داغ ترین ها :
بهترین اپلیکیشن ها برای مطالعه و درس خواندن

بهترین اپلیکیشن ها برای مطالعه و درس خواندن

امروزه دائما با لوازم و گوشی‌های هوشمند خود درگیر هستیم و شاید تا حدودی همه اعتقاد داشته باشند که گوشی‌های هوشمند فرصت مطالعه را از ما دریغ کرده‌اند. اگرچه همیشه اینگونه نیست. اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند به ما برای درس خواندن و مطالعه کمک کنند.

ما در این مقاله از بلاگ تکنولایف قصد داریم چند مورد از بهترین اپلیکیشن ها برای مطالعه و درس خواندن را به شما معرفی کنیم. اگر برای کنکور درس می‌خوانید یا امتحانات دانشگاه فرقی ندارد، این مقاله به کار شما خواهد آمد.

 

انواع گوشی از برندهای مختلف را می توانید از تکنولایف بخرید: خرید گوشی موبایل

برنامه Egenda، اپلیکیشن برای درس خواندن

این برنامه یکی از برنامه‌هایی است که نبود آن در زندگی دانش آموزان و دانشجویان به شدت احساس می‌شود. با استفاده از برنامه Egenda می‌توانید یک برنامه ریزی درست و حسابی برای انجام تکالیف، پروژه‌ها، آزمون‌ها و تست‌های خود داشته باشید. داخل این اپلیکیشن درس خواندن رقابتی مفید می‌توانید با گذشته خود ایجاد کنید و با رنگی کردن هر وظیفه و برنامه، جلو بردن پروژه‌ها و آزمون‌ها را برای خود آسان‌تر از قبل کنید. این برنامه تاریخ فرا رسیدن آخرین مهلت تحویل هر تکلیف را اطلاع می‌دهد و اجازه نمی‌دهد که آن‌ها فراموش شوند. از دیگر مزیت‌های دانلود برنامه درس خواندن Egenda این است که با هر دو سیستم عامل اندروید و iOS سازگار است و از این نظر محدودیتی برای دانلود و نصب آن وجود ندارد.

 

دانلود برنامه Egenda از اپ استور

 

دانلود برنامه Egenda از گوگل پلی

 

اپلیکیشن Power Planner، برنامه برای درس خواندن

بزرگ‌ترین دلیل برای اینکه اپلیکیشن Power Planner، بهترین برنامه برای درس خواندن باشد؛ این است که این برنامه با تقویم گوگل یا همان گوگل کلندر هماهنگ می‌شود و به شما اجازه می‌دهد تا نظم بهتری به زندگی کاری و تحصیلی خودتان بدهید. برنامه پاور پلنر به شما اجازه می‌دهد تا زمان کلاس‌های متفاوت خود را در دوران دانشجویی و مدرسه به تقویم اضافه کنید و هیچ چیز را فراموش نکنید. این برنامه برای اندروید و iOS در دسترس است و تنها بعضی از بخش‌های آن است که نیاز به پرداخت پول و خرید اشتراک دارد. در مجموع می‌توانید زندگی کاری و درسی خیلی بهتری با استفاده از هماهنگی این برنامه با تقویم گوگل داشته باشید.

 

دانلود اپلیکیشن Power Planner از گوگل پلی

 

دانلود اپلیکیشن Power Planner از اپ استور

 

 

آموزش زبان به کودکان دغدغه شما هم هست؟
بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی برای کودکان

 

اپلیکیشن درسی Chipper

اپلیکیشن درس خواندن chipper

 

یکی از بهترین برنامه ها برای درس خواندن دانش آموزان و دانشجویانی که دارای دستگاه اندرویدی هستند، همین برنامه چیپر است. این برنامه در حقیقت یک نرم افزار برنامه ریز روزانه به حساب می‌آید که نسخه اندروید آن از طریق گوگل پلی قابل دانلود است. با استفاده از تقویمی که در اپلیکیشن Chipper قرار داده شده، می‌توانید دوره‌های در حال گذراندن و انواع وظایف مطالعاتی خود را به آن اضافه کنید تا با استفاده از این برنامه به مدیریت بهتری برسید. برای بهتر درس خواندن در زمان امتحانات هم می‌توانید تاریخ امتحان‌ها را درون تقویم ست کنید. یکی از دلایلی که این اپ برای درس خواندن اپلیکیشن مناسبی به حساب می‌آید، این است که می‌توانید زمانی که قصد شروع مطالعه را دارید، وارد برنامه شوید و تایمر را روشن کنید و در پایان جایزه اپلیکیشن را دریافت کنید.

 

دانلود اپلیکیشن درسی Chipper از گوگل پلی

برنامه Stay Focused، بهترین برنامه برای درس خواندن

بهترین برنامه برای درس خواندن Stay Focused

اپلیکیشن Stay Focused  از جمله برنامه هایی برای درس خواندن است که در این مسیر  به شما کمک می‌کند تا تمرکز خود را هنگام مطالعه از دست ندهید و برنامه‌های دیگر روی گوشی حواس شما را پرت نکنند. این برنامه برای درس خواندن دانش آموزان و دانشجویان طراحی شده و می‌تواند در زمانی که شما تعیین می‌کنید، تمام برنامه‌های موجود در گوشی را مسدود کند، البته اگر برای درس خواندن نیاز به اپلیکیشن دیگری داشته باشید، با قرار دادن آن درون لیست سفید می‌توانید به استفاده مفید بپردازید. یکی دیگر از مزیت‌های استفاده از اپلیکیشن برای درس خواندن Stay Focused این است که این برنامه به شما کمک می‌کند تا متوجه شوید که کدام برنامه‌ها بیشترین زمان را از شما گرفته‌اند و به عبارتی وقت شما را تلف کرده‌اند.

اگر تصور می‌کنید که با نوشتن یک نامه یا متن کوتاه می‌توانید جلوی وسوسه شدن خود را برای استفاده از اپلیکیشن‌های غیر درسی در زمان درس خواندن بگیرید، ابلیکیشن Stay Focused امکان نوشتن این کار را هم به شما می‌دهد تا بتوانید یک متن انگیزشی پیش‌فرض تنظیم کنید و متن را به ازای هر بار باز کردن برنامه‌های لیست سیاه مشاهده کنید.

 

دانلود برنامه Stay Focused از اپ استور

 

دانلود برنامه Stay Focused از گوگل پلی

 

 

My Study Life

My Study Life (ای او اس، اندروید، ویندوز، کروم) یک برنامه عالی برای شروع سال تحصیلی یا ترم جدید است. این برنامه یکی از آن برنامه‌های مطالعه است که به عنوان یک برنامه‌ریز عمل می‌کند، اما با انعطاف پذیری بسیار بیشتری نسبت به برنامه‌ریزی کاغذی معمولی دارد.

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های افراد هنگام انتخاب برنامه‌ریز، سختی کار با برنامه است.  برنامه‌ریزی یکسان ساعتی، روزانه یا هفتگی اصلا کار درستی نیست. چون شما انسان هستید، ممکن است کارهای غیرمنتظره داشته باشید، خسته شوید و یا حتی دلتان بخواهد برنامه‌ روزانه‌ را تغییر دهید.

جالب‌ترین چیز در مورد این اپلیکیشن این است که می‌توانید برنامه‌های چرخشی به آن اضافه کنید. آیا کلاسی دارید که یک روز در میان یا یک هفته در میان تشکیل می‌شود؟ مشکلی نیست! این برنامه به شما امکان می‌دهد طرح خود را انتخاب کنید.

مدرسه برنامه‌های سه ماهه یک ماهه و ترمی دارد. برخی از مدارس حتی در تمام طول سال در حال کار هستند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانیدکارهای فوق برنامه را به ترکیب مورد نظرتان اضافه کنید و این کابوس برنامه ریزی را یک بار برای همیشه تمام کنید.

خرید مک بوک
از طریق این برنامه یادآوری کلاس‌ها و تکالیف آینده را به راحتی دریافت خواهید کرد. لیست وظایف به شما امکان می‌دهد تا کارهایی را که صرفا در مدرسه انجام می‌دهید را در برنامه وارد کنید، بنابراین می‌توانید زندگی خود را به صورت کامل در یک اپلیکیشن سازماندهی کنید. صفحه روزانه علاوه بر این کلاس‌ها و فعالیت‌های روزانه را به شما نشان می‌دهد، همچنین به شما کمک می‌کند تا یادآوری‌های روزانه، هدف‌های از پیش تعیین شده و حتی زمان انجام دادن کارهای جدید را نیز ببینید. بنابراین مهم نیست که دانشجو هستید یا دانش آموز این برنامه عالی است. به شما به معنای واقعی کلمه برای برنامه ریزی درسی کمک می‌کند.

 

دانلود اپلیکیشن My Study Life از گوگل پلی

 

دانلود اپلیکیشن My Study Life از اپ استور

 

 

برای خانم‌هایی که بار شیشه دارند:
معرفی بهترین اپلیکیشن بارداری

 

Evernote

اگر به دنبال جایی برای ذخیره تمام تحقیقات، داده‌ها یا یادداشت‌های خود هستید، Evernote پلتفرمی برای شما است. نسخه اصلی این برنامه رایگان است و بین رایانه و دستگاه‌های تلفن همراه همگام می‌شود. Evernote به شما امکان می‌دهد اطلاعات خود را جمع آوری کرده و همه آنها را در یک مکان ذخیره کنید.

برای مثال، اگر در حال نوشتن یک مقاله تحقیقاتی هستید، می‌توانید اطلاعات را از وب‌سایت‌ها و مقالات مختلف «کلید» کنید و همه آن‌ها را در یک صفحه ذخیره کنید. این پروسه اساسا یک پوشه الکترونیکی برای تمام یادداشت‌های شما است. دیگر نیازی به ورق زدن پشته‌های کاغذ برای یافتن آنچه به دنبالش هستید نیست.

اگر در دنیای پروژه های گروهی زندگی می‌کنید، می‌توانید با هم گروهی های خود نیز همکاری کنید. علاوه بر قابلیت چت، می‌توانید صفحاتی را نیز با آنها به اشتراک بگذارید و آنها نیز می‌توانند کارهای خود را با شما به اشتراک بگذارند. برای کسانی که با Evernote کار می‌کنند، ارتقاهایی (مانند حالت ارائه) وجود دارد که می‌توانید خریداری کنید. می‌توانید اطلاعات قیمت و قابلیت‌های اضافی را در وب سایت آنها بررسی کنید.

 

دانلود اپلیکیشن Evernote از گوگل پلی

 

دانلود اپلیکیشن Evernote از اپ استور

 

Quizlet

معلمان بیشتر و بیشتری شروع به استفاده از Quizlet برای کلاس های خود می‌کنند. طبق وب سایت آنها، بیش از ۴۰ میلیون نفر در هر ماه از آن هنگام مطالعه استفاده می‌کنند. این مقدار یک عدد بسیار چشمگیر است. پس کویزلت چیست؟ Quizlet یک وب سایت فلش کارت، مسابقه و بازی‌های مطالعاتی است که باید خودتان آن را بسازید. همچنین یک برنامه رایگان (ای او اس و اندروید) وجود دارد که می‌توانید برای مطالعه در حال حرکت آن را دانلود کنید. بنابرای بسیار ایده آل برای مطالعه در تعطیلات بهاری و عید است!

صفحه اصلی وب سایت نیز یک ابزار عالی است. یک نقشه بسیار زیبا و جذاب وجود دارد که نشان می‌دهد افراد از Quizlet برای مطالعه در سرتاسر جهان به‌صورت بلادرنگ برای چه چیزی استفاده می‌کنند. اما اگر می خواهید مجموعه ای از فلش کارت‌های دیجیتالی خود را بسازید یا در تست‍‍‌های تمرینی شرکت کنید، این سایت عالی است. معلمان از آن برای تعیین تکالیف امتحانی و سایر تکالیف استفاده می‌کنند.

از آنجایی که دنیا به افزایش اتکای خود به فناوری ادامه می‌دهد، می‌توانید انتظار داشته باشید که مطالب شما نیز دیجیتالی شود. این موضوع حداقل کوله پشتی شما را سبک تر می‌کند.

دانلود برنامه Quizlet از گوگل پلی

 

دانلود اپلیکیشن Quizlet از اپ استور

 

SimpleMind


یکی از بهترین راه‌ها برای سازماندهی افکارتان استفاده از یک سازمان‌دهنده گرافیکی است. SimpleMind برنامه‌ای است که به شما کمک می‌کند حافظه خود را با استفاده از نقشه‌های ذهنی برای طوفان فکری، پیگیری ایده‌ها و نشان دادن روشی برای عمل بهبود ببخشید. توابع مختلفی در این پلتفرم موجود است. به این برنامه باید به عنوان یک وب فکر کنید.در واقع شما در حال ترسیم ایده های خود هستید، اما همچنان می‌توانید تصاویر، ویدئوها، وب سایت‌ها و یادداشت‌ها را به نمودار خود اضافه کنید.

فرض کنید در حال تلاش برای سازماندهی پروژه نهایی خود برای شیمی هستید. تصمیم می‌گیرید که نحوه تهیه بستنی را توضیح دهید. این موضوع مرکز hub شماست. از آنجا می‌توانید ویدیوهایی را در YouTube پیدا کنید که این فرآیند را توضیح می‌دهند و آن‌ها را ذخیره کنید.

سپس می توانید تغییر دما را اضافه کنید و توضیح دهید که چگونه از مایع به جامد تبدیل می‌شود. اما اگر طعم یا مواد تشکیل دهنده را تغییر دهید، آیا این بخش تغییر می‌کند؟ این پاسخ می‌تواند یک بالون (یا گره) ایده دیگری باشد.

اگر می‌خواهید توضیح دهید که چگونه ایده‌ها به هم متصل می‌شوند یا به تصویری برای توضیح فرآیند فکرتان نیاز دارند، این ابزار عالی است. می‌توانید از SimpleMind در رایانه خود (از طریق برنامه قابل دانلود) استفاده کنید یا می‌توانید یک برنامه (ای او اس، اندروید و ویندوز) دانلود کنید.

لپ تاپ گیمینگ بنر
این برنامه به صورت رایگان یا با ویژگی‌های اضافه شده با قیمت ۴.۹۹ دلار در دسترس است. اگر از آن در رایانه و دستگاه تلفن همراه خود استفاده می‌کنید، این دو با هم همگام می‌شوند، بنابراین همیشه جدیدترین و سازمان یافته ترین افکارتان  را در نوک انگشتان خود خواهید داشت.

وقتی نوبت به مطالعه می‌رسد، برخی از ما در موارد مختلف به کمک نیاز داریم. ممکن است هرکدام از ما ویژگی‌های مثبتی داشته باشیم و یا از بخش‌های منفی ذهن خود آگاه باشیم. یافتن برنامه‌های مطالعه‌ای که ذهن شما  را سازماندهی کند، در انجام کار کمک کند و انگیزه شما را بالا نگه دارد، در طول تحصیل به شما کمک می‌کند. این ۵ برنامه مطالعه نقطه عالی برای شروع است!

دانلود برنامه SimpleMind از گوگل پلی

 

دانلود برنامه SimpleMind از اپ استور

 سخن آخر

با پیشرفت تکنولوژی و به بازار آمدن انواع لوازم و گجت‌های هوشمند، گاهی می‌شود که حواس دانش آموزان یا حتی دانشجویان در مقاطع مختلف پرت می‌شود و این موضوع زمانی بیشتر احساس می‌شود، که فرجه امتحانات فرا می‌رسد، اما فرد نمی‌تواند به خوبی تمرکز کند و از وقت مطالعاتی خود حداکثر استفاده را ببرد، به همین دلیل  در این جور مواقع استفاده از برنامه هایی برای درس خواندن بیشتر از قبل ترند می‌شود و جست‌وجو آن‌ها روی بورس قرار می‌گیرد. اگر شما هم تا قبل از خواندن این مقاله از تکنولایف با همین دست چالش‌ها روبه‌رو بودید، در حال حاضر دیگر می‌توانید متناسب با سلیقه و میزان نیاز خود برای دانلود هر کدام از برنامه‌های معرفی شده اقدام کنید. همچنین در صورتیکه از برنامه دیگری استفاده می‌کنید که در اینجا ذکر نشده است، می‌توانید با نوشتن در قسمت نظرات کاربران با ما به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین برنامه برای درس خواندن دانش آموزان کنکوری کدام است؟

برنامه Stay Focused به دلیل اینکه در زمان مطالعه می‌تواند کار کردن با سایر اپلیکیشن‌ها را مسدود کند، بهترین برنامه برای درس خواندن دانش آموزان کنکوری محسوب می‌شود.

بهترین برنامه برای درس خواندن با گوگل کلندر کدام است؟

اپلیکیشن Power Planner، برنامه‌ای است که برای درس خواندن می‌تواند با گوگل کلندر شما ست شود.

 

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

9 نظر

  1. یکی

    یه برنامه بود یه تایمی ک میخواستی درس بخونی گوشی رو نمیزاشت باز کنی بی هیچ وجه

    1. فربد

      پاسخ به یکی

      اپ My StudyRoom دقیقا این کارو میکنه یعنی اینترنت و اپ های مورد نظرت رو موقع مطالعه قفل میکنه... حتی میتونی محدودیت بذاری اگه در روز کمتر از یه مقدار مطالعه داشتی اینستاگرام یا بقیه اپ هات قفل بشه. رقیب درسیم میتونی توش پیدا کنی
    1. ابیانمخع

      پاسخ به یکی

      دتوکس
    1. یلدا

      پاسخ به یکی

      Quality time هست تو مایکت بزنی مشابهش هم میاره
      1. آرمین صدر

        پاسخ به یلدا

        دوستان برنامه استادی روم رو هم امتحان کنید فوق العاده است. با کلی قابلیت که خیلی هاش رایگانه Mystudyroom رو تو پلی استور سرچ کنید یا studyroom رو در کافه بازار و مایکت
  2. خوشحال

    اپلیکشن که بتوانم فایل های ورد واکسیل باز کند جهت مطالعه

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به خوشحال

      سلام وقت بخیر برنامه WPS Office رو دانلود کنید
  3. Mia Rezaei

    خیلی مقاله ی خوبی بود واقعا برنامه my study life خیلی خوب و دقیق و منظم برنامه ریزی میکنه🙏🏻

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Mia Rezaei

      سلام وقت بخیر خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده موفق باشید
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a7%d9%be%d9%84%db%8c%da%a9%db%8c%d8%b4%d9%86-%d9%87%d8%a7-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b7%d8%a7%d9%84%d8%b9%d9%87/
ads
ads