داغ ترین ها :
مانیتور ایرانی؛ بهترین برندهای سازنده مانیتور ایرانی کدام هستند؟

مانیتور ایرانی؛ بهترین برندهای سازنده مانیتور ایرانی کدام هستند؟

خرید مانیتور خوب می‌تواند در محیط کار و محیط خانه تجربه خوبی از کار کردن با کامپیوتر برایتان خلق کند. این موضوع زمانی از اهمیت بیشتری برخوردار می‌شود که ساعت‌های زیادی را با کامپیوتر مشغول کار هستید. پس باید مانیتوری خریداری کنید که مناسب کار شما باشد و کمتر شما را خسته کند. این موضوع در زمان خرید هر مانیتوری حتی مانیتور ایرانی هم مهم است. خیلی‌ها به دنبال پیدا کردن بهترین برندهای سازنده مانیتور ایرانی می‌گردند و همیشه این سوال را می‌پرسند که بهترین برندهای سازنده مانیتور ایرانی کدام هستند؟ در بازار با برندهای ایرانی مختلفی روبه‌رو می‌شوید. برندهایی که شاید تا چند سال پیش ناشناخته بودند، اما اکنون دیگر همه کاربران با آن آشنایی پیدا کرده‌اند. از طرف دیگر وقتی قیمت مانیتورهای خارجی بسیار بالا رفته، مردم به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر می‌روند که مانیتورهای ایرانی را هم شامل می‌شود؛ اما در حالت کلی باید بگوییم که یک استاندارد خاص برای خرید مانیتور وجود دارد و تفاوتی میان خرید مانیتور ایرانی و مانیتور خارجی وجود دارد. در ابتدا باید برند مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ابتدا به معرفی برندهای سازنده مانیتور ایرانی می‌پردازیم.

 

از لیست قیمت مانیتور و آفرهای سایت تکنولایف دیدن کنید: خرید مانیتور

 

معرفی برندهای سازنده مانیتور ایرانی

از جمله بهترین برندهای سازنده مانیتور ایرانی می‌توانیم به جی پلاس، ایکس ویژن، مسترتک و سام اشاره کنیم. در بین این برندها می‌توانیم بگوییم که جی پلس و ایکس ویژن و سام حداقل به واسطه تبلیغاتی و سابقه‌ای که دارند در میان کاربران شناخته شده‌تر هستند. البته باید به این موضوع اشاره کنیم که تبلیغات از جنبه‌هایی نشان می‌دهد که یک برند همان قدر که در حوزه تبلیغات فعالیت می‌کند در بخش فروش و خدمات پس از فروش هم فعال است و می‌تواند خدمات خوبی به مشتریان خود ارائه کند. پس می‌توانیم بگوییم که جی پلاس با ضمانت گلدیران، ایکس ویژن با ضمانت مادیران و سام با ضمانت شرکت سام در حال حاضر جزو بهترین مانیتور ایرانی به حساب می‌آیند.

راهنمای خرید بهترین مانیتور ایرانی

از اینجا به بعد دیگر خرید مانیتور ایرانی و خارجی تفاوتی با هم ندارند. در ابتدا باید به این موضوع توجه کنید که مانیتور را برای چه کاری می‌خواهید خریداری کنید. آیا مانیتور را برای فعالیت‌های معمولی می‌خواهید؟ آیا از مانیتور می‌خواهید برای انجام چندین کار استفاده کنید؟ آیا مانیتور را برای کارهای مولتی مدیا و حرفه‌ای می‌خواهید؟ آیا به دنبال یک مانیتور برای بازی کردن هستید؟ در ابتدا باید به این سوالات پاسخ دهید.

اگر یک مانیتور برای کارهای ساده و معمولی می‌خواهید لازم نیست که یک محصول گران قیمت خریداری کنید که از بسیاری از امکانات آن هم استفاده نمی‌کنید. اگر کار ساده شما وب گردی و چک کردن ایمیل‌ها و پرداخت فیش‌های بانکی مختلف است، می‌توانید یک مانیتور معمولی در اندازه ۲۲ یا کمی بزرگ‌تر خریداری کنید که از وضوح تصویر Full HD برخوردار باشد.

اگر می‌خواهید از مانیتور خود برای انجام دادن چند کار مختلف از جمله فیلم دیدن و تماشای عکس و کارهای دیگر استفاده کنید، می‌توانید صفحه نمایشی با پنل LED یا IPS بخرید. درباره انتخاب پنل در ادامه صحبت می‌کنیم. سپس باید توجه کنید که مانیتور شما حداقل وضوح تصویر Full HD را داشته باشد. می‌توانید یک مانتیور ۲۷ اینچی را برای چنین کارهایی انتخاب کنید. حتی این مانیتور شما می‌تواند لمسی هم باشد.

اگر برای کارهای حرفه‌ای می‌خواهید یک مانیتور خریداری کنید پس باید کمی بیشتر هم هزینه کنید. اگر طراح هستید یا عکاسی می‌کنید یا به کار ویرایش ویدئوها مشغول هستید، باید یک مانیتور حرفه‌ای داشته باشید. این مانیتور باید حداقل وضوح تصویر Full HD داشته باشد، اما اگر بتوانید مانیتوری با وضوح تصویر QHD خریداری کنید، بهتر است. همچنین سعی کنید محصولی با پنل IPS بخرید که هم زاویه دید خوبی دارد و هم رنگ‌ها را بهتر نشان می‌دهد.

اگر برای بازی کردن می‌‌خواهید مانیتور بخرید که در ابتدا باید به وضوح تصویر آن دقت کنید. حداقل وضوح تصویر باید Full HD باشد. همچنین سعی کنید مانیتوری خریداری کنید زمان پاسخگویی آن ۵ میلی ثانیه باشد و از نرخ نوسازی ۶ هرتز با بیشتر پشتیبانی کند. اگر مانیتوری انتخاب کنید که از NVIDIA G-SYNC یا AMD FreeSync پشتیبانی کنند هم بهتر است و تجربه بازی کردن شما را ارتقا می‌دهند. اگر کارت گرافیکی Nvidia دارید باید مانیتوری بخرید که از NVIDIA G-Sync پشتیبانی می‌کند و اگر کارت گرافیکی AMD دارید باید مانیتوری بخرید که از AMD FreeSync بهره می‌برد.

 

بهترین موبایل های ایرانی را در مطلب زیر بررسی کردیم:
گوشی های ایرانی

 

پنل‌ های مختلف در مانیتور

IPS

مانیتوری با پنل IPS زاویه دید بهتری دارد و تصویر و فونت‌ها را بهتر نشان می‌دهد. این پنل در بهترین حالت تصاویر را نشان می‌دهند و انتخاب مناسبی برای افراد حرفه‌ای از جمله طراحان و عکاسان خواهد بود.

VA

این پنل‌ها کیفیت تصاویر بالایی را به همراه کنتراست عالی و عمق تصویری عالی را نشان می‌دهند.

TN

رایج‌ترین نوع پنل برای مانیتورهای LCD است. پنل‌های TN باعث می‌شوند که مانیتور ارزان قیمت‌تری در اختیار داشته باشید. شاید این مانیتور برای گیمرها مناسب باشد، چرا که از نرخ نوسازی بالاتری برخوردارند.

 

مانیتور مناسب بازی چی بخریم؟
بهترین مانیتور گیمینگ

 

مدل صفحه نمایش

LED

مانیتورهای LED کیفیت تصویر بهتری دارند و روشنایی بیشتری هم تولید می‌کند. همچنین مصرف برق آن‌ها در مقایسه با مانیتورهای LCD کمتر است. باید به این موضوع اشاراه کنیم که این مانیتورها باریک‌تر ساخته می‌شوند و از نور پس‌زمینه پیشرفته‌‌تری استفاده می‌کنند.

LCD

مانیتورهای LCD عملکرد تصویری مناسبی دارند و معما از قیمت مناسب‌تری هم برخوردارند. این مانیتورها برای اینکه بتوانید تصاویر را مشاهده کنید از کریستال مایع استفاده می‌کنند.

اندازه صفحه نمایش

اندازه صفحه نمایش می‌تواند یک موضوع شخصی باشد، اما برای کارهای حرفه‌ای سعی کنید صفحه نمایشی بزرگ در اختیار داشته باشید. مثلا صفحه نمایش ۲۷ اینچ به بالا برای فعالیت‌های حرفه‌ای مناسب خواهند بود. برای بازی کردن و یا فعالیت‌های دیگر هم می‌توانید مانیتورهای در اندازه‌های مختلف خریداری کنید. اما برای فعالیت‌های معمولی می‌توانید یک مانیتور ۲۳ اینچی داشته باشید.

وضوح تصویر

در زمان خرید مانیتور ایرانی باید به وضوح تصویر آن توجه کنید. هر چه وضوح تصویر مانیتور بهتر باشد، تصاویر با بهتر مشاهده می‌کنید و همه چیز بهتر به نظر می‌رسد. این موضوع به ویژه در اجرای بازی‌ها، تماشای فیلم و وب گردی مهم است. در ادامه به معرفی انواع وضوح تصویر می‌پردازیم.

وضوح تصویر HD یا 1280 در ۷۲۰ پیکسل

وضوح تصویر Full HD یا ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل که برای فعالیت‌های روزانه مناسب خواهد بود.

وضوح تصویر Quad HD یا ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل که چهار برابر کیفیت بیشتری در مقایسه با وضوح HD را پیش روی کاربران قرار می‌دهد. این وضوح تصویر برای فعالیت‌های تجاری و کار با اپلیکیشن‌های مختلف مانند CAD و نرم افزارهای گرافیکی مناسب خواهد بود.

4K یا Ultra HD یا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل که چهار برابر بیشتر از وضوح Full HD است. این وضوح تصویر برای بازی کردن یا کارهای ویدئویی مناسب خواهد بود.

وضوح تصویر 5K یا 5120  در 216 پیکسل که باز هم برای گرافیست‌ها و عکاسان گیمرها مناسب خواهد بود.

البته به این موضوع توجه کنید که اگر مانیتوری با وضوح تصویر بلاتر از Full HD خریداری کنید، باید کارت گرافیکی نسبتا جدید و قدرتمندی هم داشته باشید. در واقع کارت گرافیکی سیستم شما باید بتواند چنین وضوح تصویری را پخش کند.

برای خرید مانیتور ایرانی باید به یکسری موارد دیگر هم توجه داشته باشید که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

میزان روشنایی صفحه نمایش: سعی کنید صفحه نمایشی را خریداری کنید که روشنایی بالایی داشته باشد. اندازه معمول روشنایی صفحه نمایش از ۲۵۰ نیت به بالا خواهد بود. اگر از مانیتور خود در اتاقی استفاده می‌کنید که خیلی روشن است و نور خورشید مستقیم به آن می‌تابد باید مانیتوری خریداری کنید که میزان روشنایی آن از ۳۰۰ نیت بیشتر باشد.

نرخ نوسازی: نرخ نوسازی به معنای تعداد دفعات تازه شده تصویر صفحه نمایش در هر ثانیه است. اکثر مانیتورها از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز برخوردارند. در واقع تصویر صفحه نمایش در هر ثانیه ۶۰ بار تازه می‌شود. هرچقدر که نرخ نوسازی بیشتر باشد، سرعت نوسازی صفحه نمایش بالا می‌رود و تصویر شفاف‌تری را مشاهده می‌کنید. برای اینکه تجربه بهتری کسب کنید می‌توانید صفحه نمایشی با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز هم خریداری کنید. نرخ بالای صفحه نمایش می‌تواند برای گیمرها هم جذاب باشد.

زمان پاسخگویی: این المانی است که به واسطه آن سرعت تغییر رنگ پیکسل‌ها سنجیده می‌شود. هر چقدر که این زمان کمتر باشد پیکسل‌ها سریع‌تر به تغییر رنگ واکنش نشان می‌دهند. می‌توانید مانیتوری بخرید که سرعت پاسخگویی آن بسیار سریع باشد و به ۲ میلی ثانیه و حتی کمتر برسد.

زاویه دید: در زمان خرید مانیتور ایرانی به زاویه دید آن توجه داشته باشید. سعی کنید در زاویه‌ای به جز رو به روی صفحه نمایش قرار بگیرید و ببینید که رنگ‌ها و حالت تصویر چگونه نشان داده می‌شود. آیا از زاویه‌های مختلف رنگ‌‌ها خیلی تغییر می‌کنند و تصاویر خراب می‌شوند؟ این موضوع را به صورت افقی و عمودی آزمایش کنید. می‌توانید مانیتورهایی را پیدا کنید که زاویه دید آن‌ها به ۱۷۸ درجه می‌رسد.

فیلتر نور آبی: برخی از مانیتورها به تکنولوژی‌ای مجهز شده‌اند که میزان نور آبی که از مانیتور تولید می‌شود را کاهش می‌دهد. این ویژگی باعث می‌شود کمتر خسته شوید و راحت‌تر بخوابید.

پورت‌‌های ارتباطی:

اگر مانیتور شما پورت‌های مختلفی داشته باشد، قطعا می‌توانید آن را به دستگاه‌های بیشتری متصل کنید. برخی مانیتورها را می‌توان به گوشی، دوربین‌ها و دستگاه‌های پخش کننده مختلف متصل کرد. سعی کنید مانیتوری خریداری کنید که حداقل پورت HDMI، DVI یا VGA را داشته باشد. اکثر مانیتورهای ایرانی از این ویژگی برخوردارند. البته مانیتورهای پیشرفته‌تر می‌توانند پورت‌هایی مانند DisplayPort، USB-C  و USB-A داشته باشند.

HDR

می‌توانید مانیتوری خریداری کنید که از استاندارد HDR یا High Dynamic Range برخوردار باشد. این ویژگی باعث می‌شود که مانیتور رنگ‌‌های بیشتری را نشان دهد و از کنتراست بهتری هم برخوردار باشد. در این مانیتورها رنگ‌ها دقیق‌تر به نمایش در می‌آیند. چنین مانیتورهایی برای تماشای فیلم، بازی، ادیت عکس و فیلم مناسب خواهند بود.

Smart

اگر مانیتور Smart خریداری کنید می‌توانید بدون نیاز به PC کارهای مختلفی انجام دهید. مانیتور اسمارت دقیقا چیزی شبیه به تلویزیون اسمارت خواهد بود. این مانیتورها به وای-فای مجهز شده‌اند و می‌توان آن‌‌ها را به شبکه‌های مختلف متصل کرد و حتی با مانیتور در کنفرانس‌های ویدئویی هم شرکت کرد. چنین مانیتورهایی معمولا وب کم هم دارند.

 

آموزش گام به گام تبدیل گوشی به مانیتور دوم کامپیوتر:
تبدیل گوشی به کامپیوتر

 

مانیتور ایرانی؛ بهترین برندهای سازنده مانیتور ایرانی کدام هستند؟

برای جواب دادن به این سوال در ابتدا باید شرایط استفاده از مانیتور خود را با توجه به نکته‌هایی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم، مشخص کنید. اندازه صفحه نمایش را مشخص کنید، وضوح تصویر را مشخص کنید و ببینید که چه پورت‌هایی دارد. اکثر برندهای تولید کننده مانیتور ایرانی محصولاتی تولید می‌کنند که معمولا به درد فعالیت‌های معمولی و به درد افرادی می‌خورند که چندین کار را با هم انجام می‌دهند. می‌توانید یک مانیتور ایرانی در اندازه ۲۲ اینچ یا حتی ۲۷ اینچ پیدا کنید که از وضوح تصویر Full HD برخوردار باشد و پورت HDMI هم داشته باشد.

در بین مانیتورهای جی پلاس می‌توانیم به مدل‌های زیر اشاره کنیم.

مانیتور جی پلاس مدل GDM-225JN

مانیتور جی پلاس مدل GDM-225JN

اندازه صفحه نمایش: ۲۲ اینچ

نور پس‌زمینه: LED

وضوح تصویر: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

درگاه HDMI

زاویه دید: ۱۷۸ درجه

میزان روشنایی: ۲۵۰ نیت

مانیتور جی پلاس گیمینگ مدل GGM-K275FN

مانیتور جی پلاس گیمینگ مدل GGM-K275FN

اندازه صفحه نمایش: ۲۷ اینچ

نور پس‌زمینه: LED

وضوح تصویر: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

درگاه HDMI

زاویه دید: ۱۷۸ درجه

میزان روشنایی: ۲۵۰ نیت

از بین مانیتورهای شرکت ایکس ویژن هم می‌توانیم به مدل زیر اشاره کنیم:

مانیتور ایکس ویژن مدل XK2410H

مانیتور ایکس ویژن مدل XK2410H

اندازه صفحه نمایش: ۲۳.۸ اینچ

نور پس‌زمینه: LED

وضوح تصویر: 1920 در ۱۰۸۰ پیکسل

درگاه HDMI

زاویه دید: ۱۷۸ درجه

میزان روشنایی: مشخص نیست

از بین مانیتورهای شرکت سام هم می‌توانیم به مدل زیر اشاره کنیم:

مانیتور سام الکترونیک مدل LS22RF625HHCHD

مانیتور سام الکترونیک مدل LS22RF625HHCHD

اندازه صفحه نمایش: ۲۲ اینچ

نور پس‌زمینه: LED

وضوح تصویر: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

درگاه HDMI

زاویه دید: ۱۷۸ درجه

میزان روشنایی: ۲۲۰ نیت

مانیتور سام الکترونیک مدل LS24RF625

مانیتور سام الکترونیک مدل LS24RF625

اندازه صفحه نمایش: ۲۴ اینچ

نور پس‌زمینه: LED

وضوح تصویر: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

درگاه HDMI

پورت USB-C

پورت mini Display Port

زاویه دید: ۱۷۸ درجه

میزان روشنایی: ۲۲۰ نیت

از بین مانیتورهای ایرانی که برای بازی کردن مناسب باشد هم می‌توانیم به یکی دیگر از مانیتورهای سام اشاره کنیم:

مانیتور مخصوص بازی خمیده سام الکترونیک مدل LS27NC725

اندازه صفحه نمایش: ۲۷ اینچ

نور پس‌زمینه: LED

وضوح تصویر: ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل

درگاه HDMI

زاویه دید: ۱۷۸ درجه

میزان روشنایی: ۲۲۰ نیت

بهترین لپ تاپ های ارزان مخصوص بازی کدامند؟
لپ تاپ های گیمینگ ارزان

 

 

سوالات متداول:

مانیتور ایرانی؛ بهترین برندهای سازنده مانیتور ایرانی کدام هستند؟ از جمله بهترین برندهای مانیتور ایرانی می‌توانیم به جی پلاس، سام و ایکس ویژن اشاره کنیم.

در زمان خرید مانیتور ایرانی به چه چیزی توجه کنیم؟ مانیتوری بخرید که وضوح تصویر آن از Full HD کمتر نباشد. به میزان روشنایی صفحه نمایش، میزان کنتراست و زمان پاسخگویی آن هم دقت داشته باشید. سعی کنید مانیتوری بخرید که پورت‌های زیادی داشته باشد.

ads

بررسی گوشی سامسونگ اس ۲۴ اولترا به همراه تست گیمینگ و کیفیت دوربین ها

بررسی گوشی سامسونگ گلکسی S24 Ultra

برای شما

نظرات

 

نظر بده

نام

4 نظر

  1. Milad

    سلام وقتتون بخیر
    جناب برای ترید و گیم کدوم از این مانیتورها مناسب هستن؟
    بین جی پلاس و ایکس ویژن
    ۲۴ اینچ

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به Milad

      سلام جی پلاس بگیرید
  2. سعید

    سلام
    خیلی کمکم کردین، ممنون 🌹

    1. احسان نیک پی

      پاسخ به سعید

      پاینده باشید 🌱
اشتراک گذاری
این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
https://www.technolife.ir/blog/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%d9%86%d8%af%d9%87-%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c%d8%aa%d9%88%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c/
ads
ads