاده از آثار هنری سری اصلی به پیش می‌رود. برای سه فصل اول، این سریال به عنوان یک برنامه گفت‌وگوی جدی با شوخی‌های ملایم ارائه می‌شد، اما فصل‌های بعدی بیشتر بر پایه سوررئالیسم و ​​طنز عمیق است. سه سری اسپین آف، Cartoon Planet، The Brak Show و Harvey Birdman، بر اساس Space Ghost: Coast to Coast ساخته شده‌اند. این مجموعه همچنین موجب الهام و تاثیر بر سایر انیمیشن‌های Adult Swim از جمله Sealab 2021 و Aqua Teen Hunger Force است.

Erased (2016)

سریال کوتاه «پاک شده» داستانی ناب و متفاوت در ژانر رازآلود و هیجانی را روایت می‌کند که دیدن کل آن، چند ساعت بیشتر طول نخواهد کشید. داستان این سریال انیمیشنی کوتاه، با ساتورو فوجینوما شروع می‌شود. ساتوروی ۲۹ ساله، به‌عنوان پیک در یک پیتزافروشی کار می‌کند. از زندگی‌اش راضی نیست و به‌نظرش آدم موفقی محسوب نمی‌شود. اما ساتورو قابلیتی دارد که او را از دیگر آدم‌ها متمایز می‌کند. هر زمان اتفاقی می‌افتد، ساتورو در زمان به عقب برمی‌گردد تا جلوی بروز ان مشکل را بگیرد. اما روزی بعد از بروز یک اتفاق مهم و حیاتی، ساتورو ۱۸ سال به عقب برمی‌گردد و متوجه می‌شود یک کودک کلاس پنجمی است. او باید جلوی بروز یک آدم ربایی را بگیرد تا از بروز مشکلات بعدی آینده، و همینطور مشکلی که او را به عقب برگرداند بگیرد.

 

طرفداران زامبی از دست ندهند:
بهترین بازی های زامبی 2022

 

The Flintstones (1960-1966)

می‌توانید استدلال کنید که «Flintstones» پیشگامانه‌ترین نمایش در فهرست انیمیشن‌ های سریالی است. این اولین انیمیشن آمریکایی بود که تا به حال در شبکه‌ای پربیننده پخش شد و از سال ۱۹۶۰ به مدت شش فصل از شبکه ABC پخش شد. این سریال به خودی خود یک نماد است که زندگی خانواده های فلینت استون و رابل را دنبال می‌کند که در شهر ماقبل تاریخ زندگی می‌کردند. ویلیام هانا و جوزف باربرا، غول‌های انیمیشن، این مجموعه را ساخته‌اند و شخصیت‌های سلطنتی کارتونی مانند مل بلان و جون فورای از جمله صداپیشگان این مجموعه بودند. بدون پخش «The Flintstones» به صورت هفتگی، یک نسل کامل از انیماتورهای آمریکایی ممکن بود، هرگز برای برداشتن مداد الهام نگرفته باشند.

این سریال زندگی فرد و ویلما فلینت استون و حیوانات خانگی آنها، دینو و بیبی پاس را دنبال می‌کند و در نهایت شاهد اضافه شدن بچه Pebbles Flintstone است. همچنین اقوام آنها، پرل اسلاگوپل و عمو تکس هاردوک نیز در این سریال حضور دارند. رابل‌ها شخصیت‌های نزدیک به Flintstones هستند، از جمله بهترین دوست فرد، بارنی رابل، و خانواده‌اش، بتی رابل، بام-بام رابل و حیوان خانگی آنها، هاپی.

تهیه کنندگان ویلیام هانا و جوزف باربرا برای مفهوم و موسیقی سریال از کارتون‌های محبوب آن زمان، از جمله نمایش Bugs Bunny و تام و جری، و همچنین از سریال‌های کمدی، الهام گرفتند.

محبوبیت مداوم The Flintstones به شدت به کنار هم قرار گرفتن دغدغه‌های روزمره مدرن در محیط عصر حجر در این سریال استوار است. The Flintstones موفق‌ترین و طولانی‌ترین سریال تلویزیونی انیمیشن شبکه از نظر مالی برای سه دهه بود، تا اینکه سیمپسونها در سال ۱۹۹۷ از آن پیشی گرفتند. در سال ۲۰۱۳، TV Guide سریال The Flintstones را به عنوان دومین کارتون تلویزیونی برتر تمام دوران (بعد از The Simpsons) معرفی کرد.

 

پرطرفدارترین انیمیشن های جدید:
بهترین انیمیشن های 2021

 

Steins;Gate (2011)

Steins;Gate (2011)

یکی دیگر از سریال‌های ژاپنی که امتیاز کمیاب ۱۰۰ درصدی را در Rotten Tomatoes دارد، «Steins;Gate» است. این سریال با عنوان عجیبش و ۲۶ قسمت فوق‌العاده در سال 2011 پخش شد و فراموش نشدنی است. این نمایش که بر اساس یک بازی ویدیویی ساخته شده است، داستان دانشمندی را دنبال می‌کند که به روشی برای سفر در زمان با استفاده از مایکروویو برخورد می‌کند. اگر عجیب به نظر می‌رسد، باید درک کنید که یک ایده عالی برای انیمیشن است؟ «Steins;Gate» به شدت توسط منتقدان و طرفداران به دلیل جابجایی مرزهای علمی تخیلی و یافتن راهی جدید برای روایت داستان سفر در زمان، که شاید یکی از پرکاربردترین ترفندهای سرگرمی است، مورد تحسین قرار گرفته است. این سریال شاید جز انیمیشن کوتاه عاشقانه نیز باشد.

کارگردانی این سریال توسط هیروشی هاماساکی و تاکویا ساتو، نویسندگی آن با جوکی هانادا و کارگردانی انیمیشن، طراحی شخصیت توسط کیووتا ساکای و موسیقی توسط تاکشی آبو ساخته شده است. این سریال برای ۲۴قسمت پخش شد و در آمریکای شمالی و جنوبی، آفریقا، خاورمیانه و بخش‌هایی از اروپا توسط کرانچیول و بریتانیا توسط Anime on Demand پخش شد. قسمت ۲۵ بعدا با DVD و Blu-ray منتشر شد. این نسخه ها توسط Funimation در آمریکای شمالی و Manga Entertainment در بریتانیا مدیریت می‌شد.

Steins;Gate با استقبال خوبی از سوی منتقدان مواجه شد، آنها شخصیت‌ها، داستان و نوشته را تحسین کردند، اما برخی از انتقادات به سمت سرعت بخشیدن به نیمه اول سریال رفت. این یکی از بهترین سریال‌های انیمه‌ای دهه ۲۰۱۰ در نظر گرفته می‌شود. این مجموعه دارای چهار قسمت اصلی انیمیشن و یک فیلم اسپین آف است. یک انیمه اقتباسی از Steins;Gate 0، دنباله بازی اصلی Steins;Gate، که در سال ۲۰۱۸ به نمایش درآمد.

Rocky And His Friends (1959-1963)

سریال انیمیشنی Rocky And His Friends (1959-1963)

این مجموعه که با نام «ماجراهای راکی و بولوینکل و دوستان» نیز شناخته می‌شود، بی‌تردید یکی از پیشگامانه‌ترین انیمیشن‌های تاریخ انیمیشن آمریکا است. این انیمیشن سریالی اولین بار در سال ۱۹۵۹ از شبکه ABC تقریباً یک سال قبل از سریال The Flintstones پخش شد و میراثی بسیار طولانی تر از پنج فصل آن باقی ماند. «راکی و دوستانش» بیشتر شبیه یک نمایش واریته بود تا یک کمدی، که شامل گروه بزرگی از شخصیت‌های فراموش نشدنی بود که داستان‌هایشان در بخش‌های کوتاهی در هر قسمت روایت می‌شد. صداپیشگی جون فورای، بیل اسکات و پل فریس جزو بهترین‌هایی است که تا به حال ضبط شده و ساخته‌هایی مانند Rocky، Bullwinkle، Dudley Do-Right و Mr. Peabody تنها تعدادی از بخش‌های دوست‌داشتنی سریال هستند.

این نمایش در طول اجرای خود چندین بار در بعدازظهر، ساعات پربیننده، و تایم‌های کارتونی صبح شنبه پخش شد و بر سایر مجموعه‌های انیمیشنی از سیمپسون‌ها تا زندگی مدرن راکو تأثیرگذار بود. بخش‌هایی از این مجموعه بعدا در نمایش Hoppity Hooper بازیافت شدند.

اقتباس‌های فیلم بلند متعددی از بخش‌های مختلف این مجموعه وجود داشته است، مانند فیلم سال ۲۰۰۰ ماجراهای راکی ​​و بولوینکل، که لایو اکشن و انیمیشن را با هم ترکیب می‌کرد؛ و فیلم لایو اکشن دادلی دو-رایت در سال ۱۹۹۹. هر دو فیلم نقدهای ضعیفی دریافت کردند و از نظر مالی ناموفق بودند. در مقابل، یک انیمیشن بلند اقتباسی از بخش تاریخ غیرممکن پی بادی، آقای پی بادی و شرمن، در سال ۲۰۱۴ با بازخوردهای مثبت منتشر شد. یک مجموعه انیمیشن ریبوت شده نیز بر اساس تاریخ غیرممکن پی بادی، آقای پیبادی و شرمن نمایش، اولین بار در نتفلیکس در اکتبر ۲۰۱۵ پخش شد. در سال ۲۰۱۳، راکی ​​و دوستانش و نمایش بولوینکل در رتبه ششم بهترین کارتون تلویزیونی تمام دوران توسط TV Guide قرار گرفتند.

 

چطور گیف درست کنیم؟
آموزش ساخت gif

 

Spy x family (2022-Now)

اگر تمام اعضای خانواده چیزی برای پنهان کردن از همدیگر داشته باشند و هویت اصلی‌شان را فاش نکنند، چطور کنار هم زندگی می‌کنند؟

سریال خانواده جاسوس، همانطور که از نامش پیداست، درباره‌ی افرادی مرموز و ناشناخته است. توایلایت که یک جاسوس حرفه‌ایست، برای ماموریتی باید به شهر دیگر برود و خانواده‌ای تشکیل دهد. به محض رسیدن به شهر، دخترکی را از پرورشگاه به فرزندی قبول می‌کند و کمی بعد، همسری که مناسبش باشد را هم می‌یابد. اما تنها توایلایت نیست که چیزی برای پنهان کردن دارد! همسر جدید او، یک آدمکش حرفه‌ایست و دخترکش، کودکی باهوش و استثنایی‌ست که توانایی خواندن ذهن آدم‌ها را دارد. این سه نفر، هویت اصلی‌شان را برای هم فاش نمی‌کنند؛ اما چطور باید کنار هم بمانند و نقش خانواده‌ای نرمال را بازی کنند؟

تا به حال دو فصل از این سریال انیمه‌ای پخش شده است. سریال خانواده جاسوس، شما را می‌خنداند، به وجد می‌آورد و در برخی مواقع غمگینتان می‌سازد. اگر طرفدار انیمه‌های ژاپنی هستید، این سریال خوش امتیاز را از دست ندهید.

 

لیست بهترین فیلم های سینمایی طنز ایرانی تا 1401:
فیلم کمدی ایرانی

 

جمع بندی

خیلی از بزرگسالان از سریال‌های انیمیشنی خوششان می‌آید؛ اما با تصور این‌که سریال های انیمیشنی مختص کودکان است، خود را از این لذت بازمی‌دارند. غافل از این‌که بهترین سریال های انیمیشنی دنیا برای بزرگسالان ساخته شده‌اند و از نظر محتوایی آن‌قدر پرمغز هستند که مخاطب حیرت می‌کند!

ما در این مقاله بهترین سریال های انیمیشنی در ژانرهای گوناگون را به شما معرفی کردیم تا بتوانید در اوقات فراغت خود تماشا کنید. اگر هر یک از این سریال‌ها را دیده‌اید یا پیشنهادهای دیگری دارید، حتما با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول

بهترین انیمیشن های سریالی سال ۲۰۲۲ کدام هستند؟ سریال کارتونی Family guy در ژانر کمدی و انیمه‌ی سریالی Attack on titans، در ژانر درام و جنگی، دو مورد از بهترین انیمیشن های سریالی بزرگسال در سال ۲۰۲۲ هستند.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

15 نظر

  1. ♡MAHA♡

    جای میراکلس خالیه

  2. آرتمیس

    چطور اسم انیمیشن سریالی میاد و تام و جری رو یادتون میره؟

  3. MHD

    پس dragon prince چی

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به MHD

      سلام سریال زیاد طبیعتا همه جا نمیشن
      1. .

        پاسخ به احسان نیک پی

        چرا زدی فول متال ولی عکس نئونی گذاشتی؟!
        1. احسان نیک پی

          پاسخ به .

          سلام اشتباه شده ممنونم ازتون، تصحیح میشه
  4. ازهر

    این لیست ناقصه، انیمیشن پهلوانان بهترین انیمیشن تاریخ هست و تنها انیمیشنی هست که در IMDBامتیاز رو کسب کرد

    1. حسین

      پاسخ به ازهر

      بنظرم خارجیان رفتن رای دادن ۹۹درصد اونایی ک رای دادن ایرانین عمرا ب زبانهای دیگه ترجمه و قابل پسند دیگران باشه
  5. صث

    چرا ارکین نیست

    1. پریا حسن‌زاده

      پاسخ به صث

      در آپدیت های بعدی قرار میگیره دوست عزیز
      1. پارسا زهتابی اذری

        پاسخ به پریا حسن‌زاده

        Gravity falls واقعا زیباست
  6. r

    گامبال و استار باتر فلای و خانه جغد رو هم اضافه کنید

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به r

      اضافه میکنیم
  7. مانی

    آرکین هم باید اضافه کنید

    1. مجید نوردوست

      پاسخ به مانی

      آرکین هم سریال خوبیه
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%86%db%8c%d9%85%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%b1%db%8c%d8%a7%d9%84%db%8c/
ads
ads