داغ ترین ها :
بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی

بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان ترکی استانبولی

یکی از شیرین‌ترین تجربه‌هایی که هر فردی می‌تواند در طول عمر خود داشته باشد، یادگیری زبان است. درواقع شما علاوه بر اینکه روش برقراری ارتباط با انسان‌های کشورهای دیگر را یاد می‌گیرید، بلکه در طول یادگرفتن زبان می‌توانید با فرهنگ، آداب و رسوم، هنر و تاریخ آن مردم نیز آشنا شوید.

از میان زبان‌هایی که مردم کشورمان به یادگیری آن علاقه‌ی فراوانی دارند، زبان ترکی استانبولی است، کشوری که جایگاه خاصی برای توریست‌های ایرانی دارد و طی سال‌های گذشته نیز علاقه به سفر به این کشور افزایش چشمگیری داشته است. از آنجایی که ترکیه برنامه‌ریزی فراوانی برای گسترش صنعت توریسم و گردشگری کرده، بسیاری از افرادی که در مکان‌های دیدنی این کشور فعالیت می‌کنند به زبان انگلیسی مسلط هستند و اگر دانش کافی از زبان انگلیسی داشته باشید، مشکلی از نظر برقراری ارتباط با آن‌ها نخواهد داشت.

با این حال، برای تجربه‌ی بهتر از گردشگری در ترکیه و آشنایی بیشتر با فرهنگ و سنت‌های مردم این کشور می‌توانید زبان ترکی استانبولی را به روش‌های مختلف یاد بگیرید. طبیعتا بهترین روش، یادگرفتن زبان در کلاس‌های آموزشی یا حتی تدریس تحت نظر استاد خصوصی است، اما می‌توان از ابزارهای مختلف مانند اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی استفاده کرد.

 

با کلیک روی لینک روبرو آخرین قیمت گوشی های موبایل را مشاهده کنید: قیمت روز گوشی

 

آموزش زبان ترکی استانبولی

حال، اگر به یادگیری زبان ترکی استانبولی علاقه‌مند شده‌اید و می‌خواهید یادگیری آن را شروع کنید، اپلیکیشن‌های متعددی را برایتان در نظر گرفته‌ایم که به‌صورت رایگان یا با پرداخت هزینه‌ای بسیار کم می‌توانید از خدماتشان برخوردار شوید. در نظر داشته باشید که اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی برای اندروید و آیفون است و می‌توانید به وب‌سایت‌ آن‌ها نیز دسترسی داشته باشید.

برای درک بهتر از اپلیکیشن‌های موجود در فهرستمان و همچنین دسته‌بندی آن‌ها با توجه به نیاز کاربران، ابتدا به صورت خلاصه در مورد برخی از آن‌ها توضیح داده و سپس به سراغ معرفی اپلیکیشن‌های موجود در فهرست خواهیم رفت. با تکنولایف همراه شوید.

  • اپلیکیشن‌های محبوب و شناخته شده مانند بابل و ماندلی که برای شروع یادگیری زبان ترکی استانبولی فوق‌العاده هستند.
  • اپلیکیشن‌هایی مانند Turkish Class101و Learn Turkish که قوائد دستور زبان ترکی استانبولی را با جزئیات در اختیارتان قرار می‌دهند.
  • اپلیکیشن‌هایی مانند دراپس و Learn Turkish Vocabulary که به افزایش دایره‌ی لغاتتان کمک می‌کنند.
  • اپلیکیشن‌هایی مانند دولینگو و ممرایز مناسب برای کسانی هستند که می‌خواهند به سرعت دانش خود از زبان ترکی استانبولی را افزایش دهند.
  • اپلیکیشن‌هایی مانند ایتالکی و پریپلای به شما در پیدا کردن معلم خصوصی برای یادگیری زبان ترکی استانبولی کمک می‌کنند.

پس وقت را هدر نداده و به معرفی اپلیکیشن‌ها می‌رویم. Hadi gidelim (یعنی بزن بریم!)

 

 

بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری زبان ترکی استانبولی از پایه

اپلیکیشن بابل – Babbel

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی براي اندروید

بابل را می‌توان یکی از بهترین اپلیکیشن‌های یادگیری زبان دانست که البته در کنار ارائه‌ی روش‌های مختلف برای یادگیری زبان‌های گوناگون، امکان یادگیری زبان ترکی استانبولی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در اپلیکیشن بابل علاوه بر اینکه دستور زبان ترکی استانبولی را یاد خواهید گرفت، بلکه نحوه‌ی مکالمه و طرز صحیح بیان کلمات را می‌آموزید. البته دوره‌ها در سطوح مختلف قرار گرفته‌اند تا امکان رشد و پیشرفت داشته باشید و از یادگیری زبان، خسته نشوید.

در اپلیکیشن بابل می‌توانید دوره‌ها با توجه به نیاز و سلیقه‌تان اجرا کنید. یکی از امکاناتی نیز که در اختیارتان قرار می‌گیرد، تشخیص صدا و بررسی تلفظ درست لغات است و درواقع اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد بدون نیاز به حضور فرد دیگری و تنها کار با اپلیکیشن بتوانید مهارت‌های خود را افزایش دهید.

باید در نظر داشته باشید که بابل اپلیکیشن رایگان نیست. هزینه‌ی خرید حق اشتراک ماهانه‌ی آن ۱۲.۹۵ دلار است که البته با خرید اشتراک شش ماهه یا یک ساله می‌توانید از تخفیف ویژه برخوردار شوید. شما می‌توانید اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی براي اندروید را از پلی استور گوگل دانلود کرده و استفاده کنید.

اپلیکیشن ماندلی – Learn Turkish Free by Mondly

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی Mondly براي اندروید

اپلیکیشن ماندلی به کاربر اجازه می‌دهد بدون پرداخت وجه به یادگیری زبان ترکی استانبولی بپردازد. دوره‌های مختلفی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد تا مهارت‌های چهارگانه ازجمله شنیداری و محاوره‌ای افزایش یابد.

البته ماندلی دارای سیستم حق اشتراکی نیز هست که با خرید آن می‌توانید به دوره‌ها و امکانات بیشتری دسترسی داشته باشید. شما دسترسی به آماری نیز خواهید داشت که بتوانید فرایند زبان‌اموزی خود را بررسی کرده و از میزان پیشرفتتان طی یادگیری زبان ترکی مطلع شوید. در مجموع می‌توان گفت که ماندلی اپلیکیشنی است که اجازه می‌دهد طی ۱۰ روز، مهارت‌های پایه‌ی زبان ترکی استانبولی را یاد بگیرید.

علاوه بر خدمات فوق می‌توانید به جدول رتبه‌بندی نیز دسترسی داشته باشید که بر اساس میزان پیشرفت و امتیازهایی که کسب کرده‌اید، جایگاهی را برایتان در نظر می‌گیرد. با مشاهده‌ی جدول مدنظر می‌توانید مشاهده کنید که در چه جایگاهی قرار دارید و برای تمرین بیشتر، انگیزه بگیرید. این اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی براي اندروید و آیفون در دسترس است و می‌توانید به وب‌سایت آن نیز مراجعه کنید.

اگر می‌خواهید به امکانات بیشتری در اپلیکیشن ماندلی دسترسی داشته باشید، می‌توانید با پرداخت ۹.۹۹ دلار به‌صورت ماهانه از تمامی قابلیت‌های آن برخوردار شوید. در مقاله ای بهترین اپلیکیشن آموزش زبان انگلیسی برای کودکان را هم بررسی کردیم که می‌توانید مطالعه کنید.

 

 

برای یادگیری زبان انگلیسی هم پیشنهادات فوق العاده ای داریم:
برنامه آموزش زبان انگلیسی

 

اپلیکیشن Busuu

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی indy/best

در میان اپلیکیشن‌هایی که در فهرست وجود دارند شاید بتوان Busuu را تنها اپلیکیشنی دانست که از دوره‌های آموزشی مخصوص توریست‌ها برخوردار است و به شما یاد خواهد داد در هنگام سفر به ترکیه، چه اصطلاحاتی را به کار ببرید و درواقع راحت‌تر بتوانید با دیگران ارتباط برقرار کنید.

حالت گردشگری اپلیکیشن Busuu به شما اجازه می‌دهد اصطلاحات مورد نیاز در سفر را یاد بگیرید که شامل رزرو هتل، سفارش غذا از رستوران، پرسیدن آدرس و موارد دیگر می‌شود. برای دسترسی به امکانات گسترده‌ای که اپلیکیشن Busuu در اختیارتان قرار می‌دهد، باید ماهانه ۹.۹۹ دلار پرداخت کنید. امکان دانلود این اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی براي آيفون و اندروید فراهم شده است.

اپلیکیشن TurkishClass 101

اپلیکیشن TurkishClass 101 برای آموزش زبان استانبولی

اپلیکیشن TurkishClass 101 را می‌توان مناسب برای کسانی دانست که به دنبال یادگیری زبان ترکی استانبولی از طریق دروس صوتی و ویدئویی هستند. درواقع خبری از بازی یا پازل برای یادگیری زبان نیست؛ بلکه با استفاده از ویدئوها و فایل‌های صوتی به شما نحوه‌ی استفاده از اصطلاحات و واژه‌های زبان ترکی استانبولی آموزش داده می‌شود.

اصولا فایل‌های صوتی و تصویری از بازه‌ی زمانی بین ۳ تا ۱۵ دقیقه برخوردار هستند و شما می‌توانید با گوش دادن به فایل‌های صوتی یا تماشای فایل‌های ویدئویی، تمرینات ارائه شده را حل کرده و پاسخ درست برای سوالات بیابید. جالب است بدانید که این اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی براي آيفون نیز منتشر شده و در دسترس قرار دارد.

اپلیکیشن TurkishClass 101 به شما چهار نوع حساب کاربری ارائه می‌دهد که البته امکان استفاده از نسخه‌ی آزمایشی ۷ روزه را نیز خواهید داشت. این حساب‌ها شامل مدل پایه، حساب پریمیوم، حساب پریمیوم پلاس و حساب مخصوص موبایل می‌شود. نسخه‌ی مخصوص موبایل همانطور که از نام آن مشخص است تنها از طریق موبایل قابل دسترس خواهد بود.

نسخه‌ی موبایل اپلیکیشن TurkishClass 101 با پرداخت اشتراک ماهانه ۹.۹۹ دلار در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. حق اشتراک ماهانه‌ی نسخه‌ی پریمیوم با پرداخت ۲۴.۹۹ دلار و نسخه‌ی پریمیوم پلاس نیز ۴۶.۹۹ دلار در دسترسی خواهد بود. البته اگر می‌خواهید تنها یک زبان را یاد بگیرید می‌توانید با پرداخت حق اشتراک ۷.۹۹ دلار به اپلیکیشن TurkishClass 101 دسترسی داشته باشید.

 

اگر قصد خرید هندزفری با بودجه ای کمتر از 2 میلیون تومان دارید، مطلب زیر را بخوانید:
بهترین هدفون و هندزفری تا ۲ میلیون

 

بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادگیری سریع زبان ترکی استانبولی

اپلیکیشن ممرایز – Memrise

اپلیکیشن ممرایز – Memrise

برخی از کاربران در کنار رفتن به کلاس‌های آموزش زبان از اپلیکیشن‌های یادگیری زبان نیز استفاده می‌کنند؛ اپلیکیشن‌هایی که می‌توانند به یادگیری بهتر قواعد دستور زبان، گسترش دایره‌ی لغات و نحوه‌ی درست تلفظ واژگان کمک کنند. ممرایز یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی به شمار می‌رود که به کاربران در یادگیری زبان ترکی استانبولی کمک می‌کند.

ممرایز پر است از پازل‌ها و بازی‌های گوناگون که یادگیری زبان ترکی را برایتان جذاب‌تر و راحت‌تر می‌سازد. درواقع مهم‌ترین ویژگی که اپلیکیشن‌های یادگیری زبان باید داشته باشند، افزایش انگیزه و عدم خسته شدن کاربر از کار با آن و یادگیری زبان انگلیسی است. ممرایز نیز چنین ویژگی‌هایی را به شما ارائه می‌دهد.

 

 

ممرایز درواقع کار با اپلیکیشن خود را بهترین روش برای یادگیری زبان معرفی کرده است که البته یادگیری زبان ترکی استانبولی نیز یکی از این روش‌ها محسوب می‌شود. روش کار ممرایز این است که ابتدا دایره‌ی لغات کاربران را افزایش می‌دهد و سپس به سراغ یاد دادن قواعد دستور زبان می‌رود.

چنین کاری باعث می‌شود که کاربر از کار با اپلیکیشن خسته نشود؛‌ زیرا سخت‌ترین پروسه در یادگیری زبان را می‌توان یاد گرفتن قواعد دستور زبان دانست. یکی از امکانات جالب ممرایز وجود حالت آفلاین است؛ به این صورت که دوره‌های آموزشی را می‌توانید دانلود کرده و سپس به صورت آفلاین استفاده کنید. شما می‌توانید این اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی براي آيفون و اندروید را دانلود و استفاده کنید.

استفاده از اپلیکیشن ممرایز به‌صورت رایگان است، اما برای استفاده از امکانات مختلف اپلیکیشن باید حق اشتراک پرداخت کنید که سه‌ماهه آن ۲۴.۹۹ دلار و حق اشتراک دائمی نیز ۱۳۹.۹۹ دلار خواهد بود.

اپلیکیشن دولینگو – Duolingo

اپلیکیشن دولینگو - Duolingo برای آموزش ترکی استانبولی

باید گفت که نمی‌توان فهرستی از بهترین اپلیکیشن‌های آموزش زبان را تهیه کرده و اشاره‌ای به دولینگو نداشت. دولینگو اپلیکیشنی است که می‌تواند تمامی مهارت‌های شما را افزایش داده و همچنین به بهبود تلفظ کلمات نیز کمک کند. علاوه بر آن، می‌توانید لغات مختلف را یاد بگیرید تا دایره‌ی لغاتتان افزایش یابد.

تقریبا می‌توان دولینگو را بهترین جایگزین برای اپلیکیشن ممرایز دانست. البته برتری با دولینگو است؛ زیرا علاوه بر یادگیری لغات جدید به شما دستورزبان را نیز یاد می‌دهد تا به‌صورت حرفه‌ای‌تر زبان مدنظرتان را یاد بگیرید.

باید در نظر داشته باشید که دولینگو اپلیکیشنی رایگان است و می‌توان از امکانات آن بدون پرداخت هزینه‌ای استفاده کنید. البته با پرداخت حق اشتراک می‌توانید مدت زمان استفاده‌ی پیاپی از اپلیکیشن را افزایش دهید.

اپلیکیشن ایتالکی – Italki

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی براي آيفون italki

اپلیکیشن ایتالکی توسط میلیون‌ها کاربر در دنیا برای یافتن استاد زبان استفاده می‌شود. شما می‌توانید زبان مدنظرتان را انتخاب کرده و سپس مشخص کنید که در چه زمینه نیاز به آموزش دارید؛ برای مثال مشخص سازید که از نظر مکالمه نیاز به کمک دارید یا در زمینه‌ی دستور زبان به مشکل خورده‌اید.

اپلیکیشن مدنظر به شما فهرستی از اساتید آموزش زبان را ارائه خواهد کرد تا بتوانید دوره‌ی مدنظرتان را پشت سر گذاشته و آموزش‌های لازم را دریافت کنید. البته هر یک از اساتید در ازای ارائه‌ی خدمات آموزشی، مبلغی را دریافت خواهند کرد. هزینه‌ی استفاده از اپلیکیشن ایتالکی رایگان است، اما بابت شرکت در دوره‌ها باید بین ۴ الی ۲۰ دلار پرداخت کنید.

 

اپلیکیشن های موبایل برای یادآوری زمان قرص و داروی شما:
یادآور دارو

 

بهترین اپلیکیشن‌ها برای یادگرفتن لغات زبان ترکی استانبولی

اپلیکیشن دراپس – Drops

اپلیکیشن آموزش زبان ترکی استانبولی براي اندروید

فرقی نمی‌کند که چقدر به قواعد و دستورزبان تسلط داشته باشید، کوچک بودن دایره‌ی لغاتتان از زبان مدنظر باعث خواهد شد که در مکالمه با دیگران به مشکل برخورده و نتوانید منظور خود را به فرد مقابل برسانید. در چنین شرایطی بهتر است از اپلیکیشن‌هایی مانند دراپس استفاده کنید.

اپلیکیشن دراپس به شما در یادگیری لغات جدید کمک می‌کند. شما می‌توانید با تنها سپری کردن ۵ دقیقه در روز و کار با اپلیکیشن دراپس، لغات جدیدی را یاد گرفته و آنچه را که تاکنون یاد گرفته‌اید، تمرین کنید. تمامی لغاتی که یاد خواهید گرفت همراه با کارت‌های تصویری هستند تا درک بهتری از لغت مدنظر داشته باشید و منظور از آن را متوجه شوید.

علاوه بر نحوه‌ی درست نگارش واژه‌ی مدنظر، طرز صحیح تلفظ آن نیز به شما آموزش داده می‌شود. البته نباید انتظار یاد گرفتن دستور زبان را داشته باشید؛ زیرا اپلیکیشن دراپس بیشتر روی آموزش لغات جدید تمرکز دارد. برای استفاده از نسخه‌ی پریمیوم اپلیکیشن دراپس باید ماهانه ۹.۹۹ دلار پرداخت کنید که سبب خواهد شد از امکانات مختلفی برای زبان‌های موجود در اپلیکیشن برخوردار شوید. البته باید در نظر داشته باشید که کار با اپلیکیشن دراپس رایگان است.

اپلیکیشن بلارما – Blarma

اپلیکیشن بلارما – Blarma برای یادگیری ترکی استانبولی

اپلیکیشن بلارما تضمین می‌کند که هر روز حداقل ۵ کلمه‌ی جدید از زبان شیرین ترکی استانبولی را یاد خواهید گرفت. درواقع هدف اصلی این اپلیکیشن نیز گسترش دایره‌ی لغات شما است. البته امکان افزایش تعداد کلمات تا سقف ۱۵ کلمه نیز وجود دارد.

در حقیقت تمامی پازل‌ها، دوره‌های آموزشی و موارد دیگر به رسیدن شما در یادگیری لغات مدنظر کمک خواهند کرد و خبری از یادگیری دستور زبان یا اصطلاحات رایج زبان ترکی نیست. شما یاد خواهید گرفت که کلمات مدنظر را چگونه نوشته و همچنین تلفظ کنید.

بلارما برای رسیدن به اهداف خود از ابزار مختلف نیز استفاده می‌کند که شامل ویدئوهای کوتاه، بازی‌ها، کارت‌ها و موارد دیگر می‌شود. تمامی دوره‌ها به صورت ساده، اما کاربردی طراحی شده‌اند. برای برخورداری از اشتراک یک‌ماهه اپلیکیشن بلارما باید مبلغی بالغ بر ۶.۹۹ دلار پرداخت کنید. البته امکان خرید اشتراک‌های طولانی‌مدت نیز وجود دارد.

 

تبدیل ویدیو به Mp3 با اپلیکیشن روی موبایل:
برنامه برداشتن صدا از روی فیلم

 

پرسش‌های متداول

آیا اپلیکیشنی وجود دارد که به افزایش دایره‌ی لغات زبان کمک کند؟ بله. در حال حاضر می‌توان به اپلیکیشن‌هایی مانند بلارما و دراپس اشاره کرد که ابزار مختلف برای یادگیری لغات جدید به کاربر ارائه می‌دهند.

بهترین اپلیکیشن برای گردشگران پیش از سفر به ترکیه کدام است؟ اپلیکیشن Busuu علاوه بر ارائه‌ی امکانات مختلف برای یادگیری زبان از بخشی برخوردار است که مخصوص گردشگران محسوب می‌شود. این بخش اجازه می‌دهد اصطلاحات رایج زبان ترکی را یاد گرفته و راحت‌تر ارتباط کلامی برقرار کنید.

بهترین اپلیکیشن رایگان یادگیری زبان ترکی استانبولی کدام است؟ در میان اپلیکیشن‌ها گزینه‌های متعددی وجود دارند که به شما در یادگیری زبان ترکی استانبولی کمک می‌کنند، اما می‌توان ممرایز و دولینگو را از بهترین ابزار یادگیری زبان دانست.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b2%d8%a8%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%b1%da%a9%db%8c-%d8%a7%d8%b3/
ads
ads